Voimapyörä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fish
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: Voimapyörä ja keskivartalon rautainen hallinta

Meta description: Yksi tehokkaimmista core-liikkeistä. Voimapyörä kehittää voimaa, vakautta ja tiukkaa keskivartaloa nopeasti.

Tein tos perjantaina voimapyörää ja ajattelin kun ei oikeen vatsas tuntunu, luulin sitte siinä että tekniikkahan tässä kusee kun eipoltetta tuu. Tein siihen perään pari 10 kpl linkkuveittiä. Kyllä nyt on packki kipee, tuntuu ku olis noi syvätkin vatsalihakset tehny jotain. Pitää toi tekniikka vielä saada oikeen hyväksi niin täs on sitte mun vatsatreeni.

abine sanoi:
Tein tos perjantaina voimapyörää ja ajattelin kun ei oikeen vatsas tuntunu, luulin sitte siinä että tekniikkahan tässä kusee kun eipoltetta tuu. Tein siihen perään pari 10 kpl linkkuveittiä. Kyllä nyt on packki kipee, tuntuu ku olis noi syvätkin vatsalihakset tehny jotain. Pitää toi tekniikka vielä saada oikeen hyväksi niin täs on sitte mun vatsatreeni.

Ite oon nyt voimapyörän lisäks tehny istumaannousuja reippaasti alle nollakulman ja jalannostot persuusta penkin ulkopuolella ja siis kaikkia 3x max.
Tällasta nyt kokeilen mut mä vaan en saa vatsoja tolla pyörällä yhtään sen kipeemmäks ku muilla liikkeillä. Voiko munki tekniikka sit olla niin perseellään et en muka saa siitä käytännössä mitään tuntumaa vatsoihin...?

skuge sanoi:
Kuinka leveällä porukat pitää jalkoja tuossa liikkeessä ?

Itse pidän jalat käytännöllisesti katsoen yhdessä, eihän tässä sisäreisiä olla venyttämässä...
;)

Edit: Tai taitaa siinä sellanen kymmenen-viistoista senttiä olla väliä. Oli pakko kokeilla duunin lattialla "kylmiltään", herätti pikkasen huomiota.. :hyper:

Teen itse voimapyörää kyykkypäivän yhteydessä (Kyykyillä lämmitellään vatsat voimapyörätreeniä varten..). Ainut vatsalihasliike, jolla saa jo muutamalla sarjalla pakin todella kipeäksi. Pääsin tekemään voimapyörää vahvistettuani ja huollettuani alaselkää kyykyillä ja maveilla - ennen kyykkäilyn aloittamista voimapyörä sattui alaselkää ihan pirusti. Käytän voimapyörässä voimannostovyötä, mutta pyrin siitäkin eroon pikkuhiljaa, vyö helpottaa kovin raskasta liikettä.

Kun aloitin voimapyrän (polviltaan) sain 8+6+4. Sarjat teen failureen asti. Nyt menee 3x10-12. Ennen voimapyörää vatsojen tekemisessä ei ollut mitään järkeä -kymmeniä ja taas kymmeniä nitkutuksia ja supistuksia, ilman mitään tuntumaa seuraavana päivänä. Tällä liikkeellä 3 sarjaa riittää, ihan niinkuin kyykkyynkin.

Lisäksi uskon kokonaisvaltaisten perusliikkeiden nimeen. Tämä on juuri sellainen.

Naisten Trendi-lehdessä on tällainen ohje:

Asetu polvillesi lattialle. Pidä vartalo jäykkänä, vedä vatsa sisään ja rullaa tangolla eteenpäin niin, että kädet menevät koko ajan edellä. Pidä ranteet suorina ja varo päästämästä selkää notkollö. Valuta liikettä niin pitkälle eteen kuin pystyt ja palaa lähtöasentoon. Toista liike heti. Tee liikettä 4x12 rullauksen sarja, mutta vähennä annostelua heti jos selässä alkaa tuntua kipua.

Tää on kyllä ihan ehdoton liike vatsoille. Puolessa vuodessa tapahtunu itellä ihan älytön kehitys tossa voimapyörässä. Joulun jälkeen kun kokeilin treeneissä(ensimmäinen kerta) meni 5*2 ja nyt puolvuotta myohemmin pystyy tekeen 10*10
Selkää ei saa päästää retkataan ja mitä lähempänä jalat pitää toisiaan sen raskaampi liike on. Päkijöillään en oo kokeillu mut epäilen et ei menis.

Löysin tommoisen voimapyörän pikaisen haun jälkeen.
3403524_kuva2.jpg

Eli netanttilasta löyty hintaan 9.90 €
linkki

DeFic sanoi:
3403524_kuva2.jpg

linkki

Jeps, tollaisella rullailen itsekin ja täytyy sen kestävä olla, kun kestää mun 120 kg ruhoa....

DeFic sanoi:
3403524_kuva2.jpg

linkki

Mulla on juuri tuollainen. hyvin toimii :)

Mä tilasin mun voimapyörän tuolta voimaharjoittelu.net(SSpower) ja hyvin on toiminu!! :whip: :rock:

Ite omistan kyseisen voimapyörän,täytyy kyllä antaa kaikki mahdollinen kunnia tälle laitteelle :worship: vahvistaa kyllä vatsaa niin hyvin että :kippis1: voi kylä sanoa että ei ollu :david: hankinta.ja vatsat saa kyytiää :whip:

Kyllähän tuolla salilla katseita kerää kun ainoana sitä äheltää:D

Itse teen levytangolla ja vastusta saa lisäämällä painoja tankoon...

Eli millasia tuloksia ootte saaneet aikaiseksi kyseisellä laitteella? Eilen tuli tommonen hommattua ja olis tarkotuksena sitä myös käyttää. Hyviä treenivinkkejä otetaan vastaan...

On tullut, kasvanu muiden vatsalihasliikkeiden toistomäärät huomattavasti siitä kun otin tuon mukaan. Ei se pelkästään tuon liikkeen ansiota ole mutta suurilta osin kyllä. Erittäin tehokas liike ja joka kerta kun tuota tekee niin seuraavana päivänä on massu perkeleen jumissa :)

Parhaiten toimii kun vetää kädet suoriksi ja nenän melkein lattiaan kiinni. Pitää vaan kattoa ettei selkä pyöristy liikaa taakse päin, oma selkä ei ainakaan tykkää kun olen tämmönen lievästi selkävammainen.

Sit kun tulee jo paljon toistoja niin lisää vastusta siten, että pistää jalat suoriksi ja päkiät lattiaan. Siitä sitten heilumaan vaan. :)

Mulla on aina ollut vähän ongelmia olkapäiden kanssa ja voimapyörä vain pahensi sitä. Eli vatsan treenaamisessa on oiva peli, mutta mun olkapäillä sitä ei säännöllisesti pysty ilman ongelmia tekemään. :(

Itse teen voimapyörää suoralla tangolla, ja jos ei tarpeeksi tunnu niin lisää painoa tankoon. Ja nokkaa on hyvä käyttää lattiassa, varsinkin alasmeno ottaa vatsaan ihan tosissaan. Teetkös sitten polviltas vai suorin jaloin kyseistä liikettä? Itse en kykene vain polviltaan tekemään järkevästi. Itse ainakin olen huomannut kehitystä liikettä tehdessäni. Vatsarutistukset lisäpainoin inclinenäkin tuntuu jo leikiltä tuon jälkeen :evil: . Itse teen voimapyörää ja sitten vielä päälle vatsarutistuksia päälle niin lähtee viimesetkin mehut vatsasta...

Että sellasta...

Voimapyörä on kunigasliike. Kannattaa vain aloittaa varovasti ja tehdä ensin polviltaan pari kolme sarjaa 20 toiston verran. Pari kertaa viikossa.

Hyvä lisä muun vatsatreenin ohella. En silti suosittele ylipäätään tekemään vatsoja enempää kuin kerran tai pari viikossa.

Tein muuten aikoinaan oman ennätyksen; 16 toistoa voimapyörää suorinjaloin. Käy paine kylläkin olkapäille ja alaselälle aika lailla. OLKAA VAROVAISIA!

Jackie Chanhän teki tota voimapyörää jossain leffassa kuin vettä vain. On siinä vasta teräsvatsainen pirulainen!!

Hyvä laite tuo on. Varmasti saa tuntuman vatsaan, mutta varovainen pitää tosiaan selän/olkapäiden kanssa olla, että ei tule turhia loukkaantumisia. (sitä selkää saa oikeasti jännittää, että ei pääse taipumaan)

training_day sanoi:
(sitä selkää saa oikeasti jännittää, että ei pääse taipumaan)
Sehän kuuluisi olla "köyryssä". Ainakin tuo lopetti mulla selkäkivut voimapyörää tehdessä.

Back
Ylös Bottom