Yhden jalan kyykky (pistoolikyykky)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mr.Pink
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Haluaisin oppia tekemään pistoolikyykyn. Kysymys kuuluukin miten harjoitella? Olen tehnyt yhden kovan jalkapuntin viikossa, sekä 1-2 kertaa viikossa erimittaisia sarjoja tuettua pistoolikyykkyä. Voisiko joku kokeneempi neuvoa miten kannattaisi harjoitella, jotta joku kaunis päivä onnistuisin tavoitteessani?

Ovenkarmien välissä on hyvä harjoitella, aluksi enemmän tukea ja tasapainon kasvaessa jättää karmeista tukemista vähemmälle kunnes huomaa pystyvänsä tekemään ilman tukeakin. Ei tuon oppimiseen pitäisi kauaa mennä.

tuskin on ainakaan voimasta kiinni jos on salilla joskus käynyt, ennemmin tasapainosta, luulisin. Mulla ainakin syväkyykky oman painon suuruisilla lisäpainoilla tuntuu paljon raskaammalta kuin yhden jalan kyykky, mistähän johtuu.

Pistoolikyykyn kulmat ovat lähempänä etukyykkyä. Itselläni pk tuntuu about yhtä raskaalta kuin reilun sadan kilon etukyykky pohjasta. Eli oman painon verran.

Pienikin etukeno ylävartalolla saa sitten pakaran kunnolla mukaan pistoolikyykkyyn ja helpottuu heti reilusti.

Itse onnistuin tekemään pistoolikyykyn 3 päivän harjoittelun jälkeen, lyötiin kaverin kanssa nimittäin vetoa ja panoksena kaljaa :D Tein aamulla herätessäni kummallekin jalalle tuettuja pistoolikyykkyjä pari kolme sarjaa. Päivän mittaan niitä muutamat sarjat lisää ja myös muutamia sarjoja alaslaskuja ilman tukea. Kyllä se onnistuu äkkiä! :whip:

parikymppisenä meni 25 molemmilla jalalla ihan alas asti ja kaatumatta. ottaa aika paljo reisiin. nyt vois olla tuskasempaa. eihä mulla jaloissa voimaa oo ehkä reilut 100kg kyykystä. ehkä tasapainoo vaan

Mulla rupes 1jalan kyykky luonnistuun kun menin 2 jalalla alas ja ponnistin 1 ylös. Aluksi tasapaino ja nilkat ei kestänyt,
muutamien kertojen jälkeen rupes pikkuhiljaa pysyyn pystyssä yhelläkin jalalla.

Aluksi oli todella hankalaa mut sit rupesin nouseen istualta aina yhdellä jalalla ylös ja nyt pääsen alas asti pienen treenin jälkeen :rolleyes::whip:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oikealla jalalla pääsen,vasuri on sen verta heikko ettei mene,tosin joudun menemään päkiällä kun muuten tulisi lennettyä selälle.

Onko porukka kokeillut maksimeita pistoolikyykyssä? 65kg:lla olen nähnyt ykkösen otettavan pohjasta molemmilla jaloilla tanko niskassa.

Mää tykkään näistä. Olen tehnyt näitä nyt kotona kun sali on ollut surkeasti auki ja odotan innolla miten vaikuttaa "oikeaan kyykkyyn". Olisi kiva pystyä joskus heittämään joku 50 yhden jalan kyykkyä.

oli pakko kokeilla ja ekalla yrityksellä ilman tukea helposti, mutta mulla käy sillee että nousu vaiheessa toi toinen jalka, joka ei tee työtä alkaa etureidestä kramppaamaan...

Itse olen tehnyt niitä viime aikoina sellaisen puolipallon päällä. Tulee lisäksi mukava balanssi aspekti harjoitukseen mukaan ja saa treenattua nilkkaa tukevia pikkulihaksia

Yhden jalan pistoolikyykky on hyvä liike!

Innostuin treenaamaan sitä tossa marraskuussa. Aluksi meni jotain 6 molemmilla jaloilla, pari viikkoa sit 60. Enää en sitä kuitenkaan aio tehdä. Se liike sai lonkankoukistajani ja "akillesjänteen lähiympäristöt" todella huonoon kuntoon. Suosittelen siis kunnon venytyksiä lonkankoukistajille ja pohkeille ja erityisesti pohkeen alaosan kiinnityskohdille/akillesjänteelle... Sekä ennen että jälkeen treenin.
(+ Kunnon lämmittely ennen!) Pieni etukeno todella auttaa paljon tässä ylösnousussa. Sitä ihmiset tekeekin kahdella tavalla. Joko kädet sivuilla ylävartalo suorana tai sitten kädet edessä samoin kuin ylävartalokin. Muokkaa todella hyvin takamusta. Alkuun kipua ehkä tuntuu reisissä, mutta sitten kun takamus alkaa tuntua, tietää että liike sujuu jo hyvin. :hyper:

No, mulla on luontaisia etuja: vahvat jalat ja kevyt ylävartalo. (Olen pienikokoinen nainen.) Treenasin sitä pistoolikyykkyä kerran viikossa 3 x max, mun jalat on tosi hitaat palautumaan... Treenasin viikolla toisen kerran kevyesti jalkoja lisäksi prässissä tai leveässä smithkyykyssä pienillä painoilla. Venyttelin kunnolla aina, (vaikka siitä ei sitten näköjään kovasti apua ollutkaan.) Seisoin myös aina ihan seinän vieressä, etten kaadu viimeisessä toistossa, se lisää itseluottamusta tai jotain. En kai muuta osaa sanoa. Maitohappokivut treenin jälkeen olivat kyllä aikamoiset.

itse teen yhdenjalan kyykyn penkin päällä ja jos meinaa horjahtaa ni saa selkä nojasta varovasti tasapainotettua. niitä saan 20,en tiedä onko se helpompi sitten tehdä? sillä olen ainakin jalat saanut ihan sippiin.

Back
Ylös Bottom