Windows 8

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu
Juttua aiheesta, eli Samsungin koneissa on joku IntelliMemory ominaisuus.
Tässä juttua: How to speed up Windows 8 on Samsung laptop? - Super User

services.msc avataan painamalla WIN+R, sitten kirjoitat siihen "services.msc" ja painat Enter. Loput ohjeet linkin takaa varmaan aukeaa vaikka on enkuksi.

Sulla on ilmeisesti 2GB keskusmuistia? Integroitu näytönohjain varaa sulta reilu puoli gigaa, mitä ei mulla tietenkään pöytäkone tee kun on erillinen näytönohjain. Joka tapauksessa, sun tilanteessa taitaa tuo Samsungin hieno ominaisuus aiheuttaa varoituksen. 2GB ei ole liian vähän muistia Windows 8:lle, kun unohdetaan pelaamiset ja raskaammat sovellukset.

Muistia on neljä gigaa. Senhän noista luvuistakin saa summaksi. Pikaisesti selaamalla en löytänyt intellimemoryyn viittaavaa listalta, joka lista oli niin pitkä, että pitänee lukea se toiseenkin kertaan. Jotenkin alkaa nousemaan ihottumaa koko paskasta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Muistia on neljä gigaa. Senhän noista luvuistakin saa summaksi. Pikaisesti selaamalla en löytänyt intellimemoryyn viittaavaa listalta, joka lista oli niin pitkä, että pitänee lukea se toiseenkin kertaan. Jotenkin alkaa nousemaan ihottumaa koko paskasta.
Niin, no jos katot mun kuvaa niin summa tulee lukemista In Use ja Available plus rippeitä. Siitä tämä mun laskelma.

Jos on Nimi sarakkeen mukaan järkätty, niin löytyy ehkä I:n kohdalta? Ellei se oo nimetty jotenkin toisten ja siinä on alussa jotain moskaa. Sen kyl pitäs kaiken järjen mukaan olla vain IntelliMemory.

Mitään intellimemorya muistuttavaa listalta ei löydy. Nyt jostain syystä tilanne näkyy olevan ohi. Resurssien valvonta näyttää nyt muistista tuossa mystisessä muokattu tilassa vain 1-20 megaa, kun tuohon aikaisempaan viestiin raportoin sen olevan 1,6 gigaa. Toivottavasti pysyykin noin, vähän kuitenkin pelottaa, että ongelma voi palata, koska mitään sellaista ei pitäisi olla tapahtunut, joka selittäisi muutoksen. Katsotaan miten tilanne kehittyy.

Tämä on niin totta. On kyllä todella typerää laittaa kirjautumiseen joku tuollainen mahdollisimman vaikea näppäinyhdistelmä. Hieno esimerkki siitä, kuinka yksinkertaisesta asiasta voidaan tehdä tarpeettoman monimutkainen.

Pojan Asus Win8:lla joutui toisen kerran ikuiseen Automatic Restore boottauslooppiin. Tällä kertaa ainoaksi ainoaksi ulospääsykeinoksi osoittautui Reset (löytyy bootissa, jos painaa virrat päälle laitettaessa F9:iä). Koko restore point toiminnallisuus on turha, kun vikatilanteessa tuonne restoreen ei pääse.

Tuli päivitettyä 8.1 nyt kun se tuli virallisesti jakoon.
Vielä en ole huomannut muuta kun ne näkyvimmät muutokset, mutta enpä ole paljon vielä ehtinyt käyttääkään :)
Positiivista oli se, ett päivitys meni sisään niin, että koneella oli kaikki ihan ennallaan, ei siis tarvinnut alkaa asentelemaan uudestaan mitään. En ainakaan ole huomannut, että mitään puuttuisi tai ei toimisi.

Päivitys oli siis 8 -> 8.1.
Jostain aiemmasta winukasta tai 8.1 previewistä jos päivittää niin sitten on ymmärtääkseni pakko varautua uudelleen asennuksiin.

Mulla ei yks lisurisovellus toimi ja näyttää siltä, että pitää asentaa uudestaan. Lisäksi mulla meni jotkut faken efektiäänet päälle tossa asennuksen aikana ja kyllä oli melkosen vittumaista viimeiset puol tuntia asennuksesta, kun kone huusi. Muuten tuntuu toimivan ainakin vielä.

Tuli päivitettyä 8.1 nyt kun se tuli virallisesti jakoon.
Vielä en ole huomannut muuta kun ne näkyvimmät muutokset, mutta enpä ole paljon vielä ehtinyt käyttääkään :)
Positiivista oli se, ett päivitys meni sisään niin, että koneella oli kaikki ihan ennallaan, ei siis tarvinnut alkaa asentelemaan uudestaan mitään. En ainakaan ole huomannut, että mitään puuttuisi tai ei toimisi.

Päivitys oli siis 8 -> 8.1.
Jostain aiemmasta winukasta tai 8.1 previewistä jos päivittää niin sitten on ymmärtääkseni pakko varautua uudelleen asennuksiin.
Mulla hajos pari softaa, yksi oli Kaspersky AV. Ei edes käynnisty.

Toinen oli Rainmeter, mutta error koodin mukaan puuttuu C++ kirjastot, mit vittua poistiko 8.1 asennus ne? Steamin peliä ekaa kertaa ajaessa se yleensä asentaa noi, toimiiko asennuksen jälkeen Steam pelit suoraan?

Mulla tosiaan kanssa WaveLab 8 delas samantien. Tuon itse sovellus tarvii myös eLisurin, mitä aiheuttaa omat haasteet asennuksien suhteen. Ei siis menny ihan, ku siellä kuuluisassa Strömsöössä.

Mulla hajos pari softaa, yksi oli Kaspersky AV. Ei edes käynnisty.

Toinen oli Rainmeter, mutta error koodin mukaan puuttuu C++ kirjastot, mit vittua poistiko 8.1 asennus ne? Steamin peliä ekaa kertaa ajaessa se yleensä asentaa noi, toimiiko asennuksen jälkeen Steam pelit suoraan?

En ole kerinnyt vielä pelejä testaamaan, illalla vaan pikaisesti ajoin tuon päivityksen ja katsoin miltä näyttää.
Pitää kokeilla tänään työpäivän jälkeen pelien tilanne.

Tämä on niin totta. On kyllä todella typerää laittaa kirjautumiseen joku tuollainen mahdollisimman vaikea näppäinyhdistelmä. Hieno esimerkki siitä, kuinka yksinkertaisesta asiasta voidaan tehdä tarpeettoman monimutkainen.

Siihen oli se syy, että mikään ohjelma ei pysty kaappaamaan tuota yhdistelmää (tulee maskaamaton keskeytys tjsp), joten ei voi tehdä ohjelmaa, joka esittää olevansa sisäänkirjautumisruutu ja varastaa tunnukset.

Jos siis Rainmeter ei sekoile ja noi Visual C++ katosi oikeasti, niin toki korjaantuu kun asentaa uudestaan.

Testasin useampaa Steam peliä, jotka on ennen päivitystä käynnistetty ainakin kerran. Ei alkanut asentelemaan uudestaan noita C++ yms, joten ilmeisesti ei ole ainakaan mun koneelta poistunut.
Pientä ihmetystä tosin aiheutti se, että osassa peleistä oli värit ihan päin helvettiä. Jonkin aikaa kesti tajuta, että tuon päivityksen jälkeen nvidia control panel oli jostain syystä vetänyt 3D asetukset päälle :D Niin ja tietysti SLI:n pois.

Ei toi 8.1 kyllä mitään ihmeellisiä parannuksia tuonu näin desktop-näkymässä 99% ajasta olevalle. Vitun start-nappikin vie siihen palikkahelvetiin eikä toimi niinkuin vanhoissa.

Ei toi 8.1 kyllä mitään ihmeellisiä parannuksia tuonu näin desktop-näkymässä 99% ajasta olevalle. Vitun start-nappikin vie siihen palikkahelvetiin eikä toimi niinkuin vanhoissa.

Oikealla hiiren napilla sen start napin takaa saa paljon muutakin ;)

Samalla hiiren oikealla painalluksella siellä alakulmassa sai saman valikon ennenkin, ilman start-nappia.

Tuota en tiennytkään, ei tullut ikinä kokeiltua. No on tuo sitten aika turha :D Windows napilla vaihtaa aika paljon nopeammin tuota näkymää.
Tosin muistan jostain kuuleeni, että tuota Start nappia voisi jotenkin konffata, en tosin muista mistä...

Itse käytin tuota STart button right-click menua ennen WIN+X komennolla. Tosin niin käytän jatkossakin, onhan se nopeampaa.

Ihan kivoja lisäyksiä kuitenkin tuli. Start -valikko nyt oli turhake jo Win 7 aikaan joten sen suhteen en mitään kaivannutkaan. Kuitenkin samat entisen Start valikon toiminnot on ennallaan vaikka erilaisen näköisenä. Ei kai kukaan oikeasti Start valikossa esim. selannut niitä kansioita läpi ja startannut softia? Jos ohjelma ei ole oman quick valikon takana (esim. Steam right-click) tai system tray:ssä, niin se on pinnattuna taskbarissa (eihän niitä oikeasti hirveän montaa ole mitä käyttää jatkuvasti), tai joillain desktopilla (itse en kyl pidä mitään siellä), ja jos ei noista missään niin esim. WIN + "Chr" + Enter starttaa Chromen jne.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom