Vuokra-asuntoja on älyttömän vaikea saada!

Tänään nyt sitte meen kattoo asuntoa. Vituttaa vaan et ihmiset tekee noita asunotäyttelyitä järkätään ihan vitun huonoon aikaan. Neljältä yks ja seittemältä toinen... tittidii! Mun pitäs kiireenvilkkaa lähtee duunista aikasemmin, et voin katella kämppää 15min, ja sitte odottaa vitun 3 tuntia! Et pääsen 15 minsaks toiseen paikkaan? Plus et kummatki asunnot on ihan ylihintaisia, mut oon ihan toivoton.. en salee saa nuitakaan ku kummassaki mestassa on se 40 jonottajaa "mäki haluun"... Pitäis laittaa musta puku päälle krakoineen päivineen ja tulla oikein isolla autolla paikan päälle ja sanoa vaan että "Je vou ple! Minäpä otan tämän!" xD Jumalauta. Pitäkää nyt kuitenki peukkuja ojossa jos mä huomen tuun ja lesotan et mulla on kämppä ni alotan ainaki 5 thrediä ja ne kaikki suljetaan noin 12 minuutissa. Hiphurraa!
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuo Kaljun pointti oli hyvä tossa aikasemmin. Eli moni yksityinen ei viitsi pistää lehteen ilmoa, koska puhelin soi sitten taukoamatta. Ja moni soittaa varmaan vielä viikkoja ilmotuksen laiton jälkeenkin. Itsekään en tollasta riesaa haluisi jos kämpän omistaisin esim. Helsingissä.
 
OT:

Malminkartano - herttoniemi 09:46 09:48 10:24 37 min 0.3 km

Jakomäki - herttoniemi 09:43 09:49 10:16 33 min 0.7 km

Punavuori - Herttoniemi 09:44 10:02 10:14 29 min 1.3 km

Nojoo, nussitaan pilkkuja tässä työajalla :rolleyes:

Korso - pasila 09:50 09:51 10:14 23 min 0.1 km

Onhan tätä ollut täällä joskus aikaisemminkin. Kummasti sitä pyöristyvät nuo matka-ajat omalta kannalta suotuisaan suuntaan :)

Järvenpää - Pasila = 21min nopeimmillaan, 26min normiaika

Kerava - Pasila = 16min nopeimmillaan, 19min ruuhka-aikaan

Tikkurila - Pasila = 9min nopeimmillaan, 10min normi, 13min K-junalla.

...eli jos osaa valita sen nopeamman junan varrella olevan aseman (hiekkaharjujen, korsojen ja muiden väliasemien sijaan) niin pääsee vähän kauempaakin aika nopeasti.

Junat on välillä tosi kusisia, myöhästelevät yms. Mutta matkustaminen on autoiluun verrattuna halpaa ja junassa voi nukkua/lukea lehteä yms. Myös onnettomuusaspekti kannattaa ottaa huomioon, Kehillä paukkuu joka päivä, joskus voi osua omallekin kohdalle.
 
Edelleen, kannattaa pistää lehteen ilmoa, ei maksa paskaakaan ja saa varmana soittoja. Sunnuntain läpyskään kannattaa pistää. Joka kerta kun itse aikanaan laitoin, niin soppari oli allekirjoitettu joka kerta samana päivänä.
Tuossa on sekin hyvä puoli että pääsee suurella todennäköisyydellä suoraan tekemisiin vuokraajan kanssa joka mahdollisesti voisi tarjota asuntoa juuri sinulle jos vain homma natsaa ja annat hyvän vaikutelman. Ei tarvitse täytellä kiinteistövälityksen hakulappuja joista vedetään lotolla sitten onnellinen voittaja(mieluusti nainen). Oon ite muuttamassa parin kk sisään PKS:lle ja varmasti tulee laitettua lehteen itelläki ilmoitus. Tähän mennessä ollu siitä hyviä kokemuksia.
 
Paljonko se sitten maksaa? Tai siis meneekö sadoiksi euroiksi? Perjaatteessa lehteen vois pistää ilmotuksen..

niin ja on myös ilmaisia paikkoja netissä... voi olla että mun poka löyty suomi24 kautta..siellä oli joku sen aiheinen foorumi, ja sit on sellanen kuin www.asuntoilmoitukset.com, tosta en tiedä mitä maksaa. Vähän joka paikkaan kantsii laittaa..sunnuntain hesari on varmaan tod hyvä

edit.
toi on ilmainen, siis toi asuntoilmoitukset.com. ja se on hyvin aseteltu, löytyy googlella heti kärkeen..itse laitoin hakusanaks sillon "halutaan vuokrata" tms..ja toi tuli siihen ja tuolta sekä suomi24 ssä oleviin ilmoituksiin vastasin
 
Onko noi vuokra-asunnot muka noin kiven alla? :wtf:
Itse kun kuukausi sitten kävin asuntoesittelyssä, niin seuraavana päivänä jo soitettiin että kämppä on teidän. Hakijoita oli tosin vain joku 3 ja varmasti se että mulla on vakityö vaikutti myös.
Kämppäni on Keravalla, mutta täällä saa maksaa suunnilleen samoja vuokria kuin Itä-Helsingissä. :down:
No, Itä-Helsingissä asuessani työmatkaa oli 30 min. autolla ja nyt vain 7 min. joten kyllä kelpaa, vaikka Kerava ei kyllä mikään ihmeellinen paikka olekaan asua.
 
