Yhden käden leuka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gmarx
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Yhden kaverin tunnen joka pystyy vetämään yhdellä kädellä puhtaan leuan. Se oli nuorempana kova kaveri tossa leuanvedossa, sai SM-kisoissa pronssia 85 kilon lisäpainoilla. Samalla kylällä asuu myös jannu jonka enkka 100 kg, ja se taitaa olla ihan Euroopan ennätys, ja eiköhän siltäkin yhden käden leuka olisi huippukunnossa onnistunut. Yhden käden leuka on kyllä punttimieheltä melkoisen kova suoritus, mutta luulisi voimistelijoiden niitä kiskovan helposti.

Originally posted by teri
...Mutta Kummelissa tehtiin yhden käden ristiriipunta...:lol2:

Nii tehtiin.Silakka oli kovassa kunnossa.Pitää joku päivä katella vanhoja kummeleita nauhalt ne on pirun hyviä!

Onnistuu

..Viimeksi Kesäkuussa vedin yhdellä kädellä yhden leuan.Ja veto lähti siitä kun roikuin yhdellä kädellä ja siitä veto niin että leuka on tangon yläpuolella! Painoin kesällä n.85 kg Mutta nyt se on kiikun kaakun Kun painoa on n.90.. jos hyvin on levännyt ja hyvä päivä niin menee vieläkin nippa nappa..Lisäpainoilla olen vetänyt 85kg yhden...Raivolla :thumbs:

Lieko vanha juttu, mutta joskus sata vuotta sitten näin dokkarin jostain vuorikiipeilijähemmosta, jonka ainoat kiipeilyvarusteet oli voimakkaat näpit. Kaveri oli normaalipituinen riisitikku, ehkä 60kg ja varmasti joka ainoa säie näkyi. Veti aika helpon näköisesti yhden leuan roikkuen kangaslenkissä toisen käden pikkurillillä.

Tekisin tietty itse saman jos olisin niin laiha... :rolleyes:

Hyvägeeni sanoi:
En muista varmaksi ohjelman nimeä, siinä juontajana oli Simo Rantalainen, olisiko ollut Hullu Hullu Suomi, niin siinä joku aikas bodattu hemmo teki muistaakseni 5 leukaa yhdellä kädellä.

Katosta roikkui vapaasti köysi, jossa oli päässä "hengarityyppinen" kiinnitys, eli tangon päissä narut, jotka yhtyivät sitten yhdeksi naruksi ylös kattoon. Se peijakas körmy vielä sanoi, että ennätys on 8. Nuo luvut saattoivat olla isommatkin, en muista sen tarkemmin.

Kertokoon joku, joka muistaisi nähneensä tuon kyseisen ohjelman vuosien takaa.

Yks ukko roikutti sielä muistaakseni silitysrautaa hepistään...
Ei hullumpi ohjelma.

Dragon sanoi:
Entisellä liikunnanopettajallani tapana järjestää joka lukuvuoden alussa pieni testi. Jos sen läpäisi sai 10 todistukseen heti. Testi: Vedä leuka yhdellä kädellä.
Mä taas sain kasiluokalla kutosen kun reisiluu napsahti poikki ja osallistuin kankealla surkastuneella jalan irvikuvalla tyyliin parille tunnille. :itku: Ei niitä leukojakaan tainnut tulla edes kahdella kädellä. :nolo:

Jouko Kourumäki veti yhdellä kädellä tv:ssä.

gmarx sanoi:
En tunne ketään, joka saisi vedettyä leuan yhdellä kädellä, joten löytyykö täältä joku moiseen urotyöhön pystyvä tarzan? Jos löytyy, niin pitikö hommaa jotenkin erityisesti harjoitella, vai riittikö normaali treeni?

Muistan hyvät, pahat ja rumat lähetyksen vuosien takaa, kun Jouko Kourumäki (Huippukehonrakentaja) veti lähetyksessä 3 yhden käden leukaa. Sanoi et nuorempana, kun painoa oli n.60kg hän veti noin kymmenen yhden käden leukaa.

foobari sanoi:
Lieko vanha juttu, mutta joskus sata vuotta sitten näin dokkarin jostain vuorikiipeilijähemmosta, jonka ainoat kiipeilyvarusteet oli voimakkaat näpit. Kaveri oli normaalipituinen riisitikku, ehkä 60kg ja varmasti joka ainoa säie näkyi. Veti aika helpon näköisesti yhden leuan roikkuen kangaslenkissä toisen käden pikkurillillä.

