POWERLIFTING Voimanostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lieska
  • Aloitettu Aloitettu
300kg raw kyykkääjät aika vähissä svnl puolella 200kg penkkaajia huomattavasti enemmän ja tietysti 300kg vetomihiä.
Tulee kiinnostava taistelu -120 herruudesta, kun on potentiaalisesti 4 tyyppiä jotka kisaavat. Itse jos pääsee paikalle ei tarvitse kuin kisata itseään vastaan :)

Mä kisasin viimeisessä kisassa kuulantyöntäjää vastaan joka otti viikkoa aikaisemmin tollai 280kg. Kisassa se otti 190kg kun piti merkistä nostaa.

Aika outoa kyllä tuommonen suhde, jos se on paikkansa pitänyt. Siinä pitää olla hemmetisti ylivahva loppuojennus ja se rinnaltalähtö on sitten perustunut pelkkään elastisen energian hyödyntämiseen. Todennäköisesti ollut vielä foamia tms. pehmustetta paidan alla, niitäkin on yu-puolella nähty. Todennäköisesti melko lihava heppu ollut, kun sillon vielä saadaan läskiin upottamalla hyvä hyöty siitä pompusta. Itse sain noin 200 kilon painoissa perseen nostamisesta ja pompusta noin 5kg etua vrt. kisanostoon. Itse pidän 280kg pitämistä suorilla käsillä jo vaativampana suorituksena melkein kuin 190kg kisapenkkiä.

Todennäköisesti ollut vielä foamia tms. pehmustetta paidan alla, niitäkin on yu-puolella nähty
Juu, sanoivat nostelevansa semmoisella pehmusteella. Mulla oli tolloin salilla 220kg ja kisassa 217,5kg.

Chad Wesley Smith taas kertoi, että kun siirtyi kuulantyöntäjästä voimanostajaksi, niin penkkitulos putosi aluksi, mutta nousi nopeasti samoihin lukemiin kun tottui nostamaan stopilla. 250kg muistaakseni otti kisoissa parhaillaan.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Chad Wesley Smith taas kertoi, että kun siirtyi kuulantyöntäjästä voimanostajaksi, niin penkkitulos putosi aluksi, mutta nousi nopeasti samoihin lukemiin kun tottui nostamaan stopilla. 250kg muistaakseni otti kisoissa parhaillaan.
Onhan siellä ojentajien voima ihan kunnossa ja jos saa sinne rintaan sitä voimaa, niin ei sitten ekana lagaa ojennuksessa. Tosin näissä tapauksissa se paino pitää saada kiihtymään, noi on perustanut koko hermotuksen räjähtävään liikkeeseen.

Mun kropan mielestä penkin eri variaatiot: pomppu, stoppi, perseennosto yms ja näiden yhdistelmät ovat ihan eri liikkeitä. Jo pelkkä stopin lisääminen muuten hyvinkin nättiin salipenkkiin syö sellaisen 10kg tuloksesta. Vaikka treenaan pääasiassa stopilla pystyn lyömään 10kg lisää maksimiin ja ottamaan sillä nätin ykkösen ilman stoppia. Jos nostan perse ilmassa ja kunnon pompulla saan lyödä vähintään 10-15kg lisää siihenkin painoon. Penkki jalat ilmassa ilman stoppia ja kisapenkki on mulla aika samoissa, itseasiassa jalat ilmassa saattaa olla jopa jokusen kilon edellä. Jos treenaisin perse ilmassa pompulla enkä tekisi kisapenkkiä lainkaan olisi ero helposti +40kg.

Mun kropan mielestä penkin eri variaatiot: pomppu, stoppi, perseennosto yms ja näiden yhdistelmät ovat ihan eri liikkeitä. Jo pelkkä stopin lisääminen muuten hyvinkin nättiin salipenkkiin syö sellaisen 10kg tuloksesta. Vaikka treenaan pääasiassa stopilla pystyn lyömään 10kg lisää maksimiin ja ottamaan sillä nätin ykkösen ilman stoppia. Jos nostan perse ilmassa ja kunnon pompulla saan lyödä vähintään 10-15kg lisää siihenkin painoon. Penkki jalat ilmassa ilman stoppia ja kisapenkki on mulla aika samoissa, itseasiassa jalat ilmassa saattaa olla jopa jokusen kilon edellä. Jos treenaisin perse ilmassa pompulla enkä tekisi kisapenkkiä lainkaan olisi ero helposti +40kg luokkaa.

Siinä taas näkee sen yksilöllisyyden. Jos rinnaltalähtö on heikko, niin sillonhan noilla saa paljon lisäkiloja. Ite treenasin aikanaan kun kilpailin todella rumilla tekniikoilla, koska sitä eroa ei juuri ollut kisanostoon. Itellä tuommonen +40kg stoppipenkkiin vaatii Maddog tason slingshotin sen pompun ja perseennoston lisäksi. Toki en penkkipaidoistakaan saanut montaakymmentä kiloa. Heikko loppuojennus.

Siinä taas näkee sen yksilöllisyyden. Jos rinnaltalähtö on heikko, niin sillonhan noilla saa paljon lisäkiloja. Ite treenasin aikanaan kun kilpailin todella rumilla tekniikoilla, koska sitä eroa ei juuri ollut kisanostoon. Itellä tuommonen +40kg stoppipenkkiin vaatii Maddog tason slingshotin sen pompun ja perseennoston lisäksi. Toki en penkkipaidoistakaan saanut montaakymmentä kiloa. Heikko loppuojennus.

Oon miettinyt paljonkin tuota minun omasta mielestäni omituista suhdetta eri penkkivariaatioiden välillä. Sitähän tosiaan kuvittelisi, että rinnaltalähtö on heikko ja ojentajat vahvat mutta sitten minulla on sellainenkin omituisuus että penkin heikko kohta on lähes aina ollut transitiovaihe kun suurin osa työstä siirtyy rinnalta ojentajille. Kapea penkki on minulla suhteessa penkkiin etusormet merkeissä naurettavan heikko. Varmasti pitkälti välityskysymys.

Oon miettinyt paljonkin tuota minun omasta mielestäni omituista suhdetta eri penkkivariaatioiden välillä. Sitähän tosiaan kuvittelisi, että rinnaltalähtö on heikko ja ojentajat vahvat mutta sitten minulla on sellainenkin omituisuus että penkin heikko kohta on lähes aina ollut transitiovaihe kun suurin osa työstä siirtyy rinnalta ojentajille. Kapea penkki on minulla suhteessa penkkiin etusormet merkeissä naurettavan heikko. Varmasti pitkälti välityskysymys.

Joo eli ilmeisesti kyse kuitenkin siitä, että pompun vauhdilla pääset nostossa sen heikoimman kohdan yli. Sitten kun rinnaltalähtö on hitaampi niin tangon liike ehtii hyytyä siinä "kuolokohdassa". Perseen nostaminen nyt sitten on mielestäni kuitenkin typerää ja riskialtista noin ylipäätään salinostoissakin, mutta sehän kyllä voi lisätä voimaa koko matkalle, kun vartalon kulma muuttuu -> alaviistopenkki.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom