Xbox 360 reistailee

24kk? :eek:

hyvä homma, ei tarvii pelätä et vuoden käytön jälkeen paukahtaa boksi. Mielenkiintoista kyl et Mustassa Pörssissä sanoivat et vuoden takuu ois.

Valehtelevat. 24kk sillä on, jos väittävät muuta niin EU-sedät sitten muistuttavat niitä, että miten ne takuuasiat menevät ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Valehtelevat. 24kk sillä on, jos väittävät muuta niin EU-sedät sitten muistuttavat niitä, että miten ne takuuasiat menevät ;)

Kiva kuulla, ite ostin sillon reilu vuos sitten boxin ja silloin mainittiin vuoden takuusta. Nyt kun vuosi tuli täyteen niin on alkanut todella harvasti, mutta kuitenkin, pari peliä tilttaamaan.. -> 24kk takuu, nam :)

on se tietotekniikka vaan kivaa.

Miten pitkään muuten on jengillä mennyt ton huollon kans, pitääkö se max. pari viikkoa paikkaansa?

Mulla on kahden boksin korjauksesta kokemusta, melko tarkkaan kaks viikkoa siinä meni. Boksi käy kiekan Saksassa joten matkat vievät aikaa. Ja joo tosiaan, 100% mun käpistelemistä bokseista hajosi just samalla tavalla, pelit lähti jumiutumaan vaikka tuuletukset oli kunnossa.

Siellä palvelunumerossa todennäköisesti laitetaan sut testaamaan pelamista kovalevyn kans tai ilman, eri PAL -virkistystaajuuksien kanssa, eri peleillä jne jne., mutta noi satunnaiset jumimiset viittaa mun mielestä aika selkeästi hiljalleen hajoavaan rautaan tai johonkin sisäiseen jäähdytysvikaan jota ilma laatikon ulkopuolella ei auta. Leikit vaan mukana ja sanot että jäätyilee kaikissa testeissä niin ne järkkäävät kuljetuksen :)

Siellä palvelunumerossa todennäköisesti laitetaan sut testaamaan pelamista kovalevyn kans tai ilman, eri PAL -virkistystaajuuksien kanssa, eri peleillä jne jne., mutta noi satunnaiset jumimiset viittaa mun mielestä aika selkeästi hiljalleen hajoavaan rautaan tai johonkin sisäiseen jäähdytysvikaan jota ilma laatikon ulkopuolella ei auta. Leikit vaan mukana ja sanot että jäätyilee kaikissa testeissä niin ne järkkäävät kuljetuksen :)

Joo, tänäänhän tuo lähti matkalle. Sinänsä hauskaa että eilen tilasin ups:lta noudun tälle iltapäivälle, niin eilen tuli puhelu iltapäivällä: "mä oisin täällä sun asunnon luona", ja tänään sitten aamulla vastaava. Eihän siinä sinänsä mitään, mut luulis tollasen firman osaavan järjestää kuljetusten aikatauluja.

Tuo korjausaika vaihtelee aika rankasti porukoilla. Pahimmissa tapauksissa joillain on mennyt 7 viikkoa, kun taas hyvin käy niin selviää kahdella viikolla. Tietysti aikaan vaikuttaa ruuhkat siellä korjauskeskuksessa ja varmasti tuuri vähäsen :) Kannattaa suunnilleen varautua siihen kolmeen viikkoon niin ei tuu yllätyksiä - tai sitten tulee :D

Eilen oli saapunut poksi määränpäähänsä, kovasti jo odoteltaisiin kotona, mutta mun tuurilla se seisoo siellä kuukausitolkulla. :(

kannattaa pitää mielessä että takuu on valmistajan vapaaehtoinen myönnytys kuluttajille. Vaikka ei olis mitään takuuta, eu:n alueella taitaa olla elektroniikkalaitteen keskimääräinen kestoikä 5v ja jos sen alle menee joku vehje rikki, siitä voi valittaa ja samalla lailla saa korjauksen kuin takuun voimassa ollessa.

Kaikilla kuluttajille myytävillä laitteilla on oletettu "käyttöikä", joka vaihtelee tuotekohtaisesti. Usein kodinkoneilla tai vastaavilla se on vähintään 3 vuotta.

Elektroniikkatuotteilla arvioitu käyttöikä on kuitenkin yleensä tasan 3 vuotta - tätä vanhempien tuotteiden rikkoutumiset lasketaan jo normaalin kulumisen piiriin.

Selkeän valmistusvirheen osalta takuu voi olla jopa 10 vuotta, jos laite on sellainen jonka voi olettaa kestävän esim. 20 vuotta (pakastin, jääkaappi jne.).

Normaali käytön myötä tapahtuva kuluminen ei tietenkään kuulu takuun (eikä valmistusvirhevastuun) piiriin. Eikä tietenkään käyttöohjetta laiminlyövä käyttö tms..

Kuluttajaviraston sivuilta löytyy tarkempaa tietoa erilaisten tilanteiden ratkaisuihin.

heh, tyylikästä. Boksi saapui huoltokeskukseen viime viikon tiistaina. pistin perjantaina mailia msoftin aspaan, josta tuli vastaus että se on vastaanotettu tiistaina. Tän viikon tiistaina tuli 4 aikaan sähköposti: We have received your Xbox at our service center. It is our priority to process your Xbox in a timely manner and to get it back to you as good as new. We will contact you as soon as we are finished so you can get ready to get back into the game!
eli vain viikko meni siinä että keskuksessa tapahtui MITÄÄN. Todellakin on prioriteettina tuo huoltoprosessi.

Kuinka pitkään tosta vahvistuksesta on yleensä kulunut teillä kun on tullut ilmoitus boksin lähdöstä takaisinpäin?

Mulla aina välillä menee jumiin ja ilmoittaa, että levy likainen tai jotain, eli windows meni blue screeniin ja syytää levyä:)

Jee, poksi tuli täytenä yllätyksenä tänään aamusella takaisin kotiin, vaivaiset kolme viikkoa meni kaikkiaan prosessissa, positiivinen yllätys siis. :)

Osaakos joku sanoa että mikä helvetti tätä rakkinetta vaivaa kun se ei anna mun ladata samaan aikaan ja pelata. Lataisin siis demoa ja pelaisin samalla Saintsia :(

Osaakos joku sanoa että mikä helvetti tätä rakkinetta vaivaa kun se ei anna mun ladata samaan aikaan ja pelata. Lataisin siis demoa ja pelaisin samalla Saintsia :(

Tuo on ihan normaalia. Jos pelaat mitä tahansa peliä, jossa on Live mahdollisuus niin lataus keskeytyy, vaikka et edes Livessä pelaisi. Ärsyttävä ominaisuus imo, mutta ei mahda mitn...

Tuo on ihan normaalia. Jos pelaat mitä tahansa peliä, jossa on Live mahdollisuus niin lataus keskeytyy, vaikka et edes Livessä pelaisi. Ärsyttävä ominaisuus imo, mutta ei mahda mitn...

OK! Kiitos tiedosta. Meinas ruveta vituttamaa oikee kunnolla toi kun luulin että boxi piiputtaa taas jotain. :D Heti ostettaessa olivat kaupassa kolhineet tota niin että toi ei oikein lähde virtanapista käyntiin ja cd-aseman kelkka nikottelee välillä. Käskivät sitten toimittaa sen kuitenkin sinne mikkisoftan omalle takuusetille kun kerran olin sen avannut jo. Kuitenkin niin pieniä vikoja toistaiseksi, että boxi pysyy himassa (takuuajan loppupuolella voi sit soitella huollon sedille ;)) Onko mitään millä tän "upean ominaisuuden" sais kierrettyä, eli lataukset valuis kun hakkaa peliä?

OK! Kiitos tiedosta. Meinas ruveta vituttamaa oikee kunnolla toi kun luulin että boxi piiputtaa taas jotain. :D Heti ostettaessa olivat kaupassa kolhineet tota niin että toi ei oikein lähde virtanapista käyntiin ja cd-aseman kelkka nikottelee välillä. Käskivät sitten toimittaa sen kuitenkin sinne mikkisoftan omalle takuusetille kun kerran olin sen avannut jo. Kuitenkin niin pieniä vikoja toistaiseksi, että boxi pysyy himassa (takuuajan loppupuolella voi sit soitella huollon sedille ;)) Onko mitään millä tän "upean ominaisuuden" sais kierrettyä, eli lataukset valuis kun hakkaa peliä?

En ole ainakaan keksinyt mitään keinoa. Sama homma on itseäkin ärsyttänyt monet kerrat, se latailu kun ei niin kauhian nopeaa ole jos isompi tiedosto on tulossa, niin olishan se mukava jos pystyisi pelaamaan siinä samalla.

Arcade pelejä muuten pystyy pelaamaan samaan aikaan, ainakin yksinpelejä.

Nyt pääsi meikäläisenkin boksi hajonneiden tilastoon.
Tuli ne "jo legendaariseksi muodostuneet" kolme vilkkuvaa punaista valoa.
Soittelin MS tukeen ja maanantaina kaiketi saisi boksin lähtemään UPS:lla Saksaan...

Aika varoittamatta tuo kyllä levisi. Ei mitään ongelmia aikaisemmin, perjantaina torstaina pelailin ilman ongelmia GRAW2:sta, sitten perjantaina duunin jälkeen yritin laittaa koneen päälle ja punaiset vaan vilkkui. Eli ilmeisesti käynnistyksen yhteydessä jotain hajosi.

Takuu on näemmä sitten se kaksi vuotta, koska mulla on kone ollut joulukuusta 2005 asti ja eivät alkaneet rahaa pyytämään.

No, yllättävän kauan tuo kestikin ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom