ylätalja vai pullover?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
33
tänään kokeilin pull overia taljassa pikku painoilla ja totesin että ku se ottaa niin perkeleen ihanasti mun pikkupikku selkäänki.

sit siitä innostuneena meen ylätaljan luo :eek: samaa paskaa taas, ei saa tuntumaan ku ihan mitättömän vähän :jahas:

tekniikkakin on kunnossa siinä... :david:

tulin siis siihen tulokseen, että pullover on kiva liike ja haluun tehä sitä elikkä onko se huono jos alan sitä tekemään isommilla painoilla ja se korvais ylätaljan?

latsit oli kunnon pumpissa sen jälkeen :5: se oli mahtavaa:love:

mielipiteitä :thumbs:

älä korvaa taljaa sillä, teet taljan normaalisti. lisänä sitten tuota pulloveria.

Jos pulloveria tekee oikein,vaikkapa käsipainolla maaten penkillä,sillä ei ole kyllä mitään tekemistä ylätaljan kanssa.Pullover vahvistaa rinnan yläosaa ja levittää rintakehää,venyttää vatsoja jne,oikein tehtynä.

Jos olet oikeasti vasta 14-vuotias, niin satsaa perusliikkeisiin (leuanveto, kulmasoutu), tekniikkaan ja keskity nostamaan sarjapainojasi nousujohteisesti. Jos välttämättä haluat, niin ehkä treenin loppuun voit tuota tehdä kuten jo ehdotettiin, mutta jos sitä lihaa ei vielä ole niin turha treenata tuntumalla.

Ville1Suuri sanoi:
Jos pulloveria tekee oikein,vaikkapa käsipainolla maaten penkillä,sillä ei ole kyllä mitään tekemistä ylätaljan kanssa.Pullover vahvistaa rinnan yläosaa ja levittää rintakehää,venyttää vatsoja jne,oikein tehtynä.
juu tästähän oli inttoa tuolla pullover tredissä ja olen villen kans täysin samaa mieltä, mutta tässä tarkoitettiin köysi pulloveria joka on pelkästään selkä liike samoin myös koneessa tehtävä.

edit tämä liike siis: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=40443&highlight=%2Aleve%E4n+sel%E4n+salaisuus

Pulloveria ei minusta kannata tehdä käsipainolla, siinä liikkeessä on onneton vastuskäyrä (onkohan tämä oikea sana....). Taljassa tai varsinkin koneella tehtynä se on ihan ok selkäliike.

No joo,hokasin pointin.Alunperin pulloverilla on tarkoitettu vaan ihan eri liikettä,koneet,taljat ym. on kait muokannut siitä toisenkin version.

hmmmmmmmmm... elikkä voisin jättää taljat pois ja tehdä leukoja?
entä ala taljan paikalle?
ja kulma soutuu en selän takii tee ku haluun viel kasvaa.

elikkä eiks se pullover sit tuo lihaa selkää :(?

Jos selkään massaa haluat,unohda pullover.Eikä mikään kulmasoutu pituuskasvua pysäytä.Aina parempi mitä enemmän treenaat vapailla painoilla.Pullover oikein tehtynä on tosi hyvä liike sen vuoksi,että se laajentaa rintakehää,ehkä parantaa ryhtiä jne.En ota kantaa siihen -selkäliikepulloveriin-.

EDIT:vapailla painoilla,kevyet painot ja oikea tekniikka,muuten hajoaa paikat,oikein tehtynä motoriikka paranee lihaskasvun ohella,josta on tosiaan hyötyä.

EDIT2:katoin äsken ton linkin pulloveriin,en o koskaan kyl kuullut,että tollasta liikettä sanottas pulloveriks.Sehän on suomeksikin "vetää yli".Tossahan naru vedetään alas.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
taas samaa mieltä villen kanssa. kulmasoutua vaan menemään ja tee ennemmin ylätaljaa ku leukoja, vaikka ite teen nykyään leukoja pidän ylätaljaa ykkösenä jos haluaa että selkä leviää, leviää se leuoillaki mutta talja on parempi IMO. tästäkin ollaan sataa erimieltä mutta tää on mun mielipide.

mä teen sellasel tyylil et niinku vetelisin leukoja. kädet lähekkäin ja sormet ittee päin. onks tää paska jos alan tekee näin:

pullover 5*20 lämmittelyks
ylätalja 3*8-12
kulmasoutu 3*8-12??

hölkkääjä sanoi:
mä teen sellasel tyylil et niinku vetelisin leukoja. kädet lähekkäin ja sormet ittee päin. onks tää paska jos alan tekee näin:

pullover 5*20 lämmittelyks
ylätalja 3*8-12
kulmasoutu 3*8-12??
tee ennemmin näin

ylätalja 3*8-12
kulmasoutu 3*8-12
pullover 5*20

IMO ei oo mitään järkiä väsyttää lihaksia millään "pumppi" liikkeillä vaan lihakset väsytetään ns kovilla perusliikkeillä, mitä ne sitten kullekin sattuu olemaan ja loppua kohden liikkeet kevenee. pullover ei kuulu ns perusliikkeisiin kenelläkään tai ei ainakaan pitäis kuulua:).

Ville1Suuri sanoi:
EDIT2:katoin äsken ton linkin pulloveriin,en o koskaan kyl kuullut,että tollasta liikettä sanottas pulloveriks.Sehän on suomeksikin "vetää yli".Tossahan naru vedetään alas.

Käsien liikerata on kuitenkin sama, eli siksi kai sitä sanotaan myös pulloveriksi.

Ei kande opetella mitään koneliikkeitä,sellasilla hankittu voima on käytännön töissä hyödytöntä.Mulla on videopätkä omasta ylä- ja alataljasoudusta,koitan laittaa sen johki ja laittaa sulle linkin,niin näet miten selkä kasvaa.

ai mulle vai ville?
entä riittääkö nuo liikkeet selälle? vai tarviiko sitä ala taljaa vielä?

jaa hyödytöntä.... no voinhan mä yhtä hyvin tehä sen tangolla, ei siinä mitään

[Originally Posted by Ville1Suuri
ville katoppa tuo kyseinen tredi, ja lue mun postauksia sieltä ihan loppu päästä:). samat mietteet on mullakin asiasta mutta ei näiden kans kannata alkaa inttään, hopealle jää;)

Neutraali:en jaksa vaivautua,uskon sun sanaan muutenkin,ja tiedän kyllä,että täällä jää alakynteen aika usein...;)

Ja threadin aloittajalle:ei mikään paperilappunen tai kaverin sanoma määrä liikkeitä ja toistoja kehitä sua.Sun pitää oppia treenaamaan kovaa ja oikein itse.Et voi etukäteen tietää esim.saatko alataljassa 50kg x8 vai 10.Teet vaan kovan sarjan.Ja aina koitat seuraavalla kerralla parantaa,yksi toisto lisää...ja hetken päästä isompi paino jne...Mietis nyt itekin,jos sulla lukee paperilla(ohjelmassa)että 50kg x 10 alataljaa,oot tehnyt 10 toistoa ja jaksaisit lisää,niin lopetatko siihen vain,koska paperilla lukee niin?Ei ei...Pidä mieluummin kirjaa aina joka treenin parhaasta sarjasta ja koita parantaa sitä,merkkaa jälkikäteen treenipainot ja toistot muistiin.Ja sitten aina seuraavalla kerralla koitat hivenen parantaa tulosta.

siis en mä ees tee tolla metodil.
pidän reenipäiviksen käden ulottuvilla ja jos viimeks meni vaik 11/10/10 nii nyt yritetään 12/12/12.. itse asiassa aina on 12,12,12 tähtäimessä.
sit ku menee 3*12 nii sit laitetaan lisää ens kerral.

mist sä ees sait moisen käsityksen?

ja muuten, onko se alatalja mikään välttämättömyys?

ja kannattaaks sitä ylätaljaa tosiaan tehdä ku sil en saa juurikaan tuntumaa, vai onko mun selkä toistaseks niin surkee et siin ei oo lihaa missä tuntuis?

Ei mikään tietty liike ole välttämätön,jokainen tekee niitä,jotka parhaalta tuntuu. Selässä on se ongelma monella aloittelijalla,että on tosi vaikea just saada se treeni "perille" selkään,tuppaa kädet ym.väsymään ennemmin.Sun tarvis saada joku "konkari" neuvomaan sua niissä selkäliikkeissä,se on tosi hankala selittää näin kirjoittamalla.Missäs päin treenaat?Mäkin voin mielellään tulla opastaan,se on nimittäin huomattavasti helpompaa paikan päällä.

Siten voit opetella,et pidä kädet suorana edessä,työnnä olkapäät eteen ja sitten vedä lapaluut yhteen,koko ajan kädet suorana.Siinä opit perusidean,isoilla painoilla sitten tarvii pikkusen heijata,ettei kädet pelkästään väsy.(ja kädet tietysti koukkuun,mutta toi suorin käsin opettaa sut supistamaan selkälihaksia)

Suositut

Back
Ylös Bottom