:rolleyes:

Mä muistan ton dokkarin. Se kundi asusteli sellaisessa matkailuautossa ja sillä oli kiivetessä sellainen magnesiumpurkki messissä. Jotain se hemmo toisaan yhdellä sormella teki, mutta mitä, sitä ei mun näkömuistissa enää ole. Eiköhän se leuka tosiaan ollut. Yle voisi näyttää sen uusintana. Onkohan se muuten se sama jätkä, kun kiipeilee pilvenpiirtäjien seiniä ilman mitään turvaköysiä???

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jasoni sanoi:
Olikohan Suomen Paras -ohjelma TV:ssä vai mikä lie muutama vuosi takaperin, missä Kourumäen Jouko veteli yhdellä kädellä kepeän näköisesti useita toistoja yhdellä kädellä. Jouko ei ollut aivan kisakunnossa, joten painoa saattoi olla lähemmäs 90 kg.

Näin saman ohjelman...ja ohjelman nimi :rolleyes: oli jotensakin hyvät pahat ja rumat... :david: ....tai jotain :rolleyes:

ringside sanoi:
Onkohan se muuten se sama jätkä, kun kiipeilee pilvenpiirtäjien seiniä ilman mitään turvaköysiä???
HUOH, HUOH ja vielä kerran HUOH. Mistäs perkeleestä tän päätelit? :david: Kun ne on molemmat kiipeilijöitä? :arvi: Suomessakin on kuitenkin 5-10 tuhatta kiipeilijää, en tota niin tarkaan tiedä. Noista monet ovat soolonneet(kiiveenneet ilman turvaköysiä) pitempiäkin reittejä ja useammat kymmenet, itseni mukaanlukien, saavat yhdenkädenleuan. :kippis1:

Se suomalainen mies joka veti leukoja vaakatasossa sattu olemaan mun isän entinen työkaveri :) Faija sano että todella fakiiri kaveri kun pysty tohon.

Kuriositeettina vielä siitä vaakatasoleukamiehestä että kyseinen mies oli hesan VR:n ratapihalla duunissa :thumbs:

Allekirjoittanut pystyi nuorempana vetämään 2 yhden käden leukaa vasurilla ja oikeallakin yhden (sinänsä mielenkiintoista, koska olen oikeakätinen..). Sen kummemmin en sitä harjoitellut kuin vetämällä 200 (normaali) leukaa joka päivä, tosin vaihdellen otteen leveyttä ja vasta/myötäotetta.

MrDeca1 sanoi:
Kyllä Tare veti ne ihan yhdellä kädellä .Ukkolan Pertsa oli myös kova vetämään yhdellä kädellä leukoja.Voi olla ,että puhun paskaa,mutta luku 11 pyörii muistissa.

Tuskin puhut paskaa.Itse olen kuullut ihan samanlaista Ukkolan Pertistä.Tämän lisäksi hän ilmeisesti kiipesi perse eellä puuhun. :D

Phillyj sanoi:
Tämän lisäksi hän ilmeisesti kiipesi perse eellä puuhun. :D

Tän perse eellä puuhun kiipeemisen mäkin oon luonnossa nähnyt. Kysessä oli silloin jo yli 5 kyppinen kaveri. Painoa tais kyllä olla vaan n. 70 kg. Entinen urheilija, kirvesmies...

Kiuaskivi sanoi:
Tän perse eellä puuhun kiipeemisen mäkin oon luonnossa nähnyt. Kysessä oli silloin jo yli 5 kyppinen kaveri. Painoa tais kyllä olla vaan n. 70 kg. Entinen urheilija, kirvesmies...

Oon tuota itekkin kokeillut, kun intissä menin avautumaan vähän liikaa ampumaleirin vitutuksissa. Käskyt on käskyjä, mutta ei siitä silti juuri mitään tullut. Jonkun metrin melkein pääsin.

"Kuinka korkealle, herra alikrsantti?" :D

Seiväshyppääjät ovat kanssa aika hyviä leuanvetäjiä.

Tuossa yhdenkäden leuanvedossa on ideana, että otetaan toisella kädellä kiinni kyynärpäästä ja vedetään vetävää kättä hieman keskemmälle jotta käden asento tulisi suoremmaksi vartaloon nähden.

MOT sanoi:
Tuossa yhdenkäden leuanvedossa on ideana, että otetaan toisella kädellä kiinni kyynärpäästä ja vedetään vetävää kättä hieman keskemmälle jotta käden asento tulisi suoremmaksi vartaloon nähden.

Mutta silloinpa ei ole kysymyksessä enää yhdellä kädellä suoritettu leuanveto. :david:

Suositut

Back
Ylös Bottom