WPO vs IPF

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
neutraali sanoi:
Kylläkai jokainen meistä saa jonkun(jos ei muuta niin aloittelijan ainakin) kehittymään jonkinvarran, lukee vain tarpeeksi opuksia ja veivaa niistä ohjelman, vai? Sakke on viisas mies(itekin veivaan hänen penkkiohjelmaansa, jonka hän on kasannut muiden asiantuntijalausuntojen mukaan) sitä en kiistä, mutta se hänen tietonsakin on hyvin pitkälti kopioitua tietoa, tuskin hänellä hirveesti omia oivalluksia on. Tiedän että sakke veivaa maksusta ohjelmia jotka toimii, toisilla paremmin toisilla huonommin.
Miksi otat nokkiin jos joku esittää kritiikkiä sakkea kohtaan?

Kysymys on nimenomaan siitä, että aloittelijan, joka kehittyy katselemalla levytankoa, saa kehittymään kuka vain. Nostajan, joka on joko kansallista tai kansainvälistä tasoa, kehittyminen on aivan eri asia ja aivan eri planeetalta. Kun yhdellä puhelinsoitolla saa avun ongelmaan, joka on ollut kehityksen esteenä useamman vuoden, vaikka on kokeiltu kaikki mahdolliset keinot, niin puhutaan hieman eri kaliberin asiantuntijasta kuin se, mitä annat ymmärtää. Ei kirjoja lukemalla ja tietoja treeneistä ym. kopiomalla tulla asiantuntijaksi, jos sitä tietoa ei osaa soveltaa ja käyttää nostajakohtaiseen opastukseen. On olemassa asiallista kritiikkiä sekä epäasiallista kritiikkiä, jolla yritetään halventaa ja mustamaalata ihmistä. Sinun esittämäsi kritiikki on typerästi suollettua :anssi: ihmiseltä, joka ei tiedä voimaharjoittelusta ja voimanostosta yhtään mitään.

Pecman sanoi:
Sakke tietää ihan vitusti ja on takuulla "aatteenmies", mutta se ei tarkoita, että hän olisi kaikista fiksuin tai objektiivisin arvioimaan monia voimanostoon liittyviä asioita. Eipä toisaalta ole varmaan kukaan meistäkään, mutta silti:
-Sakke on kärähtänyt dopingista
-Sakke hyötyy varustekehittelystä rahallisesti

Siinä on jo kaksi sellaista seikkaa, minkä valossa kyseisen herran kirjoituksia tulee lukea.

:anssi: Millä tavalla nuo kaksi mainitsemaasi seikkaa vaikuttavat siihen, että nostajat kehittyvät ko. herran asiantuntemuksen avulla? Eivät mitenkään. Jokainen meistä pystyy kirjoittamaan asiantuntevia kirjoituksia harjoittelusta, mutta mikä niiden painoarvo on todellisuudessa sekä hyödystä harjoitteluun? Se on täysi nolla. Miksi mainitsemasi seikkojen pitäisi vaikuttaa kirjoitusten lukemiseen sekä niiden arviointiin? Jos tarkoitat, että dropittamalla kehittyy kuka vain, niin olet väärässä. Jos tarkoitat, että neuvoilla saadaan ihmiset ostamaan lisää penkkipaitoja ja trikoita ym. varusteita, niin olet edelleen väärässä. Ko. herra auttaa kaikkia eri lajien harrastajia erittäin mielellään ja auttaa kehittymään lajista riippumatta. Eli :anssi: kaikki tyynni taas kerran Pecmanilta, tuolta internet-voimailun asiantuntijalta.

Hissi sanoi:
Kyllä Sakke on mies paikallaan ja uskallan väittää et raha ei oo ainoa syy mix mies työtä voimanoston parissa tekee vaa rakkaus lajiin. Ja nii reiluja tarjoiuksia tekee ym. et muilta ei sellasia saa.

Sakke on ollut mukana voimanostossa yli 20 vuotta ja tehnyt todella paljon arvokasta työtä lajin eteen. Pecmanin ja neutraalin mukaan kyseessä taas tuntuu olevan ainoastaan joku dropittava tyyppi, joka rahastaa muilta kopioimillaan tiedoilla ja myymällä varusteita tyhmille voimanNostajille.

Niin, mikä onkaan se ero meidän lajin ihmisten ja noiden "asiantuntijoiden" välillä? Ehkä vaikka se, että me todelliset "uskojat" "make things happen" ja nuo :anssi: vääntävät ressukat valittavat, jossittelevat, MUTKUttelevat ja luulevat tietävänsä, mikä lajille olisi parasta.

TheGreatOne sanoi:
Millä tavalla nuo kaksi mainitsemaasi seikkaa vaikuttavat siihen, että nostajat kehittyvät ko. herran asiantuntemuksen avulla? Eivät mitenkään.
Väitinkö jossain vaiheessa etteivät kehittyisi. Jos ymmärtäisit lukemasi niin tajuaisit, että tarkoitin noiden seikkojen väistämättä vaikuttavan Saken mielipiteeseen varusteista. Kun mies jolla on nurkassa läjä myymättömiä Metal Viking pro benchereitä ja Titan Fury NXG:tä kirjoittaa "kannanoton netissä riehuvaan varustesotaan" niin luuletko tosiaan, ettei kirjoittamisen aikana mielessä käy kertaakaan että noi Metalin pro bencheritki ois saatava myytyä? :hyper:
Vaikka WPO:n touhu varusteiden suhteen menisi kuinka överiksi, niin Sakke ei ole sitä ensimmäisenä myöntämässä. Eikähän siinä ole mitään pahaa jos haluaa tehdä bisnestä, mutta minä ainakin ymmärrän tämän asian myös hänen kirjoituksiaan lukiessa. "Lisää rautaa tankoon hinnalla millä hyvänsä. Se on pelin henki" :jahas:

Pecman sanoi:
. Kun mies jolla on nurkassa läjä myymättömiä Metal Viking pro benchereitä ja Titan Fury NXG:tä kirjoittaa "kannanoton netissä riehuvaan varustesotaan" niin luuletko tosiaan, ettei kirjoittamisen aikana mielessä käy kertaakaan että noi Metalin pro bencheritki ois saatava myytyä? ::

just joo.. sehän sen pointti oli, miten kukaan voi olla noin tyhmä :down:

TheGreatOne sanoi:
Sinun esittämäsi kritiikki on typerästi suollettua :anssi: ihmiseltä, joka ei tiedä voimaharjoittelusta ja voimanostosta yhtään mitään.
Mitä´sellaista minä en tiedä mitä sinä tiedät kerro :david: ne asíat. Itse en paljoa voimanostosta tiedä mutta tuskin se sinäkään mikään tiedon superlähde olet(vaikka kuin voimanostaja olisitkin), ainakaan näiden juttujen perusteella jotka keskittyy pääosin pään aukomiseen.
Kyllähän se sakke sen tiedon aika pitkälti sieltä kirjoista ym opuksista ja reissuiltaan on saanut, mutta se soveltaminen on sitten toinen juttu ja siinä hän on hyvä, eihän tuo mun kritiikki mitään :anssi: ollut koiska sanoin että se hänen tietonsa on "kopioitua" tietoa. Tieto on siis kopioitua mutta hän osaa hyvin niitä soveltaa.
Ps: joko sakke saa 140kg ilman paitaa :nolo:

Sakke tekee valtavasti arvokasta työtä voimanoston eteen, sitä ei voi kukaan kieltää. On kuitenkin hullunkurinen ajatus, että kaikkien pitäisi olla hänen kanssaan samaa mieltä kaikista voimanostoa koskevista asioista. Olen itse heikko mies, enkä ole koskaan kilpaillut voimanostossa, mutta sanon silti että mielestäni nykyinen kehityssuunta tekee paljon vahinkoa lajin uskottavuudelle ja tulevaisuudelle. Monet todella vahvat, Saken tavoin lajia rakastavat ihmiset (Ed Coan, Kirk Karwoski, Carrie Boudreau, Ted Arcidi, Marty Gallagher ym.) ovat kanssani samoilla linjoilla. Kai heidänkin mielipiteillään sentään on jotain painoa? Kyllä tästäkin asiasta pitää voida keskustella. Molemmat osapuolet ovat syyllistyneet ihan yhtä lailla mustamaalaamiseen ja solvauksiin, mikä on mielestäni todella ikävää.

Kun mies jolla on nurkassa läjä myymättömiä Metal Viking pro benchereitä ja Titan Fury NXG:tä kirjoittaa "kannanoton netissä riehuvaan varustesotaan" niin luuletko tosiaan, ettei kirjoittamisen aikana mielessä käy kertaakaan että noi Metalin pro bencheritki ois saatava myytyä?

Sakke ei artikkeleissaan tyrkytä varusteita, kuten ei kukaan tuntemani varustemyyjä. Sakke ei myöskään dissaa varusteitta nostavia. Sakke on huomannut jotain olennaista ja koittaa sen artikkeleissaan tuoda esille "Harjoittelematta kovaa et pärjää" Oli liittosi, mikä tahansa ja käytit mitä varustetta tahansa, niin et saa varusteesta etua, sillä kilpakumppanillasi on samat varusteet. Nettikeskustelussa taas aika usein unohdetaan harjoittelun merkitys, kun aletaan puhumaan "jousipaidoista".

Sakke on myöskin valmis auttamaan jokaista nostajaa. Varusteen ostopakkoa ei tietääkseni sisälly treenivinkkien saamiseksi.

Kertokaa niitä muita voimanostajia mistä tahansa liitosta, jotka yhtä aktiivisesti ja monipuolisesti kuin Sakke koittavat tuoda voimaharjoittelun uusia tuulia kaikkien suomalaisten voimailijoiden keskuuteen. Kuinka moni aktiivisesti jakaa tietoa ja on yhtä helposti lähestyttävä?

Ja haukkujillekin tiedoksi: "All publicity is good publicity!"

Pecman sanoi:
Väitinkö jossain vaiheessa etteivät kehittyisi.

Nostat esiin kaksi seikkaa joiden pohjalta pitää suhtautua kirjoituksiin, kannanottoihin ja neuvoihin. Miksi ihmeessä mainitsemiesi seikkojen tulisi vaikuttaa?

Pecman sanoi:
Jos ymmärtäisit lukemasi niin tajuaisit, että tarkoitin noiden seikkojen väistämättä vaikuttavan Saken mielipiteeseen varusteista. Kun mies jolla on nurkassa läjä myymättömiä Metal Viking pro benchereitä ja Titan Fury NXG:tä kirjoittaa "kannanoton netissä riehuvaan varustesotaan" niin luuletko tosiaan, ettei kirjoittamisen aikana mielessä käy kertaakaan että noi Metalin pro bencheritki ois saatava myytyä?

Voimanostossa on tärkeintä se, että kehittyy ja tulee paremmaksi nostajaksi. Mitä merkitystä sillä on, että on "nurkassa läjä myymättömiä Metal Viking pro benchereitä ja Titan Fury NXG:tä"? Tarkoitus myydä vain ja ainostaan lisää tuotteita? Jos näet asian niin yksioikoiseksi, niin ole hyvä vain. Kommenttisi antaa ymmärtää, että et ole koskaan jutellut Saken kanssa harjoittelusta, varusteista, voimanostosta, voimailusta tai ihan mistä tahansa. Sillä jos olisit, niin tietäisit millä tavalla ne keskustelut tapahtuvat, etenevät ja päättyvät. Eli voin puhtain mielen sanoa sinulle pikkupikkupecmanpoikanne, että :anssi:

Kysyt aikaisemmin, mistä sen löytää. Jos kyseessä on ”Varusteet voimanostossa 2/5”, niin aika erikoisesti ihmiset osaavat tulkita kirjoituksia. Mene Saken sivuille artikkelit-osioon ja rullaa sivua alaspäin. Sieltä löytyy tuo mainitsemani artikkeli. Lue se kuule ajatuksella läpi ja ehkä opit, ymmärät ja huomaat jotain. Ehkä.

Pecman sanoi:
"Lisää rautaa tankoon hinnalla millä hyvänsä. Se on pelin henki"

Lue tuo mainitsemani artikkeli ajatuksella.

Pecman sanoi:
että hän olisi kaikista fiksuin tai objektiivisin arvioimaan monia voimanostoon liittyviä asioita

No sinusta en tiedä, mutta ko. herra on erittäin objektiivinen, asiallinen ja vilpitön neuvoja. Toistan itseäni:
Kommenttisi antaa ymmärtää, että et ole koskaan jutellut Saken kanssa harjoittelusta, varusteista, voimanostosta, voimailusta tai ihan mistä tahansa. Sillä jos olisit, niin tietäisit millä tavalla ne keskustelut tapahtuvat, etenevät ja päättyvät. Eli voin puhtain mielen sanoa sinulle pikkupikkupecmanpoikanne, että :anssi:

neutraali sanoi:
Mitä´sellaista minä en tiedä mitä sinä tiedät kerro ne asíat. Itse en paljoa voimanostosta tiedä mutta tuskin se sinäkään mikään tiedon superlähde olet(vaikka kuin voimanostaja olisitkin), ainakaan näiden juttujen perusteella jotka keskittyy pääosin pään aukomiseen.

Pään aukomiseen ei tarvitse olla voimanostaja, vaan riittää, että on esimerkiksi neutraali. Ja minä tiedän sen, että minä en tiedä mitään. Itse voit sitten arvioida sen, miten tuon tulkitset.

neutraali sanoi:
Kyllähän se sakke sen tiedon aika pitkälti sieltä kirjoista ym opuksista ja reissuiltaan on saanut, mutta se soveltaminen on sitten toinen juttu ja siinä hän on hyvä, eihän tuo mun kritiikki mitään :anssi: ollut koska sanoin että se hänen tietonsa on "kopioitua" tietoa. Tieto on siis kopioitua mutta hän osaa hyvin niitä soveltaa.

Mitä tarkoitat kopioinnilla jenkkimatkoilta? Sitä, että Sakke lähtee kuukaudeksi treenaamaan ja vaihtamaan ajatuksia, esimerkiksi Simmonsin kanssa, ja palaa matkalta pussi täynnä uusi Simmons -kikkoja? Jos sitä tarkoitat, niin :anssi:. Kopiointi on minun mielestäni yksi yhteen toisen asian jäljentämistä. Eli mainitsemasi asia on :anssi: ja esität sen niin, että Sakke toistaa toisten ”totuuksia” sellaisenaan niitä analysoimatta ja kokeilematta. Eli neutraalin suusta tulee puhdasta :anssi:

Mainitset aikaisemmin, että ”tuskin hänellä hirveesti omia oivalluksia on”. Tiedät ilmeisesti myös sen, että ko. herra auttoi erästä nimeltä mainitsematonta jenkkivoimanostajaa, ME-mies muuten, kehittämään tämän nostajan vetotulosta 20 kg puolen tunnin keskustelun aikana? Totta kai sinä tiesit tämän, koska sinulla on leveä selvä avatarissa! Eikä se ole niin vakavaa, että joku on ”has been” ja oikeastaan ”still is”, jos itse on ”never was”.

TheGreatOne sanoi:
Mainitset aikaisemmin, että ”tuskin hänellä hirveesti omia oivalluksia on”. Tiedät ilmeisesti myös sen, että ko. herra auttoi erästä nimeltä mainitsematonta jenkkivoimanostajaa, ME-mies muuten, kehittämään tämän nostajan vetotulosta 20 kg puolen tunnin keskustelun aikana? .
En tiennyt, mistä sinä sen tiedät? Sakkeko sanoi, no sittenhän se on uskottava.

S.Selkäinaho tietää helvetisti lajista,auttaa muita, muttei ole guru.

Sanopa joku toinen suomalainen, joka on. Ja yhtä helposti lähestyttävissä.

Ja eikö ole hyvä, että joku viitsii tuoda maahan sitä "kopioitua" tietoa ja kääntää sen kansantajuiseen asuun omalle kielellemme. Onhan sekin parempi kuin ilman tietoa. Suomalaiset ovat käsittääkseni melko laiskoja tekemään tutkimuksia urheilutieteen alalla joten tieto on tuotava muualta. Jokainen osaisi lukea vastaavan tiedon itse, mutta luettu tieto auttaa vain niin pitkälle kuin sitä osaa soveltaa. Paljon hyödyllisempää tietoa usein saa suoraan nostajilta ja Sakke on melko aktiivisesti luonut suhteita ulkomaisiin nostajiin ja sitä kautta kerää sellaista aktiivista tietoa jota ei ole vielä ehditty kirjoittaa tai ei tulla kirjoittamaan. Hyvin paljon hyödyllistä tietoa jää kirjoittamatta ja tämä tieto olisi saavuttamattomissa ellei kukaan pitäisi yhteyttä nostajiin.

Eipä Sakke ole juuri väittänytkään keksineensä tietoa, jota levittää, vaan käsittääkseni paljastaa "lähteensä" aina. Varmaan aika monet ovet sulkeutuisivat, jos ottaisi itselleen kunniaa muiden jutuista.

Sakke tekee valtavasti arvokasta työtä voimanoston eteen, sitä ei voi kukaan kieltää. On kuitenkin hullunkurinen ajatus, että kaikkien pitäisi olla hänen kanssaan samaa mieltä kaikista voimanostoa koskevista asioista. Olen itse heikko mies, enkä ole koskaan kilpaillut voimanostossa, mutta sanon silti että mielestäni nykyinen kehityssuunta tekee paljon vahinkoa lajin uskottavuudelle ja tulevaisuudelle. Monet todella vahvat, Saken tavoin lajia rakastavat ihmiset (Ed Coan, Kirk Karwoski, Carrie Boudreau, Ted Arcidi, Marty Gallagher ym.) ovat kanssani samoilla linjoilla. Kai heidänkin mielipiteillään sentään on jotain painoa? Kyllä tästäkin asiasta pitää voida keskustella. Molemmat osapuolet ovat syyllistyneet ihan yhtä lailla mustamaalaamiseen ja solvauksiin, mikä on mielestäni todella ikävää.

Ei ole kysymys samaa mieltä olemisesta. On kysymys siitä miten, missä ja mihin sävyyn asiat esitetään. Täällä netissä nimettömät koirat räksyttävät kovimpaa.

Ed Coanista sen verran, että kärähti IPF:ssä ja siirtyi ammattilaiseksi. Paikat eivät kestäneet ja muut nostajat korjasivat pystit. Varustekritiikki ja huolestuneisuus lajin tulevaisuudesta alkoi vasta sen jälkeen. Noinkin voi asian nähdä!

Lukekaa ne artikkelit! Niistä huomaatte, että Sakke arvostaa kaikkien mielipiteitä. Paitsi ehkä sellaisten, jotka nimettöminä netissä kertaakaan paidalla nostamattomina puhuvat "jousipaidoista" niinkuin enää ei tarvitsi harjoitella voittaakseen. Kuinka paljon arvoa on tuollaisilla mielipiteillä, jotka perustuvat luuloihin, mutu-tietoon ja pahansuopaisuuteen.

N.O.Kummonen sanoi:
Sanopa joku toinen suomalainen, joka on. Ja yhtä helposti lähestyttävissä.

Ja eikö ole hyvä, että joku viitsii tuoda maahan sitä "kopioitua" tietoa ja kääntää sen kansantajuiseen asuun omalle kielellemme. Onhan sekin parempi kuin ilman tietoa. Suomalaiset ovat käsittääkseni melko laiskoja tekemään tutkimuksia urheilutieteen alalla joten tieto on tuotava muualta. Jokainen osaisi lukea vastaavan tiedon itse, mutta luettu tieto auttaa vain niin pitkälle kuin sitä osaa soveltaa. Paljon hyödyllisempää tietoa usein saa suoraan nostajilta ja Sakke on melko aktiivisesti luonut suhteita ulkomaisiin nostajiin ja sitä kautta kerää sellaista aktiivista tietoa jota ei ole vielä ehditty kirjoittaa tai ei tulla kirjoittamaan. Hyvin paljon hyödyllistä tietoa jää kirjoittamatta ja tämä tieto olisi saavuttamattomissa ellei kukaan pitäisi yhteyttä nostajiin.

Eipä Sakke ole juuri väittänytkään keksineensä tietoa, jota levittää, vaan käsittääkseni paljastaa "lähteensä" aina. Varmaan aika monet ovet sulkeutuisivat, jos ottaisi itselleen kunniaa muiden jutuista.

Ei ole kysymys samaa mieltä olemisesta. On kysymys siitä miten, missä ja mihin sävyyn asiat esitetään. Täällä netissä nimettömät koirat räksyttävät kovimpaa.

Ed Coanista sen verran, että kärähti IPF:ssä ja siirtyi ammattilaiseksi. Paikat eivät kestäneet ja muut nostajat korjasivat pystit. Varustekritiikki ja huolestuneisuus lajin tulevaisuudesta alkoi vasta sen jälkeen. Noinkin voi asian nähdä!

Lukekaa ne artikkelit! Niistä huomaatte, että Sakke arvostaa kaikkien mielipiteitä. Paitsi ehkä sellaisten, jotka nimettöminä netissä kertaakaan paidalla nostamattomina puhuvat "jousipaidoista" niinkuin enää ei tarvitsi harjoitella voittaakseen. Kuinka paljon arvoa on tuollaisilla mielipiteillä, jotka perustuvat luuloihin, mutu-tietoon ja pahansuopaisuuteen.

Puhut paljon mutta ASIAA!!! Toisin kuin "eräät"...
En ymmärrä mitä ihmiset saavuttavat toisten MUSTAMAALAMISELLA??!!
Huono itsetuntoko se siellä huutelee, vai Suomalainen kansallissairaus=KATEUS.
Kaikkea saa toki epäillä ja skeptinen saa olla mutta EI TYHMÄ :rolleyes:
Eniten hymyilyttää niitten ihmisten "AMMATTIMAISET" mielipiteet, joita he esittävät ultimate totuuksina vaikka eivät koskaan ole edes kilpailleet voimanostossa.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
N.O.Kummonen sanoi:
Ja eikö ole hyvä, että joku viitsii tuoda maahan sitä "kopioitua" tietoa ja kääntää sen kansantajuiseen asuun omalle kielellemme. .
Minusta tämä on erinomainen asia, onko täällä sitten joku ollut suoraan sitä vastaan?
Robby.R sanoi:
Eniten hymyilyttää niitten ihmisten "AMMATTIMAISET" mielipiteet, joita he esittävät ultimate totuuksina vaikka eivät koskaan ole edes kilpailleet voimanostossa.
Ja sinä puhut vauva lihoista ruhlin kohdalla vaikka et ikinä ole kilpaillut kehonrakennuksessa ;)

Kyllä mun mielestä oman mielipiteen asiasta voi tuoda julki vaikka ei skaboissa olisi käynytkään.

neutraali sanoi:
Minusta tämä on erinomainen asia, onko täällä sitten joku ollut suoraan sitä vastaan?
Ja sinä puhut vauva lihoista ruhlin kohdalla vaikka et ikinä ole kilpaillut kehonrakennuksessa ;)
Kyllä mun mielestä oman mielipiteen asiasta voi tuoda julki vaikka ei skaboissa olisi käynytkään.

Puhuinkin voimanostosta :D
Ja on hieman eri asia katsoa valokuvia ja vertailla kaverin kehitystä, kuin arvostella voimanosto varusteita, joita ei ole ikinä itse kokeillut tai kilpailuihin tähtäävää harjoittelua. Saatikka ei ole voimanostoskaboissa itse käynyt varusteilla/ilman nostamassa.

neutraali sanoi:
En tiennyt, mistä sinä sen tiedät? Sakkeko sanoi, no sittenhän se on uskottava.

Vaihtoehdot:
a) Sakke kertoi
b) ko. nostaja kertoi
c) keksin tuon faktan aivan itse
g) Pecman, tuo internet-voimailun suuri tietopankki, kertoi
Ö) joku muu, mikä?

S.Selkäinaho tietää helvetisti lajista,auttaa muita, muttei ole guru.

Kuten Kummonen sanoi, niin kerrotko jonkun toisen suomalaisen, joka voisi olla enemmän "guru"? Kerrotko maailman mittakaavassa näitä guruja? Tai aloita kertomalla, mitä tuo mainitsemasi "guru" tarkoittaa?

TheGreatOne sanoi:
No sinusta en tiedä, mutta ko. herra on erittäin objektiivinen, asiallinen ja vilpitön neuvoja.
Tai ehkä sinä olet vaan hieman liian sinisilmäinen ja kritiikitön. ;)

N.O.Kummonen sanoi:
,
Niinhän me teemme. :)

Robby.R sanoi:
Ja on hieman eri asia katsoa valokuvia ja vertailla kaverin kehitystä, kuin arvostella voimanosto varusteita, joita ei ole ikinä itse kokeillut tai kilpailuihin tähtäävää harjoittelua.
Miten niin? Sinä näet kuvista, että Ruhlin "vauvalihat" on kadonneet, minä näen videolta, että WPO-kyykyt jäävät vajaaksi ja kaiken lisäksi haarniskoihin puettu ammattilaisvoimanostaja näyttää varusteiden kanssa kovin naurettavalta. Emmehän me oikeasti mistään mitään tiedä, mutta silmät meillä on päässä. :kippis1:
Voimanostoa ja varusteita voi arvioida helposti pelkkien numeroidenkin perusteella. Katselee vaikka Saken sivuilla olevaa yli 1000 paunan kyykkääjien listaa ja katsoo mihin liittoon ne on tehty ja millä aikavälillä. Kaivaa vaikka vertailun vuoksi esiin listan kovimmista maastavetotuloksista ja miettii, että mitähän hemmettiä tässä viime vuosina on tapahtunut.

Täällä nyt Saken fan-clubilaiset ylistää opettajaansa ja syyttää muita mustamaalaamisesta, kateudesta ja ties mistä. Itse en ole missään vaiheessa edes kyseenalaistanut miehen tietämystä. Saken treenivinkit bodaus-lehdessä on tuonut lisää kiloja minunkin tuloksiini.
:piis: :nolo:
Mielestäni varusteiden kehitys ei kuitenkaan tarkoita, että voimanosto ja nostajat kehittyisi tai muuttuisivat paremmaksi.

Ja kun Sakke kerran tekee niin paljon hyvää voimanoston ja nostajien eteen, niin kertokaahan kuinka paljon hyvää se doping-käry voimanostolle teki. :rolleyes:

Pecman sanoi:
Tai ehkä sinä olet vaan hieman liian sinisilmäinen ja kritiikitön. ;)

Niinhän me teemme. :)

Miten niin? Sinä näet kuvista, että Ruhlin "vauvalihat" on kadonneet, minä näen videolta, että WPO-kyykyt jäävät vajaaksi ja kaiken lisäksi haarniskoihin puettu ammattilaisvoimanostaja näyttää varusteiden kanssa kovin naurettavalta. Emmehän me oikeasti mistään mitään tiedä, mutta silmät meillä on päässä. :kippis1:
Voimanostoa ja varusteita voi arvioida helposti pelkkien numeroidenkin perusteella. Katselee vaikka Saken sivuilla olevaa yli 1000 paunan kyykkääjien listaa ja katsoo mihin liittoon ne on tehty ja millä aikavälillä. Kaivaa vaikka vertailun vuoksi esiin listan kovimmista maastavetotuloksista ja miettii, että mitähän hemmettiä tässä viime vuosina on tapahtunut.

Täällä nyt Saken fan-clubilaiset ylistää opettajaansa ja syyttää muita mustamaalaamisesta, kateudesta ja ties mistä. Itse en ole missään vaiheessa edes kyseenalaistanut miehen tietämystä. Saken treenivinkit bodaus-lehdessä on tuonut lisää kiloja minunkin tuloksiini.
:piis: :nolo:
Mielestäni varusteiden kehitys ei kuitenkaan tarkoita, että voimanosto ja nostajat kehittyisi tai muuttuisivat paremmaksi.

Ja kun Sakke kerran tekee niin paljon hyvää voimanoston ja nostajien eteen, niin kertokaahan kuinka paljon hyvää se doping-käry voimanostolle teki. :rolleyes:

Jos olet seurannut Ruhlin kehitystä kuvista, tai käyt vilkasemassa niitä hänen kotisivuillaan/googletat niin huomaat kyllä mitä tarkoitin=vauvalihat.
Jos olet TIETÄVINÄSI KYYKYN KISASYVYYDEN, niin ei se tarkoita että videolta katsomasi kyykyt olisivat vajaita.Niin monta kertaa on eri asia olla paikanpäällä katsomassa kisaa, kuin katsella myöhemmin videolta.Koska kuvakulmat ja kuvaajan paikka vaikuttavat, miltä kyykky näyttää.Eli onko kuvattu alaviistosta yms. yms ja tuomareilla on aina TALON PARHAAT PAIKAT.
Ja mitä tulee kehittyneisiin kyykkytuloksiin verrattuna maastavedon tulos parannuksiin, niin katso minkä tahansa liiton tuloksia missä varusteilla nostetaan, niin huomaat että KYYKKY TULOKSET OVAT TOSIAANKIN NOUSSEET VERRATTUNA MAASTAVEDON TULOKSIIN :zzzz:

Ja jos nostaja kärähtää, niin tuskin siitä mitään hyvää julkisuutta seuraa.
Mutta ei sen nostajan tietotaitokaan paskaksi muutu!!

minä näen videolta, että WPO-kyykyt jäävät vajaaksi ja kaiken lisäksi haarniskoihin puettu ammattilaisvoimanostaja näyttää varusteiden kanssa kovin naurettavalta.

Jo tuollaisista sanavalinnoista (haarniska, naurettava) huomaa, ettet ole rakentavassa hengessä liikkeellä, vaan haluat solvata ja loukata. Tuskin sinua edes kiinnostaa voimanoston tulevaisuus. Haluat vain ajaa paljon herneitä neniin eri mieltä oleville. Miten edes perustelet tukevan nostoasusteen vertausta keskiaikaiseen taistelusuojavarustukseen? Eikö rakentavassa hengessä keskusteltaessa voida käyttää asioista niiden oikeita nimiä?

Jos kyykky jää vajaaksi onko sen Saken, nostajan vai varustevalmistajan vika?

Mitä ja ketä se haittaa, jos jossain liitossa kyykätään enemmän kuin toisessa, jos samaan aikaan tiedetään, että käytetyissä varusteissa on eroja? Miksi maastavetotulosten tulisi kasvaa ja miksi maastavedon pitäisi olla penkkiä suurempi? Saa aika dorka olla, jos ei tajua olosuhteiden muutoksen vaikutusta tuloksiin. Tuskin kovin moni IPF:n nostajakaan vertaa tuloksiaan WPO:n tuloksiin ja kilpailee niitä vastaan. Jos nyt vetoat siihen, että naapurin Ismo ei käsitä... niin ehkä sun kannattaa painaa Ismoille flyereita, joissa selvitetään varusteiden vaikutus tuloksiin. Turhaan meille nostajille vaahtoat. Me tiedämme miten varusteet toimivat.

Muista laittaa siihen flyeriin myös, että vaikka paita "nostaisi" sen 200 kiloa, niin sun on harjoiteltava, että voitat sen kilpakumppanisi 2,5 kilolla. Tuo tosiasia ei muutu oli rautaa tangossa 100, 200 tai 500 kiloa.

Suorastaan satelee niitä muiden "gurujen" nimiä... :rolleyes:

Pecman sanoi:
minä näen videolta, että WPO-kyykyt jäävät vajaaksi ja kaiken lisäksi haarniskoihin puettu ammattilaisvoimanostaja näyttää varusteiden kanssa kovin naurettavalta. Emmehän me oikeasti mistään mitään tiedä, mutta silmät meillä on päässä. :kippis1:

Sinähän luot kohta voimanostoon aivan uuden standardin, jolla säästetään suuret summat rahaa sekä luontoa tuleville sukupolville! Miksi tässä enää kannattaisi matkustaa kisoihin omaa sali pidemmälle, kun voi videoida nostonsa ja lähettää sen tuomareille suoraan kotiin? Pecboy, vedät taas niin massiivista :anssi:, että jos osaisin hävetä, häpeäisin Sinun puolestasi. Ties kuinka monennen kerran sama asia toistettavaksi: tuomarit tuomitsevat nostot kisapaikalla ja päättävät sen, oliko nosto sääntöjen mukainen vai ei. Sinun, oi Pecboy, on PAKKO olla todellinen exspertti, kun pystyt toteamaan tuon noston sääntöjen vastaiseksi katsomalla sitä tietokoneen näytöltä ja vaikka kuva kuvalta niin halutessasi. Lisäksi voit ottaa huomioida sen (tai oikeastaan olet varmasti sen jo huomioinut oi sinä internet-voimailun suuri ja mahtava gugu Pecboy), että kaikki liitot eivät kilpaile IPF-säännöillä sekä niiden tulkinnoilla. Tuskin olet koskaan käynyt seuraamassa voimanostokilpailua ihan livenä, vai?

Pecman sanoi:

Niin, tutkipa tuota yhtä aikaisempaa keskustelua IPF:n maailmanennätyksistä, koska ilmeisesti se on Sinulle ainoa sopiva liitto. Siinä on keskusteltu jo aika paljon osalajien ennätysten kehityksestä. Huomioi, että maastavedossakin on kaksi ME-tulosta tältä vuodelta. Kyykyssä Shane Hammanin ja Kirk Karwoskin ME:t ovat edelleen voimassa.

Pecman sanoi:

Mutta silti nostat esiin kaksi seikkaa, jotka pitäisi huomioida, kun artikkeleita ja kannanottoja lukea? Tuo on kuule, oi Pecboy, niin tiukkaa :anssi: kuin vain olla ja voi. Samalla periaatteellahan tulkittuna voi hyllyttää Sheikon, Simmonsin tai oikeastaan ihan kenen tahansa tiedot ja kannantotot. Tosin minua henkilökohtaisesti kummastuttaa se, kuinka Saken treenivinkit ovat voineet tuoda Sinulle, oi Pecboy, lisää kiloja tuloksiisi, koska eikö ne treenivinkit ole kirjoitettu sillä ajatuksella, että menee varusteita kaupaksi? Eli joko Sinä käytät suuresti vastustamiasi varusteita tai sitten treenivinkit toimivat salitreenarilla, joka ei käytä varusteita.

Hoohhoi.... olipas taas rekentavaa keskustelua. Jatkakaa pojat samaan malliin niin hyvä tulee. Mukava on lueskella "muutamia" todellisia asiantuntijoita tällä foorumilla. :david:

N.O.Kummonen sanoi:
Jo tuollaisista sanavalinnoista (haarniska, naurettava) huomaa, ettet ole rakentavassa hengessä liikkeellä, vaan haluat solvata ja loukata. Tuskin sinua edes kiinnostaa voimanoston tulevaisuus. Haluat vain ajaa paljon herneitä neniin eri mieltä oleville. Miten edes perustelet tukevan nostoasusteen vertausta keskiaikaiseen taistelusuojavarustukseen? Eikö rakentavassa hengessä keskusteltaessa voida käyttää asioista niiden oikeita nimiä?:

No ymmärrithän säkin mitä sillä "haarniskalla" tarkoitettiin...naurettavan näköisiä tönkösti käveleviä ponnahduslaudalla varustettuja ukkoja. :lol2:
Ja minua ei ainakaan kiinnosta voimanoston tulevaisuus jos tuo varustekehittely hässäkkä jatkuu..naurettavaa...ukkojen voimat ei kasva yhtään mutta tulokset nousee kun uusi paita heitetään päälle...ajatelkaa nyt todella naurettavaa.

N.O.Kummonen sanoi:
Jo tuollaisista sanavalinnoista (haarniska, naurettava) huomaa, ettet ole rakentavassa hengessä liikkeellä, vaan haluat solvata ja loukata.
...
Eikö rakentavassa hengessä keskusteltaessa voida käyttää asioista niiden oikeita nimiä?
No juurihan minä käytin. Naurettava kuvaa hyvin sitä näkyä kun esimerkiksi Rychlak menee penkkaan pipa päässä. Jos haarniska on loukkaava sana niin vaihdetaan sen tilalle sitten trikoo. Ei minusta "vauvalihoista" puhuminenkaan mikään kohteliaisuus ole.

Robby.R sanoi:
Jos olet seurannut Ruhlin kehitystä kuvista, tai käyt vilkasemassa niitä hänen kotisivuillaan/googletat niin huomaat kyllä mitä tarkoitin=vauvalihat.
Jos olet TIETÄVINÄSI KYYKYN KISASYVYYDEN, niin ei se tarkoita että videolta katsomasi kyykyt olisivat vajaita.Niin monta kertaa on eri asia olla paikanpäällä katsomassa kisaa, kuin katsella myöhemmin videolta.Koska kuvakulmat ja kuvaajan paikka vaikuttavat, miltä kyykky näyttää.

Uutinen sulle: Kuvakulmat ja kuvaajan paikka vaikuttaa myös siihen miltä vauvalihat näyttää. On eri asia katsella vauvalihoja paikanpäällä.
:)

N.O.KummonenJos kyykky jää vajaaksi onko sen Saken sanoi:
Tuomarin vikahan se on.

N.O.Kummonen sanoi:
Turhaan meille nostajille vaahtoat. Me tiedämme miten varusteet toimivat.
Miksi yleistät? Sinä ehkä tajuat, mutta selvästikään kaikki eivät.
N.O.Kummonen sanoi:
Suorastaan satelee niitä muiden "gurujen" nimiä... :rolleyes:

Olenko aikonut nimiä laittaa vai oliko se joku toinen?

Alkuperäiseen aiheeseen palatakseni: IPF-nostajia ja tuloksia arvostan enemmän, koska siellä on kovempi kilpailu, tiukempi tuomarilinja ja joku järki varusteissakin. Minua jostain syystä muutenkin miellyttää liitto, jossa vedetään maasta enemmän kuin penkataan. :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom