Xbox 360 reistailee

E3:ssa julkistettiin, että Xbox 360 takuu laajenee kolmen vilkkuvan valon osalta 3 vuoteen. Kts. lisää http://www.xbox.com/fi-FI/support/systemsetup/xbox360/resources/warrantyupdate.htm

Yleisimmät viat:
3 punaista valoa:
http://support.microsoft.com/kb/907534/fi

4 punaista valoa:
http://support.microsoft.com/kb/906652/fi

1 punainen valo:
http://support.microsoft.com/kb/907535/fi (ei virheilmoitusta)
http://support.microsoft.com/kb/907536/fi (jos tulee virheilmoitus)

Jos konsoli ei käynnisty kunnolla:
http://support.microsoft.com/kb/907588/fi

Jos virtalähteessä (se iso mötikkä lattialla) palaa punainen valo:
http://support.microsoft.com/kb/906101/fi

Jos näytön kuva jumahtaa:
http://support.microsoft.com/kb/907586/fi



Suomen tukinumero: 0800 1 19424

Tuen aukioloajat:
maanantai - perjantai: 10.00–18.00
lauantai: Suljettu
sunnuntai: Suljettu

Lisätietoja tuesta: http://www.xbox.com/fi-FI/support/contact/
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kone sitten pamautti 3 punaista ja tais tulla 3v takuu :D Alkaako takuu alusta, kun saan taas toimivan koneen? Jos se on samanlainen paska, joka hajoaa taas hetken päästä.
 
Soitin sinne ja käski pakata koneen, mutta tuleeko siitä jotain sähköpostia?? Ku se ei kysyny mun sähköposti osoitetta ainakaan..
 
Soitin sinne ja käski pakata koneen, mutta tuleeko siitä jotain sähköpostia?? Ku se ei kysyny mun sähköposti osoitetta ainakaan..

Mä jo vastailinkin sun privaviestiin, mutta tosiaan, kyllä ainakin silloin kun mun 360 kävi Saksassa, niin sähköpostiosoite tarvittiin.
Ne lähetti siihen sen UPS:n lähetyslapun, joka teipataan siihen paketin päälle.

Mitä siihen takuuseen tulee, niin takuuta ei tule 3 vuotta, vaan jäljellä olevaan takuuseen lisätään vuosi.
 
kk ilman konetta :(

Sanoko ne, että siinä menee kuukausi?
Ei siinä niin kauan pitäisi mennä, max 15 päivää oli ainakin aikaisemmin.
Mulla tais mennä 14 päivää.
 
Mulla xbox oli 26. kesäkuuta huoltopaikalla. Eipä ole vielä näkynyt. eli kestää...
 
Sinne lähti kone ilman kovoa. Saas nähä mitä tulee takaisin. UPS tuli hakemaan, vaikka virkailija sanoi silloin, että itse pitää soittaa UPS hakemaa. Hyvä kun kerkesin pakata koneen siinä ja siinä :)
 
Omakin boxi on Euroopan tourilla, johan se melkeen 2 vuotta toimikin.

Ei kaatuillut kertaakaan ja toimi kun unelma, kunnes yksi päivä tulin duunista, löin leffan sisään ja ring of death vaan vilkkui.

Pitää nyt toivoa ettei ala korjausrumba, joillakin on laite hajoillut jo useaan otteeseen.
 
Pitää nyt toivoa ettei ala korjausrumba, joillakin on laite hajoillut jo useaan otteeseen.

Se takaisin tuleva konsoli ei välttämättä (tai pikemminkin lainkaan) ole se sama minkä lähetit. Laittavat yleensä tulemaan ekan vapaan korjatun konsolin. Meille tuli juuri eilen boxi takaisin korjauksesta. Korjattu näyttäis olevan eri konsoli mutta kuitenkin v. 2005 valmistettu eli yhtä vanha. Mukana 2 kk Live Gold -kuponki. Tuli pyytämäti.

Oikein vinkumalla näistä saa aiha hyvitystä - kannattaa kysyä samalla kun soittaa sitä huoltoa. Yleensä antavat vaihtoehdoksi jonkun pelin, live-aikaa tai esim. webkameran/ohjaimen.
 
Se takaisin tuleva konsoli ei välttämättä (tai pikemminkin lainkaan) ole se sama minkä lähetit. Laittavat yleensä tulemaan ekan vapaan korjatun konsolin. Meille tuli juuri eilen boxi takaisin korjauksesta. Korjattu näyttäis olevan eri konsoli mutta kuitenkin v. 2005 valmistettu eli yhtä vanha. Mukana 2 kk Live Gold -kuponki. Tuli pyytämäti.

Oikein vinkumalla näistä saa aiha hyvitystä - kannattaa kysyä samalla kun soittaa sitä huoltoa. Yleensä antavat vaihtoehdoksi jonkun pelin, live-aikaa tai esim. webkameran/ohjaimen.

Enpä tajunnu kinuta mitään.. Noh..näkee nyt tuleeko paketissa mitään extraa.
 
Se takaisin tuleva konsoli ei välttämättä (tai pikemminkin lainkaan) ole se sama minkä lähetit. Laittavat yleensä tulemaan ekan vapaan korjatun konsolin.

Miten se voi olla mahdollista? Vaihtavatko kuitenkin siihen lähetetyn koneen kiintolevyn. Muuten menee kaikki tallennukset ja kai siellä levyllä voi olla jotain private matskuakin.
 
Miten se voi olla mahdollista? Vaihtavatko kuitenkin siihen lähetetyn koneen kiintolevyn. Muuten menee kaikki tallennukset ja kai siellä levyllä voi olla jotain private matskuakin.

Mun mielestä microsoft ei ota kovalevyjä vastaan, vaan pyytää, että asiakas jättää sen himaan.
 
Xbox 360:n huoltopalautusohjeissa pyydetään yleensä palauttamaan pelkkä konsoli, ei kiintolevyä, johtoja tai mitään muuta. Jos palauttaa muita osia, niin ne voivat jäädä sille tielleen... tai takaisin tulee kiintolevy, joka on täysin tyhjä.

POIKKEUS voi toki olla silloin, jos tukinumeroon soitettaessa selviää että vika on kiintolevyssä (harvinaista) jolloin tuki antaa varmasti sitten uudet ohjeet.

HUOM: muista poistaa peli-dvd Xbox 360 konsolista kun laitat sitä huoltoon!
Jälkikäteen sitä on hankala saada takaisin...

Hyvä muistaa: Aina voi pyytää hyvitystä menetetystä peliajasta. Jos et ole huomannut pyytää mitään kamaa ilmoittaessasi korjaustarpeesta (ja jos sitä ei ole sinulle automaattisesti tarjottu + korjatun boxin mukana ei tule mitään) niin voit aina jälkikäteen soittaa tukinumeroon ja valitella että korjaus kesti tosi kauan ja että vaadit hyvitystä. Vähintäänkin menetetystä live-ajasta. Ehkä jonkun pelinkin...
HUOM: ilmaista kamaa ei välttämättä saa jos huolto toimii moitteetta, boxin saamisessa ei mene kauaa jne. Mutta jos on ruuhkaa tai muuten vain kestää kauan niin silloin hyvitystä saa aina! Nyt kesällä huollossa taisi olla 20-30 päivän ruuhkat - niin taisivat sanoa kesäkuussa kun soittelin. Tällöin asiakas sai aina jotain.
 
HUOM: ilmaista kamaa ei välttämättä saa jos huolto toimii moitteetta, boxin saamisessa ei mene kauaa jne. Mutta jos on ruuhkaa tai muuten vain kestää kauan niin silloin hyvitystä saa aina! Nyt kesällä huollossa taisi olla 20-30 päivän ruuhkat - niin taisivat sanoa kesäkuussa kun soittelin. Tällöin asiakas sai aina jotain.

Juttelin tutun kuluttaja-asiamiehen kanssa, joka nimenomaan on erikoistunut elektroniikka-laitteisiin, niin hän sanoi, että mikäli huoltoaika venyy yli kahden viikon niin on kuluttajalla oikeus hakea korvausta. Tiedä sitten miten firmat noudattaa tällästä, mutta yleensäkkin ku sanoo sanat "asiakkaan oikeudet", "kuluttaja-asiamies", niin alkaa saada nopeemmin kamaa takas/hyvitystä.
 
Joo kuukauden liveaikaa lupasivat, eipä tuo paljoa lämmitä. Saa nyt sentään sen menetetyn liveajan takaisin, onhan se jotain.

Kauhulla luen ketjuja missä joillakin on konsoli hajonnut 3+ kertaa. Toisen kerran jos hajoaa, korjautan laitteen ja pistän myyntiin.
 
Eilen tuli poksi. Liveaikaa ja Viva Pinata tulee lohdutuspalkinnoksi. Jos en olisi ruikuttanut, niin mitään ei olisi tullutkaan. Kysykää ihmeessä niiltä jotain hyvitystä!
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom