Vyötärö kapoiseksi

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Just kattelin peilistä ku vatsapalat paistaa ja pullottaa paidankin läpi…vähempiki riittäis =D
Kade! ;) Uteliaisuudesta kysyn: paljonko se vyötärö nyt on ja mikä on tavoite, sentteinä about?

mulla taas hävis laihduttamatta vahingossa 1,5 kg pienestä painostani ja iso kasa lihasta jossain reilussa viikossa... En vaan ymmärrä tätä kroppaa ja sen elämistä... Pakko yrittää ottaa huumorilla... ;).

Siis mun vyötärö on ikinä kapeimmillaan koskaan ollut 66-67 senttiä. Sen alle se ei vaan mene, ellen ihan anorektikoksi ehkä heittäytyisi. Joskus helmi-maaliskuussa se viimeksi oli tuon, laihdutuksen ja kotilihastreenien jäljiltä. Vatsalihakset erottui mutta eivät vielä pahemmin pullottaneet. Maaliskuussa aloitin salitreenin sisältäen raskaita perusliikkeitä. Huhtikuun lopussa rasva% oli alle 14 mutta vyötärönympärys oli jo kasvanut jo nyt se on jo 71cm. Lihasta on tullut kyllä runsaasti muuallekin, alakropan osalta kunnon kehitys alkoi vasta salitreenin myötä.

Jos ihan realistisia ollaan, niin kyllähän sellainen laiha massu olisi ehkä hieman hassun näköinen muuten lihaksikkaassa kropassa :) Mutta pointti oli lähinnä se, että millä keinoin fitness-kisaajat siinä onnistuvat? Heillä on aina kapea vyötärö. Eli keskittyvätkö sitten lähinnä eristäviin liikkeisiin tai välttelevät ainakin keskikroppaa paksuntavia liikkeitä? Eli alle ton 66 cm en edes haaveile, sekään ei ole yleisen mittapuun mukaan kapea, mutta mulle kapeampi :)

Ja ei tavan tallaaja tuolla vastaan kävellessä huomaa, onko mun vyötärö 66 vai 71 cm. Tämä hämää lähinnä itseäni varsinkin kun vetäisee päälleen tiukan mekon. Voisin olla alkuraskauden taipaleella…ja lisäksi lihasten sisäänveto on rasittavampaa kuin pehmeämmän pömppömassun =D

71 cm = kuin raskaana...?! :wtf:

Mulla kyllä vyötärö voi olla mielestäni oikeinkin kapea ja riittävä (69 cm), mutta sen ALLA on sitä läskimahaa (eikä sekään niin vakavaa, ja eiköhän se siitä vähitellen rasva pala jos osaan tehdä asioita oikein ja rauhassa, pitkällä tähtäimellä)... Eli puhutaanko nyt vähän kahdesta eri asiasta? Itse mittaan vyötärön siis kapeimmasta kohdasta.

Annetaan vähän hei armoa itsellemme... Ei tarvii olla kuten muut tai joku tai joku barbinukke... Se vaan on pieni osa ihmisiä, jotka voi saada itselleen sellaisen langanohuen vyötärön, ja mitä sen eteen pitää uhrata... Usein muuten myös terveys. Moni fitness-kilpailija on itsensä romuttanut kroonisesti.

Mutta tietysti nyt puhuttiin treenitavoista lähinnä, tiedän.

- - - Updated - - -

Kai niillä fitness-kisaajilla, menestyvillä, lähtökohtaisesti on kropan rakenne geeneissä jo tietynlainen?

Joo varmasti. Mutta on siellä niitä tappejakin, joiden lantion ja kylkiluiden välinen maasto ei voi olla kovin iso johon sitä kunnon vyötäröä mahtuisi syntymään. Mä en vaan millään löydä mitenkään googlaamalla aiheesta mitään järkevää. Joitain treeniohjelmia joskus, joissa kyykyt tehdään smithissä, hackiä, prässiä ja eristäviä plus persusta. Mavea ja vapaata kyykkyä ainakaan reilummilla painoilla en ole nähnyt. Ja kylkitaivutuksia ei näy, vartalonkiertoja kepillä paljonkin jne jne.

Mun salilla käy yks mimmi, jolla on aika muhkea takamus ja ehkä osin senkin takia aika kaposen näköinen vyötärö. Mä en kyllä koskaan oo nähnyt sen treenaavan muuta kuin takamusta, joten se ei ole mulle ratkaisu. Mutta senkään treeneissä ei kyllä mavea näy ja kyykynkin tekee smithissä.

Ei tod mene kapean vyötärön pointti, jos on lihaksikas ylä- ja alavartalo! Päin vastoin :)

Joo ymmärsit nyt väärin. Tarkotin että kun on lihaksikas ylä- ja alavartalo, ei siinä yleensä sitä naisellisuutta havitella. Harvat lihaksikkaat naiset näyttää naisellisilta.

Oon samaa mieltä että en kyllä tuosta(kin) alkaisi stressaamaan, monta muutakin stressattavaa asiaa elämässä on. Mutta jos tosiaan haluaa vyötärön paksuuntumista estää niin esim. bikini-kisaajat eivät tee mitään paksuntavia vatsalihastreenejä esim. lisäpainoilla ja käyttävät vyötä kyykätessä, vedoissa jne. Tekevät vain syvien vatsalihasten liikkeitä eli esim. kaikki taivutukset lisäpainoilla jotka kylkiä paksuntaa pois.

71 cm = kuin raskaana...?! :wtf:

No joo, toi on ihan aamumitta ennen kuin olen syönyt yhtään mitään :)

Puhutaan varmaan juu vähän eri asiasta. Eli mun mielestä keskikropassa on vaan liian massiiviset lihakset. Vaikka olenkin niitä himmaillut jo kauan, keskikroppa saa treeniä kuitenkin itsestään noissa isoissa liikkeissä. Ja siinä mielessä kuin raskaana, että se vyötärönseutu tosiaan pullottaa ulos kropasta, etenkin vatsalihasten keskikohta. Siinä vaiheessa kun lihaksia ei vielä keskikropassa juuri ollut, niin vatsa oli litteä.

Joo, ehkä vähän tyhmää verrata itseään bikini-fitness-kisaajiin kisakunnossa. Mulla nyt muutenkin on ylä- ja alakropassakin massiivisempi lihaksisto. Ja kai jos rasvat kymppiin pudottaisin, niin vyötäröltäkin tippuisi useita senttejä kuitenkin.

Tiuksis…juuri tuota tarkoitin. Lisäksi luin jostain, että kisoihin treenaavat tekevät kepillä vartalonkiertoja 10 min joka päivä. Jos mä kokeilisin sitten edes sitä =D Rasvoja kun en kuitenkaan halua pudottaa, kun olen vaivalla saanut hilattua painoa pikkuhiljaa ylöspäin viime kuukausien aikana :)

Joo ymmärsit nyt väärin. Tarkotin että kun on lihaksikas ylä- ja alavartalo, ei siinä yleensä sitä naisellisuutta havitella. Harvat lihaksikkaat naiset näyttää naisellisilta.

En ymmärtänyt väärin - noinhan se on, JOS lähtötilanne sisältää naisellisia muotoja. Jos ei, kuten mulla, muodot on mahdollista saada vain lihaksilla, ellei leikkauksiin lähde. Tissithän mulla on vain nyt imettäessä ja ilman treeniä maha on pallo ja pylly ihan lätty.

Olis kyllä mielenkiintoista nähdä kuva liian paksusta vyötäröstä, jossa paistaa vatsalihakset. Mitä tulee tähän keskusteluun, niin se oma genetiikka ratkaisee suurimman osan siitä, saavuttaako kapean vyötän vai ei. Ne jotka sitä havittelevat eivätkä geneettisesti ole sitä X/V-mallia, joutuvat sitten treenillä muokkaamaan sitä kroppaansa juurikin keskittymällä ylä- ja alavartaloon (isot olkapäät, leveä selkä, muhkea takamus ja reidet). Joskin vuosienkin hinkkaamisella tulokset eivät ole mitenkään mullistavia mittasuhteiden suhteen, vaikka kroppa näin yleisesti toki paremmalle näyttäisikin.

IMO paras on tehdä monipuolista treeniä ja antaa sen kropan muuttua siihen suuntaan kuin se muuttuu. Tasapainoinen ja sopusuhtainen vartalo on se kaunein ja paras. Lisäksi laminlyömällä keskivartalotreeniä altistaa itsensä monenlaisille selkävammoille ym. Ja noita lukuja, niin vaa'an kuin mittanauhankin, on ihan turha katsella. Kokonaisuus peilistä katsottuna on se, mikä ratkaisee. Mulla nyt ei oo mikään lavakunto, koska olen voimanostaja, mutta noiden kahden kuvan välinen painoero on 6 kg ja vyötärön mitoissa 10 cm. Oikeanpuoleisessa siis olen painavampi ja paksumpi. Kuvan idea on haivannollistaa sitä, että vaikka sitä massaa tuleekin (mitat kasvaa) tasaisesti myös sinne keskivartaloon, ei sitä muutu tynnyriksi jos tekee monipuolista treeniä kehon jokaiselle lihakselle. Toki olen luonnostani mallia X, mutta vaikka keskivartalon paksuuntumista onkin havaittavissa, ei vyötäröni ole mihinkään kadonnut muiden lihasten kasvaessa sopusuhtaisesti samassa tahdissa.

Lisäyksenä vielä, että oma silmä rupeaa kyllä herkästi vääristämään. Tälläkin foorumilla on useasti kuultu "Mulla on liikaa lihaksia" ja käytännössä niitä ei ole juuri nimeksikään. Toki ulkonäöstä puhuttaessa kaikki on henkilökohtaisista mieltymyksistä kiinni ja mitään absoluuttista totutta ei ole. Jollekin maratoonarikin saattaa olla liian lihaksikas. Mutta onneksi jos on mielestään liian lihaksikas, niin lihaksistaan pääsee suhteellisen helposti eroon vrs. jos niitä rupeaisi hankkimaan.

Edestä.webp

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Harvat lihaksikkaat naiset näyttää naisellisilta.

Reps! Nyt meni kyllä kahvit väärään kurkkuun! Taidan itse kuulua sitten tuohon "harvojen" joukkoon :D Mä taas harvoin näen lihaksikkaita naisia, jotka eivät näyttäisi naisellisilta.

Reps! Nyt meni kyllä kahvit väärään kurkkuun! Taidan itse kuulua sitten tuohon "harvojen" joukkoon :D Mä taas harvoin näen lihaksikkaita naisia, jotka eivät näyttäisi naisellisilta.

90796d1353779566-liian-lihaksikas-nainen-1299920043.webpLindaFodor3S0ZD.webpb03.webp

Tässä googlen hakusanoilla "lihaksikas nainen" antamista kuvista ensimmäiset, joissa ei ole täysin selviä silareita. Onko nää nyt sitten naisellisia?

Nooo, musta ei kyllä ikinä tule noin lihaksikas, tai en ainakaan usko. Etenkin kun painoa saa olla max n. 55kg. .. :D

^^ No Linda Fodor on ainakin mun mielestä naisellinen, vaikka lihaksia onkin. Tuo ensimmäinenkin on nätti. Nää on niin makuasioita, ei päästä konsensukseen vaikka kuinka yritettäisiin :)

Aah Katski, mutta sulla onkin vyötärö =D Mä havainnollistan. Näillä kahdella kuvalla on eroa kuukausi, maalis- ja huhtikuu. Maaliskuussa aloin salilla käymään. Tilanne ei suinkaan ole parantunut tuosta. Lihasmassa on kasvanut kyllä edelleen etenkin alakropan suhteen, mm. reiden ympärys kasvanut 46 cm -> 52,5 cm. Tosin olen aktiivisesti nostanut myös painoani ja se on noussut 4 kiloa 4 kuukaudessa, jos se on sitten osaksi myös puhdasta läskiä vatsassa. Mutta että 5 senttiä =(

IMG 0777

IMG 0902

^voi luoja... :wtf: "Läskiä", "kuin raskaana..."?! Täh? Hyvin moni nainen möisi mummonsakin, että saisi tuollaisen kropan! Ja mieletön kehitys noin lyhyessä ajassa! Anteeksi vain, mutta onkohan sulla nyt kehokuva vähän vääristynyt....

Ota rennosti ja nauti matkasta. Olet kaunis! Heitä se mittanauha jorpakkoon ja unohda vyötärö. Olisitko oikeasti muka kauhean paljon onnellisempi, jos vyötäröstä saat muutaman sentin pois... Ja kuten joku sanoi, lihaksistahan pääsee eroon helposti, jos haluaa epätasaisesti lihaksisen kropan.

Mä en voi kuin kadehtia tuota lihaksen määrää, jonka noin hoikkaan kroppaan saat. Mä en vaan osaa. Ja mulla sitä läskiä todellakin oikeasti on (eikä se liiemmin mua edes haittaa), ja muuten olen ruikku. Miksei meille koskaan mikään riitä...

katso liitettä 119134katso liitettä 119135katso liitettä 119136

Tässä googlen hakusanoilla "lihaksikas nainen" antamista kuvista ensimmäiset, joissa ei ole täysin selviä silareita. Onko nää nyt sitten naisellisia?

Taas näitä keskusteluja johon ei pitäisi osallistua mutta haloo, tuossahan naiset on kisarasvoissaan eli tasan tuon yhden päivän kondiksessa. Viikko tuon jälkeen taitavat kaikki näyttää ihan naisellisilta, vaikka vikassa kuvassa on jo vähän liikaa mun makuun.

Aah Katski, mutta sulla onkin vyötärö =D Mä havainnollistan. Näillä kahdella kuvalla on eroa kuukausi, maalis- ja huhtikuu. Maaliskuussa aloin salilla käymään. Tilanne ei suinkaan ole parantunut tuosta. Lihasmassa on kasvanut kyllä edelleen etenkin alakropan suhteen, mm. reiden ympärys kasvanut 46 cm -> 52,5 cm. Tosin olen aktiivisesti nostanut myös painoani ja se on noussut 4 kiloa 4 kuukaudessa, jos se on sitten osaksi myös puhdasta läskiä vatsassa. Mutta että 5 senttiä =(

IMG 0777

IMG 0902

Jos sä sitä vyötäröä oikein himoitset, niin annan vinkin: Syö maltillisilla plussilla terveellisesti, treenaa monipuolisesti ja järkevästi, heitä vaaka ja mittanauha roskikseen, koska sekoaisit kuitenkin lisäsenteistä -ja kiloista, vaikka kehosi ulkonäkö näin muuten muuttuisi naisellisen sporttiseksi/lihaksikkaaksi. Sitten kun oot saanut +20 kg massaa itseesi lisää, niin kokeiles vetää vatsapalikat uusiksi näkyviin.

Jep, juuri noin olen tehnyt ja kuten sanoin, niin alempaan kuvaan on tullut +4 kg, ylempään varmaan +6 kg lisää. Nimenomaan tavoitteena tasapuolisesti lihasta ja rasvaprosentin kasvatus. Ja reilu puolethan siitä ainakin on rasvana tullutkin, osa myös vatsaan. Eli syön päivässä vajaa 3000 kcal, niin puhtaasti kuin mahdollista. Sokeria ja viljoja en lainkaan.

Ja ei, noissa kuvissa se vatsa ei vielä pömpötäkään, alemmassa se vyötärö on vain jo leventynyt. Otin eilen uuden kuvan ja sain aika hyvän kokonaiskuvan. Ensinnäkin sitä rasvaa on kertynyt aika "kivasti" etenkin alavatsan kohdalle. Ja löysemmän vatsan rasvat on helpompi saada vedettyä esim. sisään kuin lihasten päällä makaava. Ja jossain vaiheessa tein myös hetken niitä kylkitaivutuksia (hyi hyi) ja vatsoja lisäpainoilla, joista tosiaan olen jo luopunut. Mutta sitten taitaa olla myös yksi aivan yksinkertainen syy. Syön omenaa ja kasviksia (myös mm. papuja, herneitä, kaalia jne) aika paljon päivässä, joten ne taitaa yksinkertaisesti iltaa kohti vatsaa turvottaa. Sitä on meinaan aika mahdoton vetää sisään. Eilen kävelylenkillä keskityin asiaan ja yritin vetää koko matkan vatsaa selkärankaan kiinni, niin mahaa kivisti ikävästi koko ajan. Se taitaa olla ilmakyllästetty. Runsas määrä kahvia ei taida auttaa asiaa.

Joo, ehkä mä teen sitten niitä vartalonkiertoja ja lankkua edelleen ja mietin jossain vaiheessa josko sitä rasvaa sais vähän pois tiristeltyä. Tällä hetkellä näillä treenimäärillä ei onnistu millään, heti tulee huono olo jos yrittää syömisiä rajoittaa.

Kun mä lopetin kivennäisvesien juomisen, niin vatsa muuttui totaalisesti. Myös leivinhiiva ruisleivässä turvottaa, siksi syön juureen tehtyä hiivatonta ja lisäaineetonta 100% ruista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom