w**tu ku kipeet pohkeet

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
5 sarjaa kyykkyjä ja 100 toistoa pohkeita sunnuntaina, puolentoista tunnin salibändit siihen vielä eilen - lopputulos:

On niin s**tanan kipeät pohkeet, ettei pysty suorana seistessä polvia lukitteen, kun se venyttää liikaa pohjelihasta ja sattuu niin perkeleesti. Tuolilla kun istuu niin sykkii tasanen jomotus gastrocnemiuksessa. Koko päivän olen kävellyt kantapäiden varassa "paskat pahasti housussa" -tyylillä jalkateriä sisäänpäin kääntäen (pohkeen ulko-osat ei kirraa ihan niin pahasti, kun sisäpuolet). Taitaa mennä vielä 2 viikkoa ennen kuin tästä tuskasta olen täysin palautunut. Ei alkanut hyvin tämä uusi treeni-innostus, ei.

Taustaa sen verran, että 2 viikkoa sitten aloitin treenaamisen piiiiiiiiitkäääään tauon jälkeen kovalla innolla ja tässä sitä sitten ollaan.

prkle

Raza

Jätä raza ne sählyn peluut pois, niin ei tartte kärsiä :D

Tai sitten vaan jatkat nykysellä reenityylilläs ja ootat, että kroppas tottuu eli sekä kunto kasvaa, että massa pienenee sopivaksi. Sähly ei oo isojen poikien peli, koska oli sitten läsää tai lihasta, massa hidastaa.

Toi 100 tai 100+ toistoa pohkeille on muuten varma tapa tuhota ne käyttökelvottomiksi moneksi päiväksi.

Mä teen aina joskus pohjenousuja seisten ihan vaan omalla painolla - päivästä ja vauhdista jne riippuu paljonko, mutta yleensä 110 ja 140 välillä. Muuta ei tarvitse ja varmasti on jonkinlainen ärsyke taas annettu pohjeraukoille.

:kippis1:

Itte käyn 2-3 kertaa viikossa potkunyrkkeilyssä ja siinä, jos jossain on parasta jumppaa pohkeille. Treenit kestaa 1h 15 min ja siitä ajasta noin 90 % on pohje rumpaa. Sama tietysti koskee esim. nyrkkeilyä. Tietysti noita löytyy myös muita, mutta pari mainitakseni.

Muistelen tässä omia pohjekipujani. Tilanne oli melko vastaava. Piiiiiiitkän treenitauon jälkeen otin tulisen pohjetreenin vastaavin seurauksin. Oireet olivat sikäli erilaiset, että en saanut kantapäitäni maahan koska pohkeet kiristivät niin pirusti. Muutama päivä piti kulkea "varpaillaan" kuin balettitanssija;). Toinen paikka, jonka voi yhtä kipeäksi saada on habat. Ei tunnu kovin kivalta jos kättä ei voi muutamaan päivään suoristaa.

Mikko

Mulla oli sama juttu...

pari vuotta sitten ku kävin punttitreenin ohess pikajuoksutreeneissä pari kuukautta( siks että pääsin kisoihin) Sitte jossain vaiheessa tuli akillesjänteet kipeiksi, jatkoin trrenejä. Ja sitten yks päivä ku heräsin, pohkeet oli vitun kipee,kummat, ja tod. isot( olin ylpee niistä) en kuitenkaan päässy kunnolla käveen, mutta pitihän niitä käydä esittelemässä :)

Originally posted by Mico
Toinen paikka, jonka voi yhtä kipeäksi saada on habat
Asiasta toiseen, millaisella treenillä toi onnistuu? Mulla on ongelmia saada hauberit kipeeksi, ainut osa joka tulee mulla kipeeksi tiukasta habatreenistä on siinä kyynärtaipeen alueella mutta itse habalihas ei ikuna? Muilla lihaksilla ei tälläistä ongelmaa ole. Ja siltä se hauberi muuten näyttääkin kokonsa puolesta :(

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itekin onnistuin joskus tuhoamaan pohkeeni aika hyvin. Olin kesätöissä postinjakajana ja kun lajittelunopeus ei ollut maailman kovin, niin homma piti tietenkin paikata piirillä.. Eli juoksin koko lenkin läpi, muutama kymmenen rappukäytävää juostuna tekee ihmeitä pohkeille. Sitä tuskaa ei pysty kuvailemaan.
Tylyintä oli se, ettei tietenkään voinut jäädä toipumaan, vaan piti toistaa sama homma seuraavana päivänä, ja sitä seuraavana ja sitä seuraavana, jne.

En tiedä, johtuuko tuosta, vai missä ole pohkeeni paskaksi laittanut, mutta vasenta pohjetta en pysty jännittämään lähes lainkaan silleen ilman painoja. Jotenkin ei ole kontrollia lihakseen lainkaan... :confused: Oikea pohje kyllä toimii normaalisti.
Ja kokoero on myöskin huomattava, oikean jalan eduksi... Ihme homma.

Jos jollain on vaikea saada tuntumaa pohkeisiin, niin ei muuta kuin postinkantajaa tuuraamaan kerran-pari viikossa...

Smithissä nousuja

Pohkeet tottuvat kyllä, ja kroppa myös.
Pohjetreenejäkin on kiva vaihdella parin viikon välein, ettei ala maistua liian hyvältä. Yksi suosikki on pohjenousu Smith-koneessa, painoa niskaan puolisentoista kertaa oma paino ja kolme kymppiä minuutin palautuksin - siihen päälle vapaita nousuja kiihdyttäen ja kiristävä "pomppu" loppuun.

Parin viikon jälkeen alkaa pelittää hyvin, ja sitten on aika vääntää pohkeet prässillä ja yhden jalan nousuilla jne.:cool:

Re: Smithissä nousuja

Originally posted by Salidyykkari
Pohkeet tottuvat kyllä, ja kroppa myös.
Yksi suosikki on pohjenousu Smith-koneessa, painoa niskaan puolisentoista kertaa oma paino ja kolme kymppiä minuutin palautuksin - siihen päälle vapaita nousuja kiihdyttäen ja kiristävä "pomppu" loppuun.

Jep, Smith -koneessa itsekkin pohkeeni tuhosin pudotussarjoilla niin, että aloitus n. omalla painolla ja siitä sitten painoja levy kerrallaan vähemmäksi sitä mukaa, kun puhti pohkeista loppuu - ilman palautusta niin monta sarjaa, että sata toistoa tulee täyteen.
Nyt alkaa jalat olla taas kunnossa, mutta sunnuntaina jäi vielä pohkeet jalkatreenistä pois, kyykky kulki jo ihan kivasti. Ja eilen kirmattiin taas salibändipallon perässä kuin nuori orhi konsanaan.

Ja tänään penkkiä penkkiä prkle :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom