XCOM: Enemy Unknown vuoropohjanaksuna Firaxisilta

Mä teen ihan samaa.
Very hard = ykköstiimi
Hard = 1-2 junnua
Mutta kuitenkin siten, että aina tiimissä pitäs olla yks oikeasti kokenut.
Tällähetkellä mulla on käytännössä porukkaa 2,5 tiimiin, joista 12 on vähintään kapteeneita. Helpottaa elämää huomattavasti
 
Perskule, nyt olisi muutama päivä aikaa kokeilla. Ilmeisesti kyseessä on oikeasti hyvä peli? Onko taistelu alkuperäiseen tapaan vuoropohjaista?
 
Perskule, nyt olisi muutama päivä aikaa kokeilla. Ilmeisesti kyseessä on oikeasti hyvä peli? Onko taistelu alkuperäiseen tapaan vuoropohjaista?

Taistelu on vuoropohjaista, mutta poikkeaa melko paljon alkuperäisestä.
Tässä on suoraviivaisempi toteutus, eli ne alkuperäisestä tutut timeunitsit puuttuu. Sen sijaan voi suorittaa toimintoja per vuoro, eli esim. liikkua + ampua tai liikkua pidemmän matkan, mutta ei ampua. Päälle sitten iso nippu luokkakohtaisia toimintoja ja poikkeuksia sääntöön.
Myös suojamekanismi poikkeaa alkuperäisestä.

Lyhyesti voisi sanoa, että tässä on nykyaikaistettu vuoropohjainen systeemi, joka toimii pienen totuttelun jälkeen todella mainiosti.
 
Steamin lataus menossa. Jännittää kuin joulupukin odotus pienempänä. Saisipa lapset jo nukkumaan :D

Aamulla voi sitten koneelta poistuessa tarjoilla aamiaisen lapsille ;)

Tuo on kyllä sen verran koukuttava peli, että joutuu käyttämään kovaa itsekuria, että saa illalla ajoissa lopetettua.
 
"One more turn" -efekti, tuo unen ja parisuhteen pahin vihollinen!

Näinpä.
Nuorempana sitä joskus tuli jotain Civiä tai vaikkapa alkuperäistä UFO:a väännettyä johonkin aamu 04 asti, sitten pariksi tunniksi nukkumaan ja sitten kouluun.

Nyt ei enää pysty, kun on ns. muitakin velvoitteita, eikä kyllä varmaan edes jaksaisi. Tuntuu, että tässä iässä tarttee ainakin 7h yöunet, että jaksaa mitään tehdä.
 
Hah, on kyllä koukuttava peli. Aloitin toisen rundin, kun tajusin vetäneeni ekan päin vittua. Tai siis hyvin meni, mutta mikromakroilija minussa haluaa optimoida kaiken, joten piti lähteä puhtaalla tukikohdalla liikenteeseen. Pelaan normalilla ilman ironmania. En ole ikinä vaatinut mieletöntä haastetta nauttiakseni pelistä, vaan nimen omaan nautin pelistä kun saan onnistumisia ILMAN tuntien lataus/tallennus-rumbaa. Tälläkin tasolla pitää kyllä alkaa miettiä hiukan enemmän taktiikoita, kun ajattelin tämän olevan sen verran helppo että dashaan vaan menemään :D No luin nyt taktiikoita 2k:n omalta foorumilta ja aloitan puhtaalta pöydältä. Mukavaa ajanvietettä on kyllä ollut toistaiseksi, hintansa väärti!
 
Jos jollain on pääsy PS3-version takakanteen, niin voisko hän kertoa, kuinka paljon on minimum hard disk speis? Tilatakko vai ei, kun tila on vähissä. Hyvin vähissä. Siis tosi vähissä.
 
Juupas jepulis, justiinsa tuli turpaan jotta tärisi kun vetelin alkupuolta classicilla ja sitten alko tulla pupu pojala pöksyyn - vaihto normaaliin. Sinnittelin parisenkymmentä kahinaa ja assaulttia alienien baseen suunnittelin, mutta kun ukot alko käydä vähiin ja kaikki paitti rookiet levytti vuodeosastolla, loppu viimeisiltäkin mailta kärsivällisyys. Alkupuolen taktiset reurssihommat vedin vasemmalla liiiian kevyseti ja huomas että pidemmän päälle alkoi olla tervaa perseessä kaikella meikäläisen touhuilla.

Ekan kerran kun otin Cryssien kanssa matsia terroritehtävässä ni nehän kävi päälle kun Ivan Drago ja oma olo oli kuin Apollolla konsanaan!

Noh, viisastuneena otanpa tästä nyt ihan maltilla normal ironmanilla ja koitan oppia jotain. Koukuttavampi kuin Dishonored tämä kyllä on, sekin pitäisi josain välissä keretä nykimään.
 

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Eilen meni vihdoin normal / IronMan veto läpi.

Viimeinen tehtävä meni kyllä tiukoille. Temple Shippiin lähteneistä 6 kokeneesta soturista ainostaan "Chosen One" selvisi hengissä. Kaikki muut jäivät matkan varrelle. Komia peli kyllä kaikenkaikkiaan, mutta olisi saanut olla pidempi. Mun mielestä sitä perus reasearch + intercept + battle scenaariota olisi saanut olla paljon enemmän ennen Alien Basen löytämistä. Itse pitkitin peliä sillä tavalla, että vedin useamman pelikuukauden läpi niin, että se Alien Base assault oli valmis suoritettavaksi.
 
