XP ei tunnista USB-laitetta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hellion
  • Aloitettu Aloitettu
Ostaa päräytin Finnsat FSC7200PVR tallentavan digiboksin. Olen yrittänyt saada sitä tietokoneeseen kiinni siirtääkseni mp3:a boksin kovalevylle. Ongelmana on, että XP ei tunnista boksia, eli ei inahdakaan kun boksin lyö ohjeiden mukaisesti tietokoneeseen kiinni. Laitteessa on uusin firmware sisällä ja olen kokeillut useampaa USB-porttia. Ei pysty ymmärtämään. Apua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voisiko usb-ajureiden päivitys auttaa? Ite en saanu toimimaan mp3 joten päivitin usb-ajurit ja lähti toimimaan. Syynä tähän oli "windows oli lukinnu usb:n tietylle laitteelle, tässä tapauksessa kameran usb:lle"

Boksin puolesta tuon usb:n pitäisi toimia, boksi on käytetty ja edellinen omistaja on päivittänyt firmiksen usb:n kautta.

Päivitin usb-ajurit, se ei auttanut. Löysin ankaralla googletuksella infoa että Asrockin emoissa (jollainen itselläni on), on ollut ongelmia usb-laitteiden kanssa. Tänä iltana on sitten vuorossa emon ajureiden ja biosin päivitys. Eli eiköhän mulla ole huomisaamuun mennessä koko kone jumissa.

Joo, taitaa olla fiksumpaa tehdä niin, että pyydän kaverin käymään läppärin kanssa ja testataan boksi sillä ennen kuin alan säätämään.

Kiitoksia vinkeistä, ja jos jollakulla on kuningasideoita ongelman ratkaisemiseksi vielä jemmassa niin tulemaan vaan.

Jos sulla on XP home edition niin se ei välttämättä suoraan tue laitetta.
Ainakin jotkin digikamerat vaativat ajureiden laiton XP:hen, ennen ku käyttöjärjestelmä sen tunnistaa sieltä usb portista.

Miikkah sanoi:
Miten olis jos vaihtaisit Macciin?
Tai jos jo seuraava kone olisi mac?

Tämä oli päivän paras :D Jos joku ei toimi niin toki sitä pitää heti vaihtaa kone/käyttis kokonaan. Tai mitäs jos vaihtas vaikka Linuxiin?

aziz[Fin] sanoi:
Tota tuli tommonen mieleen, et onkos sulla noi koneen usb:t 2.0 vai 1.1?
2.0

Garion sanoi:
Jos sulla on XP home edition niin se ei välttämättä suoraan tue laitetta.
Ainakin jotkin digikamerat vaativat ajureiden laiton XP:hen, ennen ku käyttöjärjestelmä sen tunnistaa sieltä usb portista.
On home edition. Mulla on kyllä ajurit, mutta en keksi miten niitä asentaisi kun kone ei tunnista boksia ollenkaan, ei siis edes tajua että joku laite on kytketty. Ajuri on siis pelkkä ajurifile, ei mitään installeria.

Ja en vaihda macciin ainakaan lähitulevaisuudessa :)

Ripe sanoi:
Tämä oli päivän paras :D Jos joku ei toimi niin toki sitä pitää heti vaihtaa kone/käyttis kokonaan. Tai mitäs jos vaihtas vaikka Linuxiin?
Ei paska vaihtoehto sekään ;)

Mike sanoi:
Elä nyt SAATANA ala säätämään konettasi, vaan roudaa nyt hyvä mies se boxi toisen koneen ääreen ja kato onko se rikki.

Se nyt vaan on viisasta ihan muutenkin päivittää piirisarjan ajurit ja BIOS uudempiin versioihin sillointällöin.

Hellion sanoi:
2.0

On home edition. Mulla on kyllä ajurit, mutta en keksi miten niitä asentaisi kun kone ei tunnista boksia ollenkaan, ei siis edes tajua että joku laite on kytketty. Ajuri on siis pelkkä ajurifile, ei mitään installeria.

Ja en vaihda macciin ainakaan lähitulevaisuudessa :)

*.dll se ajuritiedosto ? laita se \windows\system32 ja rekisteröi mokoma menemällä start - run - regsvr32 xxxx.dll . Jos haluat ottaa sen pois, niin regsvr32 /u xxxx.dll

sfl sanoi:
*.dll se ajuritiedosto ? laita se \windows\system32 ja rekisteröi mokoma menemällä start - run - regsvr32 xxxx.dll . Jos haluat ottaa sen pois, niin regsvr32 /u xxxx.dll
En muista oliko se .dll, täytyy tsekata kun pääsen töistä kotiin. Kiitokset tästä vinkistä!

Back
Ylös Bottom