XCOM: Enemy Unknown vuoropohjanaksuna Firaxisilta

BCAA-valmisjuoma -40%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%

Ensimmäinen Developer diary, ei varsinaisesti mitään uutta, jos noi edelliset linkit on luettu, mutta tässä näkyy reippaasti pelikuvaa yms. :)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Täytyyhän toi hankkia ja heittää hyvästit taas sosiaaliselle elämälle joksikin aikaa. X-COM oli lapsuusajan lempipelejä joiden pariin palasi aina uudelleen ja uudelleen, miksei tämäkin olisi :)

Steamista olis jo demo ladattavissa ja pre-ordereita otetaan vastaan :). Itse en tuota demoa vielä ole kerennyt kokeilemaan, menee viikonlopulle. Mutta mitä porukka on puhunut, niin kehuvat hyväksi, joskin demo on vain 2 tehtävän kokoinen, mutta saa hyvän tatsin siihen mitä on tuleman. Ainoa mistä porukka on valitellut että toi PC UI ei ole paras mahdollinen. Mutta katsotaan
http://store.steampowered.com/app/200510/

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
On tullut pelattua alkuperäistä enemy unknownia, joka on imo yks parhaista peleistä koskaan. Terror from the deeppia on tullu myös naputeltua. Sitten näitä "löyhästi" samankaltaisia sarjoja, kuten esim. UFO-sarjat. UFO-sarja oli kyllä ihan pelattava, mutta ei läheskään niin hyvä kuin XCOM.

Sanotaanko näin, että pienellä n. tunnin pelikokemuksella demosta ei jäänyt kuin hyvää mieltä, vaikka pelikokemus jäi varsin vailinaiseksi. Eka tehtävä oli n.s. harjoittelurundi, jossa ei voinut itse määritellä tomintoja. Toisessa tehtävässä pääsi jo vähän pelaamaan, mutta sittenpä se olikin jo ohi. Mutta kyllä se XCOM:lta tuntu sen aikaa mitä hupia kesti :) Lyhyyden vuoksi ei päässyt näkemään sitä mikromanagerointipuolta juuri ollenkaan. Yksi mikä häiritsi oli kun hahmo sai levelin ekan tehtävän jälkeen, niin se sai siitä rocketlouncher-skillin tai jonku semmosen. Eli ei päässy näpyttään pisteitä hahmolle :/ Mut aika näyttää minkälainen hahmonkehityssysteemi tuossa oikein on.

Mutta silti onhan tää ny pakko-ostos.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Peli saapunut :)
Tänä iltana testiin, että miten tälläinen peli toimii konsolilla (xbox360), mullahan ei pelikäyttöön sopivaa PC:tä ole enää vähään aikaan ollut.
XBOX versiosta julkaistut videot ainakin vaikuttavat lupaavilta, eli ilmeisen hyvin taipuu konsolille.

Mullekki tulee maanantaina ufopostia Xboxille :) Ei kerinny toimitus perjantaiksi.

Muutama tunti pelattuna, joten voi hiukan ensifiiliksiä heitellä:
+Pelissä on samat peruselementit kuin alkuperäisessä, nykyaikaiseen pakettiin laitettuna.
+Tiettyjä asioita on yksinkertaistettu, mutta toisaalta mukaan on tullut uuttakin, joten tasapainoinen muutos kyseessä.
+Peli on edelleen taktikointia vaativa, ei sovi adhd codi jampoille.
+On se oikeasti hyvä peli, ei vielä löydy valittamista.

Miinuksia en vielä keksi, laitetaan sitten, kun kertyy vähän lisää tunteja pelin parissa.

En saa mitenkään pidettyä noita maita aisoissa, tällähetkellä on 4 maata kriisissä, ja kohta ne lähtee kävelemään.

Mä alotin vasta tänään tuon pelaamisen. Aika kovalta tuntuu. Ei mun mielestä ole ongelma että enää ei tarvitse lippaita roudata messiissä, Time Unitit on korvattu kahdella actionilla ja muuta pikku viilaamista. Ehkä toimii paremmin jsut näin. En ole vielä kovin pitkälle päässyt (on muuta tekemistä, mm. vaimo). Aloittelin pelin normaalilla. Ei nyt kovin vaikeelta vielä ainakaan tunnu. Lähtökohtaisesti tuntus että ei ehkä älykkäimmät siirrot öttimöttiäisillä, mutta minkäs teet

Oon pelannut aika pitkälle. Hauska peli, ei erityisen vaikea, vaikken ole aikaisemmin muita Xcomeja pelannut. Taistelut ovat ehkä väähän liian samanlaisia ja oppii nopeasti pelaamaan kartan läpi siten, että koneesta ei mitään vastusta ole. Graffa voisi jälleen olla ehkä ihan semisti parempaa, eli esim. textuurit voisi olla skarpempia ja vaikka hahmot voisi mennä palasiksi hienommin ammuksista. Mutta diggaan kyllä kokonaisuudesta ja on koukuttanut pelaamaan jo 10-14 tuntia putkeen :D

Eikö tuossa ole moodi jossa ei saa kuolla yms?

Eikö tuossa ole moodi jossa ei saa kuolla yms?

Ironman moodi, saa kuolla, mutta kuolleet sotilaat ovat sitten mennyttä. Eli ns. save/reload kikkailu ei ole mahdollista.
Sen verran olen lueskellut, että kun tuossa pistää vaikeustasoksi Classic ja sitten tuon Ironman moden, niin pitäisi olla Termiksellekin tarpeaksi vaikea ;)

Itse pelaan ekaa peliä vaan normal vaikeustasolla ja enemmän kyllä tuottaa haastetta valtioiden tyytyväisenä pitäminen kuin taistelut...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom