Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pexi87 sanoi:Koitahan ylätaljaa kapeella kahvalla, mä saan selän tuollein kipeeks... tarkotan siis esim. sellasta kahvaa, mitä käytetään alataljassa.
pollo sanoi:Mikäli V-kulmaa tarkoitat, niin tarkoitus on eri. V-kahvalla nimittäin treenataan niitä "siivekkeitä" eli latseja. Normaalilla ylätaljalla puolestaan harjoitetaan enemmän niitä lapaluiden kohdalla olevia lihaksia, joita on käsittääkseni vähän enemmän. Tästä syystä hyvä selän omaavilla kavereilla on paljon patteja yläselässä.
:jahas:
Timba79 sanoi:Mun mielestä se lapiokahva on paras ylätaljassa. Saa todella hyvin rutattua lavat yhteen ja kädet ei oo läheskään niin paljon mukana. Näin siis mulla.
mattibodari sanoi:Itelle on leveä ote huomattavasti kuin kapea, jolla aiemmin tein. Kun tekee leveällä,
hauikset tekee väkiselläkin vähemmän työtä kuin kapealla, jossa kädet menee aivan koukkuun. Sillä tavalla sain ratkaistua sen legendaarisen työ menee hauiksille ei käsille ongelman, mitä jatkui kapealla otteella pari kuukautta.
Näin on! ehdottomasti paras kahva mitä löytyy tämä lapiokahva :kippis1:Timba79 sanoi:Mun mielestä se lapiokahva on paras ylätaljassa. Saa todella hyvin rutattua lavat yhteen ja kädet ei oo läheskään niin paljon mukana. Näin siis mulla.
'Net Virgin sanoi:Joo samat kokemukset itselläni... Ja sieltä pienistä painoista ja keskittymisestähän se lähtee tässä selkätreenissäkin, niin kuin ylempänä on jo usein mainittukin..
Omskakas sanoi:... Itse suosittelen harjoittelemaan ns. "mind-muscle connection"ia, eli liikettä tehdessäsi keskität mielesi nimenomaan siihen, miten leveä selkälihas supistuu liikettä tehdessäsi...
Turmelioitsia sanoi:mutta sitten eräs vanhempi bodari neuvoi minulle nuo Willien antamat neuvot, ja korosti paljon: RINTA ETEEN! eli kun kiinnittää siihen huomiota, niin lavat menee yhteen ja paketti pysyy kasassa. Tuo kaikissa selkä liikkeissä.
MKS sanoi:Kyllä se leveämpikin ylätalja ottaa lähinnä latseihin (latissimus dorsi) Ks. vaikutusalueet
http://www.exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/CBFrontPulldown.html
Tuli mieleen, että eikö tuo äijä tee tuota liikettä väärin? Ainakin sillä menee kädet täysin suoraksi ja pieni heijarikin on mukana. Ja vielä roikkuu oikein kunnolla. No rinta on ainakin hyvin edessä. Ei tuo liike ainakaan näiden vinkkien mukaan mene.