vuorotyö

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lasse83
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
26.4.2002
Viestejä
42
Ikä
41
Teen kesän tuolla varastolla vuorotyötä elikkä klo6-14,9-17,11-19 ja 14-22. Joku teistä varmaan tekee samantyyppistä työtä ympärivuoden ja ajattelin kysästä onko jotain treeni vinkkejä kun 6-14 vuoron jälkeen ei tahdo olla mitään paukkuja jäljellä kun koko päivän laatikkoja nostellut ja herätys ollut neljän pintaan aamulla. 11-19vuorossa ei tahdo löytyä treeni aikaa mistään välistä ja 14-22 vuorossa ois aikaa treenata aamulla mutta ei tahdo aamustakaan löytyä panosta. Elikkä oikeestaan ainot vuoro millon treeni sujuu suht normaalisti on toi perinteinen 9-17 vuoro mutta siinäkin tahtoo joskus heikottaa jos on ollut töissä raskasta. Eli lyhyesti kuinka yhdistätte rankan varastotyön ja kovan treenin? Kofeiinin ja efen voimalla?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vedät lonkkaa duunissa. :D
Yks vois olla, että duunin jälkeen himaan vaikka tunniks lepäämään ja syömään vähän ja sit vasta salille.
 
Itte teen vuorotyötä, duuni voi olla siitä 8:00-00.00 väliltä. Onneks meillä harvoin on yli 7 tunnin vuoroja (tosin saishan sitä sit enemmän rahaa), niin ei oo kauheen väsynyt. Mun duuni ei oo kyl kauheen raskasta fyysisesti (henkisesti kylläkin), joutuu kyl seisoo kokoajan, että jalat ei tykkää hyvää :mad:

Mä oon hyvin pystynyt treenaamaan, tosin jalkatreenin kanssa joutuu vähän miettii miten sen ottaa, että siitä saa jotain irti, eli teen sen ennen duunia jos pystyy tai toisena päivänä. Välillä kyllä on niin väsynyt, että vaatii aikamoista päättäväisyyttä päästä salille mutta kyllä mä hyvin oon aina päässyt. Välillä sitä sit tulee otettuu ECA ennen treeniä jos väsyttää, mutta yleensä kun nään punttisalin niin virkistyn jo siitä.
 
mäkin oon nyt kesän 2-vuorotyössä.

periaatteella viikko aamuvuoroa 7-1530 ja sitten viikko iltavuoroa 1430-2230.

oon päiväviikolla treenannut ihan normaalisti. iltaviikolla yritin aluks sellasta että käy ennen työvuoroa salilla tekemässä yhden ainoan lihasryhmän kerralla. eli tyyliin joka päivä yks lihasryhmä, treeni todella lyhyt.

luovuin siitä nyt kun totesin sen kovin kuluttavaksi. teenkin nyt niin että iltaviikolla kylmästi treeni pois ja viikonloppuna sitten taas. ei se hyvä näinkään ole, mutta eipähän mene sitten liian rankaks.
 
mä teen melkeen vuortyötä vuorot alkaa klo 15-22 välisenä aikana ja loppuu 06-08 ja mä oon nyt aatellu siirtyä 2 kertaan viikossa salilla käyntiin,yövuoron jälkeen ei kyl ehi salille varsinki jos on peräkkäisiä öitä......
:rolleyes:
 
Jos työsi on raskasta ja epäsäännöllistä, niin vähennä treenimäärää selkeästi; sarjamäärät minimiin ja esim. 2x viikko - yläkerta/alakerta tai 3x viikko - push-pull. Yleensäkin tämä treenihomma on paljon päästä kiinni, tarkoitan siis näitä epäsäännöllisiä treeniaikoja ja tiukkoja aikatauluja, sillä jos tosissaan haluaa treenata ja sovittaa treeninsä vaikeaankin viikko-ohjelmaan, niin kyllä se onnistuu jos vaan tarpeeksi haluaa. Ja kun alkujärkytyksestä keho ja päänuppi tointuu, niin treenikin alkaa kulkea jälleen. ja jos joskus tuntuu tarvista huilia päivä tai pari, niin siitä vaan, ei se kehitys siihen tyssää. Sopeudu!

Teen itsekin 5-vuorotyötä, remontoin vanhaa taloani ja siinä sivussa valvon yöt alle ½ vuotiaan tenavan yösyöttöjen tahdissa ja niin sitä vaan löytyy energiaa harrastaa 2-3 kertaa viikossa milloin mihinkin aikaan. Kaikkeen näkäjään sopeutuu.
 
Originally posted by Jasoni
Jos työsi on raskasta ja epäsäännöllistä, niin vähennä treenimäärää selkeästi; sarjamäärät minimiin ja esim. 2x viikko - yläkerta/alakerta tai 3x viikko - push-pull. Yleensäkin tämä treenihomma on paljon päästä kiinni, tarkoitan siis näitä epäsäännöllisiä treeniaikoja ja tiukkoja aikatauluja, sillä jos tosissaan haluaa treenata ja sovittaa treeninsä vaikeaankin viikko-ohjelmaan, niin kyllä se onnistuu jos vaan tarpeeksi haluaa. Ja kun alkujärkytyksestä keho ja päänuppi tointuu, niin treenikin alkaa kulkea jälleen. ja jos joskus tuntuu tarvista huilia päivä tai pari, niin siitä vaan, ei se kehitys siihen tyssää. Sopeudu!

Teen itsekin 5-vuorotyötä, remontoin vanhaa taloani ja siinä sivussa valvon yöt alle ½ vuotiaan tenavan yösyöttöjen tahdissa ja niin sitä vaan löytyy energiaa harrastaa 2-3 kertaa viikossa milloin mihinkin aikaan. Kaikkeen näkäjään sopeutuu.

Joo eikai siinä mikään auta. Syksyllä on sitten aikaa treenata niin koittaa ottaa menetetyt lihat takasin. Piruttaa vaan kun toi syöminenkin on vähän sitä ja tätä kun 8h töitä ja sen aikana pelkästään yks ruokailu ja sillonkin ruokana mitä sattuu. Jotkut ateriankorvikkeet evääks ois tietysti ihan hyvä idea.
 
Nythän sinä surkuttelet vain laiskuuttasi! Jos sinulla on kahdeksan tunnin työpäivä, niin kyllä sinulla täytyy olla ruokatauon lisäksi myös kahvitauot, ja niillä kyllä ehtii varmasti jotain syödä ja juoda.
 
Originally posted by Jasoni
Nythän sinä surkuttelet vain laiskuuttasi! Jos sinulla on kahdeksan tunnin työpäivä, niin kyllä sinulla täytyy olla ruokatauon lisäksi myös kahvitauot, ja niillä kyllä ehtii varmasti jotain syödä ja juoda.
no juoda ehtii mutta syömisen kanssa on vähän niin ja näin. Tietysti jos paikan ainoa mikro on toiminnassa niin jonkun mikrosafkan voi nassuun vetää mutta ei ne ruokailumahdollisuudet ihan parhaat kyllä ole. Toi vatsakin reagoi vähän miten sattuu noihin pikaruokiin. Onko muuten jollain muilla vatsaongelmaisilla kokemusta jostain gefilus tai maitohappo-tuotteista?
 
Ei muuta kuin proteiinia ja kauraa törppöön/törppöihin ja vaikka kusitauolla nassuun.
Kunnon syväkurkku-kietaisulla 400 kcal:n satsi juotuna, ennen kuin edes ravistella ehtii.
Hyvää täydennystä.
 
Originally posted by lasse83

no juoda ehtii mutta syömisen kanssa on vähän niin ja näin. Tietysti jos paikan ainoa mikro on toiminnassa niin jonkun mikrosafkan voi nassuun vetää mutta ei ne ruokailumahdollisuudet ihan parhaat kyllä ole. Toi vatsakin reagoi vähän miten sattuu noihin pikaruokiin. Onko muuten jollain muilla vatsaongelmaisilla kokemusta jostain gefilus tai maitohappo-tuotteista?

¨
Itsekkin kuulun siihen onnelliseen joukkoon,joka saa tehdä kolmivuoro työtä.Sopii hyvin mun rytmiin.Se mainittakoon,että työni ei ole fyysistä,kuin silloin jos laitetaan narkkeja ,tai muita hamppeja ojennukseen.Yövuoroja on aina iltojen ja aamujen jälkeen 4 kappaletta peräkkäin,mikä onkin jo sitten erittäin fyysistä ja väsyttää meikäläisen erityisen väsyksiin.Silloin treenaaminen on ihan fiilis pohjaista ja väsymys tilan mukaan treenataan.Joskus hyvin nukuttuani ei mitään haittaa,vaan painetaan täysillä.Ruokailu mahdollisuudet töissä aina erinomaiset ja voi tankata safkaa,kuin haluttaa.Vaikea 16 vuoden jälkeen olisi totutella norm. päivätyöläisen rytmiin.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom