yläselän liikkeitä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pat
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

pat

Ikä
41
Tervehdys!
Tässä vaiheessa on pakko avata suunsa, kun ei sitten niin millään itse löydä vastausta kysymykseensä. Joudun jättämään salin joksikin aikaa, kun joudun asumaan 40 kilsan päässä lähimmästä salista. Teen siis kotona sen minkä pystyn.

Kysymys kuuluukin: onko olemassa mitään muuta tangolla/käsipainoilla tehtävää yläselän liikettä kuin kulmasoutu? Vähän hepposeksi jää, jos en muuta keksi. Muut lihasryhmät olen kyllä saanut helpostikin pähkäiltyä, mutta tämä on ongelma :(

Kertokaa, jos tiedätte jotain. Mulla ei tule mieleen yhtään mitään.

pat sanoi:
Kertokaa, jos tiedätte jotain. Mulla ei tule mieleen yhtään mitään.

Leuanveto. Hakkaa ylätaljan 100-0. Erilaisilla otteilla ja oteleveyksillä saa monipuolisuuttakin. Ja kyllä se maastavetokin rasittaa yläselkää ihan kivasti. Mave, kulmasoutu ja leuanveto riittää mainiosti selkälihojen raiskaamiseen.

trebla sanoi:
Leuanveto. Hakkaa ylätaljan 100-0.
Täysin eri mieltä, mun mielestä just päin vastoin, ylätaljalla saa tuhat kertaa paremmin latsit kipeiksi entä leuanveto tangossa, toki kandee leuanvetotangossa tehdä kun ei sitä taljaa ole. Kulmasoutua myötä ja vasta otteella.

Onhan myös semmoinen, että makaat penkillä tangon ollessa siellä penkin alla alapuolellasi. Sitten nostat sitä tankoa ylöspäin niin ylös kuin pystyt (pysähtyy siihen penkin pohjaan). Ainut edellytys on vain se, että sinulla on punttipenkki ja se, että siinä ei ole kovin paksu pohja, jotta voit vetää sen tangon tarpeeksi ylös.

-Marchi- sanoi:
Onhan myös semmoinen, että makaat penkillä tangon ollessa siellä penkin alla alapuolellasi. Sitten nostat sitä tankoa ylöspäin niin ylös kuin pystyt (pysähtyy siihen penkin pohjaan). Ainut edellytys on vain se, että sinulla on punttipenkki ja se, että siinä ei ole kovin paksu pohja, jotta voit vetää sen tangon tarpeeksi ylös.

Miten tämä nyt oleellisesti eroaa kulmasoudusta tangolla tai käsipainoilla?

Leuanvetoja kehiin vaan ja lisäpainoja sitten vyöllä roikkumaan kun alkaa käymään kevyeksi.

neutraali sanoi:
Täysin eri mieltä

Taitaapi olla aika yksilökohtaista kummalla saa paremmin selkälihat kasvuun, joten yleistin hieman liikaa. Omassa tapauksessani sain latseihin ensimmäisen kerran kasvua aikaiseksi aloittamalla tekemään leuanvetoja. Toki kyseessä voi olla tekniikkavirhe ylätaljassa.

Kiitos vinkeistä! Enpä muistanut, että leuanveto tankokin on keksitty. Sellasen vois hommata... ja kulmasoutua vaan... kai niilläkin jotain saa aikaan varsinkin, kun niin paljon on vielä aikaan saamista :rolleyes:

pat sanoi:
Kiitos vinkeistä! Enpä muistanut, että leuanveto tankokin on keksitty. Sellasen vois hommata... ja kulmasoutua vaan... kai niilläkin jotain saa aikaan varsinkin, kun niin paljon on vielä aikaan saamista :rolleyes:

Noilla saat takuulla täysin kattavan selkätreenin. Kulmasoutua kun voi tehdä ihan perinteisesti tangolla, tai sitten sitä t-soutu versiota. Eli tangon toinenpää nurkkaan, toiseen päähän painot ja jos löytyy v-kahva tai joku vastaava, niin se tangon alla ja siitä soutelemaan. On vähän alataljan kaltainen liike tuo.

Ja muista vetää niitä leukoja eri otteilla, myötä ja vastaote, leveä ja kapea ote.

Timba79 sanoi:

lueppas kysymys:

pat sanoi:
Tervehdys!
Kysymys kuuluukin: onko olemassa mitään muuta tangolla/käsipainoilla tehtävää yläselän liikettä kuin kulmasoutu?

Herranjumala, vastaan vain kysymykseen, niin heti sulla on jotain valittamista. Eroaako pystypunnerrukset kässäreillä ja tangolla paljon? Ei. Mutta kumminkin molempia tehdään, toi on vain variaatio. Ja semmoisiakin jotkut käyttävät reeneissään. Ero se on pienikin ero.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
-Marchi- sanoi:
Eroaako pystypunnerrukset kässäreillä ja tangolla paljon? Ei. Mutta kumminkin molempia tehdään, toi on vain variaatio.

Kulmasoutu kässäreillä ja tangolla eroaa toisistaan kuin yö ja päivä. IMO.

vallan kiivasluontoinen liike koko selälle on ikivanha sikaliike, ns. sternum-leuanveto. vasta- tai myötäotteella alotetaan normaali leuanveto ja sitten vaan aletaan nojata taaksepäin siten, että lopussa tanko koskettaa ylävatsaa. vapaavalintaisesti pysäytetään liike itseä miellyttäväksi ajaksi ja lasketaan rauhassa alas. sellanen käänteinen kulmasoutu siis suurin piirtein.

enpäs kyllä tajua, miten ylätaljalla sais paremman tuntuman selkään, ku leuanvedoilla, kun kyseessä on toiminnallisesti lähes identtinen liike. ite kyllä saan leuoilla selän tuleen, jos on tarvetta. no. en siitä riitele. erilaisia ollaan kaikki.

-Marchi- sanoi:
lueppas kysymys:

Herranjumala, vastaan vain kysymykseen, niin heti sulla on jotain valittamista. Eroaako pystypunnerrukset kässäreillä ja tangolla paljon? Ei. Mutta kumminkin molempia tehdään, toi on vain variaatio. Ja semmoisiakin jotkut käyttävät reeneissään. Ero se on pienikin ero.

No jospa nyt vaan lukisit itse uudelleen sen kysymyksen ja ottasit muutenkin ihan rauhallisesti.

Kaveri kysyi MUITA yläselän liikkeitä kuin nuo kulmasoudut, jolloin minä ja käsittääkseni melkein kaikki muutkin ajattelin just esim. leuanvetoja, mavea tai vastaavaa.

Kysyin vain, että EROAAKO toi sun mainitsema jotenkin olellesesti kysymyksessä esitettyihin. Eli mun mielestä ei vielä käytä valittamisen kriteereitä.

Eihä tota liikettä koskaan tehtäs, jos se olisi niin samanlainen.

Timba79 sanoi:

Leuanvetoja kehiin vaan ja lisäpainoja sitten vyöllä roikkumaan kun alkaa käymään kevyeksi.

Ainakin mun mielestä tollanen penkin alta nykiminen menee takaolkapäille aika paljon eikä sinne selkään. Kulmasoutu tangolla tai käsipainoilla on parempi liike sinne yläselkään. Eli eroa löytyy aika paljonkin minun mielestä. Ei mikään hyvä liike selälle tuollainen Marchin kuvailema.

ZweCCo sanoi:
Ainakin mun mielestä tollanen penkin alta nykiminen menee takaolkapäille aika paljon eikä sinne selkään. Kulmasoutu tangolla tai käsipainoilla on parempi liike sinne yläselkään. Eli eroa löytyy aika paljonkin minun mielestä. Ei mikään hyvä liike selälle tuollainen Marchin kuvailema.

Kyllä tuonkin liikkeen saa selässä tuntumaan kun pitää kyynärpäät lähellä vartaloa ja vetelee latseilla sitä tankoa. Ongelmana tossa vaan on että tavallisen penkin kanssa liikeradasta tulee tosi lyhyt ja liikkee on pelkästään pikku nykimistä.

Kulmasoudun tangolla ja kässäreilläkin saa menemään taka olille jos sen tekee väärin eli vetää liian "ylös" sen painon, nuissa kulmiksissa kun muistaa aina vetää sinne navan seutuville painon niin ei voi mennä pahasti pieleen, tekee sen sitten millä tyylillä tahansa, tukien kans tai ilman.

neutraali sanoi:
Täysin eri mieltä, mun mielestä just päin vastoin, ylätaljalla saa tuhat kertaa paremmin latsit kipeiksi entä leuanveto tangossa
Ihmeen päivä! Oon neutraalin kanssa jostain asiasta samaa mieltä. :D

Back
Ylös Bottom