Volvo S40 T4 ostaako vai eikö ostaa...

Kokemuksia moisesta?
Eroa paljonkin alustan/ajo-ominaisuuksien osalta ns. tavismalleihin?
Iskenkö käteni scheisseen jos ostan käytettynä?

Omia/kaverin kokemuksia autosta, tai oikeastaan haukkukaa pystyyn niin pääsen tästä prkleen autokuumeesta eroon...

suddendeath sanoi:
Kokemuksia moisesta?

Itsellä on V50 T5 ja voin sanoa, että tyytyväinen olen ollut. Minkä vuotinen malli ja paljonko on ajettu? Millainen omistajatausta on, koska nämähän turbo vehkeet ovat "revityskoneita"?

Mitäs tulis mieleen, itsellä oli tollanen myynnissä vähän aikaa (firman peli)...

Vanhemmissa versioissa ei muistaakseni ollut tehtaan ilmoituksesta huolimatta tehoa kahtasataa hevosvoimaa, vasta uudemmissa sen verran löytyi (muistaakseni vasta -99).

Kiva vehje ajaa, mutta keula vetelee aika reippaasti kun pedaalin niittaa lattiaan. Lambda anturit on kai pikkuisen kulutustavaraa. Varustelu on hintaluokassaan aika perusmallia, useimmissa on ainakin puolinahat, ilmastointi, vakionopeudensäätimet ja sähkölasit.

Kannattaa tarkistaa omistajahistoria ja huoltokirja kunnolla, ainakin se yksilö, joka mulla oli ajossa, oli vähäisistä kilometreista huolimatta aika piiskattu vehje, vaikka tehot olikin vielä tallella.

Viripotentiaalia tossa on vaikka mihin, T4 riittää käsittääkseni reilusti yli 250hp:n.

Itse varmaan hankkisin kyllä tollasen itellenikin, jos edullisesti saisin hyvän yksilön.

Meillä oli pari vuotta sitten tommone s40 T -00 ja mainio peli oli ajella, paras auto mitä tähän mennessä on ollu. noihin s/v 40 uudistettiin aika paljon osia tossa 2002 mallista ylöspäin. mä sanoisin alustan ainooks miinukseks tossa autossa, muuta ei oo tullu vastaa eikä ongelmia ollut.

sporteme sanoi:
Itsellä on V50 T5 ja voin sanoa, että tyytyväinen olen ollut. Minkä vuotinen malli ja paljonko on ajettu? Millainen omistajatausta on, koska nämähän turbo vehkeet ovat "revityskoneita"?

Vaparit korkeilla tehoilla ja kierroksilla vasta revityskoneita onkin. Vähemmän sitä turbolla tarttee kaasutella, että eteen liikahtaa.

Tsoni sanoi:
Meillä oli pari vuotta sitten tommone s40 T -00 ja mainio peli oli ajella, paras auto mitä tähän mennessä on ollu. noihin s/v 40 uudistettiin aika paljon osia tossa 2002 mallista ylöspäin. mä sanoisin alustan ainooks miinukseks tossa autossa, muuta ei oo tullu vastaa eikä ongelmia ollut.

Vähän matalaprofi rengasta ja tukitankoa, niin meikäläisellä muuttui todella paljon ajo ominaisuudet..

Nakkeli sanoi:
Viripotentiaalia tossa on vaikka mihin, T4 riittää käsittääkseni reilusti yli 250hp:n.

260hp itsellä ja se alkaa olemaan "täynnä". Seuraava aste olisi 280 ja siihen tulisi uusi turbo. Kyllähän varmaan tuon 260hp ylikin menee näillä vehkeillä, mutta ei välttämättä pysy kovin hyvin kasassa.

sporteme sanoi:

Vuosimalli -99, 150tkm. Auto ollut samalla omistajalla uudesta lähtien, matka-ajossa enimmäkseen... Tätä tuskin on revitetty hampaat irvessä.

Pitää koeajaa. Ja miettiä tarkoin, paria S40:stä (1.8 ja 2.0) ajaneena en kovin vakuuttunut ollut alustasta, hieman notkean oloisia olivat.

suddendeath sanoi:
Pitää koeajaa. Ja miettiä tarkoin, paria S40:stä (1.8 ja 2.0) ajaneena en kovin vakuuttunut ollut alustasta, hieman notkean oloisia olivat.

Ei noissa ja T4:ssa ole samaa alustaa.

