quiz
Banned
Mutta ei ole rikkaitakaan eikä mahdollisuutta rikastua.keijo s sanoi:Suomessa ei ole köyhiä
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mutta ei ole rikkaitakaan eikä mahdollisuutta rikastua.keijo s sanoi:Suomessa ei ole köyhiä
quiz sanoi:Mutta ei ole rikkaitakaan eikä mahdollisuutta rikastua.
:lol2:keijo s sanoi:En mä ainakaan tarvitse rikkaita ihmisiä mihinkään
keijo s sanoi:Suomessa ei ole köyhiä
-Marchi- sanoi:Itse en ole myöskään ymmärtänyt, että miksi lääkäreiden pitäisi olla huipputasoa kaikessa, että pääsisi lääkäriksi? Tottakai joku taso pitää säilyttää, mutta siis vaatimukset jo ihan lukiosta lähtien ovat aika huikeita!
TJJ sanoi:Nimim. Kirjoituksissa paras arvosana oli M, joita oli kokonaiset 1 kappale.
-Marchi- sanoi:Woot, mä oon aina luullu et L:n pitäisi heilua joka paikassa, jos edes viitsii kuvitella mihinkään lääkäriammattiin...
Pitkän matematiikan vaatimista en myöskään ymmärrä, pitäähän laskea osata mutta menee jo vähän yli... IMO.
Monet tosi fiksut tyypit suorittaa lukion todella vähällä kiinnostuksella huonoin arvosanoin. Ei se tarkoita, että halutessaan heillä ei olisi kapasiteettia lukea lääkäriksi. L:n kirjoittaminen ei edes mitään superlahjakkuutta todellakaan vaadi.-Marchi- sanoi:Woot, mä oon aina luullu et L:n pitäisi heilua joka paikassa, jos edes viitsii kuvitella mihinkään lääkäriammattiin...
Pitkän matematiikan vaatimista en myöskään ymmärrä, pitäähän laskea osata mutta menee jo vähän yli... IMO.
-Marchi- sanoi:Minulla olisi ehdotukset näihin ongelmiin, lisää rahaa terveysjärjestelmään (joku saa keksiä miten, otetaan vaikka ammattiurheilulta pois, loppupeleissä turhaa hommaa) ja sitten voisi jotenkuten helpottaa lääkäriksi valmistumista?
Sairaanhoitajiakin pitäisi arvostaa enemmän, hehän kuitenkin joutuvat ns. suurimman osan melkein työstä siellä sairaaloissa vääntämään...
Mikä sun mielestä on rikas?quiz sanoi:Mutta ei ole rikkaitakaan eikä mahdollisuutta rikastua.
-Marchi- sanoi:Woot, mä oon aina luullu et L:n pitäisi heilua joka paikassa, jos edes viitsii kuvitella mihinkään lääkäriammattiin...
Timba79 sanoi:Tiedän että tämä oli vain esimerkki, mutta rupesi huvittamaan jo tosissaan kun heitit tuon huippu-urheilun tuohon. Eipä Suomen valtiolta paljon urheiluun rahoja heru, eli eipä nuo urheilijat mitään kummoisia avustuksia saa. Sponsoreita niidne on hankittava, jos meinaavat urheilemalla elää. No ehkä jossain futiksessa ja lätkässä saa senverran palkkaa että sillä elää, mutta mä ajattelin tässä yksilölajeja. Ehkä juuri tämänkin takia Suomessa aika vähän noita todellisia huippuja on, muutama laji tekee toki poikkeukksen (mäkihyppy, keihäänheittä yms). Eli eipä tästä "kassasta" varmaan paljoa apua sairaanhoitoon olisi.
Progressiivinen verotus on kyllä melko tehokas keino estää työnteko ja yrittäjyys. Esim. miksi edes pyrkiä 80000€:n vuosipalkkaan kun valtio ja kunta vie tossa vaiheessa sulta about 60%. Pääset paljon helpommalla kun teet vähemmän töitä ja tienaat työn määrään nähden kuitenkin enemmän.Ulkki sanoi:Mitä köyhiin tulee, monien suomalaisten puolueiden tavoitteena on estää tuloerojen kasvua. Eli ei tähdätä siihen, että se pienituloinen saisi enemmän, vaan oikeastaan siihen, että se suurituloinen saa vähemmän. Vitun demarit.
Ulkki sanoi:Kaikkein vähiten niiden kiekkoilijoiden ja lätkänpelaajien palkkaa verovaroista maksetaan. Sponsorit ja yleisö ne välillisesti maksaa.
Mitä köyhiin tulee, monien suomalaisten puolueiden tavoitteena on estää tuloerojen kasvua. Eli ei tähdätä siihen, että se pienituloinen saisi enemmän, vaan oikeastaan siihen, että se suurituloinen saa vähemmän. Vitun demarit.
radial sanoi:Progressiivinen verotus on kyllä melko tehokas keino estää työnteko ja yrittäjyys. Esim. miksi edes pyrkiä 80000€:n vuosipalkkaan kun valtio ja kunta vie tossa vaiheessa sulta about 60%. Pääset paljon helpommalla kun teet vähemmän töitä ja tienaat työn määrään nähden kuitenkin enemmän.
Btw. liittyykö noi lääkärijutut tähän aiheeseen?
radial sanoi:Btw. liittyykö noi lääkärijutut tähän aiheeseen?
Ok olin kai sitten väärässä. Olen joskus jostain vaan kuullut että 60% veroprosentti on mahdollinen Suomessa, mutta kai se oli jotain urbaania legendaa sitten. :Dtimberwolf sanoi:No eipä nyt sentään lioitella siellä
veroprosenttilaskurin mukaan 80 000 euron vuosituloista kirkkoon kuuluva maksaa bruttotuloistaan ~31 000 euroa veroa eli prosentti 38,5. Vaikka onhan tuo kuitenki aika reilusti muttei nyt sentään ihan sitä 60 prosenttia. Tuohon tietysti päälle TEL ja työttömyysvakuutusmaksu mutta ei vieläkään olla siellä 60 prosentissa.