Voimapyörä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fish
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: Voimapyörä ja keskivartalon rautainen hallinta

Meta description: Yksi tehokkaimmista core-liikkeistä. Voimapyörä kehittää voimaa, vakautta ja tiukkaa keskivartaloa nopeasti.

Havaitssin voimapyörän todella tehokkaaksi poistamaan vatsan pullotusta.
Mutta... olkapää kipeytyi niin pahasti että joudun tuosta luopumaan.
Syy oli ehkä väärä suoritustekniikka, tai joku muu, en kuitenkaan riskeeraa enää tuolla laitteella, niin paljon säikäytti.

Eli, hyviä korvavia vinkkejä jotka käy nimenomaan noihin poikittaisiin, tietty voi heittää hyviä vatsaohjelmiakin, tai linkkejä hyviksi havaittuihin.

Kiits

Voimapyörä on jumalallinen ja korvaamaton. Staattiset pidot on kanssa kivoja.

whizzz sanoi:
Mutta... olkapää kipeytyi niin pahasti että joudun tuosta luopumaan.Kiits

Teitkö polvilta vai seisaaltaan? Mulla ainakin ottaa polviltaan tehtynä sairaasti olkapäihin, mutta seisaalta ei lainkaan. Teen normaalilla olympiatangolla, johon kiekkoja fiiliksen mukaan. Tehoaa enkä tiedä syville vatsoille korvaavaa. Staattiset pidot ehkä, mutta niistä puuttuu se groove.

Kemmeri sanoi:
Teitkö polvilta vai seisaaltaan? Mulla ainakin ottaa polviltaan tehtynä sairaasti olkapäihin, mutta seisaalta ei lainkaan. Teen normaalilla olympiatangolla, johon kiekkoja fiiliksen mukaan. Tehoaa enkä tiedä syville vatsoille korvaavaa. Staattiset pidot ehkä, mutta niistä puuttuu se groove.

Miten se tehään seisaalteen???:eek:

Wintikka sanoi:
IMHO: jos liike tuntuu jo polvilta tehtynä, niin en lähtis sitä seisoviltaan tekemään.
Sama. Pystyn kyllä seisaaltaan tekemään, ja ihan loistavalla tekniikallakin, mutta tuntuu siltä, että selkä sanoo "poks" ihan minä hetkenä hyvänsä. On siis todella vaikea pitää selkä suorana päästämättä sitä notkahtamaan jos ihan alas asti laskeutuu.

jokke_pappa sanoi:
Miten se tehään seisaalteen???:eek:

Mitenköhän tuon selittäisi? Aloitusasento on kuin SJMV:ssä eli tanko jaloissa ja perse kohden taivasta. Tästä lähdetään hallitusti työntämään tankoa eteenpäin, kunnes haluttu kulma on saavutettu, josta sitten palataan aloitusasentoon. Olennaista on tehdä työ vatsalla ja samalla suojata selkää aivan kuten tekisi normaalilla rollaattorilla. Jos tuntuu kevyeltä, isonnetaan kiekkoja. Vahvaolkaiset vetävät "levyksi", itse jätän vajaaksi (tuommoinen 45-astetta ala-asennossa). Rullaukselle voi laittaa myös esteen niin eivätpä pääse painot karkaamaan.

Kemmeri sanoi:
Mitenköhän tuon selittäisi? Aloitusasento on kuin SJMV:ssä eli tanko jaloissa ja perse kohden taivasta. Tästä lähdetään hallitusti työntämään tankoa eteenpäin, kunnes haluttu kulma on saavutettu, josta sitten palataan aloitusasentoon. Olennaista on tehdä työ vatsalla ja samalla suojata selkää aivan kuten tekisi normaalilla rollaattorilla. Jos tuntuu kevyeltä, isonnetaan kiekkoja. Vahvaolkaiset vetävät "levyksi", itse jätän vajaaksi (tuommoinen 45-astetta ala-asennossa). Rullaukselle voi laittaa myös esteen niin eivätpä pääse painot karkaamaan.

OK, kiitti...En kyl varmaan lähe vähään aikaan tekee, ku satutin selän eilen maastavedossa:wall:

Tuonhan voi korvata vatsalihasohjelmalla, jossa on monipuolisesti liikkeitä. Normaali sit up, rutistukset, jalkojen nosto, kierrot ja imuri. Liikkeitä tehdessä kannattaa keskittyä lihaksiin eikä toistoihin. Hyvällä keskittymisellä riittää 10 toistoakin.

mäki tossa eilen hankin sellasen ja ei voi sanoa muuta ku että hyvältä laitteelta vaikuttaa.. makso vaan 9.9€ ja tuli mukana polvien alle pehmusteet.. Eilen sit tein kotona n. 4*5 ja illalla tuntu vatsassa ihan kivasti :D Sit ku tänään koitin tehdä niin sattu vatsaan niin saatanasti :hyper: Se on hyvä vaan ku ei o salilla saanu vatsoja kipeeks pitkään aikaan :D :kippis1:

Maailman selkein viesti tääki..

Miten muuten vältetään olkapäiden/käsien puutuminen ko. liikkeessä?

Tanssiva Rosvo sanoi:
Kyllähän tuolla salilla katseita kerää kun ainoana sitä äheltää:D

Sama peli. Olen muuten huomannut, että voimapyörässä huomaa heti jos tulee taukoa liikkeestä. Nopeasti romahtaa tuossa kestävyys, ja nopeasti se taas nousee kun alkaa tekemään.

Itse annan käsien olla vähän koukussa ja kyynärpäät koskettaa lattiaa kevyesti uloimmassa asennossa, näin ei ojentajat ja olkapäät ole niin kovilla.

Tuolla rullalla parempi tehdä kuin tangolla, IMO.

Voi olla että teet liikkeen jotenkin väärin (ehkä).. Ainakaan mulla ei o kädet eikä olkapäät puutunu. Kannattaa varmaan kattoo jotenki video miten se kunnolla tehdään. :kippis1:

-Marchi- sanoi:
Miten muuten vältetään olkapäiden/käsien puutuminen ko. liikkeessä?

Eipä oikein mitenkään. Itse jouduin käytännössä luopumaan tästä liikkeestä just olkapääongelmien takia. Olkapäät ottivat aika pahasti itseensä voimapyöräillessä.

Ostin tuossa vähän aikaa sitten kyseisen laitteen, mutta alkaa vähän harmittamaan kun se ottaa niin paljon enemmän alaselkään kuin vatsoihin.
Teenkö jotain väärin?

ja teen sen polvet maassa

Mupa sanoi:
Ostin tuossa vähän aikaa sitten kyseisen laitteen, mutta alkaa vähän harmittamaan kun se ottaa niin paljon enemmän alaselkään kuin vatsoihin.
Teenkö jotain väärin?

Pidä selkä kyyryssä ja keskikroppa jännittyneenä, älä päästä mahaa alas.

Mupa sanoi:
Teenkö jotain väärin?

Joko se liike ei vain sovi sinulle tai sitten päästät jännitystä pois ja selkä pääsee ala-asennossa "notkahtamaan" tms. Siis kaikillehan toi ei sovi: joko alaselkä tai olkapäät ottaa liikaa hittiä...

Wintikka sanoi:
Joko se liike ei vain sovi sinulle tai sitten päästät jännitystä pois ja selkä pääsee ala-asennossa "notkahtamaan" tms. Siis kaikillehan toi ei sovi: joko alaselkä tai olkapäät ottaa liikaa hittiä...

Eikös voimapyörässä vois ottaa pelkän negatiivisen vaiheen hitaasti ja sitten vaikka punnertaa ylös. Jos selkä meinaa ylös tullessa "notkahtaa"?

Itse saan ainakin viimeisiin toistoihin hyvän rutistuksen tälleen..

Back
Ylös Bottom