yläselän treenistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Marko
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tuntuuko kenelläkään alatalja olkapäissä
Olen vaihdellut kahvoja mutta se ei auta.Painojakin on ollut vähän
Mitä hyviä liikkeitä olis sen korvaamiseksi
T-kulmasoutua en voi tehdä koska väsyy alaselkä:confused: :confused:

Originally posted by Marko
Tuntuuko kenelläkään alatalja olkapäissä
Olen vaihdellut kahvoja mutta se ei auta.Painojakin on ollut vähän
Mitä hyviä liikkeitä olis sen korvaamiseksi
T-kulmasoutua en voi tehdä koska väsyy alaselkä:confused: :confused:

siis tee normaalia kulmasoutua sellaseella tekniikalla, että ei ota niin kauheest sieltä alaselästä. kantsii myös treenata alaselkää ettei rasitu niin kauheest:)

Alat treenaamaan sitä alaselkää, ettei se tollasesta 'väsy'. Teet kulmasoutua niin pienillä painoilla, että voit tehdä sen suht puhtaasti ja siten, että alaselkäkin kestää kuosissa. Yläselän vahvistamiseen voit lisäksi tehdä kulmasoutua käsipainolla (tämä ei rasita kovinkaan alaselkää).

Siis ei vaikka kuinka on sellaisesssa asennossa kulmasoudussa tangolla liikkeessä että selkä on suorassa niin se kuitenkin jotenkin jännittyy

Originally posted by Marko
Siis ei vaikka kuinka on sellaisesssa asennossa kulmasoudussa tangolla liikkeessä että selkä on suorassa niin se kuitenkin jotenkin jännittyy

Kulmasoutu on koko selän liike vaikka yläselkään painottuukin. Jos ei alaselkä jännittyisi suorituksessa niin kyseessä olisi kohautus eikä kulmasoutu.

Lisää treeniin vaikka suorin jaloin mave tai joku muu alaselkäänkin ottava liike niin eiköhän se alaselkä siitä vahvistu niin että kulmasoudutkin sujuvat sitten paremmin.

Ja jos nopeata kehitystä alaselkään haluat niin tee alaselkä jalkapäivänä, ekana liikkeenä esim mave/sjmv. Minä teen noita vuoroviikoin jalkatreenin ekana liikkeenä.

Jalkapäivänä kyykkyä ja sjmv:tä. Siinä saa alaselkä kyytiä tarpeeksi & vahvistuu.

Sitä vahvistumista odotellessa tee kulmasoutu vasta toisena tai kolmantena selkäliikkeenä, alkuun leuanvedot tms. Joudut näin ollen käyttämään pienempiä painoja kulmasoudussa eikä homman pitäisi kaatua alaselän väsymiseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom