voimapyörä pystystä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Onko kuinka yleistä, että saa voimapyörällä vedettyä toiston pystystä? Iselläni menee aika hyvin polviasennosta, mutta pystystä ei oikeen lähellekkään. Kannattaako lisätä joku lisäpaino selän päälle vai pitääkö vaan hinkata semmonen sata polvilta, ennenkuin kannattaa kokeilla pystyversiota?

Mulla alkoi onnistumaan pystystä silloin, kun aloin saamaan polviltaan jotain 20 toistoa. Alussa vain pari toistoa eikä edes ihan alas asti.

En oo koittanut polvilta maksimitoistoja, tusinan toiston sarjat tuntuu jo aika hyvin. Pystystä menee 2 toistoa, minkä jälkeen on vatsat poissa pelistä melkein viikon. Oon koittanut pikkuhiljaa nostella noita polviltaan toistomääriä ja sitten vasta siirtyä tekemään pystystä tämän takia, mikä tahansa treeni on yhtä myrkyn juontia jos on vatsat jo valmiiksi palasina.

Taitaa tuossa voimapyörässä jotain magiaa olla, täytyy tehdä jatkossakin. Viime viikolla kokeilin sitä ensimmäistä kertaa kunnolla (polvillaan, levytangon päissä 10 kg:n levyt), yksi sarja - joku 15 toistoa, ei läheskään loppuun saakka. Ylävatsat oli kolme päivää pirun kipeät.

Sellanen mustalaisen lempinumero menee aika puhtaasti. Vähän vastaan omaan kysymykseeni, mutta tuli mieleen että jos tekee polviltaan vaikka jonkun pienen korokkeen päällä, niin luulis että se olis astetta lähempänä tota pystystä rullaamista, ja siis monta astetta raskaampaa.

2 toistoa ja pötsi valmis ... kuullostaa just hyvältä, eli lyhenee tuo vatsatreenin pituus aika oleellisesti. Eikös tuo voimapyörä ole aika kokonaisvaltainen liike, noin vatsan osalta? Eli ylä, ala ja sivut tulee kerralla (todennäköisesti olen väärässä, liian hyvää ollakseen totta).

nim. vatsat on vittumaisia.

ite oon tota koittanut kanssa, oon tehnyt rinnan ja vatsan samana päivänä, vatsan jälkimmäisenä. Polviasennosta toki kun siinäkin joku 15 toistoa riittää ja on aivan finaalissa. On vielä vähän hakusessa missä asennossa polvia tulisi pitää ja kuinka leveällä otteella ottaa käsillä kiinni, mutta kyllä se sieltä löytyy. pidän ison kokosia eli vaikka 20kg kiekkoja päissä ja kyllä tuntuu, aika killeri liike.. sitten siihen päälle 2-3sarjaa niin paljo rutistuksia kun jaksaa ja ainakin mulle piisaa.:D

Kun selkä ja lantio on yhtä puuta, niin ainakin tuntuu hieman hankalalta tuo pystystä vetäminen. No, täytyy yrittää tätä joku kerta. Ite oon polvilta vetänyt ensin 30 ja sitten 20, toisella kertaa kymmenen ekaa niin että vatsa osuu maahan ja loput hieman vajaita, jolloin nämä tuntuvat ottavan tehokkaammin koko vatsan alueelle.

On muuten ihan yhtä helvettiä toi voimapyörä pitkälle voimapyöräilijälle... Yäk. Sattuu olkapäihin ja perseeseen ja siltä väliltä ihan jokaiseen mahdolliseen paikkaan.

No, voihan siinä olla joku tekniikkavirhekin...

Originally posted by vilho_kanuuna
Onko kuinka yleistä, että saa voimapyörällä vedettyä toiston pystystä?
Riippuu ihan ihmisestä. Itse olen tälläinen lyhytkoipinen hukkapätkä joten voimapyöräily pystyasennosta lähtien ei tuota erityisempiä vaikeuksia. Pidemmälle liike on varmasti hankalampi. Voisihan sitä yrittää aluksi pystystä niin että jättää liikkeen vähän vajaaksi ts. ei mene ihan alas asti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mulla toi syvä voimapyörä asento ottaa sillee ovelasti vasempaa olkapäähä, siis siinävaiheessa ku ollaa iha lattiatasossa ni tuntuu siltä et olkapää lähtee alta, ei tunnu mitää kipuja eikä mitää, se vaa meinaa pettää... oikeessa eioo mitää ongelmii, eikä tollasta tunnu missää olkapääliikkeissäkää, ja voimatasot on molemmissa samat... ei kai vaa sitte sovellu toi pohja asento mun olkapäälle :(

Noh, kerrotaanpa nyt näitä kokemuksia. Joskus aikoinaan koitin voimapyörää pystystä oikeastaan kylmiltään ja toistoja meni kyllä neljä + neljä, mutta seuraavan viikon oli kyllä sitten pakki tosissaan kipeä.

Nyt sitten olen muutaman kuukauden tehnyt säännöllisesti viikon toisen vatsalihasreenin pelkkää voimapyörää polviltaan 2-3 x 15 ja muutoksena tuohon jalat suorana tehtävään voimapyörään on että toistoja nyt menee 2 x 5, mutta mikä parasta niin seuraavana päivänä uskaltaa nauraa ja ehkä jopa aivastaa :)

Eli itse olen ainakin mainio esimerkki siitä että vaikka niitä kovin pitkiä sarjoja ei polviltaan jaksaisi jauhaakaan, niin silti on mahdollista tehdä jokunen toisto ihan suorin jaloinkin..

Siis miten v...ssa joku on voinut saada kylmiltään toistoja voimapyörässä pystystä?Meikäläisellä menee nykyään polviltaan 3 sarjaa toistojen ollessa about 20-15-10.Vatsalihakset on melko finaalissa tämän jälkeen ja sitten pelkät vatsarutistuksetkin tekevät jo aika tiukkaa.
Olen koittanut tehdä voimapyörää pystystä,eli vartalo suorana vain varpaiden koskettaessa lattiaa(tulikohan monimutkaisesti).Eihän siitä mitään tule,ei mitään mahdollisuutta tehdä ensimmäistäkään toistoa,patti ei riitä vatsalihaksissa,nenänpää tulee vaan kipeeksi kun liike "romahtaa" puolessa välissä.
En tiedä johtuuko välityksistä vai heikoista vatsoista vai mistä, mutta kyllä tuntuu että on vielä tosi pitkä matka tohon pystystä tehtävään voimapyörään.

Samaa mieltä Roopen kanssa.

Vaikka tää mun ruho onkin pitkä ja lihakseton, niin vatsalihakset on kyllä mielestäni hyvässä kunnossa. Ainakin ulkoisesti. Tietysti "etiopialainen" rasvaprosentti saattaa hämätä rankasti.

Mulla ei oo siis mitään toivoa tehdä yhtäkään toistoa, jos ei polvet ole maassa. Vaikka vaikeutan polvituettuja toistoja reilusti (laittamalla isot kiekot tankoon ja korkean korokkeen polvien alle) niin pystyn vetämään 15 toiston sarjoja. Mutta polvet ilmassa pystyn hetken jarruttamaan negatiivista vaihetta, kunnes tipun turvalleni lattiaan.

Ei ymmärrä! Suoritustyyleissä TÄYTYY olla isoja eroja.

Tai sitten oon vaan onnistunut tekemään vatsalihastreenit kymmenen vuoden ajan täydellisen body-tyyppisesti, saamatta niihin juurikaan voimaa... Noh, jos vatsalihaksissa pitää valita koko tai voima, niin kai mä sen koon kuitenkin valitsisin ;)

Ite oon tehny voimapyörää pystystä niin että kädet menee jonkin verran ylin 90 asteen. Eli jotakuinkin niin että kädet menee siihen kulmaan mistä vielä saa itsensä vedettyä takaisin. Ja tuollakin tavalla saa kyllä tuntumaan...

Joo, Waltteriin viitaten muistan nähneeni palstalla joskus linkin jollekin sivulle, missä näytettiin voimapyörän suoritustekniikka, ja suorilta jaloilta tehdessä ei ainakaan ko. lähteen mukaan ole tarkoitus viedä käsiä pään eteen, vaan liike jää semmoiseen etunojapunnerrustyyppiseen asentoon. Itse en ole kyllä ikinä vielä tohtinut yrittääkään suorilta jaloilta :eek:

No toi selittäis kyllä kaiken.Siis jos ei tarvi mennä vaakatasoon asti silleen, että ainoastaan varpaat koskettaa maata ja kädet on suorana edessä lattian suuntaisesti ja tästä sitten vielä rullaa ylös.Itsekin pystyn tekemään siihen "etunojapunnerrus asentoon" ja sekin kyllä ottaa vatsoihin.
Mutta jos joku kuitenkin tekee tolla edellä mainitsemallani tavalla voimapyörää niin eipä muuta kun:worship:

Ihan levyksi oon tehnyt, kaks menee ja sitten on pakki ihan tohjona monta päivää. Pituutta on 184 ja kädet kuin orangutangilla, joten ihan kivat vääntövoimat pelissä tuolla tekniikalla.

Itse asiassa sitä suorinjaloinvoimapyörän alinta asentoa voinee reenata ihan ilman tankoakin:

1. menee maahan mahalleen makaamaan.
2. suoristaa jalat siten että vain varpaat koskevat lattiaa.
3. suoristaa käden eteen, kuten kurkottaisi jotain pitkälle eteen päin
4. painaa kämmenet lattiaan ja nostaa vartalon irti lattiasta kämmenien ja varpaiden varaan.

Tämähän on nyt aika lyhyt liike tuohon voimapyörään verrattuna, mutta turvallinen ja helppo tapa voimistaa tuohon voimapyörän loppuasentoon vaadittavia lihaksia.

Originally posted by roope
Siis miten v...ssa joku on voinut saada kylmiltään toistoja voimapyörässä pystystä?Meikäläisellä menee nykyään polviltaan 3 sarjaa toistojen ollessa about 20-15-10.Vatsalihakset on melko finaalissa tämän jälkeen ja sitten pelkät vatsarutistuksetkin tekevät jo aika tiukkaa.
Olen koittanut tehdä voimapyörää pystystä,eli vartalo suorana vain varpaiden koskettaessa lattiaa(tulikohan monimutkaisesti).Eihän siitä mitään tule,ei mitään mahdollisuutta tehdä ensimmäistäkään toistoa,patti ei riitä vatsalihaksissa,nenänpää tulee vaan kipeeksi kun liike "romahtaa" puolessa välissä.
En tiedä johtuuko välityksistä vai heikoista vatsoista vai mistä, mutta kyllä tuntuu että on vielä tosi pitkä matka tohon pystystä tehtävään voimapyörään.

Kuvasta päätellen voi johtua myös massasta.:lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom