POWERLIFTING Voimanostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lieska
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Jestas mikä kyykkykone ja vielä naurettavan helposti. Penkissä täydellinen tekniikka. Just puhuin tossa tuosta penkin tekniikasta että ei sais kaataa sitä nostoa. Katsokaa tuon mimmin failurea penkissä, se jättää sen siihen kun rinta ei jaksa, juuri noin.

En vaan ymmärrä tätä logiikkaa. Amanda on kyykkykone ja Jessican kyykyt on kyykyn irvikuva. Näköjään videon kuvakulma on ratkaisevassa roolissa näitä arvosteluita tehdessä. Molemmat on painoluokkansa aivan top maailman kärkeä, hattu pois. Mut imo kyllä Amandalla on enemmän ”runnomismeininkiä” jos yhtään enempi tekemistä seurannut.

Pitää taas ymmärtää, että asiaa tarkastellaan voimanoston kannalta. Nostoja ei vaan jätetä ”siihen” jos jollain tapaa onnistuisi tuntemaan, että jokin yksittäinen lihasryhmä väsyy kesken noston, mutta muuten voisi noston saattaa loppuun asti sääntöjen mukaisesti ilman liiallista loukkaantumisriskiä.

Mut mitäs minä aiheesta tiiän 🤷‍♂️

Mut mitäs minä aiheesta tiiän
No penkistä et selkeesti tiedä mitään, joten älä pliis puutu siihen laisinkaan. Kun se rinnan voima loppuu, se siirtäminen ja noston kaataminen on pidemmän päälle todella raskasta olkapäille ja fiksut nostajat eivät tätä riskiä ota.

No penkistä et selkeesti tiedä mitään, joten älä pliis puutu siihen laisinkaan. Kun se rinnan voima loppuu, se siirtäminen ja noston kaataminen on pidemmän päälle todella raskasta olkapäille ja fiksut nostajat eivät tätä riskiä ota.
En nyt hahmota mitä tarkoitat tuolla "rinnan voiman loppumisella" ja noston kaatumisella tässä yhteydessä.
Ethän siis kuitenkaan ole erimieltä tässä videossa 7:15 kohdassa selitetyn asian kanssa?

View: https://youtu.be/w0XBfuCC2WM

Eli miten tanko ei liiku pystysuoraan alhaalta ylös, vaan ensiksi lähtee rinnalta hieman olkapäitä kohti.

En nyt hahmota mitä tarkoitat tuolla "rinnan voiman loppumisella" ja noston kaatumisella tässä yhteydessä.
Ethän siis kuitenkaan ole erimieltä tässä videossa 7:15 kohdassa selitetyn asian kanssa?

View: https://youtu.be/w0XBfuCC2WM

Eli miten tanko ei liiku pystysuoraan alhaalta ylös, vaan ensiksi lähtee rinnalta hieman olkapäitä kohti.

Kaatumisessa siis avataan kyynärpäät ja nostetaan hartiat ylös, kuten siinä kaverin penkissä jonka videon laittoi.

Jestas mikä kyykkykone ja vielä naurettavan helposti. Penkissä täydellinen tekniikka. Just puhuin tossa tuosta penkin tekniikasta että ei sais kaataa sitä nostoa. Katsokaa tuon mimmin failurea penkissä, se jättää sen siihen kun rinta ei jaksa, juuri noin.
Kyllä ainakin mun silmään polvet kääntyvät aika paljon sisälle päin noissa kyykyissä, vaarallista polville.

Päätin eksyä tännekin muutaman vuoden tauon jälkeen 🤣

View: https://youtu.be/wdUAKl5bb8k

Tässä videossa siis tapahtuu se kuorman väärä siirtäminen. Edelleen olen painottanut kokoajan teknistä suorittamista. Sarjoissa pitää suorittaa teknisesti kaikki toistot mahdollisimman lähellä sitä parasta tekniikkaa joka on opeteltu. Ei niin, että joka toistolla siirretään rasitusta pois apulihaksille. Se on sitten eri asia jos haluaa kisanostoissa rikkoa tekniikan, mutta treeneissä se ei todellakaan ole suotavaa.

Mitäs mun kommentissa oli vikana kun poistaa piti? Ihan samanlailla voisin pyytää olla puuttumatta kyykkyyn laisinkaan, kun puhutaan voimanostosta.

Mikäs kommentti täältä nyt on poistettu? 😄
Screenshot 2019-10-26 at 18.20.01.png

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Koita tässä nyt jotain keskustella kun kaikki kommentit mitkä eivät ole kanssasi samaa mieltä on joko provoamista, negaamista tai mielestäsi informaatioarvoltaan nolla.

Toistan itseäni, voimanostossa ei ole kyse kuka nostaa kuorman kauniimmin tai hienommin. Se voittaa kuka nostaa sääntöjen puitteissa enemmän. Tekniikka on tärkeässä osassa, mutta yksilön ominaisuuksista riippuen tuo jokaisen vahvin tekniikka näyttää monesti erilaiselta. Samat prinsiipit pätee kyllä pääasiassa, mutta yksilöllisyys määrittää esimerkiksi miten pystyssä henkilö voi kyykätä, miten paljon kuorma jakaantuu polvea ja lonkkaa ojentaville lihaksille. Tai penkissä rinta/olka/ojentalle etc.

Jotta voidaan nostaa absoluuttisesti mahdollisimman paljon kuormaa, ei vaan yksinkertaisesti voi yleistää yhtä ja tiettyä lihasryhmää liikaa ylitse koko kineettisen ketjun joka työskentelee liikettä suorittaakseen. Penkkipunnerrus on niin paljon muutakin kuin pelkkä rintalihas. Aivan kuten kyykkykin paljon muutakin kuin etureidet. Tosin pakko mainita, molemmat varmasti sitä mieltä että kyykky enemmän polvidominantti nosto.

Kyllä, tekniikka pitää hallita pienillä kuormilla jotta on edellytykset toistaa sitä suuremmissa painoissa. Mutta liika täydellisen tekniikan tavoittelu kuormien kustannuksella ei ole tehokas tapa kasvattaa voimatasoja. Yleisesti käytetty malli voimanostossa on kun tekniikka on 80% osin kunnossa eikä mitään akuuttia suurta loukkaantumisvaaraa ei ole, niin nostamista jatketaan ja tankoon lisää painoa. Samalla pyritään parantamaan niitä minor epäkohtia tekniikassa ajan kanssa.

Ja sanokaa rohkeasti jos ette halua mun keskustelevan tässä tredissä, toi tekninen juttu nyt vain mun mielestä tärkeä pointti treeneissä, mutta herättää kovasti paheksuntaa.

Kyllä toi mun mielestä varsin oleellinen pointti on, että sen tekniikan tulisi pysyä hyvänä ja muuttumattomana joka ikisessä nostossa varsinkin treeneissä.

Maksiminostoissa pieni tekniikan hajoaminen lienee inhimmillistä, mutta kyllä se aina loukkaantumisriskiä kasvattaa eikä siihen tietenkään pidä tietoisesti pyrkiä.

Ja sanokaa rohkeasti jos ette halua mun keskustelevan tässä tredissä, toi tekninen juttu nyt vain mun mielestä tärkeä pointti treeneissä, mutta herättää kovasti paheksuntaa.
Se herättää närää sekä provosoi yleensä lähinnä sun ulosannin vuoksi. Muissa threadeissa sama. Totta kai on hyvä mitä useampi täällä keskustelee, mutta vähän vähemmän mustavalkoista ajattelua.

Myös, se jatkuva (bodaus)tekniikan tärkeyden hokeminen rinnastamalla sitä omaan tekemiseen antaa vahvasti kuvan että tarkoituksena olisi nostaa itseään jalustalle. Treenipuolellakin olit jossain selkäketjussa nimennyt seal rowiin ainoastaan yhden ainoan ja oikean suoritustekniikan, leimaten kaikki "väärällä tavalla" tekevät egoilijoiksi. Tämäkin mieluummin positiivisen kautta niin, että jos haluaa eristää tietyt lihakset, niin tässä siihen hyvä vinkki.

Myös, se jatkuva (bodaus)tekniikan tärkeyden hokeminen rinnastamalla sitä omaan tekemiseen antaa vahvasti kuvan että tarkoituksena olisi nostaa itseään jalustalle.
Millä tavalla mä nyt olen itseäni nostanut jalustalle jos painotan tekniikan tärkeyttä tai jos kommentoin tuon mimmin upeaa penkkitekniikkaa? Mitä mä näen, niin useampi koittaa kokoajan vähätellä mun sanomisia.

oita tässä nyt jotain keskustella kun kaikki kommentit mitkä eivät ole kanssasi samaa mieltä on joko provoamista, negaamista tai mielestäsi informaatioarvoltaan nolla.
Taitaa ottaa koville kun doping testattu nainen kyykkää saman kuin itse. Ehkäpä sun ei kannattaisi seurata voimailua lainkaan ettet pahoita mieltäsi rumista kyykyistä. Jatka vain 140kg kyykkimistä ”täydellisellä tekniikalla” 👍
Just. Ja mä olen KOKOAJAN puhut treenitekniikasta. Älä jaksa jankuttaa kisanostoista.

Just. Ja mä olen KOKOAJAN puhut treenitekniikasta. Älä jaksa jankuttaa kisanostoista.

Sori en ymmärtänyt tämän viestin pointtia. Liian vaikealukuista. Riivaako toi mun kommentti edelleen sua, siitäkö tästä kinastelusta edelleen on kysymys? Mä olen sulle vastannut yksityisviesteillä kun aloit haastaa johonko älyttömään kyykkytreeniin, että vastasin sun ala-arvoiseen kommenttiin yhtä ala-arvoisesti. Et taida päästä tosta yli ikinä.

Sori en ymmärtänyt tämän viestin pointtia. Liian vaikealukuista. Riivaako toi mun kommentti edelleen sua, siitäkö tästä kinastelusta edelleen on kysymys? Mä olen sulle vastannut yksityisviesteillä kun aloit haastaa johonko älyttömään kyykkytreeniin, että vastasin sun ala-arvoiseen kommenttiin yhtä ala-arvoisesti. Et taida päästä tosta yli ikinä.
Miten yksinkertaisesti sulle pitää selittää jos tosta ei aukea?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom