Yötyöt!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
41
Aloitan piirivartijan työt tässä ja kuten kaikki tietää niin se on nimenomaan yötyötä!

Työaikani on klo 22.00-7.00 eli koko yö!

Haittaako tää yhtään kehonrakennusta?
Mun mielestä ainoa vaihtoehto ois että alkais elään yöllä kuin on elänyt päivällä eli syö kaikki ruuat yöaikaan ja käy sit salilla töiden jälkeen niin aamulla sit ja päivät nukkuu normaalisti siten miten muut taas nukkuu yöllä eli vaihtaa päivän ja yön paikkaa keskenään,toimiiko se sillä tavalla vai täytyykö tehdä jotain muutakin muutoksia tai vastaavaa?

Koska en missään nimessä halua lopettaa tätä harrastusta mutta en haluais vaihtaa tätä työtäkään...:(

Mielipiteitä?

kyllä mulla ainaki tökki ku ois pitäny töitten jälkeen ryntää salille,ei millään jaxanu treeniä vetää täysillä,ja kun oli monta vuoroo putkeen ei tahtonu virta riittää vapaa päivinikään,mutta ehkä mun roppaa ei ollu suunniteltu yötyöhön vaikka muuten se oli kyllä aiwan mahtavaa,tein itekki nimenomaan yöpiiriä,nyt oon onnex päässy päiväpiiriin

Kaikkeahan voi kokeilla, mut mun kokemukseni yötyön ja treenin yhdistämisestä on se ,että vaikeaa on teit miten tahansa.
Tuo töitten jälkeen treenaaminen kuullostaa näin äkkiseltään aika hurjalta tempulta. Tarkoitan tällä sitä että ainakin mulla yövuoron jälkeen pää on siinä vireessä ettei tulisi mieleenkään lähteä enää salille.
Ite teen niinpäin että ajoitin treenin juuri ennen töihinmenoa. en osaa sanoa oliko siinäkään hirveesti älyä, mutta töissä olo ei enää yöllä tuntunut kovinkaan mehevälle;)
Kuitenkin onhan se niinkin että elimistö tottuu kaikenlaiseen omituiseen rääkkiin, joten eikun kokeilemaan..

mulle ei ainakaan yötyöt kovin hyvin sovi..oon nimittäin vahtimestarina pe-la ja la-su yöt joka viikonloppu, ja kyllä se menee yleensä tonne tiistaille, joskus jopa keskiviikolle ennenku pystyy kunnolla treenaamaan..
jos vain jostain muuta työtä saan, ni heti oisin kyllä valmis vaihtamaan yötyöt pois..:mad:

Jos uni- ja vuorokausirytmin kanssa tulee ongelmia, niin kannattaa pyytää lääkäriltä resepti melatoniinille, joka on aivojen käpyrauhasen tuottama unihormoni. Jos lääkäri ei ole mulkku, niin reseptin pitäisi irrota aika helposti. Itse pyysin työterveyslääkäriltä reseptiä tuossa toissapäivänä ja sellaisen myös sain. Syyksi kerroin ihan todellisen syyn, eli satunnaiset nukahtamisvaikeudet 1-2 kertaa per kuukausi. (Joskus ärsyttää tuijotella kattoa vielä klo. 4.45 kun kello herättää 6.30...) :rolleyes:

minkälaisia kokemuksia sulla Tomi on tosta melatoniinistä? jenkeissähän aine tuntuu olevan kovassa huudossa, mut mun kaveri ei ainakaan YTHS:ltä sitä saanut.

Ite syön Imovania sillon tällön, ehkä 2-4 kuussa. Aluks toimi tosi hyvin eli nukutus tuli ku nuijalla puolen tunnin päästä. Nykyään vaikutus on tosi heikko, ja voin olla hereillä vielä parin tunnin päästä. Aikasten nopeasti tulee toleranssi kun ekaa pakettia vasta syön... Lisäksi unenlaatu on huono, eli aamulla on 8 tunnin nukkumisenkin jälkeen paska olo.

Btw, unilääkkeitä kyllä saa jos tarve on oikea, eli unettomuutta on ollu jo pienestä pitäen (itellä valvominen alko ala-asteella). Tärkeintä on saada se unettomuuskierre loppumaan heti alkuunsa, muuten voi mennä monta yötä putkeen ilman kunnon unia. ja sit vatuttaa :mad2:

Varmaan aika paha homma. Mulla ei ainakaan toimis päivällä nukkuminen jos en jossain täysin pimeessä huoneessa sais koisia. Varmaan menee aika pitkä aika, ennen ku tollaseen tottuu. Jos mä olisin tommosissa hommissa, niin pitäis varmaan vaihtaa salia. Sillä tän hetkinen sali on auki vaan päivällä. :rolleyes: Mä oon vasta yläasteikänen ja välillä nukahtamisvaikeuksia on. Oon saanu valvoo 3-4 asti vaikka on väsyttäny ihan sairaasti. Jos meen nukkuun 23 ja herään 8:lta, niin yleensä on tosi paska ja väsyny olo. Nykyään oon saanu nukuttua sairaan hyvin. Nukahtamiseen menee korkeintaan puol tuntia (ennen melkein aina yli tunti) ja yöunia tulee 9-11 tuntia! :hmmm: Aamulla herätessäni oon yhtä väsynyt, mutta kun herään kunnolla, niin olo on paljon virkeempi! Voi hyvinkin olla, että säännöllisellä liikunnalla (punttisali) on omat vaikutuksensa lisääntyneen syömisen kanssa! :kippis1:

Imovane onkin nukahtamislääke, sen teho alkaa lakkamaan siinä parin tunnin päästä ottamisesta, ei oo sit enää aamulla ihan tokkurassa unilääkkeistä niin kuin monella muulla unilääkkeellä ois. Eli ei oo hyvä lääke jos ongelma on heräileminen yöllä. Ja on kyllä tosi mieto, mulla on noita 7,5mg ja oon ottanut niitä huoletta välillä 2kpl. Tosin nykyisin saan taas hyvin unta ja ei ole Imovanelle käyttöä.

tattis.

Smeagol: nukahtamislääkettä nimenomaan kaipailen. Lääkäri mainitsi että Imovane lyhentäisi joitain unenvaiheita. Kun netistä asiasta luin en kuitenkaan löytänyt tästä mainintaa, päinvastoin. Olo kuitenkin usein aamulla "krapulainen", siksi jossain vaiheessa tuumin et jos ottas gabaa vielä kyytipojaksi. noh, en oo vielä uskaltanu :p

http://www.healthyplace.com/medications/zopiclone.htm

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Voipi olla aika huono idea mennä salille yövuoron jälkeen aamulla...Ite en pystyisi moista temppua tekemään.
Saattaa olla vaikea saada unta heti kovan treenin jälkeen:mad2:
Yövuoron jälkeen menen klo 1900-2000 salille. Pysyy virkeenä koko yön kun vetää kovan treenin ennen töihin lähtöä.

Itsekin olin aikaisemmin yötöissä klo. 22.00-7.00. Nukuin yleensä päivällä kahteen, jonka jälkeen söin"aamupalan". Pari tuntia tästä menin salille, jonka jälkeen vedin tukevan aterian ja menin takas nukkumaan. Herätys yhdeksältä illalla ja töihin.
Tällä rytmillä jaksoin yön paremmin, kuin että ois menny salilta suoraan töihin.

Melatoniini ainakin toimii meikäläisellä hyvin. Sen kauneus on nimenomaan siinä että se tosiaan siirtää ton rytmin, eli seuraavana iltana myös alkaa väsyttää samoihin aikoihin...

Sen saaminen lääkäriltä vaihtelee, osa kirjoittaa sen helposti, toiset pitävät huuhaana. Sitä kun ei ole virallisesti Suomessa mihinkään indikoitu...

Muistaakseni olen lukenut, että Imovanen vaikutus lakkaa paljon hitaammin kuin lääkärit antaa olettaa. Puoliintumisaikakin oli useita tunteja.

Itellä on ainakin aamulla vähän töttöröö olo, jos olen ottanu Imovanea.

Itse saan sitä tosi helposti, kun on sellainen reseptikonelääkäri.

Syön joskus enemmän ja joskus vähemmän. Toimii ihan ok, vaikka useampi vuosi käyttöä takana.

Mullakin on ollut Imovanen käytön jälkeen aamuisin aika sekava olo. Päivä menee sit jonkin sortin horroksessa. Ja totuin siihen aika nopeasti, nukahtamisaika piteni koko ajan.

Sillon kun itse ajelin autopiiriä (jotain klo16-08),
hoidin lukitukset ja mahdollisimman paljon tikkejä puoleen yöhön mennessä, ennen kuin väsyttää liikaa.
sitten vaan pokkana jonkun ison firman salille "kierrokselle" tunniksi/pariksi..
nopee puolentunnin treeni ja mahdollisesti nopeasti suihkussa.;)
Koko ajan pitää olla valmiina lähteen hälylle..

Jos on esim. 3-4 yötä putkeen, kannattaa tehdä joku pelkistetty kyykky, veto tai penkkitreeni (pari kovaa sarjaa) heti ekana yönä, kun on vielä energiaa.
Vapaapäivinä ehtii treenata perusteellisemmin.

Kokoyö-duuni on ihan p*rseestä, treenaamisen kannalta tai ainakin se hidastaa/estää kehitystä: 3 yön jälkeen tekis mieli vaan nukkua melkein viikko putkeen.. :rolleyes:

Kommentti yötöistä ja treeneistä.
Itse olen joskus sitä tehnyt, toisaalta hyvin epäsäännöllistä, ja tuntui ettei puntti noussut tavallisen tapaan.
Itse tein sekä yö,aamu,päivä ja kaikkea mahdollista.
Unet vaihteli 2-10 tuntiin.
Eli tavallaan eri asia, jos työt on 22-7, jolloin ehtii nukkua ja tottua rytmiin.
Omalta osaltani treeni jäi vähäiseksi siihen aikaan.
Muulta osalta elämä vaikutti normaalilta, mutta nimenomaan punttitulokset laskivat selvästi.

Yötöistä: Olen tehnyt useita vuosia ja myrkkyä oli
ainakin treenauksen kannalta. Äly siinä menee kun
ei voi nukkua ja elää ihmisen ajoilla.

Melatoniinista: Söin silloin ja syön vieläkin jos
milloin huvittaa. Esim. kovan duunin (myös päivä
sellaisen) ohessa auttaa nukkumaan syvemmin
ja antaa täten potkua. Melaa voi tilata ulkomailta
ja ne joko tulee perille tai sitten ei tule. Jos
lääkäriltä saa reseptin niin aina laillisempaa.
Suosittelen ainetta kaikille.

Tuli tossa oltua reilu vuosi sitten Keskolla lepakkovuorossa ja ei mulle ainakaan sopinut. Tietysti työkin oli fyysistä eli lepoa ei treenin jälkeen saanu yhtään. Muuten rytmi oli aina yössä. Bailaaminen onnistu hyvin kyllä viikonloppusin, mutta muuta hyvää siinä sitten ei ollukaan. Toivotaan, että ei tarvii mennä enään.

Noh....

Mitäs mun sit pitäisi tehdä jotta pystyisin jatkaan kehonrakennusta mahdollisimman tehokkaasti olosuhteisiin nähden?

En näes halua luopua siitä kun kerta näin hyvään alkuunkin oon jo päässyt...

Neuvoja/vinkkejä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom