Vuokra-asuntoja on älyttömän vaikea saada!

Mä käyn Herttoniemessä töissä ja tänne pääsee 15-20 minsassa Melkeinpä jokapaikasta. Tietenkin jos duunnini sattuis olemaan vaikkapa malminkartanossa ja asuisin itiksessä ni ei ois yhtä helppo matkustaa. Mutta miettien työpaikkani hyvää sijaintia, mulla menee tänne jokapuolelta hesaa aikaslailla sama aika. Marginaalisin eroin. Taas jos tuun sieltä :P "vitunkorsosta", ni mulla menee jo pelkästään pasilaan se 40 min.. Tiedä sitten. Omasta kokemuksesta vaan puhelen.


OT:

Malminkartano - herttoniemi 09:46 09:48 10:24 37 min 0.3 km

Jakomäki - herttoniemi 09:43 09:49 10:16 33 min 0.7 km

Punavuori - Herttoniemi 09:44 10:02 10:14 29 min 1.3 km

Nojoo, nussitaan pilkkuja tässä työajalla :rolleyes:

Korso - pasila 09:50 09:51 10:14 23 min 0.1 km

Onhan tätä ollut täällä joskus aikaisemminkin. Kummasti sitä pyöristyvät nuo matka-ajat omalta kannalta suotuisaan suuntaan :)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
OT:

Malminkartano - herttoniemi 09:46 09:48 10:24 37 min 0.3 km

Jakomäki - herttoniemi 09:43 09:49 10:16 33 min 0.7 km

Punavuori - Herttoniemi 09:44 10:02 10:14 29 min 1.3 km

Nojoo, nussitaan pilkkuja tässä työajalla :rolleyes:

Korso - pasila 09:50 09:51 10:14 23 min 0.1 km

Onhan tätä ollut täällä joskus aikaisemminkin. Kummasti sitä pyöristyvät nuo matka-ajat omalta kannalta suotuisaan suuntaan :)

Nimenomaan! Ja pasilasta pitäis vielä kävellä bussille ja sieltä hertsikaan... Plus et hyvällä tuurilla juna tulee just niin vittumaisesti ettei ehi bussiin/toisinpäin. Malminkartanosta pääsee siinä 40 minsas paikan päälle.
 
Eikai sitä asuntoa ole niin kovin vaikea saada edes Helsingistä. Hakijalla on usein se ongelma että ei ole valmis maksamaan "käypää" hintaa asunnosta, tosin hinnathan ovat karanneet lapasesta sekä vuokra että myyntimarkkinoilla jo aikapäiviä sitten.
Tuo käyvän hinnan maksaminen vuokra-asuntojen kohdalla vaikuta mitenkään, saman rahanhan se kämppä maksaa kaikille kolmellekymmenelle hakijalle. :rolleyes:
 
Tuo käyvän hinnan maksaminen vuokra-asuntojen kohdalla vaikuta mitenkään, saman rahanhan se kämppä maksaa kaikille kolmellekymmenelle hakijalle. :rolleyes:
Mä olen saanut kämpän aikanaan sanomalla näytössä, että maksan x euroa enemmän kuussa kuin kukaan näistä paikalla olevista. Sain kämpän.
 
OT:

Malminkartano - herttoniemi 09:46 09:48 10:24 37 min 0.3 km

Jakomäki - herttoniemi 09:43 09:49 10:16 33 min 0.7 km

Punavuori - Herttoniemi 09:44 10:02 10:14 29 min 1.3 km

Nojoo, nussitaan pilkkuja tässä työajalla :rolleyes:

Korso - pasila 09:50 09:51 10:14 23 min 0.1 km

Onhan tätä ollut täällä joskus aikaisemminkin. Kummasti sitä pyöristyvät nuo matka-ajat omalta kannalta suotuisaan suuntaan :)

Miksi Korsosta on Pasilaan eikä Herttoniemeen? 47 min
 
Mä olen saanut kämpän aikanaan sanomalla näytössä, että maksan x euroa enemmän kuussa kuin kukaan näistä paikalla olevista. Sain kämpän.
Koitettu on tuotakin, enkä saanu kämppää eli ei se aina ole rahasta kiinni. Luottotiedot yms. kunnossa toki.

Lopulta mulla meni hermot ja otin sen kämpän missä oli sattumalta "tuttu" välittäjä, vaikka ite kämppä onkin aivan paska eikä edes halpa. No eipä tässä ole kovin kauaa tarkoitus asua.
 
Mä olen saanut kämpän aikanaan sanomalla näytössä, että maksan x euroa enemmän kuussa kuin kukaan näistä paikalla olevista. Sain kämpän.

Taitaisi mennä nyt tarjouskilpailuksi tai saisit pistää aika saatanan ison summan X:n paikalle ;) Kyllä noihin pahempiinkin rotanloukkuihin on sen verran hakijaa, että suurin osa ei vain pysty nokittaa muita rahalla tai sitten joutuu maksamaan vieläkin kovempia ryöstöhintoja.

Nyt olisi kaupungilta hakusessa kämppä ja sijainnin suhteen ei ole niin pahasti tullut nirsoiltua: vaihtoehtoina muun muassa Vallilaa ja sitä pelottavaa itää. Saapa nähdä koska tulee ilmoitusta vapaasta kämpästä, turhan optimistisella asenteella ei nyt kuitenkaan olla liikenteessä....
 
20min fillarilla Herttoniemi - Eira (sis. vinosilmien väistelyn ja päälleajon Kauppatorilla). Jonnekin Hakaniemeen tai Kaisaniemeen ajaisi varmaan alle vartin. Sama matka julkisilla tai omalla autolla vähintään tuplasti pidempään.
 
Eikai sitä asuntoa ole niin kovin vaikea saada edes Helsingistä. Hakijalla on usein se ongelma että ei ole valmis maksamaan "käypää" hintaa asunnosta, tosin hinnathan ovat karanneet lapasesta sekä vuokra että myyntimarkkinoilla jo aikapäiviä sitten.
Nimenomaan näin. Mulla on viimeksi tarvetta vuokra-asunnolle reilu 2 vuotta sitten ja homma meni suunnilleen niin, että 36 h sen jälkeen kun rupesin kämppää etsimään oli paprut tehty ja kamat muuttoa varten autossa. En käynyt yhdessäkään julkisessa näytössä vaan soittelin kämppiä läpi ja ilmoitin jo puhelimessa että "voinko tulla heti/ASAP katsomaan, jos ei ole täysin räjähtänyt tehdään paprut heti". Päädyin 29,5 neliön yksiöön Haagaan (muistaakseni 580 Eur/kk) vajaaksi puoleksi vuodeksi ennen paluuta omistusasumiseen. Jo silloin tuon jämpän saannin piti olla helvetin vaikeaa tai mahdotonta.

Nopea haku oikotiellä tänään kello 13:46 kertoo että parametreillä "yksiö Helsingistä, alle 650 Eur" löytyy noin 70 kohdetta...
 
Tuo käyvän hinnan maksaminen vuokra-asuntojen kohdalla vaikuta mitenkään, saman rahanhan se kämppä maksaa kaikille kolmellekymmenelle hakijalle. :rolleyes:
No hakijoita ehkä kohtuuhintaisiin kämppiin on se 30-100, sikahintaisiin sitten vähemmän, ehkei lainkaan ja voi valita parhaan kämpän päältä :D

Kannattaa muuten kokeilla joskus ajaa väliä Hki-tuusula kello 16-17 tai vaihtoehtoisesti tuusula-helsinki (esim. eira) kello 07-09 välisenä aikana. Siinä ajassa ehtii miettimään syntyjä syviä :lol2: Sitten voi alkaa miettimään uudelleen mahdollisia halujaan muuttaa vaikkapa Tuusulaan jos on aikeissa käydä virka-aikana omalla autolla duunissa ytimessä. Sellaista rahaa ei ole että tuota tekisin joka vi***n päivä.


Been there, done that.
 
Muuttaisin Tuusulaan jos olisin lentokapteeni Finnairilla.
 
Miksi Korsosta on Pasilaan eikä Herttoniemeen? 47 min

"Mä käyn Herttoniemessä töissä ja tänne pääsee 15-20 minsassa Melkeinpä jokapaikasta. Tietenkin jos duunnini sattuis olemaan vaikkapa malminkartanossa ja asuisin itiksessä ni ei ois yhtä helppo matkustaa. Mutta miettien työpaikkani hyvää sijaintia, mulla menee tänne jokapuolelta hesaa aikaslailla sama aika. Marginaalisin eroin. Taas jos tuun sieltä :P "vitunkorsosta", ni mulla menee jo pelkästään pasilaan se 40 min.. Tiedä sitten. Omasta kokemuksesta vaan puhelen."

Tuohon vastailin
 
Kannattaa muuten kokeilla joskus ajaa väliä Hki-tuusula kello 16-17 tai vaihtoehtoisesti tuusula-helsinki (esim. eira) kello 07-09 välisenä aikana. Siinä ajassa ehtii miettimään syntyjä syviä :lol2: Sitten voi alkaa miettimään uudelleen mahdollisia halujaan muuttaa vaikkapa Tuusulaan jos on aikeissa käydä virka-aikana omalla autolla duunissa ytimessä. Sellaista rahaa ei ole että tuota tekisin joka vi***n päivä.

Jos asuu tuusulantien varressa tussulassa, niin ehdottomasti bussilla keskustaan ruuhka-aikaan. Menee suoraan kamppiin ja ei kestä mahdottomasti. Mitä ne nyt välillä ajaa manskulla näyteikkunasta sisään. Kuukausilippu maksaa muistaakseni 95 EUR. Omalla autolla tuossa ei tosiaan ole mitään järkeä. Tai autolla ei ole koskaan mitään järkeä ajaa keskustaan. Itseasiassa keskustaan ei ole koskaan järkevää mennä :hyper:

Mä kuljen itte autolla tuota reittiä (tosin Kehä I kautta) joka päivä. Seiskaksi kun menee duuniin niin työmatka on siedettävät n. 30-35 min. Vaihtoehtoisesti lähtee ennen kolmea tai vasta puoli kuuden kiepeillä. Asuinseutuna tuussula on niin mainiota itselle verrattuna vantaa-espoo-helsinki-akseliin, ettei tuo ole mikään ongelma. Kiva pidellä noita viikon pituisia saldovapaita ympäri vuotta. Nyt siirryn varmaan kulkemaan itsekkin bussilla, vaikka joutuu kampissa vaihtamaan vielä bussia ja jatkamaan. Halvempaa kuin omalla autolla, ja ei tartte katsoa kaikki mulkkuja tuolla teiden päällä.
 
Kehät on ihan kamalia ruuhkalla, siellä sitä mennään neljää kaistaa kahteen suuntaan kävelyvauhtia. Tuusulaan kestää tosin lentokoneellakin ihan vitun kauan. Se on oikeasti ihan pirun kaukana, ei sinne muuta kukaan joka vähääkään tykkää keskustasta.
 
Mä ajan, joka päivä kehä 1:stä pitkin ja asustan tuusulanväylän varrella. En ole mainittuja tapporuuhkia nähnyt tosin menen pitskuun enkä keskustaan. Työmatkat kartanonkoski-pitsku (about12km) menee omalla autolla about 15-20 min suunta pahimmissa ruuhkissa ja ilman ruuhkia ehkä sen 10 minuuttia.

Ruuhkat yleensä vältän kyllä aika tehokkaasti kun tekee työtä 15-30 minuuttia pidempään.

Ja ruuhkista: Suomessa ei ole ruuhkia nähtykään mennäpä kunnon metropoliin.

p.s. Myönnän että tuusulanväylän loppupää pasilassa on perseestä. Tuusulassa se sensijaan on varsin hienoa :lol2:

Nimim. Joskus itsekin Tuusulaa harkinnut, mutta toisin päättänyt.
 
Ja ruuhkista: Suomessa ei ole ruuhkia nähtykään mennäpä kunnon metropoliin.

Tervetuloa Ateenaan! Se ei ole vielä edes mikään metropoli (5.X miljoonaa asukasta). Oma työmatka 40km suuntaan ja siihen menee aikaa reitistä riippuen 50 minuutista 1h20. Lienee selvää, kumpaa reittiä yritän käyttää.
 
Lehteen ilmoitusta, sillai olen aikanani ite saanut aina miljoona soittoa samana päivänä kun lehti ulostuu. Maksaa hikiset eurot.

Tämä on hyvä konsti. Itselläni äskettäin vapautui omistamani yksiö Hgissä ja hommasin siihen uuden vuokralaisen juuri sillä konstilla että otin yhteyttä muutamaan "vuokrata halutaan" ilmoitukseen ja valitsin sieltä sopivan vuokralaisen.

Todella moni yksityinen vuokranantaja ei viitsi laittaa ilmoitusta vuokrattavasta asunnosta siitä syystä että yhteydenottoja tulisi niin paljon, useita kymmeniä tai jopa satoja puheluita. Paljon helpompi on soittaa itse muutama puhelu ja saada asunto pienellä vaivalla vuokraukseen.
 
noita itähelsingin tarinoita kun kuuntelee niin sinne ei nyt pahemmin tekis mieli muuttaa.

ei itähgis oo mitään vikaa jos vähän katsoo mihin muuttaa,,, se on laaja alue...mä olen joskus kämpännyt naisen luona idässä ja oli tod rauhallinen paikka asua. itähelsinki on laaja alue...sieltä löytyy monenlaista..luxusta ja slummia...

espoosta löytyy ihan yhtälailla paskoja alueita...suuriosa matinkylää on paskaa...sit löytyy suvelaa ym.. ja esim kalliossa jos asuu sörnäisten metroaseman kupeessa niin deekua ja narkkia ja kusenhajua porttkikongeissa riittää mun havainnon mukaan enemmän kuin pahimmassa paikassa itää..
 
Tervetuloa Ateenaan! Se ei ole vielä edes mikään metropoli (5.X miljoonaa asukasta). Oma työmatka 40km suuntaan ja siihen menee aikaa reitistä riippuen 50 minuutista 1h20. Lienee selvää, kumpaa reittiä yritän käyttää.

Torontossa juutuin pari kertaa samanlaiseen ruuhkaan kuin siinä Michael Douglasin Rankka Päivä leffassa. Motarilla oli 16 vitun kaistaa ja liikenne seisoi :hyper:
 
Back
Ylös Bottom