Sama kuin ylhäällä. Eli Normal/Ironman meni läpi. Ensimmäinen multiplayer matsikin tuli veettyä heti ja siinä kaatui joku toinen suomalainen. Nyt aloitellaan sitten classic ja tietysti ironman, mitenpä muutenkaan. Onko kellään halua kokeilla joskus tota kaksinpeliä meikäläisen kanssa? Pitäisi löytyä steamista keskilinja nikillä :)
 
Jos jollain on pääsy PS3-version takakanteen, niin voisko hän kertoa, kuinka paljon on minimum hard disk speis? Tilatakko vai ei, kun tila on vähissä. Hyvin vähissä. Siis tosi vähissä.

Kiitos vastauksista. Tehdään vielä yhteenveto: 16 MB.

Parempi jättää tilaamatta. Vaatii nimittäin huomattavasti vähemmän tahdonvoimaa, kuin peliputken katkaiseminen...
 
Sama kuin ylhäällä. Eli Normal/Ironman meni läpi. Ensimmäinen multiplayer matsikin tuli veettyä heti ja siinä kaatui joku toinen suomalainen. Nyt aloitellaan sitten classic ja tietysti ironman, mitenpä muutenkaan. Onko kellään halua kokeilla joskus tota kaksinpeliä meikäläisen kanssa? Pitäisi löytyä steamista keskilinja nikillä :)
Pakko vähän päivittää :D Yksi perus abduction tehtävä koitui kohtaloksi, jolta kukaan ei palannut hengissä. Noh sitten heti päivää myöhemmin Terrormission jonne ei enää ollut laittaa kauhean hyvää teamia = kaikki kuoli. Nyt veetään sitten rookiesquadilla :P Till the end, this is xcom baby ;)
 
Mulla tossa viimeisessä tehtävässä on outo ongelma. En saa ovia auki enkä pääse etenemään...Onkohan jossain vielä joku vihulainen jäljellä, ja pitää käydä etsimässä se, vai onko vaan joku bugi?
 
Joko perustetaan Päkkiksen Äkskom?

[video]http://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/20121114015074832_v0.shtml[/video]

Tää on meijjän maa(pallo). Itse tunnustaudun Maahan muutto -kriitikoksi.
 
Laitoin PC-version tilaukseen. Ajattelin aloittaa keskivaikealla vaikeustasolla ja Iron Man -modella.

Peliplaneetan arvostelussa sanotaan: Itse jouduin aloittamaan pelini uudelleen parikin kertaa ajauduttuani mahdottoman tilanteen eteen. Osittain tämä on hyvä asia: haastetta löytyy. Mutta osittain ei, sillä ainakin yksi aloitus johtui siitä, että peli ei ollut missään vaiheessa antanut minulle kaikkea sitä tietoa, mitä olisin tarvinnut tehdäkseni fiksuja päätöksiä. Voidaan toki keskustella siitä, onko tämä validia pelisuunnittelua. Ehkä on sittenkin ihan jees, että pelaaja joutuu oikeasti opettelemaan taustalla pyöriviä mekanismeja ja hahmottamaan näin muodostuvia kuvioita. Olisin silti kaivannut varsinkin aluksi lisää tietoa.

http://www.peliplaneetta.net/arvostelut/1493/

Pelaaja-lehti: Normaalitaso antaa edetä, kun pelaa älykkäästi. Classic-taso hiostaa veteraania, ja Impossiblella jo ensimmäistä tehtävää saa hinkata useampaan otteeseen....Todelliset mulderit vääntävät puolestaan päälle Iron Man -tilan, joka antaa pitää vain yhtä tallennusta.

http://www.pelaajalehti.com/uutiset/pelaaja-lehden-arvostelu-xcom-enemy-unknown

Yleensä valitsen vaikeustason heti kättelyssä "normaalin" yläpuolelta, mutta...

...onko hyviä kokemuksia noista settingeistä?? :)

Mahtavaa!!!!!!!!!!! Hyvää kannattaa odottaa... nyt on jo varmaan bugifiksausta ja hyviä sisältömodejakin saatavilla.

Voi että fanitin tuota sarjaa aikoinaan... ykkös-, kakkos- ja kolmososa :kuola: Satoja, satoja pelitunteja...

Peliplaneetta:

Oikeastaan ainoa oikea valituksen aiheeni taistelusta on se, että vihollisille on annettu ilmainen aktivointi näiden tullessa ensi kertaa pelaajan näkökenttään. Pieni animaatio paljastaa hätkähtäneet viholliset, jotka sitten sprinttaavat ilmaiseksi lähimpään suojaan. Vihollisia ei siis voi yllättää housut kintussa helppoja teloituksia varten. Tämän vielä kestäisi, mutta kun ne perkeleet saavat ilmaisen aktivointinsa, vaikka itse juoksisivat näkökenttään. Ja se vähän korpeaa. Jos minua sakotetaan virheistä, voisi tekoälyäkin.

Hyvää

  • Tuntuu XCOMilta!
  • Vaikea
  • Vahva dynaamisen tarinan tuntu

Huonoa

  • Tekoäly huijaa vaikeammilla tasoilla
  • Infoa voisi välillä saada enemmänkin
  • Jotkut taistelusysteemin pienet outoudet

Pelaaja-lehti:

Pelin taistelussa on vain yksi suurempi moka: joskus omat ja viholliset ampuvat seinien läpi reaktiolaukauksia, jotka eivät mitenkään voisi oikeasti osua, jos ampujana ei ole röntgenkatseinen teräsmies. Tämän tason moka on liki pakko poistaa päivityksellä, jos se ei ole vain testiversion virhe.

Toivottavasti, toivottavasti...
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom