Volvo V50 T5

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja S225T
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

S225T

Mode
Liittynyt
17.4.2002
Viestejä
4 828
Kaupunki
Helsinki
Noniin, jos jollain on kokemuksia kyseisestä vehkeestä, laittakaa tänne plussaa/miinusta.

Ensi vuoden puolella menee vaihtoon nykyinen A4 ja vaihtoehdot seuraavaksi ovat lähinnä A4 Avant 1.8T tai 2.0T tai sitten tuo V50 T5 etuveto. Manuaalivaihteisena joka tapauksessa. Tarvitsen nimenomaan pikkufarkun, eli farkkumallinen kori on edellytys, mutta iso sen EI tarvitse olla, enkä isoa autoa haluakaan.

Auto tulee firman nimiin eli huoltojen hinnat jne ei ole ongelma, mutta ei sitä autoa viitsisi koko ajan siellä huollossa käyttääkään, ajettavaksi se on kuitenkin tarkoitettu.

Eli kaikki kokemukset ja kommentit tervetulleita.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
S225T sanoi:
Noniin, jos jollain on kokemuksia...

Itsellä ollut em. auto nyt reilun vuoden ja yli 40 000 km on tullut ajettua. Itse harkitsin kanssa Audia, mutta tyytyväinen olen ollut Volvoon.

Plussaa: ajettavuus, tehot/kiihtyvyys (220 hp), halpa Volvian kaskovakuutus, sisätilat edessä, hinta Audiin nähden ja ulkonäkö. Lisävarusteista kannattaa ilman muuta ottaa ilmastointi (vakio?) ja vakionopeuden säätö. Ja rohean punainen väri: päät kääntyy kaupungilla ja Porschet tulee haastamaan. Ja BMW:t moottoritiellä.

Miinusta: pieni takatila. Ei mahdu kaikki työssä kuskattavat pahvilaatikot sisään. Jarrulevyt jouduttiin (takuuseen) vaihtamaan, kun ratti alkoi täristämään pahasti jarruttaessa. Levyt kuumenee kesähelteellä jarruttaessa liikaa ja vääntää ne kieroon. On kuulemma tarvikevanteiden vika, jotka eivät jäähdytä levyä riittävästi. Ei kuulemma ole samaa ongelmaa Volvon orig. vanteilla, mutta tiedä häntä. Tai sitten pitäisi ajella vähän rauhallisemmin :evil:
 
Raven sanoi:

AWD olisi kova sana, mutta sitä ei saanut vielä vuosi sitten. Suosittelen, koska liukkaalla etuveto V50 puskee aika pahasti. TM:n talvitestitkin mainitsi asiasta ja V50 sai siitä miinuspisteitä. Ainut miinus on hinta. Volvo osaa rahastaa näillä ja esim. diesel -malleilla.
 
Joo en ajatellut AWD:ta. Sen hinnalla ottaisin sitten mielummin "oikealla" nelivedolla varustetun A4:n, vaikka sillä joutuisikin tyytymään ehkä 1.8T - koneeseen.

p.s. ei tarkoituksena kylvää mitään väittelyä, mutta haldex-neliveto ei edusta minulle nelivetoa, vaan etuvetoa jossa takapyörät auttaa tarvittaessa, sen hyvyydestä tai huonoudesta sen kummemmin kommentoimatta.
 
Lisää kommenttejä Volvo V50:stä?

Mihin autoon S225T päädyit jos V50 niin laitatko plussat ja míinukset. Itselläni olisi tarkoitus moinen pirssi laittaa tilaukseen. Olen monet testit lukenut mutta mutta lisä info ei ole pahasta.

-C-
 
Jarrulevyistä sen verran,että ne saa missä autossa vaan kieroon,esim. tosi kovasta nopeudesta äkkijarrutuksen tekemällä.Kuumenee liikaa ja vääntyy.Itellä käynyt kans niin.Se vanne tuskin vaikuttaa siihen,jarrulevyn jäähdytysilma tulee sieltä keulasta suoraan pyöräkoteloon putkea pitkin.
 
Off topic:

Onkohan tuo levyjen vääntyminen nyt ihan noin? Varmaan joka auto/jarrut
yhdistelmälle löytyy teoreettinen nopeus josta suoritettu maksimijarrutus
vääntää levyt, elävässä elämässä jotkut autot/levyt ovat sitten sellaisia,
että tuo on jatkuva ongelma ja jotkut sellaisia että noita murheita ei ole.

Syitä tähän lienevät käytettyjen levyjen materiaali, jarrujen tasapainotus, jäähdytys,
ajokin paino, mäntien lkm, abs-järjestelmän säädöt/versio, mahd. luistoneston säädöt,
mahd. ajonvakautuksen säädöt, jne.

-Franco
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sen verran että en ole päätynyt vielä mihinkään, alkukeväästä vasta pitää tehdä päätös että ehtii tehdä tilauksen ajoissa.

Kävin ajamassa tollaista volvoa mutta se oli sekä AWD että automaatti, joten tuntui kyllä enemmän 160- kuin 220- heppaiselta autolta.

Muuten oli ihan asiallinen, edelliseen mallisarjaan verrattuna ihan eri laaduntunne sisätiloissa jne. Mietintämyssy on vielä päässä hyvän aikaa, lisäksi kun yllättäen Opel veti mustan hevosen peliin, eli vectra gts tarjoaisi hyvät tilat, ei-farkkumaisen ulkonäön ja erittäin mielenkiintoisen moottorivaihtoehdon, 2.8V6 turbo. Eli sama kone kuin ainakin Saab 9-3 Aerossa. Ja tämä sport-varustuksella halvemmalla kuin a41.8t avant tai v50 t5 - halvimmillaankaan. Opeliin ei edes tarvitsisi kuin vakionopeussäätimen tuohon lisäksi ja silti olisi halvempi kuin nämä kaksi joihin vielä menisi muutama tonni pakollisiin lisukkeisiin. Pitää käydä tsekkaamassa mitkä tunnelmat kyseisessä pelissä on,heti kun saavat sellaisen maahan. Farkkuna on kuulemma jo tällä viikolla tulossa.
 
Zone-sarja -42%
S225T sanoi:
Sen verran että en ole päätynyt vielä mihinkään, alkukeväästä vasta pitää tehdä päätös että ehtii tehdä tilauksen ajoissa.

Kävin ajamassa tollaista volvoa mutta se oli sekä AWD että automaatti, joten tuntui kyllä enemmän 160- kuin 220- heppaiselta autolta.

Muuten oli ihan asiallinen, edelliseen mallisarjaan verrattuna ihan eri laaduntunne sisätiloissa jne. Mietintämyssy on vielä päässä hyvän aikaa, lisäksi kun yllättäen Opel veti mustan hevosen peliin, eli vectra gts tarjoaisi hyvät tilat, ei-farkkumaisen ulkonäön ja erittäin mielenkiintoisen moottorivaihtoehdon, 2.8V6 turbo. Eli sama kone kuin ainakin Saab 9-3 Aerossa. Ja tämä sport-varustuksella halvemmalla kuin a41.8t avant tai v50 t5 - halvimmillaankaan. Opeliin ei edes tarvitsisi kuin vakionopeussäätimen tuohon lisäksi ja silti olisi halvempi kuin nämä kaksi joihin vielä menisi muutama tonni pakollisiin lisukkeisiin. Pitää käydä tsekkaamassa mitkä tunnelmat kyseisessä pelissä on,heti kun saavat sellaisen maahan. Farkkuna on kuulemma jo tällä viikolla tulossa.

Tuossa GM:n bi-turbokoneessa virityspotentiaalia ainakin on varmuudella enemmän kuin noissa muissa koneissa. Saabiartikkeleista ja -palstoilta olen ainakin itseni antanut ymmärtää, että tuo 250 hevosta on otettu erittäin maltillisilla ahdoilla eikä varmasti mene kauaakaan kuin tuosta alkaa saamaan kunnon settejä tehonlisäykseen. Ruotsimaalta ehkä ensimmäisenä. Toki ongelma alkaa jossain vaiheessa olemaan tuo mainittu etuveto, vectraa ei taida saada nelivetoisena, kuten ei saapastakaan, edes sitä uusinta farkkua.
 
S225T sanoi:
Mietintämyssy on vielä päässä hyvän aikaa, lisäksi kun yllättäen Opel veti mustan hevosen peliin, eli vectra gts tarjoaisi hyvät tilat, ei-farkkumaisen ulkonäön ja erittäin mielenkiintoisen moottorivaihtoehdon, 2.8V6 turbo.

Toi Vectra GTS on kyllä pirun hyvän näköinen auto! Onko Subaru WRX kokeiltu? Häviää ainakin hinnassa ja sisätiloissa mutta on hauska ajella.
 
KMS sanoi:
Tuossa GM:n bi-turbokoneessa virityspotentiaalia ainakin on varmuudella enemmän kuin noissa muissa koneissa. Saabiartikkeleista ja -palstoilta olen ainakin itseni antanut ymmärtää, että tuo 250 hevosta on otettu erittäin maltillisilla ahdoilla eikä varmasti mene kauaakaan kuin tuosta alkaa saamaan kunnon settejä tehonlisäykseen. Ruotsimaalta ehkä ensimmäisenä. Toki ongelma alkaa jossain vaiheessa olemaan tuo mainittu etuveto, vectraa ei taida saada nelivetoisena, kuten ei saapastakaan, edes sitä uusinta farkkua.

Joo. Opelissahan siitä on tosin paperien mukaan otettu "vain" 230hv. Joka tapauksessa viripotentiaalia on kamalasti, jää vain itseltä käyttämättä, koska leasing-autoa ei hirveästi viitsis alkaa ruuvailemaan ;)

EDIT: konehan ei muuten ole tuplaturbo - puhuvat vain nk.kaksikammioisesta ahtimesta sen yhteydessä.
 
jgfeu sanoi:
Toi Vectra GTS on kyllä pirun hyvän näköinen auto! Onko Subaru WRX kokeiltu? Häviää ainakin hinnassa ja sisätiloissa mutta on hauska ajella.

Ei ole kokeiltu, sisä- ja tavaratilat on jo liian pienet. Lisäksi japsi ei oikein jaksa innostaa, vaikka Impreza kyllä olisikin jopa miedompana wrx:na melkoinen liikkuja.
 
Richard75 sanoi:
Mitä ihmettä! Sammo hylkäämässä OIKEET AUTOT ja vaihtamassa merkkiä! Nyt oon kyllä pettyny suhun... :curs:

;)

Perkele R :D

Ongelma on se, että ei viitti vuosi vuodelta kusettaa itseään ja maksaa aina vain enemmän ja enemmän autoetua "kun ei se muutama kymppi lisää kuussa siihen mitään tee"..tällä mentaliteetilla ne summat on äkkiä taivaissa!

Kuitenkin haluaisi vähän upgradea tehopuolelle, eli Audilla (joka kyllä tosiaan mieluinen merkki on) seuraava olisi 2.0T.
Siinä tulee pakollisilla varusteilla äkkiä 8000+ euroa noihin muihin vaihtoehtoihin lisää vastaavilla varusteilla..
Johonkin pitää yrittää se raja vetää. Ja jotenkin taas tuntuisi tylsältä ajaa seuraavat 3 vuotta samanlaisella 1.8t:lla - kun a4 itsessään ei tässä faceliftissa muuttunut juuri lainkaan, varsinkaan sisältä.

Viisas toki varmaankin ostaisi oman, vähän käytetyn auton. Itse olen mukavuudenhaluinen ja saamaton joten firman huoltoleasing on ideaali vaihtoehto.
Vielä viisaampi ei käyttäisi palkkatuloistaan näin suurta osaa autoon jolla lähinnä ajaa "töihin ja takas" :)
 

Suositut

Back
Ylös Bottom