Raven sanoi:
Ei noissa ja T4:ssa ole samaa alustaa.

Eipä tietenkään, aivan totta. Nuo ajamani volvot vain jäivät mieleen negatiivisessa mielessä nimenomaan löysähkön alustan vuoksi...

T4 ei se välttämättömyys ole, mutta kun tuommoinen nyt sattui kohdalle niin otan vakavaan harkintaan. Tehokasta autoa on tietysti myös mukava ajaa.

Saa nyt nähdä kun mahdollisesti vloppuna käyn ajamassa, josko kuume käy sietämättömäksi. Pankin setääkin pitää käydä jututtamassa.

Mike sanoi:
Itse olen harkinnut seuraavaksi 2.0T, onko tässä radikaali ero T4 malliin? Hevosia pitäis olla enemmän kuin nykyisessä ja 2 litrasessa turbossa taitaa olla 160hp, joten menisi nippanappa yli.

Jos käytettynä meinaat, niin ota T4.. Hintaeroa ei ole pahemmin ja tehoja löytyy vakiosta 40hp enemmän. Ja vääntöäkin enemmän. Nyt en tosin muista paljonko.. Tarkistin, vääntö melkein 100Nm enemmän.
Ja en tiedä onko 2litrasessa luistonestoa.
Lisäksi T4 virittäminen on kohtalaisen halpaa. Matalapaine turbon virit jää sinne 200hepan paikkeilla, kun lähes samalla hinnalla saat t4:seen 260heppaa.

Raven 2litraisessa on luistonesto napista käytettävä.
Ja toikin on totta että yli 200 sataan kaakkiin saa jo ruveta vaihtamaan isompaa turboa. (mutta siitäkin kyllä selviää rahalla).

Mike radikaalista erosta sanoisin että 2003mallinen 2.0t on parempi ajettava kuin vm2000 T4, T4:en älyttömän vetelyn takia, voipi tietenkin olla että sekin ongelma on saatu korjattua.

Edit: volvot on muuten hauskoja autoja 2.0t on mitattu vakiona 170heppaa ja toisessa yksilössä 163.

-98 T4 autom. löytyy. Koeajoauto ja ostettiin mutsille, kun sillä oli ajettu 15 000 km. Tällä hetkellä mun auto ja ajettu 85000 km. Mitään vikaa ei ole ollut, normaaleissa määräaikashuolloissa käytetty. Alusta on kohtuu hyvä. Teho löytyy mukavasti, vaikka manuaaleilla olisi ehkä tässä tapauksessa mukavampi ajaa. Kumminkin automaatti ei kiihdytyksessä paljoa häviä kun lyö sporttivaihteen päälle, mikä antaa koneen kiertää aina punarajalle ennen vaihtoa. Hyvä perusauto ja sporttisuus ulkonäössä ja suorituskyvyssä mukavaa plussaa, kun vähän tekee mieli polkasta joskus. Joku 7 s taitaa olla valmistajan antama 0-100 kiihdytys.

Otin tossa kuvan toissapäivänä, kun pesin auton.

Liitteet

• DSC00957tn.webp
    DSC00957tn.webp
    162,7 KB · Katsottu: 8 026
sterpuska sanoi:
Edit: volvot on muuten hauskoja autoja 2.0t on mitattu vakiona 170heppaa ja toisessa yksilössä 163.

Eiköhän nuo tehot vaihtele vähän kaikilla automerkeillä. :)

Juu tottakai ne vaihtelee mutta siinä vaan rupeaa tulemaan eroa kun saa jonkun maanantai kappaleen missä on 150?heppaa ja toisessa onkin toi 170kaakkia.

Sitäpaitsi sellainenkin huhu liikkuu autopiireissä että T4:ssa olisi todellisuudessa vakiona jo 210-220heppaa.

Kaveri ollu biliassa duunissa parivuotta ja jauhaa aina samaa virttä että v ja s40 olis helvetisti pikku vikoja mut jokainenha tekee omat ostopäätöksensä

ps. ajan itsekkin kyllä volvolla ja muijalla o v40 2.0t

Tossa on aika kapea se hyvä vääntöalue millä otetaan kovia lähtöjä, jää sutimaan tai sitten hyytyy todella helposti, T5 paljon parempi tässä suhteessa. Toi nyt on niin vähäpätöinen seikka normaaliajossa, ettei kannata huolestua. Itse toki ostaisin BMW:n.

Back
Ylös Bottom