VR:n makasiinit tulessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Trident
  • Aloitettu Aloitettu
Bisley sanoi:
Calm down! It was a joke! Ja mikä typeryys?

Mähän olen khuul kuin kurpiza! :)

[Aimo natolankaa, ilman henkilökohtaisuuksia] Yleisesti kansanedustajia morkkaavat ne, jotka eivät vaivaudu edes äänestämään. Mä väitän, että niitä omia asioita varmasti ajetaan läpi, kun niistä muistuttelee ja keskustelee systemaattisesti valitsemansa henkilön kanssa. Sitähän tämä demokratia tarkoittaa. Jos joku sanoo vaaliväittelyssänsä, että:"lähtökohtaisesti mielestäni porkkanoiden tulee olla puohon sopivia", niin eihän se sitä tarkoita, että se olisi ko. edustajan agendassa top 10 - listalla. Sen sijaan, jos koet itse asian erittäin tärkeäksi, niin on hyvä muistuttaa tätä edustajaa vaikkapa kuukausittain siitä, että: "meidän 15000 pro porkkana - yhdistyksen jäsenten kokemusten mukaisesti nämä Cittarin porkkanat, eivät vieläkään mahdu kunnolla puohomme." Niin kyllä se Sinikka rupeaa miettimään kanssasi sitä, miten porkkanafarmareita voitaisiin ohjeistaa asetusten avulla tuottamaan puohon mahtuvia porkkanoita. [Natolanka loppuu]

Ps. Tuli nälkä. :haart:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
J.EdgarHoover sanoi:
Järjestyspuolella ei miehiä riitä, mut esim.supon
toimenkuvaan kuuluu juuri nämä järjestelmällisesti yhteiskuntaa
vastustavat kaiffarit
. On vaan seksikkäämpää keskittyä ties mihin
kv. terrorismi uhkiin.

Niin, ja sitten on tietty se että jostain hämäristä valtapoliittisista (tai muista kulissien takaisista) ja näin ollen taktisista syistä on katsottu parhaaksi antaa rimpuloiden rettelöidä kerrankin oikein kunnolla. Uhka on tiedostettu ja olisi ollut estettävissäkin mutta oli hyödyllisempää antaa hillua. :9/11:

rafael sanoi:
Miten kokoomus tähän liittyy?

-edit. Jos nyt olet vasemmistoliittolainen, niin kaiketi olisi luontevampaa syyttää perussuomalaisia? Vai veditkö tuon kokoomuksen ihan oikeasti hatusta?

-edit2. Steven Hall vois vaikka suunitella siihen Kiasman lisäosan?

-edit3. Ruhli, korkeintaan ruotsalaiset vaivautuvat fittuillakseen asiasta uutisoimaan, jos nekään.

Veit jalat suustani..:rock:

paksi sanoi:
Minua ainakin suoraan sanottuna VITUTTAA että makasiinit ylipäänsä päätettiin purkaa. Tuskin tuota tulipaloakaan olisi sytytetty, jos purkutuomiota ei olisi tullut. Ja purkutyöthän itse asiassa oli jo aloitettukkin.

Makasiineilla järkättiin mahtavia bileitä, ulkoilmakonsertteja, käytiin katsomassa lätkän MM-kisoja screeniltä jne. eli sellaista toimintaa mitä ei keskustassa voi järjestää jatkossa enää missään. OK, ainahan voidaan mennä vaikka Korsoon tekemään samoja asioita, pääasia että RUMAT makasiinit saatiin maan tasalle ja kermaperseet pääsee kuuntelemaan sinfoniaa uuteen musiikkitaloon.

E: vielä tuosta rumuudesta: Kauneushan on katsojan silmässä, mutta minusta makasiinit olivat todella tunnelmallinen ja kaunis paikka

Täysin samaa mieltä kaikesta. Ei ole tuollaisia ruman kauniita nuorisokulttuurimestoja ihan joka paikassa, ja nyt tämäkin poistuu korkeakulttuurin tieltä. Saatana.:david:

Ihana lynkkauksen katku täällä. Kukaan ei tiedä mitään _mahdollisesta_ tuhopolttajasta, mutta on tietty selkee homma, että se on joko rumaEetu, typerä vasemmistonuori, naiivi greenpeacepenska tai hippi. Ja nehän on kaikki sama asia. Kuka linkittää ensimmäisen saunan?

vrt. Elastinen vai mikä vitun housunroikottaja nyt olikaan, joka ei suostunut menemään inttiin eikä edes sivariin ja piti sitten vankilasta jotain päiväkirjaa, jota oikein lehdessä sitten julkaistiin

Elastinenhan kävi intin muistaakseni oli siellä 9kk. Iso-Homo on totaalikieltäytyjä ja istuu tällä hetkellä jossain avovankilassa.

Jotenkin ihmetyttää, että useampi ihminen on nähnyt jotain nuoria miehiä pystyttelemässä kokkoa, mutta kenellekään ei tullut mieleen vaikkapa kutsua poliiseja paikalle. Se on sitä nykyaikaa..

Hesarin keskusteluista poimittu:
"
Olin paikalla klo 21-22. Poliisit ajoivat väkeä pois mannerheimintieltä. Mitään muuta tehokasta virkavalta ei sitten tehnytkään. Yksi letki ruiskutti vettä liekeissä olevaan rakennukseen. heti tämän jälkeen otin kuvia, kuinka 7 paloautoa seisoi Finlandia-talon puolella täysin toimettomana. Vaikutti todellakin siltä, että makasiinien annettiin tarkoituksella palaa maan tasalle.

Mikäli palokunta teki työtään tosissaan, minua pelottaa erittäin paljon! Eivätkö he todellakaan pysty tämän parempaan???

Ja miksi tällainen tuhopoltto on ylipäätään mahdollinen? Miksi sytyttäjät pääsevät aivan vapaasti tekemän tällaista - varsinkin kun vapun "mellakka" oli hyvin tuoreessa muistissa? Miksei paikalla ollut minkäänlaista vartiointia?

Toivottavasti HS ottaa nämä kysymykset esiin raporteissaan."

Itse en siis ollut paikalla mutta mitä lukee tapahtumista niin joku tässä nyt mättää ja pahasti.
Ensinnäkään miksei ihmiset soittaaneet poliisia jo silloin kun näkivät kokko valmistelut
Toiseksi miksi palokunnalla meni 20min soitosta ennekuin eka letku saatiin puskemaan vettä
(olettaen että kyseessä olisi vaikka ihmisiä täynnä oleva rakennus niin monta ruumista olisi tullut tällaisella hidastelulla)
Olen ollut duunissa isossa rakennuksessa keskustan alueella ja joskus kun automaattihälytys soitti palomiehet paikalle niin max 8minuuttia ja sieltä jo vedettiin letkuja autosta eli mikä vitussa nyt vei ylimääräiset 12min?
Kolmanneksi jos stadin palokunnalla ei ole käytössä tarpeeksi kalustoa niin miksei apua pyydetty muualta(kuvissa tosiaan 1 vaivainen letku puskemassa vettä kun tarve olisi ollut 10.

modified sanoi:
Kannattaa kaiken tämän kaihon keskellä muistaa, että niiden purkaminen olisi aloitettu maanantaina.

Mitä sitten. Ei anna MITÄÄN perustetta, miltään kantilta katsottuna sytyttää helsingin ydinkeskustassa huomattavan suurta rakennuspaloa, joka saavuttaa TÄYDEN PALAMISEN VAIHEEN muutamassa minuutissa. Äärimmäisen väkivaltainen teko, jossa on ollut huomattavat riskit, katsoi miltä kantilta hyvänsä.

kuljetusala sanoi:
Hesarin keskusteluista poimittu:

Oli semmoset roihut käynnissä jo palokunnan saapuessa paikalle, että mitään ehjää sieltä olis tuskin enää pelastanut. Eiköhän pääpointti ollut rajoittaa palamista ja estää sen holtiton leviäminen. Kohtuuttoman kovat ponnistelut olis pitäny nähdä purettavan rakennuksen sammuttamiseksi.

kuljetusala sanoi:
HS keskustelu: "Mikäli palokunta teki työtään tosissaan, minua pelottaa erittäin paljon! Eivätkö he todellakaan pysty tämän parempaan???"

Ei voi sanoa, kuin että kyllä ihmiset voi olla yksinkertaisia. Varmaan aurinkokin saataisi sammumaan, jos kaikki StarWars episode 3:en sammutusalukset ruiskuttais sinne... Hohhoijaa. Ihan mykistää, kun lukee tuommoisia tekstejä. Jos nyt kukaan on sattunut näkemään, miten rajusti se noin 1000 neliöö (tai paljonko lienekään) paloi joskus 20 aikaan, niin haloo, nuo jutut.

Tape sanoi:
Mitä sitten. Ei anna MITÄÄN perustetta, miltään kantilta katsottuna sytyttää helsingin ydinkeskustassa huomattavan suurta rakennuspaloa, joka saavuttaa TÄYDEN PALAMISEN VAIHEEN muutamassa minuutissa. Äärimmäisen väkivaltainen teko, jossa on ollut huomattavat riskit, katsoi miltä kantilta hyvänsä.

Toki olisi ollut fiksumpaa vaikka kytkeä itsensä tuonne ketjuilla kiinni ja yrittää saada estettyä purkaminen. Keskellä Helsinkiä tuollisella olisi saatu valtava mediahuomio. Tuo omatoiminen purkaminen tuskin tuottaa mitään hyötyä.

Niin, senenempää syihin / seurauksiin puuttumatta tuhopoltto, varsinkin tuossa laajuudessa ja tuolla paikalla on äärimmäisen harvinainen, väkivaltainen ja huomattavan suuri rikos.

Tape sanoi:
Ei voi sanoa, kuin että kyllä ihmiset voi olla yksinkertaisia. Varmaan aurinkokin saataisi sammumaan, jos kaikki StarWars episode 3:en sammutusalukset ruiskuttais sinne... Hohhoijaa. Ihan mykistää, kun lukee tuommoisia tekstejä. Jos nyt kukaan on sattunut näkemään, miten rajusti se noin 1000 neliöö (tai paljonko lienekään) paloi joskus 20 aikaan, niin haloo, nuo jutut.
Ymmärrätköhän sinä ihan stadin palokunnan vastuuta ja kapasiteettia.
Ei kyseessä ole mikään peräkylän vpk joka joskus sammuttaa navetan vaan heidän vastuullaan on pahimmillaan tuhansien ihmisten henki jos vastaava palo syttyisi esim jossain tavaratalossa. Jos kapasiteettia makasiinien sammuttamiseen ei ollut niin sitten asia pitää korjata niin että sitä tulevaisuudessa on.

Edit tsiigaa toi mun aiempi viesti

Tape sanoi:

Ja kaiken lisäksi nyt pahiten palanut osa oli se osa joka oli tarkoitus säilyttää.

Kuljetusala: Maallikon silmiin voi näyttää siltä että palokunta ei tee mitään, mutta todellisuudessa tilanne on voinut olla se että ei voida muuta tehdä kuin estää palon leviäminen. On mielestäni turhaa nähdä valtavaa vaivaa sammuttamisessa kun lopputulos olisi kuitenkin ollut varmaan se että yhtään enempää ei olisi saatu pelastettua. Kapasiteettia todennäköisesti olisi ollut tuollaisen palon sammuttamiseen ja tarvittaessa lisäkalustoa olisi tuota kirkkonummelta, espoosta ja varmaan lohjalta saakka. On kuitenkin muistettava se että kyseessä on tuli, jolla aivan valtava tuhovoima. Ja jos helsingissä sattuis valtava tavaratalopalo ja tuli pääsisi leviämään tiettyyn pisteeseen, niin muuta ei voida tehdä kuin minimoida vahingot.

kuljetusala sanoi:
--
Ensinnäkään miksei ihmiset soittaaneet poliisia jo silloin kun näkivät kokko valmistelut --

Kyllä se pitäisi olla jo osa yleissivistystä tietää, että ihminen ajattelee aina, että kyllä joku muu on tehnyt asian eteen jo jotain eli itse ei tarvitse vaivautua.

Esimerkkinä psykologian oppikirjoistakin jo kauan löytynyt toteama, että jos sinulle sattuu onnettomuus suuren ihmisjoukon keskellä olet tuomittu kuolemaan, mutta jos paikalle osuu yksi ainoa ihminen pelastut lähes varmasti.

Olen melkeimpä 110% varma, että jos kauppakeskuksessa olisi tulipalo ja siellä olisi ihmisiä, niin siellä palokunta toimisi eritavalla.

Ja eikö ole hyvä, että siellä on autoja valmiina, siltä varalta että tuli leviäisi?

kuljetusala sanoi:
Kolmanneksi jos stadin palokunnalla ei ole käytössä tarpeeksi kalustoa niin miksei apua pyydetty muualta(kuvissa tosiaan 1 vaivainen letku puskemassa vettä kun tarve olisi ollut 10.

Asiantuntija puhuu... Tulisipa RANKAISIJA kertomaan pikkusen faktoja tän lässytyksen joukkoon.

Voit olla VARMA, että siellä oli SATOJA metrejä letkua pitkin poikin. Lukuisia savusukelluspareja, useita asemia, mistä puskettiin vettä kymmeniä tuhansia litroja pitkin makasiineja. Tuontasoinen palo on vaan NIIN raju, kun se syttyy yhtä aikaa useista kohdista TAHALLAAN sytytettynä, ettei siihen auta mikään. Tai ehkä joku 10 - 15 Rosenbauer Panther lentokettäpaloautoa, mitä esim. Helsinki-Vantaalla on, ois saattanut auttaa. Sellaisia ei vaan ole missään / kellään. Eikä tule.

Jaahas. Taitaa olla niin, että saksalaiset ovat vihoinkin saaneet ostettua tulitikut R-kioskilta 60 vuoden myyntikiellon jälkeen. Ja tajunneet samalla ettei se Rovaniemi ollutkaan niin tärkeä paikka, ja ajattelivat tuikata sitten Helsingin tuleen. Eivätpä tulleet ajatelleeksi, että Helsingissä on toimiva 2000-luvun palokunta valmiina ja valppaana... :D

On muuten ollu varmaan aika kuumat paikat tuolla. Olen kerran ollut metsäpalon liepeillä. Eikä sitä itse paloa edes nähnyt ennenkuin se lämpö tuli jo lähelle.

Ok, ehkäpä silminnäkijähavannot ja KUVAT sitten valehtelevat?

Myönnän etten ole mikään asiantuntija mutta vertaan tätä vain siihen millä nopeudella ja kapasiteetilla olen nähnyt aiemmin palkunnan toimivan.

Itse taloa nyt ei varmaan olisi saatu säästettyä eikä se ollut tarpeellistakaan koska purettavaksihan se oli tarkoituskin mennä mutta olisihan esim tota savun määrää rajoittanut se että palo olisi sammutettu nopeammin.

Jo oli aikakin. Halvemmaksi se poltto tuli kun purkaminen.

Näitä esi-mooseksen aikasia hökkeleitä on pitkin suomea suojeltuna.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom