Yläkropan lihasten 'liikakasvu' !!! prkl.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Spitbull
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

Spitbull

Nyt kun näitä threadeja on tullut laitettua enemmän kuin laki sallii, niin eiköhän tää yksi vielä mahdu joukkoon. Probleema on rinta- ja (etu)olka/hartialihasten liiallinen kasvu. Pyrin treenissä tasapainoiseen harjoitteluun, mutta geeneistä johtuen em. lihasryhmät ovat koko ajan muita lihasryhmiä edellä. :( Onhan siinä tietysti omat hyvät puolensakin, kun tulee mainintoja levenneistä hartioista, mutta esim. 'takaolkapäät' eivät vastaa etuvastaavien massaa lähellekkään. Toinen vika on hauiksissa: vaikka kuinka prkleesti (kohtuudella kuitenkin) niitä yrität rääkätä, tulosta ei tule tarpeeksi (kaikki mulle heti nyt heh). Ojentajan ovat taas eri maata. Niissä on törkeästi enemmän massaa ja myös voimaa kuin haukkareissa. No, meille kaikille ei ole suotu täydellisiä geenejä, joten pitäis kai tyytyä siihen mitä on saavuttanut.
Asiallisia komenttaja asiaan liittyen. Spitbull kiittää! :worship:

"Paidat kehittyy, miehet pysyy samoina"-Mike

Ääääh mitään liikaa!!111 :P

No mitkä sun tavoitteet on? Tietysti kisoissa, lavalla symmetrisyys on tärkeä osa alue, mutta jos et aijo kisata niin mun mielestä riittää, että jatkat kaikkien lihasryhmien kovaa treenaamista.

Ja hei... ei voi olla liian isot lihakset :hyper:

Jos halut tasapainottaa lihasten symmetrisyyttä, niin en usko että haluat rintalihaksiesi kutistuvan jotta ne näyttäis symmetrisiltä muihin kehonosiin, joten mun mielestä voisit jonkin aikaa "pitää yllä" rintalihaksesi kokoa ja keskittyä muun ruumiinosan kehittämiseen enemmän.
Takaolkapäitä tulee käytettyä erilaisissa vedoissa ja taljassa ojentajaa vääntämälläkin.
Yllätyin vähän tosta kun sanoit ojentajiesi olevan paljon vahvemmat kun hauikset, mun mielestä sen pitäisi loogisestikin toisinpäin. Onhan ojentajat prosentuaalisesti yli puolet enemmän kuin hauis lihasmäärältä, monet kärsivätkin pienistä ojentajista, ihan hyvä että sulla ei ole sitä ongelmaa.

Niin kun sanoin, ylläpidä niitä vahvanpuoleisen lihaksia ja keskityt kunnolla sitten niihin heikompiin kohtiin, jos nyt haluat symmetrisyyden mallilleen.

Ei ollut kauan kun joku valitti että jalat kasvaa liikaa ja nyt joku että yläkroppa :wall:
Miksi ei ole mulla samanlaisia ongelmia :(

Et kertonut yhtään ohjelmastasi jos se on tyyliin Ma,Ti,Ke,To,Pe penkkiä ja haukkaa niin sillä kyllä tulee hieman epäsymmetriaa :D
No minulla on kyllä tähän helppo ratkaisu: Oleppa treenaamatta niitä hartioita ja rintaa sellainen 2kk ja sen ajat treenaat niitä jäljessä olevia lihasryhmiä ja katsoppa peilistä sitten että miltä näyttää jos viellä on epäsymmetriaa niin toiset 2kk jne kyllä se jossakin vaiheessa tasoittuu.

Mum mielestä ei oo mikää ongelma yläkroppa kasvaa, vaan seon ongelma et muut lihakset ei kasva samassa tahrissa.

Piänenä tarkennuksena..

Spitbull sanoi:
"Paidat kehittyy, miehet pysyy samoina"-Mike

miehen pitää kehittyä mukana taikka menee homma vituiks

Spitbull, minä olisin valmis ottamaan rintaan lisää massaa, jos sinulla on ylimääräistä:)

Mutta vakavasti puhuen rintalihaksien ja etuolkapäiden liiallinen voima SUHTEESSA selkälihaksiin saa aikaan ongelmia mm. ryhdin heikkenemisen hartioiden kääntyessä eteenpäin. Kannattaa siis satsata selkälihaksien vahvistamiseen ja rintalihasten venyttämiseen.

Muuten kannattaa tosin katsoa onko harjoitusohjelmasi muussa suhteessa tasapainoinen, kuten tuossa aiemmin joku totesikin!

Voi kun jotkut saa vaan haaveilla tosta olkalihasten kasvusta :(
:offtopic:

En viitsi uutta viestiketjua aloittaa niin mitä mieltä olisitte siitä, että harjoittelisin kaksi kertaa viikossa olkapäät? Ensimmäisellä(Ma) kevyemmin eli lähinnä vipareita ja kenties joku kevyt punnerrus ja toisella(Ke, olkapäät ja kädet) tekisin kovaa? Treenaan nelijakoisella ohjelmalla. Tässä nyt on lähinnä ideana se, että olkapään lihakset on auttamatta muita jäljessä, siis kokonsa puolesta, ja enpä juuri keksi muuta tapaa, kuin että harjoittelisin niitä enemmän.

Olkapäiden ongelma on vähä sama kun haukkareiden, eli niitä joutuu ihan arjessakin käyttään paljon. siksi jos mä tahon niihin treeneihin potkua niin mun tarvii vaihdella rytmiä ja keinoja useammin kuin muissa osa alueissa....

Tai ehkä se on vaan mää....

Spitbull sanoi:
Probleema on rinta- ja (etu)olka/hartialihasten liiallinen kasvu.
:kuvia: , hyvähän se vaan on jos ne kasvaa, tuo että ne olis kasvanut liikaa on :anssi:

Tosta toisesta threadista kun vilkasee sun ohjelmaa, niin enemmän painotusta noilla lihasryhmillä tuntus olevan, mitkä "liikaa" kasvaa. Eli vähän panostat enemmän jalkoihin ja selkään myös.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
coke- sanoi:
Voi kun jotkut saa vaan haaveilla tosta olkalihasten kasvusta :(
:offtopic:

En viitsi uutta viestiketjua aloittaa niin mitä mieltä olisitte siitä, että harjoittelisin kaksi kertaa viikossa olkapäät? Ensimmäisellä(Ma) kevyemmin eli lähinnä vipareita ja kenties joku kevyt punnerrus ja toisella(Ke, olkapäät ja kädet) tekisin kovaa? Treenaan nelijakoisella ohjelmalla. Tässä nyt on lähinnä ideana se, että olkapään lihakset on auttamatta muita jäljessä, siis kokonsa puolesta, ja enpä juuri keksi muuta tapaa, kuin että harjoittelisin niitä enemmän.

En tiedä minkälainen jako sinulla on nyt. Mutta voisit laittaa takaolkapääliikkeet selkäpäivään ja ottaa niistä vapautuvat toitot sitten vipareita sivulla ja pystypunnerrusta. Tällainen kuvio tuli ekana mieleen. Olkapäät kun saa pirun helposti myös kipeiksi ja sitten on rinnan ja ojentajienkni treenaaminen jo jäissä helposti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom