Windows 8

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä täytyy hieman pehmetä ja ostaa 8.1 storesta suoraan. Eiköhän tuo sitten mene hyvin. Ihmetyttää vähän pitääkö oikeasti tehdä joku microsoft account? Kaipa sen saa pois. Oon aika old school käyttäjä enkä kaipaa mitään tili/ store/sync -juttuja. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä täytyy hieman pehmetä ja ostaa 8.1 storesta suoraan. Eiköhän tuo sitten mene hyvin. Ihmetyttää vähän pitääkö oikeasti tehdä joku microsoft account? Kaipa sen saa pois. Oon aika old school käyttäjä enkä kaipaa mitään tili/ store/sync -juttuja. :)
Mikkisoftan tiliä ei tarvi rekkaa kun asentaa kasin. Se on vaan helvetin hyvin piilotettu vaihtoehto että tee lokaalitili.

Kyllä sen päivityksenkin saa ilman online tiliä sieltä Storesta, näin ainakin aiemmalla työkoneella.

XP Mode?

Se on ihan kätsy, ainakin tietotekniikan parissa työtä tekeville. Voi siis ajaa ikkunassa XP:tä erinäisiä tarkotuksia varten. Voihan siellä vaikka hoitaa pankkiasiat, jos on oikein vainoharhainen.

On. Windows 8.1 Update 1 toi muutoksia. Modern UI:ssa näkee taskbarin, siel on ruksit, ja sitten on viel normaali right-click menu pinnatuis appseis.

Vainoharhainen? :lol2: eikö tässä oo ainaki pari vuotta kuunneltu kuinka XP:n tuen loppuminen altistaa koneet vakaville tietoturvauhille? Tuen loppumisesta meni alle päivä niin kassajärjestelmät mystisesti kaatuilivat eikä kaikki ole vielä edes noussut ylös :D

Mutta toivottavasti tuolla saa vanhat pelit toimimaan, jotka ei seiskalla yhteensopivuustilassa pelitä.

XP Mode?

On. Windows 8.1 Update 1 toi muutoksia. Modern UI:ssa näkee taskbarin, siel on ruksit, ja sitten on viel normaali right-click menu pinnatuis appseis.

Joo ja nyt näköjään normaali starttivalikkokin on palautettu, right-click näppäimellä.
Alkaa olla suht samanlainen kuin aikaisemmat versiot.

V
Mutta toivottavasti tuolla saa vanhat pelit toimimaan, jotka ei seiskalla yhteensopivuustilassa pelitä.
Eipä oo tullu vastaan peliä joka ei toimis yhteensopivuustilassa, dosboxilla tai voodoo-emulaattorilla. Kasista en tiedä.

Asennus meni näppärästi, liukkaasti toimii tosiaan. 10 sekuntia napinpainalluksesta toimivalle työpöydälle. :)

Eipä oo tullu vastaan peliä joka ei toimis yhteensopivuustilassa, dosboxilla tai voodoo-emulaattorilla. Kasista en tiedä.

Asennus meni näppärästi, liukkaasti toimii tosiaan. 10 sekuntia napinpainalluksesta toimivalle työpöydälle. :)

Mä jo aiemmin kehuin kuinka hyvin vanhat pelit (ainakin ne joita mä olen pelannut) toimivat kasissa.
Muutama peli on vaatinut vähän säätöä (samat pelit olisi vaatineet myös seiskassa), mutta kaikki on toimineet.

Se on kasissa tosiaan loistavaa, että kun se työpöytä on näkyvissä niin se oikeasti toimii myös. Eikä tarvitse katsella mitään tiimalaseja, jos yrittää jotain heti tehdä.

Koneen saa bootattua suoraan biosiin Windowsista. Jes, kirosinkin jo hetken että pitääkö repiä kiintolevyn kaapeli irti kun ei ehdi painaa näppäintä. :D

Vainoharhainen? :lol2: eikö tässä oo ainaki pari vuotta kuunneltu kuinka XP:n tuen loppuminen altistaa koneet vakaville tietoturvauhille? Tuen loppumisesta meni alle päivä niin kassajärjestelmät mystisesti kaatuilivat eikä kaikki ole vielä edes noussut ylös :D

?

Et varmaan ihan hiffannut mitä meinasin, toi verkkopankki asia nyt vain oli joku ei-koodari asia minkä keksin mitä tolla XP modella voisi tehdä. Pelejä en edes ajatellut, kun kuitenkin aika vanhat pelit skulaa mut mitää pre-2000 pelejä en enää pelaa joten niistä en tiedä muuta kuin että aina jokin keino löytyy.

Tartutaan nyt kuitenkin tohon mun verkkopankkipointtiin, eli siis jos sun koneellas on jotain paskaa mikä saattaisi vaarantaa esim. verkkopankkiasioinnin, niin se ei pääse käsiksi virtuaalikoneessa (XP Mode) pyörivään selaimeen.

Itse käytin XP Modea selaintestaukseen kun oli vielä tuo 7.

Mulla onnistuu ihan hyvin BIOSiin meno myös konetta käynnistäessä. Tää Asrockin emo/BIOS on sellainen, että sentään hetkeksi tulee se logo näkyviin ja siinä ehtii naputtelemaan, jos on hereillä. Paljon ei kyllä ole aikaa miettiä :D

Kun ostin koneen tuossa parivuotta sitten siinä oli esiasennettu windows 7 ja mukana lärpäke millä sai asentaa windows 8 pro:n ilmaiseksi. No asensin uuden winukan mutta nyt kone alkanut hidastumaan joten mietin että vetäisin koneen puhtaaksi. Kysymys kuuluukin, jos palautan koneen tehdas asetuksiin palautuuko win 7? vai mitä pitäisi tehdä että saan tuon win 8 jäämään kun en siitä haluaisi luopua.

Eikun jaa, toi ongelma ratkaistu, mutta nyit ilmeni toinen. Yritin asentaa siis windowsin uudestaan mutta saan virheilmoituksen: Joitain tiedostoja puuttuu, ne voidaan saada levyltä, muistitikulta tms. En vain tehnyt recovery levyjä asennuksen yhteydessä enkä omista minkään sortin fyysistä dataa win7/win8 kun ei koneen mukana tullut ja win8 ladattu winukan sivuilta. eli miten tässä pitäisi toimia? product key löytyy. Mutta miten saan asennettua winukan uusiksi?

Ilman asennusmediaa ei asennella mitään. Kasin asennusmedian saa helposti netistä sillä Win 8 päivitys/asennusohjelmalla. Product key ja sit voi lataa netistä ja tehdä USB-asennustikun sillä. Sitten vaan asennus puhtaasti.

Tosin jos sun koneeseen tulee 64bit versio niin kone jolla tekee ton asennusmedian pitää olla myös 64-bittinen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom