Yötyöt!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mitäs mun sit pitäisi tehdä jotta pystyisin jatkaan kehonrakennusta mahdollisimman tehokkaasti olosuhteisiin nähden?

Lopeta työn teko ja ryhdy HC- treenarix :D

Re: Noh....

Originally posted by sandman83
Mitäs mun sit pitäisi tehdä jotta pystyisin jatkaan kehonrakennusta mahdollisimman tehokkaasti olosuhteisiin nähden?

En näes halua luopua siitä kun kerta näin hyvään alkuunkin oon jo päässyt...

Neuvoja/vinkkejä?

Tässä muutamia vinkkejä jotka toimivat mulla, teen sekä päivä- että yövuoroa.

Laita makuuhuoneeseen pimennysverhot niin että valoa ei pääse sisään. Jos aurinko paistaa kasvoille joskus aamukymmeneltä niin unet jää väistämättä lyhyemmiksi.

Sitten voit pitää kirjaa unen pituudesta. Tämä kuulostaa joistain hifistelyltä :) mutta itse laitan ruokavihkoon ylös myös päivä- ja yöunet ja sitten Exceliin treenikehitystaulukkoon keskimääräinen unen pituus/pv per viikko. Varsinkin jos tekee kahta työtä niin muutama vuosi viiden-kuuden tunnin yöunilla vaikuttaa paitsi fyysiseen kehitykseen, myös pää alkaa hajoamaan.

Ruokailu yövuorossa olisi hyvä suunnitella etukäteen, helposti tulee vedettyä pikaruokaa tai jätettyä syömättä jos kierrokset painaa päälle. Aina on sen verran aikaa että voit vetäistä raejuusto+Gainomax yhdistelmän huiviin tms.

Vapaapäivinä pitäisi pitää sama unirytmi, nukut ainakin puolille päiville. Nukkumaan voi mennä aikaisemmin. Unirytmi ei siirry kun n.kaksi tuntia vuorokaudessa joten ei kannata aamupäiville sopia menoja.

En näe mitään syytä miksi treenitehot heikkenisi kun teet yötyötä, jos syöt ja nukut tarpeeksi. Yövuoron jälkeen ei kannata treenata, ensiksi sen ravaamisen jälkeen ei ole potkua treeniin ja sitten kun teet vaikka kovan jalkapäivän niin unta saa odotella koko aamupäivän. Myös heti heräämisen jälkeen ei kannata mennä salille, vaan pitäisi olla vähän ruokailua alla.

Eli teet juuri niin kuin alkuperäisessä viestissä kirjoitit: vaihdat yön ja päivän paikkaa keskenään.

Kovaa treeniä ja tsemppiä piirihommiin!

Re: Noh....

Originally posted by sandman83

En näes halua luopua siitä kun kerta näin hyvään alkuunkin oon jo päässyt...

Neuvoja/vinkkejä?

4vuotta takana vuoroduunia.. ei se kyllä kauheasti treenaamiseen
vaikuta. Ainut missä saa olla tarkkana on ruokailu
kun ei aina todellakaan maistu öisin ruoka.

Treenit olen ajoittanut tonne 19.00-21.00 että on kunnolla herännyt.

Mulla toimii aika hyvin just tummat verhot, korvatulpat
ja jos ei unen määrä riitä niin lekurille hakemaan lääkitystä

Hyviä treenejä.

Eli...

Mä ajattelin että tekisin yksinkertaisesti niin että päivällä vaan nukun ja sit yöllä paiskin töitä ja samalla pidän taukoja jolloin syön ja sit työpäivän loputtua menen salille kun olen kerta kunnolla yön aikana syönyt ja salilta palattuani menen nukkumaan sit.

Koska jos menee heti salille sen jälkeen kun on nukkunut eli tässä tapauksessa siinä klo 18-20 pintaan niin siinähän menee tyhjällä vatsalla sillon treenaan koska on juuri herännyt unistaan eikä oo syönyt ja sen jälkeen sit kun on tullut salilta niin alkaakin pian yötyöt ja sillon ei pääsekään lepäämään niinkuin salilta palaavan pitäisi tehdä,vai olenko väärässä nyt?:rolleyes:

Voi olla vaikeaa saada unta kovan treenin jälkeen, mutta kaikki on yksilöllistä;)
Jos vaan saa nukuttua, niin ei kai sillä ole väliä mihin aikaan käy treenailemassa.
Itellä henkilökohtaisesti treenit kulkee yövuorossa erinomaisesti...
Ainoastaan iltavuorossa on vaikeeta treenata , kun pitää herätä niin aikaisin aamulla...:urjo:

Originally posted by Tomi
Jos uni- ja vuorokausirytmin kanssa tulee ongelmia, niin kannattaa pyytää lääkäriltä resepti melatoniinille, joka on aivojen käpyrauhasen tuottama unihormoni. Itse pyysin työterveyslääkäriltä reseptiä tuossa toissapäivänä ja sellaisen myös sain.

Oletko Tomi jo päässyt melatoniinin makuun? Onko auttanut nukahtamisvaikeuksiin?

Yö-työstä ei aikanaan ollut haittaa (yli 10.v portsarina) ainakaan kun voimailiutreeneistä oli kyse. Mutta kun joskus teki vuoroduunia niin siinä ei oikein saanut treeneihin aina tuntumaa kun treeniaika vaihteli, palautuminen lähinnä oli ongelma. Mutta kyllä jos pelkkää yö-työtä tekee niin elimistö voi sopeutua nurinkuriseen vuorokausirytmiin, jos se on säännöllinen.

Jos tekee pelkkää yötyötä,niin ei mulla ainakaan suurempia ongelmia ole(saattaahan se puntti vähän enemmän painaa),rytmistä se on kiinni.Ongelma on mullakin just toi kun vuorot heittelee;21-8,21-8,vp,vp,8-21jne.
Tsemiä reeneihin,kyllä se siitä!:whip:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom