Vyötärö kapoiseksi

Jep, juuri noin olen tehnyt ja kuten sanoin, niin alempaan kuvaan on tullut +4 kg, ylempään varmaan +6 kg lisää. Nimenomaan tavoitteena tasapuolisesti lihasta ja rasvaprosentin kasvatus. Ja reilu puolethan siitä ainakin on rasvana tullutkin, osa myös vatsaan. Eli syön päivässä vajaa 3000 kcal, niin puhtaasti kuin mahdollista. Sokeria ja viljoja en lainkaan.

Ja ei, noissa kuvissa se vatsa ei vielä pömpötäkään, alemmassa se vyötärö on vain jo leventynyt. Otin eilen uuden kuvan ja sain aika hyvän kokonaiskuvan. Ensinnäkin sitä rasvaa on kertynyt aika "kivasti" etenkin alavatsan kohdalle. Ja löysemmän vatsan rasvat on helpompi saada vedettyä esim. sisään kuin lihasten päällä makaava. Ja jossain vaiheessa tein myös hetken niitä kylkitaivutuksia (hyi hyi) ja vatsoja lisäpainoilla, joista tosiaan olen jo luopunut. Mutta sitten taitaa olla myös yksi aivan yksinkertainen syy. Syön omenaa ja kasviksia (myös mm. papuja, herneitä, kaalia jne) aika paljon päivässä, joten ne taitaa yksinkertaisesti iltaa kohti vatsaa turvottaa. Sitä on meinaan aika mahdoton vetää sisään. Eilen kävelylenkillä keskityin asiaan ja yritin vetää koko matkan vatsaa selkärankaan kiinni, niin mahaa kivisti ikävästi koko ajan. Se taitaa olla ilmakyllästetty. Runsas määrä kahvia ei taida auttaa asiaa.

Tällä hetkellä näillä treenimäärillä ei onnistu millään, heti tulee huono olo jos yrittää syömisiä rajoittaa.

Hetkinen, toisaalla ketjussa väitit, että pyrit olemaan +-0 kaloreilla, jotta pysyisit jakuvasti timmissä kunnossa ja nyt kuitenkin sanot olevasi (maltillisesti?) plussalla, jotta tulisi massaa. Lopuksi toteat, että syömisen rajoittamista olet kokeillut ja siitä tulee heti huono olo eli kuitenkin olet kokeillut tiristää sitä olematonta rasvaa? Niin siis mikähän on nyt se paikkansa pitävä stoori?

Kyllä mullekin tulee vähän fiilis, että tässä on jonkinlainen kehonkuvan häiriö kyseessä. Siis että muutama kilo on tullut rasvaa, josta suinkaan kaikki ei voi olla vyötäröllä ja et pysty sitä rasvaa (vatsaa) vetämään sisään? Sekö maailmasi nyt kaataa? Anteeksi, että kuulostan nuivalta, mut wtf?

Jos vatsa turvottaa megalomaanisesti pavuista, linsseistä ja omenasta, voi kyse olla ärtyneen suolen oireyhtymästä, josta siis itse kärsin. Siihen auttaa vain yksi asia. Kyseisten ruoka-aineiden välttäminen. Ja sen jälkeen huitelet kunnolla plussia nassuun sellaisista ruoka-aineista, jotka eivät tee ilmaa vatsaan.
 
Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin siis mä olen PYRKINYT olemaan +-0 kaloreilla saavutettuani sen 55 kiloa, mutta plussallahan tässä mennään hienoisesti, ei tässä muuten paino nousisi. Mun tavoitepaino oli 54-55 kiloa, jonne sen NOSTIN sieltä 50:stä kilosta. Sen jälkeen piti saada paino pysymään siinä, mutta eipä pysy. Eli hienoisella plussalla mennään, miinusta ei voi ajatellakaan. Ja sitä olen NYT yrittänyt kokeilla, että saisin 2 kiloa pudotettua, mutta rääkkäykseksi tuntuisi menevän.

Ja se lisärasva mikä on kertynyt muualle, on vain tyytyväisyyden aihe, mutta en mä vyötärölle sitä lisää kaipaa. Alavatsan suonet kun sain piiloon vähemmälläkin. Tiedä nyt häiriintymisestä tai onko se koskaan kovin terve ollut. Olen erittäin itsekriittinen kroppani suhteen ja kehonmuokkaus on yksi suuri syy liikuntaan. Joten kyllä mua häiritsee pömpöttävä vatsa. Ei kai kukaan itselleen pömpöttävää vatsaa halua? Varsinkin kun se ilmeisesti voi kuitenkin olla ei-pömpöttäväkin. Kiitos ja anteeksi :hyper:
 
Laittaisitko Suffeli sen kolmannenkin kuvan näytille eli tämän hetken tilanteen niin saisi paremman kuvan ja käsityksen asiasta. Vartalon kiertojakaan ei välttämättä kannata tehdä koska sehän kasvattaa kylki/vinoja vatsoja. Kehoilijat tekevät sellaista jännää alavatsan treeniä esim. kepinavulla eli keppi niskaan ja vastakkainen polvi menee eteen samalla kuin vastakkainen olkapää kiertyy vastaan ja sitä sillä tavalla nopeaan tahtiin alavatsaa jännittäen. Tarkoitatko vartalonkierroilla sitä?

Muuten mun mielestä sun "ongelma" ei ole leveä vyötärö (jos esim. katsot tuota huhtikuun kuvaa niin ylävartalon v-linjaan ja olkapäiden leveyteen nähden se on ihan normaali) vaan alavartalon ja lantion kapeus. Se on pitkälti rakenne kysymys. Mutta jos se oikeasti häiritsee sinua paljon niin keskity takapuolen, takareisien, etureisien ja pohkeiden kunnon treenaamiseen jolla saat kokonaisuutta sopusuhtaisemmaksi. Upeat vatsalihakset!
 
Kiitos Tiuskis :) Joo, vartalonkierroilla tarkoitan juuri tuota liikettä :)

Alakroppaan olen saanutkin jo muhkeutta, lihaskasvu ollut aika merkittävää kevään ja syksyn välisenä aikana. Alankin olemaan sen kuntoon melko tyytyväinen. Lantion leveydelle en tosiaan mitään voi, luusto on todella kapea. Ja muhku tulee takapuoleen, ei merkittävästi ainakaan kai lantion sivulle…kai :) Alakroppaa priorisoin jonkin aikaa.

Joo voin laittaa kun kerkiän. Tosin vastaus on kai jo löytynyt. Mun alavatsa oli aiemmin niin rasvaton, että se pienikin rasvakerros siinä kai pistää silmään. Etenkin kun se tosiaan makaa nyt sen lihaksen päällä. Mutta rasvaahan olen hieman halunnutkin, joten en minä nyt siitä ala itkemään. Luulen, että ongelma on puhtaasti tuo turvotus. Eli syön ruoka-aineita jotka turvottaa. Ja niitä on ilmeisesti aika paljon. Äsken kun peiliin meinaan katsoin, niin ei se näin aamulla pullota. Ja rasva% on edelleen kuitenkin suht alhainen, kyllä ne lihakset edelleen erottaa, vaikkei todellakaan noin selkeästi kuin jälkimmäisessä kuvassa. Mutta muuten viihdyn paremmin näissä vähän korkeammissa rasvoissa.
 
Mikä siellä on tilanne nyt?

Sen verran tässä puolustelisin noita monelle jopa hämmentävän kuuloisia kriiseilyjä Suffelilla kroppansa suhteen, että matalissa rasvoissa on hyvä puoli se, että muutokset näkee nopeasti. Mutta samalla koska ne muutokset näkee niin nopeasti, ei aina pysy ihan pää messissä.
 
IMG 20141010 093633

Mä en itse asiassa oo ajatellu koko asiaa viime aikoina. Kävin jossain inBodyssa (ei sama missä yleensä käyn, 720 kyllä myös) ja väitti rasvaprossan olevan 14. Ei kyllä pidä paikkaansa, veikkaan sellaista 16-18 nykyään. Mutta olen oikeastaan aika tyytyväinen tän hetkiseen tilanteeseen. Ei se vyötärö siitä ainakaan kaventunut ole, mutta persus on kasvanut ja selkä leventynyt. Ja paino se ei ainakaan laske, on oikeastaan siinä 59-60 kg väkisin. Tai kai se siitä putoais jos väkisin pudottais, mutta en nyt ole nähnyt sen kummempaa tarvetta :)
 
Mulla ollut taas vähän taukoa punttailusta. Mutta olen myös lopettanut aika lailla sen mahan vahtaamisen. Hirveän helpottavaa. Se tulee ja menee, elää. Syön ja mässään jos huvittaa, kyllä mä tiedän että siitä taas sitten tasaantuu. Samoin annan tikkureisieni olla mitä ne on. JOs tulee kehitystä, niin kiva, turha muusta murehtia. L-Glutamaatti itse asiassa muuten kyllä taitaa auttaa lihaksiin, vaikka aloin syödä sitä vuotavan suolen hoitoon.

Mutta sen parempi mitä vähemmän stressaa. Ulkomuoto tai lihakset on kuitenkin elämän mittakaavassa aika mitätön juttu. Pääasia, että terveys ja liikuntakyky säilyy, sekin on jo iso onni.
 
Täällä vyötärö 73-74cm ja lantio 81cm... Tästä stressaan kyllä eniten, muodoton ja liian poikamainen vatsanalue.
Mutta ilmeisesti vyötärölle on aika vähän tehtävissä, nyt taidan kokeilla vatsatreenin vähentämistä.
Lantiota en olekaan koskaan omistanut mutta treenatessa on vyötärö kyllä leventynyt. Onko faktatietoa/kokemusta tukivyön/korsetin käytöstä treenatessa?
 

Suositut

Back
Ylös Bottom