Ylätaljassa lavat yhteen?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Vetääkö selkäreenin oikeat metodit omaksuneet Pakkislaiset "lavat yhteen" ylätaljassakin esim leveällä otteella rintaan tehäsessä? Esim alataljassa tämä on aivan luonnollinen asia, mutta jäi mitetityttämään ylätaljan osalta.. Itse "havahduin" joulun tienoilla vetämään lavat kunnolla loppuun asti ja tämä on myös auttanut tuntuman saannissa... Nyt on pualisen vuotta tullut tehtyä niin ja jotenkin tuntuu, että kehitys oisi hidastunut huomattavasti ja kun nuo painotkin tippui puolella vanhaan verrattuna (enkä siis aikaisemminkaan koko kropalla repiny taljaa vaan enemmänkin näillä orastavilla V-mallisilla kappaleilla kainaloiden alapuolella..)

Latsien (Latissimus dorsi) tehtävänähän on pääasiassa käsivarsien tuominen alas kropan sivusta (esim leuanveto leveä myötäote) sekä käsivarsien tuominen etukautta alas (esim pullover). Toki se osallistuu myös muunlaiseen toimintaan.

Trapsit (keski- ja alaosa) osallistuvat sitten pääasiassa lapojen taaksepäin tuontiin.

Se on nyt sitten aivan eriasia mitä ylätaljalla halutaan treenata. Jokatapauksessa jos halutaan lavat saattaa yhteen ylätaljassa niin silloin täytyy nojata taaksepäin tai kääntää yläselkää taaksepäin, koska muussa tapauksessa liikkeestä tulee aika mielenkiintoinen.

Henkilökohtaisena mielipiteenä täytyy sanoa, että yläpuoliset vedot latsien ehdoilla ja vaakavedot sitten yleisenä selkätreeninä.

Latsien (Latissimus dorsi) tehtävänähän on pääasiassa käsivarsien tuominen alas kropan sivusta (esim leuanveto leveä myötäote) sekä käsivarsien tuominen etukautta alas (esim pullover). Toki se osallistuu myös muunlaiseen toimintaan.

Trapsit (keski- ja alaosa) osallistuvat sitten pääasiassa lapojen taaksepäin tuontiin.

Se on nyt sitten aivan eriasia mitä ylätaljalla halutaan treenata. Jokatapauksessa jos halutaan lavat saattaa yhteen ylätaljassa niin silloin täytyy nojata taaksepäin tai kääntää yläselkää taaksepäin, koska muussa tapauksessa liikkeestä tulee aika mielenkiintoinen.

Henkilökohtaisena mielipiteenä täytyy sanoa, että yläpuoliset vedot latsien ehdoilla ja vaakavedot sitten yleisenä selkätreeninä.

Juurikin näin. Olen samaa mieltä. Ja vielä omana mielipiteenä lisäisin, että on vielä tärkeää katsoa, että käsien asento on tavallaan niin, että kädet vedetään eteen eikä niin, että ne olisivat aivan sivulla. Muuten liike menee minusta käsille(hauiksille) liikaa. Eli kyynärpäät tulisi kääntää eteenpäin...:) Tämä nyt taas on vain minun mielipide.

Juuri näin loistavaa kiitos... Ajattelinkin ettäsiihen on pakko löytyä joku luonollinen selitys miksi maikäläisen latseil ei oo tapahtunu puoleen vuoteen juur mitää kehitystä...

P.S
Tosiaan olin jo eilen nukkumassa ja heräsin oikeesti kylmään hikeen ja tämä kysymys pyöri mielessäni:D
Noh onneks tuli mieleen vaik ajankohta oliki yllättävä (02.00 aamuyöllä)

Suositut

Back
Ylös Bottom