Volvo V50 T5

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja S225T
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
S225T sanoi:
Perkele R :D

:D

Btw, on muuten viikon nyt ajossa 2005 A6, 3.0 TDI. 225hp, 450 Nm. Teholtaan jää 100 heppaa nykyiselle, mutta kulutus kohtuullinen ennenkaikkea. Ja tuohon saa tehoa helposti 265hp ja 560Nm, toi vakiotehokin on tosin jo riittävä.
Laina auto on perusvarustuksella kylläkin, mutta silti upea auto, etenkin sisätiloiltaan.
Kuume on noussut nyt niin pahasti, että saattaa ens vuonna vaihtua kyseiseen autoon :kuola:
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
S225T sanoi:
Ei ole kokeiltu, sisä- ja tavaratilat on jo liian pienet. Lisäksi japsi ei oikein jaksa innostaa, vaikka Impreza kyllä olisikin jopa miedompana wrx:na melkoinen liikkuja.
Samankokoinen tavaratila tuossa Subarussa on kuin V50:ssä, miksi se sitten ei ole liian pieni? :)
Wagon Subarussa on tavaratila jopa 50l suurempi kuin V50:ssä, samoin Audi A3 Sportbackissä on TM:n mittausten mukaan 50l isompi kontti.
 
snj sanoi:
Samankokoinen tavaratila tuossa Subarussa on kuin V50:ssä, miksi se sitten ei ole liian pieni? :)
Wagon Subarussa on tavaratila jopa 50l suurempi kuin V50:ssä, samoin Audi A3 Sportbackissä on TM:n mittausten mukaan 50l isompi kontti.

Käypä livenä kurkistamassa kummankin (a3/v50) takaluukusta sisään ja sovittele vähän mielessäsi sinne erilaisia esineitä :)
Se vda-mitta kun tarkoittaa sitä hemmetin peiteverhon alle jäävää tilaa, mikä Volvossa on erittäin matala.
A3:n tavaratila on kuitenkin käytännössä aivan saatanasti pienempi. Kyseessä on kuitenkin farmariauto vs. ei-farmariauto, vaikka Volvo onkin "keskiluokan" farkuista sieltä pienimmästä päästä.

Subarusta pitää myöntää etten ole käynyt kurkkaamassa mutta olen kuvitellut sen pieneksi. Joka tapauksessa a) subaru on japanilainen b) sisusta ei miellytä kuvien perusteella, eikä japanilaisissa käytännössä koskaan, koska ne ovat sisustaltaan "japanilaisia" vaikka edistystä on tullutkin ja c) se Imprezan wagon (joka ainoa vaihtoehto itselleni olisi) on mielestäni aivan helvetin ruma.


EDIT: vielä tosta a3 vs. v50 tavaratilasta: tosiaan jos mitataan suojapeitteen alle jäävää tilaa koreilla, voi tulos olla hyvinkin a3:n eduksi, se voi olla ihan tavallisen keskikokoisen sedaninkin eduksi. Monessa farmarissahan (esim audi a4) on ollut perinteisesti niin, että vda-mitta on sedanissa farmaria isompi! Kutenkaan tuskin kellään on epäselvyyttä, kumpaan mahtuu suurempia kappaleita kyytiin :)

Esimerkkinä vaikkapa meillä olevat lasten nk.kaksosrattaat, eli kahden lapsen rinnakkainistuttavat. Kun ne taittaa kasaan, ne menevät Volvon tavaratilaan suoraan työntämällä. Audiin ne eivät menisi sellaisenaan leveyden puolesta, eivätkä muutenkaan mahtuisi siihen mitenkään, ilman että kaataisi takaistuimet (jolloin lapset jäisivätkin sitten rannalle).

Eli nämä vertailut, vaikkakin arvovaltaisen julkaisun tekeminä tai viralliset ilmoitetut tilavuusmitat eivät välttämättä anna aina sitä parasta kuvaa, mikä tilanne on käytännön elämässä.
 
S225T sanoi:
EDIT: konehan ei muuten ole tuplaturbo - puhuvat vain nk.kaksikammioisesta ahtimesta sen yhteydessä.

En tiennytkään, että koneessa ei ole kahta puhallinta. No, joka tapauksessa kyseessä ei ole ns. asymmetrinen turbo, jota Saab käytti 9-5 Griffinissään (siinä 3.0 V6:ssa, peruja Opelilta). Eli uudessa padassa puhaltimen käsittääkseni ainakin pitäisi toimia molemmille riveille, mikä on hyvä asia.
 
Itselläni vaihtuu autoetu-Audi A4 1.8T Avant helmikuussa -07 ja olen myöskin jo alkanut katsella uusia ehdokkaita. Ja tavoitteena on myös pitää autoedun nettovaikutus palkkaan samana tai toivottavasi alempana kuin nyt.

Omalla kohdallani olen ruvennut miettimään sitä, että voisiko seuraava auto olla muukin kuin farkkumallinen ja tarvitseeko tehoa olla enemmän kuin tällä hetkellä. Toisaalta taas automaattivaihteisto on seuraavassa autossa pakollinen.

Ehdokaslistalla ovat: VW Jetta 2.0TFSI DGS, Passat Sedan/Variant 2.0FSI Tiptronic, Volvo V50 T5 autom., Volvo S60 2.5T autom. (mahd. ensi syksynä tuleva Classic varustetaso), Opel Vectra GST 2.8 V6 turbo autom.

Vahvimpana vaihtoehtona tällä hetkellä ajatuksissa ovat Jetta ja Passat. Jettaa DSG:llä ei vain Suomessa ole vielä hinnoiteltu. Passatissa taas saisi olla moottorissa enemmän tehoa.

Sen kyllä tietää, että kun ensi kesänä/syksynä alkaa koeajorumba, niin nälkä kasvaa syödessä. Täytyy vain pitää palkkakuittia takataskussa ja hieroa otsaa sillä, kun tulee aika valita auto ja lisävarusteet.
 
KMS sanoi:
En tiennytkään, että koneessa ei ole kahta puhallinta. No, joka tapauksessa kyseessä ei ole ns. asymmetrinen turbo, jota Saab käytti 9-5 Griffinissään (siinä 3.0 V6:ssa, peruja Opelilta). Eli uudessa padassa puhaltimen käsittääkseni ainakin pitäisi toimia molemmille riveille, mikä on hyvä asia.

Joo molemmille riveille.
Sen verran alkoi kyseinen auto polttelemaan että pyysin tarjouksen ja yritän dumpata vanhan liisarin aikaisemmin pois jos onnistuu järkevillä ehdoilla.

edit: tässä aiheesta

"Top turbo: Twin-scroll turbocharger and variable camshaft control

The twin-scroll turbocharger is reserved for the 9.5:1 compression ratio top-of-the range unit for the Vectra and Signum. The intercooler system, which is centrally mounted above the transmission, has an integrated waste gate and supplies the engine with a maximum of 0.6 bar excess pressure. The turbine wheel is made of a high-quality special steel composition. Due to its twin-scroll design, the turbine is fed simultaneously from both rows of cylinders. Separate channels – one for each bank of cylinders – separate the exhaust gas pulses. On the one hand, the operating principle minimizes turbocharger energy losses and, on the other hand, it has a positive effect on the exhaust gas flow and efficiency."

lähde: http://www.germancarfans.com
 
Tiilisukassa sanoi:
Volvoissa on noi turbot yleensä aika hitaita(Turbolag), eikä tuo automaatti varsinaisesti auta asiaa, kun pitää huudattaa kunolla ennen kun se turbo sieltä vaivautuu auttamaan.

Riippuu niin pirusti siitä puhaltimesta. Näiden uusien volvojen turboihin en ole tutustunut, mutta ainakin tuo pihassa seisova tee-femma rupeaa 2000 kierroksen jälkeen repimään siihen malliin, ettei tassua taho saada pitämään..
Turbonahan tuossa on mitsun 15T...
 
Jees, postasin tuossa eräälle autoaiheiselle foorumille seuraavanlaista:

Kävin juuri äsken ajamassa Espoon Länsiautossa GTS 2.8 Turbon manuaalina. Lyhyt, puolen tunnin lenkki.

Aika lailla sellainen kun sopi olettaakin, autossa tosin oli kitkat alla jotka kyllä nuljuivat ja pitivät heikonlaisesti kuivalla asfaltilla.

Eli subjektiiviset kommentit, ensiajo C-Vectralla ylipäätään minulle:

+ hyvät istuimet, sivutuki kunnollinen
+ todella nöyrä moottori, tonnin paikkeilta vetää täysin nurisematta ja puhtaasti - taajamassa vitonenkin on periaatteessa nk. ajovaihde vaikken toki sitä itse käyttäisi (kuuntelen mielummin moottorin ääntä), kutonen käyttökelpoinen vasta maantiellä
+ suht hyvä laaduntunne sisällä (ei siis kokemuksia tämän mallin vectrasta ollenkaan, vertailukohteena nykyinen A4 -03, joka pistää kyllä tuossa vielä niukasti paremmaksi).
+ tilat
+ sport-nappula! kuten aiemmin jo joku totesi, yllättävän suuri vaikutus
+/- vauhtisokeus sisällä, auto kulkee hyvin mutta sen lähinnä havaitsee nopeusmittarista, ei niinkään perstuntumalla
+ äänet ulkopuolella

- rengasmelu (ken tietää paljonko nuo kitkat vaikutti..)
- vähän tunnoton ohjaus molemmilla asetuksilla, sport-asento hyvin hätäinen - varmaan tottumisen myötä hyvinkin minun makuun
- hieman "pehmeä" voimantunne normaaliasetuksella (kiitos sport-napista)
- eturenkaiden pito (varmaan menee renkaiden piikkiin niin ikään) - esp päällä pätki koko ajan ja poiskytkettynä jaksoi jauhaa tyhjää muutenkin kuin paikaltaan lähdettäessä.
- äänet sisälle (eli moottori saisi kuulua reilumminkin!)

Kaiken kaikkiaan oikein asiallinen vehje, nuo renkaat vaan tekivät mahdottomaksi testata tiukempaa kaarreajoa, ja veivät kiihdytyksistä terän - alusta sinänsä tuntui ihan napakalta. Moottori erittäin vakuuttava. Ja Opel-laaduntunne on edistynyt edellisestä Vectrasta harppauksella. Hintaansa nähden erinomaisen kiinnostava auto. Edelleen näyttää etten voi välttyä tilaukselta.

Lisäyksenä: eli tuossa 2.8 turbossa on vakiona tuo IDS-systeemi, jossa sport-napin painalluksella iskunvaimennus jäykistyy, ohjausvälitys nopeutuu ja kaasun reagointi nopeutuu.
 
Ville1Suuri sanoi:
Jarrulevyistä sen verran,että ne saa missä autossa vaan kieroon,esim. tosi kovasta nopeudesta äkkijarrutuksen tekemällä.Kuumenee liikaa ja vääntyy.Itellä käynyt kans niin.Se vanne tuskin vaikuttaa siihen,jarrulevyn jäähdytysilma tulee sieltä keulasta suoraan pyöräkoteloon putkea pitkin.

No ei se nyt ihan noinkaan mene. Nykyisin toisilla merkeillä alkaa olemaan jo sen verran riittäviksi mitoitetut jarrut, että isostakaan vauhdista tehty jarrutus ei heti automaattisesti kuumenna levyjä punaiseksi. Volvo S80 oli taas täysin toista maata, jo yksi jarrutus täydestä nopeudesta riitti häivyttämään jarrut melkein täydellisesti. Jarrutuksen loppu vieläpä tapahtui motarin ramppia pitkin lievään ylämäkeen. Ilmeisesti Volvo mitoitti jarrunsa ainakin tuolloin leppoisiin pohjoismaalaisiin maantienopeuksiin.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
S225T sanoi:
- rengasmelu (ken tietää paljonko nuo kitkat vaikutti..)

Oliko rengasmelua mielestäsi enemmän kuin A4:ssä? Audissa itseäni ärsyttää rengasmelu kohtalaisen paljon ja Vectraa taas on toisaalta kehuttu melko hiljaiseksi autoksi. Kitkat taas puolestaan ovat yleensä hiljaisemmat kuin kesänakit.

Hitto kun löytäisi firmasta jonkun halukkaan jolle voisi siirtää nykyisen leasingsopimuksen lopun. Sopimusta kun on vielä 16kk jäljellä, eikä millään jaksaisi pitää tota Audia niin kauan. Jostain syystä en vain ole oikein tyytyväinen autoon ja merkkihuoltoon vieläkin vähemmän.
 
orsilla sanoi:
Oliko rengasmelua mielestäsi enemmän kuin A4:ssä? Audissa itseäni ärsyttää rengasmelu kohtalaisen paljon ja Vectraa taas on toisaalta kehuttu melko hiljaiseksi autoksi. Kitkat taas puolestaan ovat yleensä hiljaisemmat kuin kesänakit.

Hitto kun löytäisi firmasta jonkun halukkaan jolle voisi siirtää nykyisen leasingsopimuksen lopun. Sopimusta kun on vielä 16kk jäljellä, eikä millään jaksaisi pitää tota Audia niin kauan. Jostain syystä en vain ole oikein tyytyväinen autoon ja merkkihuoltoon vieläkin vähemmän.

Hohoh - merkkihuolto tosiaan. Stockmann Auto saa ainakin kovat pyyhkeet täältä Audin osalta. Joka kerta kun ollaan yhteydessä (määräaikaishuolto tahi renkaanvaihto) niin on jotain vaikeuksia. Ei yksinkertaisesti viitsitä panostaa asiakaspalveluun. Mutta se siitä.

Rengasmelua oli aika lailla saman verran kuin Audissa - tuossa tosin varmasti vaikutti se että kitkat oli uudet (autolla ajettu 12km) ja kokoa 225/17/45 tai jotain. Vaikutti muuten ihan hiljaiselta vehkeeltä.

Sain juuri sorvattua Audin palautuksen leasingista ennenaikaisesti kohtuuehdoilla ja voin palauttaa sen jo Joulukuun alussa - jos vaan Opeli saadaan maahan niin äkkiä tai joku jättää omansa ottamatta niin silloin tulee alle sellainen.
 
Richard75 sanoi:
Btw, on muuten viikon nyt ajossa 2005 A6, 3.0 TDI. 225hp, 450 Nm. Teholtaan jää 100 heppaa nykyiselle, mutta kulutus kohtuullinen ennenkaikkea. Ja tuohon saa tehoa helposti 265hp ja 560Nm, toi vakiotehokin on tosin jo riittävä.
vai että riittävä... niinku mihin? eihän täälä saa ajaakkaan, ku sen 120km/h. :eek:
 
Marauder sanoi:
Kävikö ketjun aloittajalla mielessä Skoda, esim. Superb 2.8 V6? Tilaa ja varustelua ainakin asiallisesti, eikä Skodaa ole testeissäkään pahemmin haukuttu. Farmarihan tuo tosin ei ole.

Ei käynyt. Minulla on siihen erittäin subjektiiviset syyt:

1) Ruma (liian pitkä akseliväli jne). "Edustusautomainen" (ei mun juttu).
2) Ei turbo (ahdetut vaan viehättää suunnattomasti).
3) Se on skoda.
Tiedän, ei tarvitse alkaa paasata vertailuvoitoista ja laadusta jne :) Olen täysin tietoinen merkin nykytilasta, hienoja, ominaisuuksiltaan hyviä, laadukkaita ja kestäviä autoja. En epäile näitä vertailutuloksia ja kommentteja ollenkaan. Olen vaan ollut pikkupojasta asti, eli 25+ vuotta erittäin aktiivisesti autoista innostunut ja seurannut kaikkea niihin liittyvää ja kaikki tietävät mitä Skoda oli joskus takamoottoritsekkiaikana. Negatiivinen Skoda-asenne juontaa yksinkertaisesti niin pitkältä ajalta, ettei sitä muutamassa vuodessa korjata. Joskus varmasti. Jos Skoda pitäisi nyt valita, olisi se ehdottomasti uusi Octavia RS erinomaiseksi todetulla 2.0 turbolla. Mutta eipä pidä.

Tänään juuri varmistui että saan tuon Vectran alle 1.12.
 
S225T sanoi:
Negatiivinen Skoda-asenne juontaa yksinkertaisesti niin pitkältä ajalta, ettei sitä muutamassa vuodessa korjata...

Sama minulla. Hyvä kaverini, hänen veljensä ja vanhempansa ovat kovia Skoda faneja ja melkein joka kerta, kun tulee puhetta autoista, tulee juttua tuon merkin imagosta. En vain voi kuvitella ajavani Skodalla. Vaikka kuinka kerrottaisiin hyvistä puolista, edullisuudesta ym. Kun ei iske, niin ei.
 
Zone-sarja -42%
jarze sanoi:
vai että riittävä... niinku mihin? eihän täälä saa ajaakkaan, ku sen 120km/h. :eek:

Varmaan helpompi kun itse kerrot sen, mihin nuo modernit kutosdieselit ei riitä? Vaikea keksiä mitään todellista tarvetta missä niistä loppuu voima kesken. Ne kun riittävät mainiosti baanalla reilusti parin sadan paremmalla puolen oleviin matkanopeuksiin ja ohituskiihtyvyydetkin ovat varmasti riittävän hyvää luokkaa.
 
NHB sanoi:
Varmaan helpompi kun itse kerrot sen, mihin nuo modernit kutosdieselit ei riitä? Vaikea keksiä mitään todellista tarvetta missä niistä loppuu voima kesken. Ne kun riittävät mainiosti baanalla reilusti parin sadan paremmalla puolen oleviin matkanopeuksiin ja ohituskiihtyvyydetkin ovat varmasti riittävän hyvää luokkaa.
hö... no niiiii`ii...mun mielestä älytöntä sanoa, että "riittävästi", kun kuuluis sanoa "perkeleesti". On munkin autossa parisataa heppaa, mutta sanoisin kyllä, että niitä on "enemmän, kuin tarpeeksi.."

En tiedä ymmärsitkö mun pointin ekassa viestissäni, mutta en mä ainakaan ymmärtäny mitä ajat takaa tolla "kerro itse mihin ei riitä...":)
 
sporteme sanoi:
En vain voi kuvitella ajavani Skodalla. Vaikka kuinka kerrottaisiin hyvistä puolista, edullisuudesta ym. Kun ei iske, niin ei.

Olin täsmälleen samaa mieltä, kunnes umpikiero autokauppias pakotti minut koeajolle. Nyt on Octavia tilattu, no onneksi kaveri lupasi ostaa karvalakin ja ilmastointiteippiä sen helvetin ruman merkin päälle...
 

Suositut

Back
Ylös Bottom