Yksi liike päivässä tai 6-7 - jakoinen?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olisiko tuollaisessa yhtään mitään järkeä vai saako sillä vaan hajotettua paikat lopullisesti? Tuli tuossa mieleen kun tein penaa ja sain paremman tuntuman kuin koskaan kun tein varmaan tusinan sarjoja kässäripenaa, tangolla, flyessejä ja kaikkea tällaista. Eli siis idea olisi ottaa esim arskan g6 tai joku seitsemän massaliikkeen setti ja tehdä yhtenä päivänä viikossa vain tuota liikettä, mutta mielettömän monta sarjaa niin, että lihakset on varmasti poltettu aivan piloille. Periaatteessa siis vähän niin kuin kuusi- tai seitsemänjakoinen, mutta onko tällaista kukaan testannut koskaan tai mitä luulette, että olisiko tämä ihan turhaa ja lihasten tappoa?

No siis periaate on ihan sama kuin monijakoisissa ohjelmissa, esim. maanantaina rintapäivä, jolloin tehtäisiin niin saatanasti pelkkää rintaa, esim. 4 settiä kässäripenaa, 4 settiä tangolla, 4 flyessiä, vinopenaa ja tällaista, eli yksi lihasryhmä poltettaisiin päivässä niin totaalisesti kun vaan pystyy, vaikka tarvittaessa useammin kuin kerran päivässä treenaamalla.

Mutta mielestäni se hermotus ja rasitus on liian yksipuolista, jos tehdään vain yhtä liikettä. Tee sitä 3-jakosta ja kasva :D

Kyllähän siinä on tarkoitus tehdä muutakin kuin penkkiä ja habaa 7 kertaa viikossa. :D Mutta siis, kun kokeilin tuota settiä niin sain koelihasryhmään eli tisseihin paaaljon paremman tuntuman kuin koskaan ennen. Pitää varmaan ottaa seuraavalla bulkkiviikolla testiin tämä ja katsoa olenko täyskehokipsissä, kun teen seitsemän perusliikettä kutakin kerran päivässä viikon ajan. Tunnin kyykky- tai mavesulkeiset.. :D Tekniikkana siis tietysti kaikki kyseisen liikeryhmän variaatiot, esim. kyykyssä etu- ja takakyykkyä ja tällaista ja mavessa normi- suve jne.

Joo tajusin mitä tarkotit, mutta mulle ei kolahda. Voi ollakkin, että toimii sitä en kiistä!!! Jokaisella omat treenimetodit joista tykkää tai joilla kehittyy. Onnea yritykselle :)

Minä tein joskus 3 jakoista ohjelmaa jossa vain 3 liikettä. Eli:

1:Penkki
2:Kyykky
3:kulmasoutu

Sarjat kaikissa 10x10. Ihan mielenkiintoista vaihtelua se oli perustreeniin nähden. Aloitti ohjelman tarpeeksi pienellä kuormalla niin sai mukavasti lisää nostettuja kokonaiskiloja joka treeniin

Olisiko tuollaisessa yhtään mitään järkeä vai saako sillä vaan hajotettua paikat lopullisesti? Tuli tuossa mieleen kun tein penaa ja sain paremman tuntuman kuin koskaan kun tein varmaan tusinan sarjoja kässäripenaa, tangolla, flyessejä ja kaikkea tällaista. Eli siis idea olisi ottaa esim arskan g6 tai joku seitsemän massaliikkeen setti ja tehdä yhtenä päivänä viikossa vain tuota liikettä, mutta mielettömän monta sarjaa niin, että lihakset on varmasti poltettu aivan piloille. Periaatteessa siis vähän niin kuin kuusi- tai seitsemänjakoinen, mutta onko tällaista kukaan testannut koskaan tai mitä luulette, että olisiko tämä ihan turhaa ja lihasten tappoa?

Ihan mielenkiintoinen idea. Itse jättäisin kuitenkin lepopäiviäkin 1-2 kappalettta viikkoon. Myös treenien järjestys lihasryhmien mukaan kannattaa harkita, ettei mene tehot seuraavan lihasryhmän treenistä. Vois kuvitella, että kannattais käyttää mahdollisimman paljon eristäviä liikkeitä että tosiaan ne tehot säilyy sen tietyn lihasryhmän omissa treeneissä. Joku mavekin lipsahtaa jo jalka/selkä treeniksi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yksi lihasryhmä kerralla, näin ymmärsin. Tuohon vaan oli sotkettu tuo G6 niin menee väkisinkin sekavaksi.

Mä treenaan nelijakoisella ja teen kyllä aika perkeleesti sarjoja. Rinnallekin usein 10-12 sarjaa ja hauikselle yleensä yli 10 sarjaa. Selälle niitä taitaa tulla jopa 25-30 jos oikein innostuu. Hyvin ehtii tuntiinkin tekemään.

Jos sinne salille ehtii 6 kertaa viikossa, niin voi sen varmaan noinkin tehdä. Tosin kyllä sen rinnan ja hauikset jaksaa samana päivänä vääntää vaikka tekisikin paljon sarjoja.

No käytännössä joo, koska lihaksia on kuitenkin niin perkeleesti, että eristäviä liikkeitä tekemällä varmaan joka vuodenpäivälle saisi erilaisen treenin. :) Eli kyseessä on periaatteessa ihan tavanomainen monijakoinen setti.

Aloituspostissa puhutaan yhdestä liikkeestä per treeni, minä vastaan siihen. Todellakin toimii. Oikean elämän esimerkki: Mulla menee mavetreeneissä sellanen 1,5-2h, enkä kyllä tee siihen enää muita liikkeitä päälle. Kehitys on ollut erittäin hyvää. Joten miksei toimisi muissakin liikkeissä, pitää vaan olla oikeat liikkeet eikä mitään pakarapotkuja ristikkäistaljassa narulla.

Itse olen saanut koskaan ylivoimaisesti parhaan kehityksen/kunnon aikaan kutakuinkin näin:

Joka ~kolmaspäivä penkkiä tai sotilaspenkkiä; toistot 1xmaximiin normaaliotteella tai ~5x5 kapealla otteella, joka ~neljäs päivä kyykkyä; 1xlähes maximiin tai ~5x5 (joskus harvoin loppuun pidempi yksi sarja), joka ~neljäs päivä selkää, jossa "kulma- tai trapsisoutua" pystyssä cheatilla tai pysäytyksellä ylhäällä, niin kauan painoa nostaen, että usko loppuu (paino enimmillään 230 kg). selkäreenissä oli myös välillä korkeaa tempausvetoa tai työntövetoa lattiasta reenin alkuun maksimaalisella yrityksellä eli painoa vedettiin niin ylös kuin nousee kullakin painolla. periaate em reeneissä: koska yksi liike per reeni, ei voi selitellä itselleen, että nyt ei kulje ja alkaa nysväämään jotain muuta kevyttä liikettä, maksimaalinen yritys, koska pyrkimys parantaa edelliskerrasta ja paljon ruokaa. tuollaista reeniä en enää tee, enkä suosittele kellekään pidempiaikaiseksi ratkaisuksi. epäkkään yläosat ja lapaluun kohottajalihakset menivät aika ikävään kuntoon, vaikka voima ja lihas tarttuikin paremmin kuin koskaan. epäonnistuneita nostoja tuli noissa reeneissä ainoastaan kulmasoudussa ja yhdessä sarjassa penkkiä, kun sattui olemaan varmistaja mukana.

Eli kyseessä on siis ihan normaali monijakoinen ohjelma, eikä "yks liike g6-7jako liike ryhmälihas g6 yks liike" . Itse aiheeseen niin kylä nuo monijakoiset toimii josvaan kerkee säännöllisesti käydä salilla. Jos joku reeni jää välistä, niin lihakselle tulee 2viikon lepo, joka ei ole enään niin hyvä.

Kyllähän tuollainen toimii oikeinkin hyvin. Liikeiksi vain isoja perusliikkeitä ja kannattaa myös käyttää ajatus tai jopa pari niiden sijoittamiselle viikko-ohjelmaan, välttämättä esim. tempausta, takakyykkyä ja maastavetoa ei kannata tehdä perättäisinä päivinä.

Jos tekee paljon sarjoja yhdelle lihasryhmälle ja sisällyttää treeniin raskaat moninivelliikkeet, niin tietyt osat saavat myös paljon epäsuoraa rasitusta. Toimii ehkä paremmin jos jättää esim. käsien veivaamisen pienemmälle ja keskittyy isoihin liikkeisiin.

Itse aiheeseen niin kylä nuo monijakoiset toimii josvaan kerkee säännöllisesti käydä salilla. Jos joku reeni jää välistä, niin lihakselle tulee 2viikon lepo, joka ei ole enään niin hyvä.
millä järjellä? :D
miksei voi vaan tehdä seuraavana päivänä? ja jatkaa treenikiertoa sen mukaan

Joskus teen väliin sellasen 5-jakoisen just samalla meiningillä että räääkkään vaan yhtä tai kahta lihaa aivan ketusti. Toimii (Y)

1. Rinta
2. Selkä
3. Ojentajat + olat
4. Jalat
5. Haukat + forkut

Suositut

Back
Ylös Bottom