Voimapyörä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fish
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: Voimapyörä ja keskivartalon rautainen hallinta

Meta description: Yksi tehokkaimmista core-liikkeistä. Voimapyörä kehittää voimaa, vakautta ja tiukkaa keskivartaloa nopeasti.

Maksaa Selkäinaholla aivan perkeleesti, olikohan 300mk:n luokkaa postikulujen kans.

Myös kuponkiuutisissa/ideakuvastossa on ollut vastaavia myytävänä, hintaa en muista, kuitenkin paljon halvempi.

Menkää lähimpään kumiliikkeeseen, ja osta halkaisijaltaan noin 15 senttiä oleva pyörä jonka läpi menee pari-kolme senttinen reikä (n. 10-15 euroo), 25-30 senttinen alumiini/teräs tanko läpi (vähä rasvaa väliin), sit naapurin fillarista pyörän tupit irti, ja tupit paineetaan tankojen päihin, niin että se tiivistää renkaan sen tangon keskelle, ja kas näin sinulla on kädessä VOIMAPYÖRÄ!

Katookohan mun fillarista ne tupit eka!??!

suoritus kannattaa tehä niin, että ikään kuin "sukeltaa" pää käsien välissä niin syvälle että vartalo on lähes tulkoon suorana, napa hipoo lattiaa, ja siitä sit samaa reittiä takas perse edellä, pieni koroke polvien alla abaut 10 senttii. Pysäytyksillä ja lisälevyilla saa kivasti vastusta touhuun.... Ei muutaku joka jamppa nyt askarteleen niin saadaan ne "rummut" kuntoon....
:) :p

niin voitteko kertoa tietämättömälle, mikä on voimapyörä ja mitä se treenaa?? jotkut puhu jotain vatsojen treenaamisesta......:confused:

Originally posted by naiskovis
Yritin tuota ja sain polvet vereslihalle. Teinkö jotain väärin vain onko tuo taas näitä no pain no gain -juttuja?

:D :D Päiväni pelastus! :D

Eikös tuo liike vaikuta niihin mystisiin "syviin vatsalihaksiin" eli pitäisi poistaa pömppövatsaa?

Toinen versio on tietysti pestä lattiat himasta käyttäen rättiä kummassakin kädessä (Sama liike kuin tuolla pyörällä). Näin voi saada elämänkumppanilta sympatiaa omalle harrastukselleen :cool:

Ohops, tulipas nostettua vanha threadi hieman ylös...

En nyt osaa tarkalleen sanoa, mihin kaikkeen toi vaikuttaa, mutta jotain pervoa se tekee! 5*10 jälkeen maha on kipee 3-4 päivää! Aivan erilainen tuntuma tulee vatsaan kuin muilla liikkeillä.....
ja tota on helppo tehdä vaikkapa Roccon urotöitä seuratessa :hmmm:

Hommattiin nyt meillekin jonkinlainen voimapyörä (aika lelun tuntuinen, mutta kuitenkin), tais olla jossain vajaan 10 euron paikkeilla paikallisessa Säästökuopassa.

En tosin ole päässyt kokeilemaan kuin vasta kerran, kun on pieni flunssa päällä. Mutta ainakin ekan kokeilun jälkeen oli pakki kipeänä kolmatta päivää... Eli odotan innolla, kunhan pääsee enemmän testailemaan... (jos se pysyy ehjänä...)

Itäkeskuksen stadiumissa oli peruspyörä. 11,90e. eli hintakin oli kohdallaan.

Upea liike!

Eilen tuli kokeiltua ekaa kertaa salilla levytangon avulla. Tein siten, että olen alkuasennossa polvillani ja jumppamatto polvien alla. Siitä sitten rullaan tangon niin kauas, että vatsa, rinta ja kasvot ovat sentin päässä lattiasta ja sitten kiskon itseni takaisin alkuasentoon.

Tein 2x15 sarjat tuota ja kipeäksihän ne vatsat tuolla tosiaankin saa :D

Yksi kyssäri: mulla menee pakosta ala-asennossa, ja varsinkin siitä ylöspäin lähdettäessä selkä hieman notkolle jolloin se tuntuu myös alaselässä.

Onko tuo ihan normaalijuttu, itse en ainakaan millään saa selkää pidettyä niin suorana, että tuntuisi vain vatsoissa. Vai pitääkö alaselkää saada vahvemmaksi? Liikkeen tein siis jalkapäivänä viimeisenä liikkeenä.

Selkä ei pääse notkolle kun pitää vaan lantion tiukasti edessä ns. panolihaksilla.

Sitten vielä parin sekunnin pysäytys alhaalla..:whip:

Olen kokeillut tuota voimapyörää seisten (siis alkuasennossa jalat suorina ja perse kohti kattoa), tosin aika lyhyitä sarjoja tulee.

Mutta onko tekniikassa jokin pielessä, kun etureisiin ottaa niin pirusti noustessa siitä ala-asennosta? Tuntuu lähinnä kuin reisilihas olisi irtoamassa reisiluusta (jos nyt sellaista voi tapahtua). Eikö tarkoitus ole kuitenkin pitää polvet koko ajan suorina? Tulee kyllä vatsalihakset ihan sikakipeiksi jo tuollaisesta 3 x 5 hommasta.

Originally posted by naiskovis
Mutta onko tekniikassa jokin pielessä, kun etureisiin ottaa niin pirusti noustessa siitä ala-asennosta? Tuntuu lähinnä kuin reisilihas olisi irtoamassa reisiluusta (jos nyt sellaista voi tapahtua). Eikö tarkoitus ole kuitenkin pitää polvet koko ajan suorina? Tulee kyllä vatsalihakset ihan sikakipeiksi jo tuollaisesta 3 x 5 hommasta.

Onko se oikein kipua vai käytätkö vain liikaa reisiä siinä apuna?

Hauskoja kysymyksiä, joihin mielenkiinnosta on pakkokin vastailla.
Voimapyörä on mulle lempinimi liikkeelle, jota voidaan tehdä erittäin raskaasti ja paljon keveämminkin.
Tuo voimapyörä mikä oli erään kommentoijan linkissä,on hiukan perseestä mielestäni, koska se maksaa liikaa..=) Minä en kaupallisten voimapyörien kanssa treenaa. Sitä varten on ollut tangot ja tulee aina olemaan saleilla, joita saleiksi voi kutsua.;) ;)

Eli miten tuo käytännössä tehdään?

Itse näin kyseisen vempeleen ensimmäistä kertaa ja könähdin polvilleni, otin pyörää sarvista ja annoin valua vaakatasoon. Siis siten, että loppuasennossa olin levynä ja kädet suorana edessä. Tuosta sitten puristamalla ylös.

Ainakin tuntui vatsoissa, joten taidan jatkaa harjoitetta. Menikö oikein? Uusia vinkkejä?

Arvaakohan seisovilteen jyräyttää?

Noin mä olen sitä tehnyt. Lisämausteena voi tehdä sivuvatsoja rullaamalla pyörää sivuille.

Tuli selkä vähän pipiksi kun päästi selän retkahtamaan, eli tästä eteenpäin teen liikkeen vain niin alas kuin saan pidettyä alaselän vatsoilla "kasassa". Samoin pidän kyynärpäitä vähän koukussa jotta rinta ja ojentajat eivät väsy ennen vatsoja.

Aika harva saa suorilta tehtyä seisoviltaan, ainakaan mulla ei onnistunut.

Back
Ylös Bottom