Vyötäröstä pois.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AM
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

AM

Alkuun luin jo useita vastaavia topiceja, mutta ei pitää se vielä varmistaa omalla kohdallakin. Mitat: 180/71.(Tuntuu kertyvän vatsaa eikä lihaksia(?)) Pistän tähän tyypillisen päivän safkat. Eli korjauksia ruokailuun yms. kiitos.

0710 2 ruispalaa(margariiniä/kinkkua/kalkkunaa/juustoa/salaatin lehtiä)
250g rahkaa tai 200g raejuustoa marjojen tai jugurtin kanssa
Berocca

1200 Mitä nyt koulussa sattuu olemaan.
Lasi maitoa ja lasi vettä

1500 Banaani(ennen salia)

1620 Palkkari

1700 2 kanan rintafilettä ja riisiä tai jauhelihaa ja pastaa yms.

2000 250g rahkaa(maidon ja marjojen kanssa sekotettuna) tai 200g raejuustoa

2300 250g rahkaa(maidon ja marjojen kanssa sekotettuna) tai 200g raejuustoa

Plus juon paljon maitoa, vichyä ja tuoremehuja.
Eikä mulla ole mitään käsitystä paljonko saan mitäkin, varsinkaan kaloreita(?)
Käyn salilla 4 krt viikossa ja aerobista tulee 1-2 krt

ehkä sä vilkaset tätä saittia http://laam.ath.cx/ruoka.php, löysin ton pakkotoiston avulla vasta eilen ja totesin aivan helvetin hyödylliseksi.
Toi sun ruokavalios muistuttaa aika paljon omaani, varsinkin nyt dieetillä.
Pyrin pitämään hiilarit minimissä, mitänyt koulussa syön minäkin mitä siellä tarjolla on, kun nyt on sentään ilmaista. Tämä päivä meni hieman vituiksi, siellä oli mannaryynipuuroa ja siihen mehukeittoa +sokerikanelisekotusta. Karsee kasa sokrua tuli otettua. Iltapäivällä söin ilmaista jätskiä duunissa varmaan litran. Karsee morkkis, mut otetaan vaan vahinko takasin olemalla viikko tai kaks fuskaamatta.
Kuten sanoin, ruokavalios muistutta omaani hyvinkin pitkälti, itsekin vedän aamuisin 250g rahkaa, siihen sekoitan sokeritonta sekamehua tai vähäkalorista mehukeittoa. Sen lisäksi syön palan ruissaria tai näkkärin sulatejuuston kera. Juona kahvia tai vihreää teetä, ja ½l vettä. Vitamiinit otan pillereistä, kuten myös omegakolmoset. Näiden lisäksi CLA.
Koulussa syön mitä tarjolla on, hyvin vähän tosin. Koulussa tulee aina syötyä 200g raejuustoa safkan kera. Raejuustoon sekoitan aamulla jo 10ml rypsäriä.
Duunissa/ himassa välipalana toimii taas raejuusto, tonnikala tai rahka.
Illallisena duunissa yleensä raejuusto, kotosalla ehkä jauheliha, kana tai lidlin kebabliha.
Iltapalaksi vedän 200g raejuustoa sokerittoman mehukeiton kera.
Vettä pitää juoda paljon ja usein.

Treenaan itse niin usein kun ehdin, eli tällä hetkellä max 3 kertaa viikossa. Aerobista tulee tehtyä 4-5 kertaa viikossa. Nyt on HIIT-sykli kesken ja olen 12 minuutin kohdalla.

Tiilisukassa sanoi:
Syviä on jo ohjelmassa pari krt viikossa

Miten tarkkaan ottaen treenaat noita syviä lihaksia?

Jos läskistä (jota lukujen perusteella sulla ei ole yhtään liikaa) haluaa päästä eroon, niin itse suosittelen aeroobisen liikunnan lisäämistä. Tunnin pari matalasykkeinen lenkki kerran pari viikossa ja muutama lyhyempi pyrähdys muutamana päivänä. Tuolla painolla ei luulisi kovemmankan juoksu-/hiihtovauhdin olevan probleema.

Kyllä sitä lihastakin tulee, ei huolta. Mutta kauanko olet tuota ohjelmaa tarkalleen noudattanut? Ruokapuoli kyllä näyttää näin amatöörin näkövinkkelistä aika terveelliseltä. Ainakin paremmalta kuin meikän.

Syvät vatsat: aluksi meen punnerrus asentoon ja siitä laskeuden kyynerpäiden varaan, sitten vaan vedän vatsan sisään, ja pysyn siinä niin pitkään, kun vaan pystyn. Tän toistan kolme kertaa/treeni.

Ruoka puolella alotin noin viikko sitten. Sitä ennen tuli reippaasti plus kaloreita.
Ja aerobisessa oli parin kuukauden tauko, god knows why, ja nyt oon alottanut uudestaan noin 2-3 vko sitten.

En nyt sanoin että tässä rasvaa varsinaisesti tarvii kovin paljon ottaa pois, ongelma on "pömppö"-maha eli vatsa on turvonnut ihan kun joku olisi pumpannut sen täyteen ilmaa.

Tiilisukassa sanoi:
En nyt sanoin että tässä rasvaa varsinaisesti tarvii kovin paljon ottaa pois, ongelma on "pömppö"-maha eli vatsa on turvonnut ihan kun joku olisi pumpannut sen täyteen ilmaa.

Voithan katsoa pystytkö olemaan vähän aikaa ilman perunaa, riisiä, leipää ja muita viljatuotteita sekä ilman sokeria. Testaa onko vaikutusta pömpötykseen.

Toimiiko toi muuten toi kyynärnojassa mörmöttäminen? Oon nähny ku jotkut tekee mutta en ole vielä edes viitsinyt kokeilla. No daaah... -> menee ja kokeilee.

EDIT: ei tarvinnu hyvin pitkään testata... *ottaa ohjelmaansa*

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Varmaan voisi lisätä jotain kasviksia iltasyömisiin, jotta vatsa vetäisi paremmin. Tuppaa minullakin menemään kessi turvoksiin, jos sille ei tarjoile tasaisesti päivän mittaan jotain kiinteämpää ravintoa.

toi kyynärnojassa mörmöttäminen on jonkinlainen pilates-liike. Voimapyörä toimii tehokkaammin

Tiilisukassa sanoi:
0710 2 ruispalaa(margariiniä/kinkkua/kalkkunaa/juustoa/salaatin lehtiä)
250g rahkaa tai 200g raejuustoa marjojen tai jugurtin kanssa
Berocca

1200 Mitä nyt koulussa sattuu olemaan.
Lasi maitoa ja lasi vettä

1500 Banaani(ennen salia)

1620 Palkkari

1700 2 kanan rintafilettä ja riisiä tai jauhelihaa ja pastaa yms.

2000 250g rahkaa(maidon ja marjojen kanssa sekotettuna) tai 200g raejuustoa

2300 250g rahkaa(maidon ja marjojen kanssa sekotettuna) tai 200g raejuustoa
Kaikki tuntuu vetävän tota rahkaa perusruokana.Noin puolet päivittäisestä proteiinimäärästä tulee tuossakin ruokavaliossa rahkasta(tai raejuustosta).
Kannattaa monipuolistaa ruokavaliota, syödä naudan- ja sianlihaa, kalkkunaa, kanaa, kananmunia, katkarapuja, lohta, makrillia, papuja ym.
Jenkeissä ei edes myydä rahkaa, ja siellä ne bodarit tuntuu eniten kasvavan!!

kananmunia ja katkarapuja ei kannata ihan liikaa vetää, korkean kolesteroolipitoisuuden vuoksi, mutta tosiaan linnut, lihat ja fisut on jees. Esimerkiksi seitistä saa tehtyä ihan hyviä ruokia, se on todella edullista ja se omaa hyvät ravintoarvot.
:offtopic: pientä offtopicia tähän sivuun kun nyt vielä muistan: Jos ylenpalttisesta herkuttelusta on vaikeaa päästä eroon, suosittelen Jätskiauton light-puikkoihin ja muihin ligh-tuotteisiin tutustumista. Ei ole mitään low-fat-kusetusta, vaan sokeri on korvattu aspartamiinilla. Puikoissa on vähiten hiilareita, 2.9g per puikko. Puikot ovat sopivan kokoisia, noin samankokoisia kun magnumit. ilman kuorrutusta tosin.
Ja jos pikaruokaa mielii, niin mäkkäriltä saa grilled chicken caesar salaatin, annoksessa on 33g proteiinia, n. 10g hiilareita ja 6g rasvaa.

Tiilisukassa sanoi:
Ruoka puolella alotin noin viikko sitten. Sitä ennen tuli reippaasti plus kaloreita. Ja aerobisessa oli parin kuukauden tauko, god knows why, ja nyt oon alottanut uudestaan noin 2-3 vko sitten.

Mä sanoisin että jatka nyt tuolla linjalla muutama viikko lisää, ja ihmetellään sitten taas lisää.

Tuo "pömppömaha" on paha. Mulla on vähän samaa ongelmaa. Sama miten paljon/vähän syö päivässä, niin silti tuntuu että pötsi ei katoa. Ja joka ilta pierettää. Mä olen koittanut jättää ruokalajeja pois, ensin maito sitten ruisleipä mutta mikään ei tunnu olevan syypää. Tarttee jatkaa gastronomisia kokeiluja. Mutta mä en jaksa uskoa että maha olisi liian iso läskin takia. Tuntuu enemmän siltä että siellä olisi nestettä ym. tavaraa minkä kuuluisi olla ulkona mutta viihtyy kuitenkin liian kauan sisätiloissa ;)

kodari76 sanoi:
Mä sanoisin että jatka nyt tuolla linjalla muutama viikko lisää, ja ihmetellään sitten taas lisää.

Tuo "pömppömaha" on paha. Mulla on vähän samaa ongelmaa. Sama miten paljon/vähän syö päivässä, niin silti tuntuu että pötsi ei katoa. Ja joka ilta pierettää. Mä olen koittanut jättää ruokalajeja pois, ensin maito sitten ruisleipä mutta mikään ei tunnu olevan syypää. Tarttee jatkaa gastronomisia kokeiluja. Mutta mä en jaksa uskoa että maha olisi liian iso läskin takia. Tuntuu enemmän siltä että siellä olisi nestettä ym. tavaraa minkä kuuluisi olla ulkona mutta viihtyy kuitenkin liian kauan sisätiloissa ;)

Joo, heh samoilla linjoilla ollaan... Ja dietti jatkuu. danke

proteiinisi tulee melkein kokonaan maitotuotteista. kokeile n. 3-4 pvä:n ajan syödä proteiinit muista lähteistä. esim. liha, kala jne. tiedät kyllä. saattaa olla, että olet yksi niistä monista, jotka voivat paljon paremmin ilman maitotuotteita. minä mukaanlukien.

Suomeen on jalostettu maidonpalvomiskulttuuri vain ja ainoastaan siksi, että sitä tuotetaan suomessamme eu-tukiaisten takia noin viisi kertaa enemmän kuin sitä tarvittaisiin. Unohda kaikki "maito on terveelllistä" paska ja juo vettä. voit paremmin.

sikamies sanoi:
toi kyynärnojassa mörmöttäminen on jonkinlainen pilates-liike. Voimapyörä toimii tehokkaammin

Tuo vatsan sisäänvetäminen on oikeasti tehokas liike ja se vaikuttaa juuri jos on löysät vatsalihakset eli tuntuu että se vatsa pömpöttää pienilläkin rasvoilla. Homma menee niin että n. 3 kertaa viiikossa tehdään seuraavanlainen harjoitus syville vatsalihaksille: istutaan tuolilla selkä suorana ja vedetään "napaa selkärankaa kohti" voimakkaasti eli vatsaa sisään ja pidetään tämä supistus n. 20 sekunnin ajan. 4 sarjaa per treeni ja yksi asento on juuri tuo kontallaan ja sama tekniikka. Pitäisi vaikuttaa vatsalihasten löysyyteen suhteellisen nopeasti.

traineri1 sanoi:
proteiinisi tulee melkein kokonaan maitotuotteista. kokeile n. 3-4 pvä:n ajan syödä proteiinit muista lähteistä. esim. liha, kala jne. tiedät kyllä. saattaa olla, että olet yksi niistä monista, jotka voivat paljon paremmin ilman maitotuotteita. minä mukaanlukien.

Suomeen on jalostettu maidonpalvomiskulttuuri vain ja ainoastaan siksi, että sitä tuotetaan suomessamme eu-tukiaisten takia noin viisi kertaa enemmän kuin sitä tarvittaisiin. Unohda kaikki "maito on terveelllistä" paska ja juo vettä. voit paremmin.

Rupesin tutkimaan maito-tuote asiaa, niin tuli vastaan sellanen tieto, että Suomessa maitoa yms. jalostetaan jotenkin "liian" pitkälle, eli se aiheuttaisi osalla ihmisistä jotain oireita...(?) Pelkkää paksaako vai oikeeta asiaa?

Pitää kokeilla maito-tuotteiden pois jättämistä vaikkapa ens viikon ajan...Katsotaan miten käy.

Tiilisukassa sanoi:
Rupesin tutkimaan maito-tuote asiaa, niin tuli vastaan sellanen tieto, että Suomessa maitoa yms. jalostetaan jotenkin "liian" pitkälle, eli se aiheuttaisi osalla ihmisistä jotain oireita...(?) Pelkkää paksaako vai oikeeta asiaa?

Pitää kokeilla maito-tuotteiden pois jättämistä vaikkapa ens viikon ajan...Katsotaan miten käy.
Kerro sit miten kävi, mullakin noita nesteitä on kertynyt mahaan pienestä pitäen, ruokavalio pitäisi nykyään olla suht. kunnossa :)

-Tero ( kalorilaskuri: http://laam.ath.cx/ruoka )

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom