YLE: Yhä useampi nuori mies dopingaineiden pauloissa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hepa_
  • Aloitettu Aloitettu
eipä se kaikkiin tartu. voi olla monelle yllätys. omaan tuttava piiriin kuulunu useita 70kg hiiriä jotka penkkaa satkun perse ilmassa ja horpat koneessa. tai vaikka joku 60 kilonen potkupoika voi ropittaa ja tulokset salilla malliin 80 jakkaralta.
tiedän pari nistiäki jotka douppaa, vaikka eivät ees reenaa mitään. se 50 kilonen pirinisti olemus o sitten 60kg kuulemma kiva että ees nestettä kertyy.
toisaalta taas joku voi olla ihan natuna sen kokonen et kaikki luulee et sillä mälli päällä. tasan ei käy onnen lahjat. ja monesti sitä lahjatonta douppi jäbää pidetään sitten lahjakkaana natuna.

tuli luettua sitä uutta sivustoa aika suolesta. tuntuu et alkavat leimaamaan kaikki josta se reenaaminen näkyy päälle päin. ja usutetaan kaikkia tarkkailemaan naapuria. haha ja douppihan sitten altistaa huumeille viinalle ja väkivallalle ja kaikkiha on horppien syytä. no sen lauluja laulaa jonka leipää syö!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hehe Markun kovat tulokset 30kg ylätaljassa ja 60kg penkissä.

Noei vaan luulenpa että aika yleistä on se että nuoret etsivät oikotietä onneen -> eli hyppäävät palautusjuomien yli suoraan doping-aineisiin tulosten toivossa. Moni varmasti päätyy markuksi markun paikalle jos harjoitteleminen on epäsäännöllistä ja päämäärätöntä noin muuten.

Mutta ollaas nyt rehellisiä. Kuinka yleistä doping-aineiden ottaminen on TEIDÄN mielestänne?

EDIT: Ja musta olis ihan asiallista vaikkapa Miken ottaa yhteyttä tuonne dopinginfoon ja sanoa että tehkääpä vaikka musta artikkeli? Siinä voitaisiin sitten oikoa käsityksiä ja antaa myös sitä positiivista infoa, että lihaksia syntyy ihan harjoittelemalla ja kaurapuurolla.

No ei olis kannattanut mun takia vaivautua :D

Pointti nyt vaan on se että uutisissa tuodaan esiin asia tavalla joka antaa kuvan että kaikki salilla kävijät käyttää dopingia.

Mutta jos sulle ei siitä sitä fiilistä tullut niin sittenhän uutinen onkin ehkä ollut enemmän jees kuin minusta näytti.

Ja vielä sen verran että ei mua kiinnosta vittuakaan mitä kukakin ajattelee minun harrastuksista mutta on se nyt vähän paskaa että tässä alkoholismin ja ylilihavuuden ja työuupumusten ja itsemurhien maassa sitten positiivisistakin asioista aletaan kaivamaan negatiivista ilman että edes ohimennen mainittaisiin positiivisia puolia.

Ei mulla kyllä tullu sellanen kuva et kaikki käyttävät salilla doping aineita. Sitä paitsi tiedän sen totuuden salilta, jokusen kerran siellä käyneeenä. Joku käyttää ja joku ei. Mitäs väliä sillä oikeesti on. ITse tiedät totuuden siinäkin asiassa ja varmaan se ainoa tilivelvollinen siitä asiasta löytyy samasta osoitteesta.

Ei nyt pidä olla niin helvetin herkkänahkainen aina kun joku uutisoi dopingaineista ja mainitsee siihen salin. Suurin osa käyttäjistä on puntti juntteja :D Sehän nyt vaan on fakta ja suurin osa tosiaan ei ole mitään kilpailevia vaan ulknäön vuoksi käyttäviä.

Tuntuu vaan et puntinnostelusta tehään omissa piireissä niin helvetin iso haloo. Enemmänkin elämän tyyli koko asia jota muut sitten eivät tajua ja sitä suuren ääneen ihmetellään kun muut eivät tajua. Esmes jostan treenaamisesta puhuminen. Jotenki tuntuu vitun vaikeelta uskoa et joku juoksija jauhais päivästä toiseen siitä kuin se on käyny lenkillä ja sit joku pv tulee ihan liekeissä hehkuttamaan kuin se oliki juossu lenkin nyt sit toiseen suuntaan!!!!

Vaarallista kenen näkökulmasta?

Sen nuoren, joka käy ahkerasti punttisalilla, on kiinnostunut omasta kehosta/lihaksista, jonka voimat lisääntyvät nopeasti ja haluaa näyttää tuloksia muille, mutta EI KÄYTÄ droppeja. Tokihan tuon lauseen valtaosa ymmärtää siinä merkityksessä kuin se on tarkoitettu; valitettavasti joukossamme vaeltaa kaikenlaisia latvakakkosia, jotka pahimmassa tapauksessa pistävät stopin lapsensa hyvin alkaneelle harrastukselle tehtyään vääriä johtopäätöksiä.

[välimerkin rakastelu] Ihmisillä ei tuossa itseasiassa mene kausaliteetti ja korrelaatio sekaisin, vaan kyseessä on pikemminkin implikaation klassinen virhetulkinta ekvivalenssina. Ts. roinaajat ovat puntilla kävijöiden aito osajoukko.[/välimerkin rakastelu]

Myönnän rakastelusi aiheellisuuden.

Aika ironista, että kahlaajalintu puhuu herneiden vetämisestä. Relaa mies. Onhan toi dokkari nyt ihan naurettava vaikka miten päin katsois.

Musta tossa pätkässä nyt ollu juuri mitään. Hyvin ylimalkaisesti kerrottiin jostain sivuvaikutuksista. Suurimmalla osalla täällä meni sekin huomio sitten siihen et se kaveri ei ollu mikää sikaniska.
En kyl puhunu mielestäni mistään herneiden vetämisestä, mut voisitko tarkentaa.

Puhuin siitä et aina ku tulee joku vastaava juttu teeveestä ni täällä alotetaan hirvee jeesustelu leimautumisesta ja se juttu kiertää aina samaa kehää. Eiköhän jokainen tiedä itse roinaako vaiko ei.
Jos asetetaan tää touhu toisinpäin niin millainen juttu sitten pitäisi olla roinaamisesta. Totuuden mukainen siis toki ja siinä pitäisi käsitellä roinaamisen vaaroja. Millainen täällä sitten tehtäisiin, että se ois ok??

Jätkä keuhkoaa itse ihan hulluna. Pointti varmaan on se, että ikääkuin treenaaminen ei olisi ylipäätänsä jo hieman paheksuttavaa, saati lisäravinteiden käyttö, niin nyt valtakunnan dokkari esittelee todella laihaa kaveria, joka kertoo sivuvaikutuksista telkkarissa.

Ei se nyt varmaan sua haittaa kun sullon sustat koneessa harvaseviikko, mutta voihan se alkaa vituttamaan nuorempia kavereita jos aletaan leimaamaan steroidien käyttäjäksi. Ihan vain nyt esimerkiksi vaikka työhaastattelussa. Ei tartte ihan kamalasti salilla yrittää kun on jo isompi kuin dokkarin 6 vuotta roinannut Markku.

Dopinglinkin sivuilta löyty vastaus markun kehitykseen "Jopa yli neljännes dopingaineiden käyttäjistä suunnittelee erittäin täsmällisesti ruokavalionsa ja noudattaa sitä tarkoin.". Onko noita tuollaisia hälläväliä roinaajia sitten tosiaan ainakin puolet? vai mistä tämä tutkimustieto on saatu?

Jätkä keuhkoaa itse ihan hulluna. Pointti varmaan on se, että ikääkuin treenaaminen ei olisi ylipäätänsä jo hieman paheksuttavaa, saati lisäravinteiden käyttö, niin nyt valtakunnan dokkari esittelee todella laihaa kaveria, joka kertoo sivuvaikutuksista telkkarissa.

Ei se nyt varmaan sua haittaa kun sullon sustat koneessa harvaseviikko, mutta voihan se alkaa vituttamaan nuorempia kavereita jos aletaan leimaamaan steroidien käyttäjäksi. Ihan vain nyt esimerkiksi vaikka työhaastattelussa. Ei tartte ihan kamalasti salilla yrittää kun on jo isompi kuin dokkarin 6 vuotta roinannut Markku.

Eiköhän toi mun keuhkoaminen oo vaan nyt ihan sitä et sä satut sanomaan niin :D Tai sitten mun kirjallinen ilmaisu on niin huonoa ettei se pointti tuu millään läpi. Tai sitten tossa on menny se pointti sullaki ohi, et kaikkihan ei tosiaan oo niitä lavalla käyviä bodareita ja kivitalon kokosia kavereita jotka roinaa ja saa niitä sivareita.

Tää on tyhmä vetää mukaan tähän keskusteluun mutta esmes sama ilmiö on huumeiden bilekäytössä. Ei ne nisteiltä näytä. NE on yritysjohtajia, insinöörejä, toimistotätejä, lääkäreitä, sairaanhoitajia, ihan tavallisia ihmisiä. Ja ennen ku nyt joku tosta viel alottaa, ei, en ole rinnastamassa huumeita ja hormooneita.

EN myöskään käsitä tota ikäänkuin treenaaminen olisi jo paheksuttavaa??? Onko se sitten muka sitä. Ehkä illuusiota luo sitten lisäravinne myyttiin vielä ne hirveen kokoset karpaasit jotka pullistelee niissä mainoskuvissa. Ehkä se tekee jo ihmisille sitä mielikuvaa siitä, että jo lisäravinteet ovat roinaa.

Kyllähän sitä on tullut törmättyä huolestuttavan usein netissä juttuhin, jossa nuoret joutuvat selittämään vanhemmilleen miksi syövät niin paljon. Pakkiksellakin on noita ketjuja. Treenaamisen terveellisyyttä pitäisi yltiöpäisesti painottaa, ei se roinaajiksi päätyvä prossa ole kuitenkaan niin iso, että se kumoaisi sen hyödyn mitä terveydelle treenaaminen ja liikkuminen tuo.

Nuoria pitäisi kannustaa "jätkä on ihan hyvässä kuosissa", kuin että sanottaisiin "käytätkö sinäkin niitä steroideja mitä se Markku?"

Ja mä nyt puhun nuorista nimenomaan. Aikuisilla nyt niin väliä, ne saa tehdä mitä niitä huvittaa kun ne on isoja.

Markku menee aika hyvin samaan kastiin noiden muiden surkimusten kriminaalien kanssa, joita näen duunissa aika paljon. Jätkät on vetänyt hormoneja ja ties mitä siihen perään vuosikausia, jotta saisivat lihasta ja näyttäisivät kovemmalta. EIhän siitä tule mitään, kun ei niitä kiinnosta eikä ole älliä pistää muita asioita kohdalleen kuten ruokailua ja treenaamista. Ja mukana on sitten muutkin aineet, kuten amfetamiini etc.

Vituttaa, että tuollainen vinkuheinäpallopää on pistetty puhumaan jostain dopingista ja treenaamisesta, joista se ei tiedä höykäsen pölähdystä. Olisivat nyt hommanneet edes jonkun ammattimiehen asialle.

Meikäläinen on itse melkein tuplasti isompi ja olen treenannut kunnolla vasta pari vuotta ja ilman dopinkia.

Viimeksi muokattu:
En nyt mielestäni saanut vieläkään vastausta siihen, että millaisen roinista kertovan dokkarin sitä käyttäjät täällä tekisivät jos saisivat asiaan vaikuttaa, Mitä siihen tulisi?? Niin ja sen siis pitäisi valistaa roinan vaaroista ja sivuoireista.

En nyt mielestäni saanut vieläkään vastausta siihen, että millaisen roinista kertovan dokkarin sitä käyttäjät täällä tekisivät jos saisivat asiaan vaikuttaa, Mitä siihen tulisi?? Niin ja sen siis pitäisi valistaa roinan vaaroista ja sivuoireista.
pitäis tuoda esille sitäkin, että ilman kaasujaki voi kehittyä. tollanen dokkarin hiiri antaa sellasta kuvaa, että jos tähänki kuntoon doupattu. niin kaikki josta reeni näkyy päälle päin varmaanki sit douppaa. riippuuhan se tietty katsojastaki millasia mielikuvia jne se herättää.
ja syytöntä ei pitäis syyttää. eli jos valistuksella pyritään siihen et ihmiset tarkkailis lähipiiriään ja ettii merkkejä doupista ja viitteiksi sanotaan salilla käyminen ruokavalio jne tulee helposti se et syytöntä osotellaan. silloin on ihmisten mielipiteen suhteen sama douppaako vai ei jos ne kerran jo niin kuvittelee.
ja haittavaikutusten suhteen pitäis tuoda paremmin esille se että ne on mahdollisia, ei pakollisia kaikki siis. nuorelle jannulle ku pelottelupolitiikalla selitetään että douppaat niin het tissit kasvaa tulee mätäpaiseita luppamuna agressiivinen hullu lapseton jne.
sitten kun se omilla silmillään kattelee ympärilleen ja tajuaa et tutuilla doupatuilla ukoilla ei välttämättä todellakaan mene noin pahasti. niin se ei enää usko sitä valistusta. haittoja toki on mutta liika pelottelu ja leimaaminen ei ole hyvästä.
kyllä minustaki sitä valistusta tarvitaan. mutta asiaa pitäis lähestyä objektiivisemmin.

pitäis tuoda esille sitäkin, että ilman kaasujaki voi kehittyä. tollanen dokkarin hiiri antaa sellasta kuvaa, että jos tähänki kuntoon doupattu. niin kaikki josta reeni näkyy päälle päin varmaanki sit douppaa. riippuuhan se tietty katsojastaki millasia mielikuvia jne se herättää.
ja syytöntä ei pitäis syyttää. eli jos valistuksella pyritään siihen et ihmiset tarkkailis lähipiiriään ja ettii merkkejä doupista ja viitteiksi sanotaan salilla käyminen ruokavalio jne tulee helposti se et syytöntä osotellaan. silloin on ihmisten mielipiteen suhteen sama douppaako vai ei jos ne kerran jo niin kuvittelee.
ja haittavaikutusten suhteen pitäis tuoda paremmin esille se että ne on mahdollisia, ei pakollisia kaikki siis. nuorelle jannulle ku pelottelupolitiikalla selitetään että douppaat niin het tissit kasvaa tulee mätäpaiseita luppamuna agressiivinen hullu lapseton jne.
sitten kun se omilla silmillään kattelee ympärilleen ja tajuaa et tutuilla doupatuilla ukoilla ei välttämättä todellakaan mene noin pahasti. niin se ei enää usko sitä valistusta. haittoja toki on mutta liika pelottelu ja leimaaminen ei ole hyvästä.
kyllä minustaki sitä valistusta tarvitaan. mutta asiaa pitäis lähestyä objektiivisemmin.

Otetaas nyt hetki takaisin tätä..... Puhutaanko me nyt tosta samasta pätkästä??? Vai puhutko sä jostain ihan muusta pätkästä. Ei siin musta esitetty tollasia sun luomia kauhukuvia tosiaan. Aika vähän niistä sivareista noin käyttäjhä kokemuksena edes puhuttiin. Ois siihen varmaan saanu kauheemmanki esimerkin. Huomattavasti.
Ja nyt sit taas tää pakollinen huumerinnastus tosiaan. Pitääks siihen huumevalistukseen tuoda se rapanisti sit kans?? Sehän täälläkin on ollu iso argumetti jo pitkään. Se tavallinen käyttäjä ei oo välttämättä e järkyttävän kokonen.

Ihmisillä tulee aina olee mielikuvaa puntinnostajista ja roinasta vaikka sä kuin piirtäisit niille kukkia ja kauniita kuvia. Kuis monta kertaa ihan täällä pakkiksella on epäilty jonkun puheita siitä kuinka natu se on?? Tulee ainaki pari nimee vahvasti täs mieleen ja kumpiki kisaa CBB puolella, et jos henkilöt jotka ovat jo perehtyneet paljon tähän maailmaan suoltavat tollasia epäilyjä ni mites luulet et se kuva muuttuu Terttu mummon kohdalla????
Niimpä.....

Niin siis tohan ois ihan kiva näkökulma, et painottaa sitä mitä sais aikaseks ilmanki ja ilmanki voi pärjätä ja saada hyviä tuloksia aikaseks :) Tosin sit on paljon niitä jotka ei ikinä tuu pääsee siihen ja haluu sit roinalla sen, ni ainaki ois hyvä tietää ne mahdolliset riskit siitä ts valistaa niiden vaaroista.

Oonhan mä tota lueskellu montaki kertaa ja vaikea se on sanoa tai katsoa mitä vaikutuksia sillä on ollu. Toivotaan et paljon ja hyviä :)

Ihan pakkiksen alusta saakka kun näitä juttuja lueskellu ni ainhan tää on ollu tätä samaa mussutusta ja paskan jauhamista. Ei kyllä ihan heti tuu mieleen yhtäkään dokkaria aiheesta joka täällä ois ollut mieleen.
Nää keskustelut on käyty niin monta kertaa läpi jo et se sama kaava kiertää uudestaan ja uudestaan. Joku ei nää vaaroja ja toinen näkee ja kolmannen mielestä se on ihan saastasta puuhaa. Sit tuodaan mukaan se kalja ja makkara mies kortti ja vertillaan kumpi on vaarallisempaan. Tässä välissä mukaan tulee vaan ne ihmiset jotka sillä yliopistosta opetellulla väittelytekniikalla haluavat kumota toisen väittämiä. Jossain välissä päästään sitte roinan vs huumeet teoriaan mukaan. Ehkä ne keskustelut on jo nähty ja mun suola on siihen, että ROINA on vaarallista. Älä lähde siihen leikkiin mukaan.

Silti mua aina huvittaa tää puntinnostajien ja fanaatikkojen toiminta. Ruuasta ja ruokailusta vouhottaminen ja kuka ihmetteli mitäki mun syömistä :D Tai sitte nää Gasp takkien kanssa kulkevat hiivakainalot ja tosi miehet. Puhumattakaan nyt sitten siitä jokaisen body tapahtuman röökipaikalla käytävästä epävirallisesta posedownissa jossa ilmeisesti kuuluu näyttää mahdollisimman isolta ja pelottavalta ja katseella etsiä se oma paikka siinä koko luokassa :D
Hei... tää on vaan yks harraastus. Ei se oo niin totista. Toisille se toki on elämä ja terveellinen elämän tapa vielä. mut no... siinä se mun avautuminen. Ehkä toi komedia puoli tosiaan meni ohi niissä mun aikasemmissa kirjoituksissa. Jos vaikka keskityttäis siihen omaan puurtamiseen salilla ja pohdittais vähemmän mitä ne muut meistä ajattelee. Vainoilu ei ole tervettä :piis: :D

Oonhan mä tota lueskellu montaki kertaa ja vaikea se on sanoa tai katsoa mitä vaikutuksia sillä on ollu. Toivotaan et paljon ja hyviä :)

Ihan pakkiksen alusta saakka kun näitä juttuja lueskellu ni ainhan tää on ollu tätä samaa mussutusta ja paskan jauhamista. Ei kyllä ihan heti tuu mieleen yhtäkään dokkaria aiheesta joka täällä ois ollut mieleen.
Nää keskustelut on käyty niin monta kertaa läpi jo et se sama kaava kiertää uudestaan ja uudestaan. Joku ei nää vaaroja ja toinen näkee ja kolmannen mielestä se on ihan saastasta puuhaa. Sit tuodaan mukaan se kalja ja makkara mies kortti ja vertillaan kumpi on vaarallisempaan. Tässä välissä mukaan tulee vaan ne ihmiset jotka sillä yliopistosta opetellulla väittelytekniikalla haluavat kumota toisen väittämiä. Jossain välissä päästään sitte roinan vs huumeet teoriaan mukaan. Ehkä ne keskustelut on jo nähty ja mun suola on siihen, että ROINA on vaarallista. Älä lähde siihen leikkiin mukaan.

Silti mua aina huvittaa tää puntinnostajien ja fanaatikkojen toiminta. Ruuasta ja ruokailusta vouhottaminen ja kuka ihmetteli mitäki mun syömistä :D Tai sitte nää Gasp takkien kanssa kulkevat hiivakainalot ja tosi miehet. Puhumattakaan nyt sitten siitä jokaisen body tapahtuman röökipaikalla käytävästä epävirallisesta posedownissa jossa ilmeisesti kuuluu näyttää mahdollisimman isolta ja pelottavalta ja katseella etsiä se oma paikka siinä koko luokassa :D
Hei... tää on vaan yks harraastus. Ei se oo niin totista. Toisille se toki on elämä ja terveellinen elämän tapa vielä. mut no... siinä se mun avautuminen. Ehkä toi komedia puoli tosiaan meni ohi niissä mun aikasemmissa kirjoituksissa. Jos vaikka keskityttäis siihen omaan puurtamiseen salilla ja pohdittais vähemmän mitä ne muut meistä ajattelee. Vainoilu ei ole tervettä :piis: :D
Sulla on kyllä varsin erikoinen kuva noista naturaaleista nuorista treenaajista. En tiedä mistä tommoisen kuvan olet saanut, mutta kyllä ne testosiat siellä röökipaikalla pullistelee, muut ovat kovin usein hiirenhiljaa nurkassa.

Sulla on kyllä varsin erikoinen kuva noista naturaaleista nuorista treenaajista. En tiedä mistä tommoisen kuvan olet saanut, mutta kyllä ne testosiat siellä röökipaikalla pullistelee, muut ovat kovin usein hiirenhiljaa nurkassa.

Niille testosioille mä nauranki :D On se huvittavan näköstä touhua hei :D En nyt puhunut tässä niistä nuorista naturaali treenaajista missään nimessä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom