Ylätalja V-raudalla

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen tykästynyt tekemään yläselälle ylätaljaa v-raudalla ja saanut ihan mukavasti painojakin lisättyä.

Nyt kun olen treenaillut toisella salilla ko. laitetta niin huomasin, että orankikäteni ovat ko. liikkeeseen liian pitkät. Ts. yläasennossa en saa selkään venytystä juuri lainkaan.

Onkohan ongelmaan muuta ratkaisua kun salin vaihto? Jos joku muu on painiskellut samojen ongelmien kanssa ja keksinyt vielä jonkin ratkaisunkin, niin olisin :hyper: innokas kuulemaan.

Itse en päästä ikinä painoa aivan ylös (pitää paremmin tunnon selässä). Venyttele välissä tai jossain muussa liikkeessa. Ite en ainakaan vaihtas salia yhen liikkeen takia.

Virittele se V-tanko leuanvetotankoon tms. ja tee välillä samaa liikettä leuanvetona lisäpainoilla tai ilman.

Tuo on muuten aivan loistava liike. Supistukset siivissä on uskomattomat ja tuolla on todella helppo saada kunnon tuntuma.

SledgeHammer82 sanoi:
Kiitoksia neuvoista, pitänee jatkaa liikkeen tekemistä ilman yläasennon venytystä.
Teetkö sen muuten selkä pystyssä vai viistosti? Itsellä pystyssä tehdessä sama ongelma, joka helpottaa kun teen sen taakse nojaten. Huono puoli siinä on se että se ottaa sitten vähän eri paikkaan.

masantti sanoi:
Itsellä pystyssä tehdessä sama ongelma, joka helpottaa kun teen sen taakse nojaten. Huono puoli siinä on se että se ottaa sitten vähän eri paikkaan.
Pikku takanoja ei haittaa.

neutraali sanoi:
Pikku takanoja ei haittaa.
Meinasin vaan sitä, että jos ottaa "kunnolla" takanojaa niin liike on jo vähän sama kuin ala-talja, eikä se ota siihen samaa kohtaan siihen ihan ylös siipeen. (Epäselvä)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Minulla sama juttu, eli venytystä en saa aikaiseksi ilman erikoiskikkoja (koska olen pitkä ja kädet on pitkät). Siksi istunkin lattialla, ylätaljan penkin alla. Tuntuu niin että silmissä säkenöi :D

Pidä masantti se takanoja alle 45 asteen niin hyvä tulee.

Mike sanoi:
Anna mennä vain noin, kunhan supistat maksimaalisesti, voit sitten sarjojen välillä ottaa rajuja venytyksiä.

Samaa mieltä. Ja Miken selkävinkin kannattaa ottaa tosissaan, niillä on moni muukin mun lisäkseni oppinut treenaamaan selän eikä pelkkiä hauiksia.

Joo kyllä kannattaa pitää se V-talja listassa mukana. Ei se pieni venytyksen puute pahaa tee, ja millään muulla liikeellä et saa niitä "siippiä" näkymään/tuntumaan yhtä hyvin kuin tuolla liikkeellä.
Kuten pojat jo tossa aiemmin sanoivatkin, niin j0ätä kädet enemmän koukkuun ja nojaa hieman taaksepäin, tai vedä hartiota taakse/alas. Tuo hartioiden jännitys tosin väsyttää myös sitä yläselkää paljon, joten se nyt pitäsi olla se viimeinen vaihtoehto.

Mites muute antaako porukka täällä liikeen negatiivisessa vaiheessa painon(kahvan jäädä roikkumaan mihin? Joku viisas neuvoi joskus, että kädet saisi jäädä roikkumaan niin että pää jää hartioiden väliin.

masantti sanoi:
Teetkö sen muuten selkä pystyssä vai viistosti? Itsellä pystyssä tehdessä sama ongelma, joka helpottaa kun teen sen taakse nojaten. Huono puoli siinä on se että se ottaa sitten vähän eri paikkaan.

Alkuasennossa melko pystyssä, mutta loppuvaiheessa selkä aika vinossa.

Manala sanoi:
Joo kyllä kannattaa pitää se V-talja listassa mukana. Ei se pieni venytyksen puute pahaa tee, ja millään muulla liikeellä et saa niitä "siippiä" näkymään/tuntumaan yhtä hyvin kuin tuolla liikkeellä.

Töööt väärin meni :) Itse saan "siivet" oikein palamaan ja ovat aina kipeät selkätreenin jälkeen tällä liikkeellä: http://www.exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/CBStraightArmPulldown.html :rock:

Kylläkin aikalailla variaatio tuosta kapeesta vedosta mutta kuitenkin :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom