Normi kyykky alkanu maistuu puulta ja kaiken lisäksi en vaan saa tehtyä sitä kunnon tekniikalla. Viimeksi jonku kokeneemman veijarin kanssa katsottiin tekniikkaa ja pysyn suorassa vain, jos tanko on ihan niskassa. Se taas ei tunnu siellä hyvältä ja vähän niiaa eteen. Lisäksi viimeaikoina tuntunut, et lopussa niiaan vähän toiselta puolelta. Oon myös yrittäny nyt viimeisen kahden viikon aikana opetella etukyykkyä. Siinä selkä pysyy jotenkin suorana, mutta tanko vaan ei taho pysyy paikallaan. Mm. tipautin kahdesti tangon käsille..
Yhteistä noille mun kyykyille on se että eipä paljo poltetta tunnu ja tekniikkani on huono, enkä osaa korjata sitä oikein. Tiedä sit, jos laittais kerralla 20kg vähemmän rautaa ja oikeesti yrittäis keskittyä, mutta en mä paljon paremmin silleenkään osaa.
Tänään ihan läpällä testasin pistoolikyykkyjä. Oikeella meni 15 ja vasemmalla heti perään 8, en tehny ehkä niin tiukasti vasurilla. Onkohan mulla vaan huono koordinaatio vasemmalla jalalla, vai onko todellakin että noin paljon enemmän voimaa oikeessa ja päässy tulee vähän epätasapainoa?
No joka tapauksessa olipa mainio liike ja pitkästä aikaa tuntuu, että treeni meni jaloille. Tohon kun yhdistää kyykystä ylös tulleessaan vielä hypyn, niin avot.
1. laji itsellä on jääkiekko, joten mulle ei itseisarvo lihakset tai kyykkytulos sinällään ole, vaan se voima/nopeus/räjähtävyys. Yritän tässä suunnitella kesätreenejä - varmaan tästä edes riittää hetken aikaa vaan yks normi kyykkytreeni ja kokeilen huvikseen näitä hyppely ja pistoolikyykkytreenejä. Kesällä käytössä pelkästään kotisali ja painoja löytyy 135kg asti, joten mavetauko tulee myös, tilalle riveä.
Onkos muita tehokkaita vaihtoehtoja kyykylle? Kehohan ei tunnetusti tiedä, mitä se nostaa. Kyykkäämään oon huono, 120x5 on tullut ylös syväkyykkynä. Sen jälkeen tiputin 110x4x4 ja yritin taas hakee tekniikka heikolla menestyksellä. Viimetreenissä 112.5x6,5,5.. Oma paino 82 ja treenaan samalla myös coopperia, pitää olla touko kesäkuu 3000m kunnossa parien testien takia.
Sainpa paljon offtopickkia aikaiseksi.