ylätalja vaikuttamaan...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Timba79 sanoi:
'

Juuri näin!! Ja Miken vinkeillä opettelin treenaamaan selkää ja parissa kuukaudessa oli treenipainot jo kovemmat mitä ennen sillä rimpuilutekniikalla. Kannattaa todelakin panostaa selkätreenin harjotteluun. Nykyisin oikeen ottaa että tulis se selkätreenin aika!!

Joo-o.. taitaapa olla mun lempparitreeni toi selänrääkkäys... Varsinkin kun siihen on saanut loistavan tuntuman aikaiseksi..

vilma-liina sanoi:
Samoilla linjoilla myös täällä.
Kokeilkaahan huviksenne, paljonko tippuu sarjapainot esim. smithissä tehdyssä vinopenkissä, kun kuvittelette, että työnnätte tangon (ja kädet)ylös nimenomaan vain ja ainoastaan rintalihaksilla.

Ei yhtään... :hyper: ...mutta silti olen pieni ja heikko.

MKS sanoi:
Kyllä se leveämpikin ylätalja ottaa lähinnä latseihin (latissimus dorsi) Ks. vaikutusalueet
http://www.exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/CBFrontPulldown.html

Sitten ne patit yläselän keskivaiheilla on epäkkäät (trapezius). Nekin on mukana liikkeessä exrx:n mukaan, mutta ylätaljan kohdelihas on kyllä latsit kahvasta riippumatta. Tottakai erilaiset kahvat tuntuvat hieman erilaiselta ja rasittavat lihaksia hieman eri tavalla. Jokainen saa sitten itse koittaa, mikä tuntuu hyvältä. Itse olen saanut parhaan tuntuman juuri kapealla kahvalla, missä kämmenet ovat vastakkain.

Epäkkäät on kuitenkin yllättävänkin isot lihakset, ja vaikuttavat paljon yläselän ulkonäköön:
http://www.onlinefitnesssystems.com/images/muscles/traps.jpg
Niitä sitten treenataankin taas aivan eri liikkeillä...

Juu, näinhän se on, mutta itse en tarkoittanut trapseja. Siellä selässä on paljon muitakin lihaksia. Minulla normaali ylätalja ottaa myös latseihin, mutta hyvin erilain kuin V-kahvalla tehtynä.

Kuitenkin hyvä, että kaikille tuli homma selväksi. :kippis1:

Kaikki oleellinen näkyykin olevan jo aikaisemmissa viesteissä.
Sen verran lisäisin omista kokemuksista, kun lavat olen vetänyt "yhteen" niin pysäytän liikkeen siihen hetkeksi keskittyen asennon pitoon.
Pollo lieneen tarkoitti pitoa hiukan erikohdassa?

Toinen tärkeä seikka on treenin vaihtelevuus.
Ei kokoajan samalla tangolla, -oteleveydellä, -painolla, tai -sarjamäärällä.
3 - 4 viikon välein selkeitä muutoksia treeniin.

Pii:n kanssa samoilla linjoilla ja aika tyhjentävästi tuli muitakin hyviä neuvoja. Toi että jos tuntumaa ei löydy niin ottaa niin pienet painot että se oikea tunne löytyy on kyllä kullanarvoinen joka treeniin, myös tähän, oli ne painot sitten mitä tahansa. Kun sen ajatuksen ja tunteen saa säilymään kirkkaana mielessä on aina vahvoilla. Eiköhän se noilla lähde, oli meinaan aika tyhjentävä viestiketju...

pollo sanoi:
itse en tarkoittanut trapseja. Siellä selässä on paljon muitakin lihaksia.

Luulenpa että tarkoitat tres minor ja tres major lihaksia(voi olla vähän väärin kirjoitettu). Siellä yläselässä ne kuulemma on, omia ei kullä ole vielä etsinnöistä huolimatta löytynyt...

Nostan tämän vanhan threadin ylös kun en viitsi tehdä uutta yhden kysymyksen vuoksi.

Onko huono asia jos ei vedettyä sitä tankoa rintaan asti?
Mulla on sellaset välitykset että en saa edes tyhjällä pakalla sitä tankoa rintaan ilman että vedän selän aivan törkeälle kaarelle.

No jos paketti hajoaa, niin sitten sitä tankoa ei ehkä tarvi vetää rintaa asti.
Saatko kuitenkin tuntuman selkään, sehän siinä on tärkein pointti!

mattibodari sanoi:
MKS sanoi:
Kyllä se leveämpikin ylätalja ottaa lähinnä latseihin (latissimus dorsi) Ks. vaikutusalueet
http://www.exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/CBFrontPulldown.html

Tuli mieleen, että eikö tuo äijä tee tuota liikettä väärin? Ainakin sillä menee kädet täysin suoraksi ja pieni heijarikin on mukana. Ja vielä roikkuu oikein kunnolla. No rinta on ainakin hyvin edessä. Ei tuo liike ainakaan näiden vinkkien mukaan mene.
Ainakin meikäläisellä tuntuu paremmin kun ei vedä niin alas kuin tuo äijä tuossa viteossa.Elikkä hartioita kohti vetäen,eikä siis suoraan tuonne alas.Tuntuu enenmmän supistusta selässä.Anteeksi vaan,en osaa tätä paremmin selittää :hyper:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kiva vastata vuoden vanhoihin viesteihin, mutta menkööt.

Wildemar sanoi:
Hyvä viimeistelyliike selälle on muuten ylätaljan pushdown suorin käsin. Eli kädet alkuasennossa kohtisuorasti edessä, josta ne ympyrän kaarta pitkin lasketaan osoittamaan suoraan alas.
Taitaa olla pullover ylätaljassa. Pushdown on ojentajaliike jossa vähän etukumarassa painetaan tankoa rinnasta alaspäin.

izma sanoi:
Luulenpa että tarkoitat tres minor ja tres major lihaksia(voi olla vähän väärin kirjoitettu). Siellä yläselässä ne kuulemma on, omia ei kullä ole vielä etsinnöistä huolimatta löytynyt...
Teres minor ja -major, eli iso ja pieni liereälihas. Ne on tossa latsejen yläosassa, eli melkein kainalossa. Koitapa tehdä ylätaljaa kapealla otteella kunnolla venyttäen ylhäällä ja pumppailemalla, niin varmasti tuntuu juuri liereälihaksissa. Se venytys on tärkeä jos haluaa ne lihakset löytää. Kädet ja lavat ylös, ja vielä päätä eteenpäin, niin hyvin tuntuu. Tolla tavalla saan liereälihaksiin niin karmeen poltteen että on pakko jättää sarja kesken. Btw, ne on sen verran pienet lihakset, että niitä on aika turha alkaa suoraan treenaamaan.

Eikö porukalla ota paremmin selkään ku tekee niskan taakse oikeen hyvällä tuntumalla ja hitaasti näkkileivän murskaustyylillä? Itelle tuo rinnalle otto jotenkin tuntuu huonommalta.. Onko muilla sama homma?

Onko taljaliikkeissä muka venytyksellä niinkään väliä? Itse olen nyt siinä uskossa, että ei...
Mutta olenkin taas hävittämässä tuntumaani.

hc-audio sanoi:
Eikö porukalla ota paremmin selkään ku tekee niskan taakse oikeen hyvällä tuntumalla ja hitaasti näkkileivän murskaustyylillä? Itelle tuo rinnalle otto jotenkin tuntuu huonommalta.. Onko muilla sama homma?

sama juttu

Dynamite88 sanoi:
sama juttu

Mutta se on tuonne taakse olkapäille huonompi vaihtoehto ja se mielestäni rutistaa lavat "liian" yhteen. En sitten tiiä, onko se hyvä vai ei...

taakse veto ei yksinkertaisesti ota niin paljoa latseihin kuin eteen veto, taakse vedot ottaa keskiselkään joten täysin eri liike ja ei voi vertailla.

Back
Ylös Bottom