Yhden jalan kyykky (pistoolikyykky)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mr.Pink
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vielä vuos sitten meni heittämällä lähemmäs kymmenen. Nyt jo yhden vetäminen tuntuu polvissa tosi ikävältä. Painoa tullut lisää n. 7 kg. En tiedä voiko toi nyt niin kauheesti tohon vaikuttaa.
PS. kokeilkaapa liikettä niin, että joka toistossa laskeudutaan istumaan maahan, siitä selälleen ja jalat suoriks. Tästä sitten ylös uudestaan vuorotellen vaihdellen jalkaa. Käsiä ei käytetä tietenkään apuna.
Tuo hyvin lisä rasitetta liikkeeseen.

Itselläni on hieman ongelmana normaalissa kyykyssä etureisien työskentely. Tällä hetkelle 2-jakoisella teen sunnuntaina 5x5 takakyykkyä ja keskiviikkona 3x10 jalkaprässiä ja 3x10 reisiojennusta. Keskiviikkona reidet ottaa mukavasti hittiä ja menee kivaan pumppiin. Seuraavana päivänä ei kuitenkaan tunnu että olisi reisiä treenannutkaan. Sunnuntain ongelmana on taas se, että reisien työskentely jää vähäiseksi, teen kyykkyä melko syvälle ja olen kokeillut muitakin välimuotoja. Hack-kyykky olisi luultavasti itselleni ideaali, mutta sellaista ei ole salillamme.. Olen kokeillut hack-kyykkyä tangolla enkä pysynyt pystyssä, olen myös kokeillut etukyykkyä ja siinä sain vain naamani punaiseksi ja olkapääkipuja. Kyykkyä en kokonaan haluaisi jättää pois, mutta voisiko sen korvata yhden jalan kyykyllä, jolla saan etureisiä eristettyä paremmin? Entä 5x5 kyykyn vaihtaminen esimerkiksi 3x6 takakyykkyyn ja 3x8 yhden jalan kyykkyyn? Kumpi olisi suotavampaa? Nyt on siis kyseessä voimapäivä.

Ido tekee vähän shrimppejä. Keneltä onnistuu 100% ton mukaan?

Ido tekee vähän shrimppejä. Keneltä onnistuu 100% ton mukaan?

Katoin eka että toihan on iisiä :D Mutta eipäs ollutkaan. Ensiksi siirsin etujalkaa, no siinähän menee koko idea, no niin pääsin ylös . Sitten kokeilin noin kuin kuuluu, kovalla taistelulla tuli yksi kauheessa etukumarassa.

Katoin eka että toihan on iisiä :D Mutta eipäs ollutkaan. Ensiksi siirsin etujalkaa, no siinähän menee koko idea, no niin pääsin ylös . Sitten kokeilin noin kuin kuuluu, kovalla taistelulla tuli yksi kauheessa etukumarassa.

meneehän noita vaikka 10 oikein kumarassa ja toinen käsi edessä ja toisella pitää tassusta kiini, mutta selkä suorassa molemmat kädet selän takana ei yhtään vielä piiiitkään aikaan. Selkä suorassa tuo on aivan infernaalista. Toinen on puhdas hack kahvakuulalla.

meneehän noita vaikka 10 oikein kumarassa ja toinen käsi edessä ja toisella pitää tassusta kiini, mutta selkä suorassa molemmat kädet selän takana ei yhtään vielä piiiitkään aikaan. Selkä suorassa tuo on aivan infernaalista. Toinen on puhdas hack kahvakuulalla.

Joo ei riitä voimat ei, voisi melkein joskus jalkatreeneihin näitä yhdistää. Tuolla tossa toisessa videossa tuo intermediateversiokin on aika haastava, niitä saa sentään jonkun verran, mutta parantamisen varaa kyllä on.

Joo ei riitä voimat ei, voisi melkein joskus jalkatreeneihin näitä yhdistää. Tuolla tossa toisessa videossa tuo intermediateversiokin on aika haastava, niitä saa sentään jonkun verran, mutta parantamisen varaa kyllä on.

Noita kyllä kannattaa testata. Voisinpa melkein luvata tekeväni kuukauden sisään yhen puhtaan toiston, kun ido niin kovasti hehkuttaa foorumillaan että hän ei tunne ku pari tyyppiä jotka tohon pystyy. Vois sitten hesassa täräyttää pari toistoa ni lentäs ukko persseelleen.

Hieman haasteellisempi versio yhden jalan pistoolikyykystä. Pistää hyvän venytyksen myös rintakehän alueelle!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tänään kokeilin tuo shrimp-kyykkyä ja ihan mahdoton se on. Normi pistoolikyykkyjä on mennyt 10 10kg lisäpainolla ja näitä ei mene ainuttakaan.

Lyö muuten aika kohtuullisesti painetta polveen, jos päästää polven kyykätessä noin paljon yli varpaiden. Muuten vois kokeilla, mutta ei vaan riitä liikkuvuus nilkoissa, polvissa ja käsissä :D

Pistoolissako ei tuu painetta polveen? wtf?

EDIT: Et et.

Normi kyykky alkanu maistuu puulta ja kaiken lisäksi en vaan saa tehtyä sitä kunnon tekniikalla. Viimeksi jonku kokeneemman veijarin kanssa katsottiin tekniikkaa ja pysyn suorassa vain, jos tanko on ihan niskassa. Se taas ei tunnu siellä hyvältä ja vähän niiaa eteen. Lisäksi viimeaikoina tuntunut, et lopussa niiaan vähän toiselta puolelta. Oon myös yrittäny nyt viimeisen kahden viikon aikana opetella etukyykkyä. Siinä selkä pysyy jotenkin suorana, mutta tanko vaan ei taho pysyy paikallaan. Mm. tipautin kahdesti tangon käsille..
Yhteistä noille mun kyykyille on se että eipä paljo poltetta tunnu ja tekniikkani on huono, enkä osaa korjata sitä oikein. Tiedä sit, jos laittais kerralla 20kg vähemmän rautaa ja oikeesti yrittäis keskittyä, mutta en mä paljon paremmin silleenkään osaa.

Tänään ihan läpällä testasin pistoolikyykkyjä. Oikeella meni 15 ja vasemmalla heti perään 8, en tehny ehkä niin tiukasti vasurilla. Onkohan mulla vaan huono koordinaatio vasemmalla jalalla, vai onko todellakin että noin paljon enemmän voimaa oikeessa ja päässy tulee vähän epätasapainoa?
No joka tapauksessa olipa mainio liike ja pitkästä aikaa tuntuu, että treeni meni jaloille. Tohon kun yhdistää kyykystä ylös tulleessaan vielä hypyn, niin avot.

1. laji itsellä on jääkiekko, joten mulle ei itseisarvo lihakset tai kyykkytulos sinällään ole, vaan se voima/nopeus/räjähtävyys. Yritän tässä suunnitella kesätreenejä - varmaan tästä edes riittää hetken aikaa vaan yks normi kyykkytreeni ja kokeilen huvikseen näitä hyppely ja pistoolikyykkytreenejä. Kesällä käytössä pelkästään kotisali ja painoja löytyy 135kg asti, joten mavetauko tulee myös, tilalle riveä.
Onkos muita tehokkaita vaihtoehtoja kyykylle? Kehohan ei tunnetusti tiedä, mitä se nostaa. Kyykkäämään oon huono, 120x5 on tullut ylös syväkyykkynä. Sen jälkeen tiputin 110x4x4 ja yritin taas hakee tekniikka heikolla menestyksellä. Viimetreenissä 112.5x6,5,5.. Oma paino 82 ja treenaan samalla myös coopperia, pitää olla touko kesäkuu 3000m kunnossa parien testien takia.
Sainpa paljon offtopickkia aikaiseksi.

Minäkin olen korvannut perinteisen kyykyn kokonaan pistoolikyykyllä. Samaa vikaa toistojen suhteen täälläkin. Oikealla jalalla menee yli 20 mutta vasemmalla yli 10 tekee jo tosi tiukkaa. Yli 10 toistoa kun meni molemmilla jaloilla niin lisäpainot käyttöön. Itse pidän kiekkoa kädet suorana ojennetun jalan yllä. Jos räjähtävyyttä haluaa, niin juurikin toi ylös ponnistaminen loppuvaiheessa on hyvä, tai sitten boksin päälle. Takareisille sitten teen glute ham raisea, on aika helppoa tehdä kyseinen laite itsekin.

1 jalan kyykystä on kiva välillä tehdä tasapainolle helpompi, mutta enemmän kuormaa mahdollistava versio, seisomalla vaikkapa jonkun hyppyboksin reunalla, jotta voi siis laskeutua alas 1 jalalla niin että toinen jalka pysyy suorana sivulla. Ainakin itellä tuntuu että tasapainon puolesta pistoolikyykystä tulee todella paljon vaikeampi kun haluaa yhtään enempää painoa lisätä.

Teinpä tässä mökillä kun treenimahikset on "hiukan" rajoittuneet 3x12 pistoolikyykyt molemmille jaloille. Vähän sai kyllä puhista, mutta ihan hyvin meni. Taukoja en pitänyt, eli suoraan seuraavaan jalkaan aina kun edellinen oli valmis.

Teinpä vielä toisenkin samanlaisen setin ja soijaa puskee. Ei huh huh!

Ps. Oliko ylläri, että oikealla jalalla on kevyempää? :D

Joo tää on pitkään ollut yksi mun lempi liikkeistä. Toistomaksimeita ym. en ole pitkään aikaan kokeillut, mutta kun 3 x 8 viiden kilon lisäpainoilla meni viime treeneissä suht helposti, niin kai ne jossain 20 liepeillä liikkuu. Ainoa liiike ohjelmassa, joka pistää mut hikoilemaan kuin sika :D

Ainoa ongelma on, että kun jalka kerran viedään tuonne eteen (lepäävä jalka siis) niin selkä pääsee pyöristymään pahasti. Nyt jo vähän selässä tuntuu ilkeältä :( Lisäpainoja en varmasti uskalla käyttää.

Itekin tuli tätä pitkästä aikaa tänä aamuna tehtyä. 3x12 sarjat tein kotona ennen töihin lähtöä. Taidan olla ainoa, jolla vasen jalka on vahvempi tässä.

Back
Ylös Bottom