Onko noi vuokra-asunnot muka noin kiven alla? :wtf:
Itse kun kuukausi sitten kävin asuntoesittelyssä, niin seuraavana päivänä jo soitettiin että kämppä on teidän. Hakijoita oli tosin vain joku 3 ja varmasti se että mulla on vakityö vaikutti myös.
Kämppäni on Keravalla, mutta täällä saa maksaa suunnilleen samoja vuokria kuin Itä-Helsingissä. :down:
No, Itä-Helsingissä asuessani työmatkaa oli 30 min. autolla ja nyt vain 7 min. joten kyllä kelpaa, vaikka Kerava ei kyllä mikään ihmeellinen paikka olekaan asua.

Yllättääkö sitten, että kallis kämppä paskalla sijainnilla on helppo saada? Kyse varmaan oli kohtuuhintaisista/kuntoisista hyvällä sijainnilla...
 
Turhat nirsoilut ja tenttaavat kysymykset kämpästä ainakin vähentää mahdollisuuksia. Itse kun olen ilmoitellut netissä ja pyytänyt hakemukset sähköpostitse, niin aina tulee joku 20 hakemusta tyyliin "olen todella kiinnostunut ja milloin voin tulla katsomaan" -viestiä ja vastapainoksi 20 viestiä jossa tentataan kaikki maan ja taivaan väliltä. Onko tiskikoneliitäntää, montako metriä saunaan matkaa, asunnon rakennusvuosi jne jne. Aina olen tehnyt ilmoituksesta todella informatiivisen, mutta niin paljon tietoa siihen ei pysty laittamaan etteikö tenttaajia löytyisi. Olen vuokrannut vielä niin halpaa luukkua, että tosiaan tulee yhteydenottoja myös tyyliin "tuun huomenna kattoon, jos ei mitään todella yllättävää ilmaannu niin saat puolen vuoden vuokrat etukäteen vaikka käteisenä".

Useimmiten vastaan tenttaajille, että asunto meni jo.
 
Mitä nyt itse katselin, niin hyvässä kunnossa oleva (tai edes vanha ja siisti) on todella kiven alla. Rumia 60-luvun muovimattoisia kyllä löytyy. Ja oon siis valmis pistämään vaikka 900 isoon yksiöön kuussa, jos se on oikeasti siisti. Tosin kai sen ymmärtää ettei noita vuokrakohteita niin jaksa rempata kun menevät noinkin :(
 
Meillä oli muuten jännä tilanne aikoinaan nykysen kämpän kanssa. Bongattiin ilmoitus sunnuntaina ja laitoin mailia samantien sedälle. Koska oli sunnuntai, en soittanut. Avo soitti samantien maanantaina samalle sedälle, joka sanoi että saadaan kämppä. Illemmalla mä sain mailia siltä sedältä, että kämppä on mennyt jo, tarkoittaen siis että avolle, kun eihän se tiennyt että juuri me seurusteltiin. Oli vaan vähän outoa, kun ei me oltu ilmotettu että otetaan se.
 
Kuulin töissä erään rakennusliikkeen mestarilta ,että rakensivat talon jossa oli 56 vuokrahuoneistoa ja hakemuksia tuli 2800 kpl. Kyllä vuokra-asunnoista on pulaa.
 
Me laitettiin avokin kanssa ilmoitus sunnuntain lehteen että tahdotaan vuokrata 2h+k. Ensimmäinen vuokralaisen etsijä soitti aamulla klo8 ja koko viikon tuli tarjouksia. Yhteensä varmaan 10-15. Noista sitten valittiin paras ja saatiin suhteellisen uusi kämppä saunalla, parvekkeella ja ihan kohtuullisella vuokrallakin.

Ehdottomasti kannattaa laittaa niitä ilmoituksia niihin lehtiin. Tosi moni yksityinen vuokran antaja on aika vanhaa vuosikertaa ja ne heput eivät taida tuolla netissä pahemmin notkua. Hintataso on noilla yksityisillä hieman halvempi ja tinkiäkin voi.
 
Kuulin töissä erään rakennusliikkeen mestarilta ,että rakensivat talon jossa oli 56 vuokrahuoneistoa ja hakemuksia tuli 2800 kpl. Kyllä vuokra-asunnoista on pulaa.
Niin siis, uusista vuokra-asunnoista joissa on parempi varustelutaso kuin vanhoissa esim.sauna,autopaikka ,uudet kodinkoneet.Ja tottakai on pulaa kun suurin osa rakennetaan omistusasuntoja.Olisko promillen luokkaa uusien vuokra-asuntojen rakentaminen koko paskasta.
 
Me laitettiin avokin kanssa ilmoitus sunnuntain lehteen että tahdotaan vuokrata 2h+k. Ensimmäinen vuokralaisen etsijä soitti aamulla klo8 ja koko viikon tuli tarjouksia. Yhteensä varmaan 10-15. Noista sitten valittiin paras ja saatiin suhteellisen uusi kämppä saunalla, parvekkeella ja ihan kohtuullisella vuokrallakin.

Ehdottomasti kannattaa laittaa niitä ilmoituksia niihin lehtiin. Tosi moni yksityinen vuokran antaja on aika vanhaa vuosikertaa ja ne heput eivät taida tuolla netissä pahemmin notkua. Hintataso on noilla yksityisillä hieman halvempi ja tinkiäkin voi.

Mistä päin haitte ja millaista oli tarjonta ja vuokrataso? Jos viitsit kertoa, kun itseä nappaisi 35-45 yksiö tai kaksio.
 
Back
Ylös Bottom