POWERLIFTING Voimanostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lieska
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Onko sitten superpuhdas body(rinta)penkki ihan paras metodi tossa kohden? Kapeammalla taitaa ottaa useimmat. Onko tissit miten ajan saatossa parantuneet, punnertelut ohjelmassa jotenkin kuitenkin mukana?
No aika selkeesti on paras metodi ja se selvisi sillä, että lihas repesi keskeltä. Eli se bodypenkkitekniikka ottaa just rajusti juuri rintalihakseen. Kuormat oli sitten liikaa ja lihas ei enää kestänyt. Mutta ykkösissä ei selkeesti ole isoilla painoilla kovinkaan hyvä idea ottaa maksimaalista rinnan rasitusta, vaan mieluummin kyynärpäitä kylkiin ja venytystä siten vähän lievemmäksi. Mutta noin niinkuin bodausmielessä just oikea tekniikka mulle.

Ja en uskalla punnertaa isoilla, mun pitäis mennä kuvauttaan toi vasen että tietäis varmasti miten paksusti se on vielä siinä vauriokohdassa, että sitten uskaltais kivun yli vähän mennä. Punnerran nykyään pienessä kulmassa ja jätän noin 10cm rinnasta, niin kykenenen jollain 80 kilolla ottaan pumppaavaa sarjaa kunnes sitten lähellä failurea alkaa tuntumaan tosi inhottavalta.

No aika selkeesti on paras metodi ja se selvisi sillä, että lihas repesi keskeltä. Eli se bodypenkkitekniikka ottaa just rajusti juuri rintalihakseen. Kuormat oli sitten liikaa ja lihas ei enää kestänyt. Mutta ykkösissä ei selkeesti ole isoilla painoilla kovinkaan hyvä idea ottaa maksimaalista rinnan rasitusta, vaan mieluummin kyynärpäitä kylkiin ja venytystä siten vähän lievemmäksi. Mutta noin niinkuin bodausmielessä just oikea tekniikka mulle.

Ja en uskalla punnertaa isoilla, mun pitäis mennä kuvauttaan toi vasen että tietäis varmasti miten paksusti se on vielä siinä vauriokohdassa, että sitten uskaltais kivun yli vähän mennä. Punnerran nykyään pienessä kulmassa ja jätän noin 10cm rinnasta, niin kykenenen jollain 80 kilolla ottaan pumppaavaa sarjaa kunnes sitten lähellä failurea alkaa tuntumaan tosi inhottavalta.

Joo siis onko paras metodi huippuraskaaseen ykköseen tarkotin.
Aika pahana se rinta vieläkin, eiks tosta tapahtumasta ole jo pari vuotta tai jotain? Mee ihmeessä kuvauttamaan asap. Mitäpä sitä asiaa pitkittämään enempiä?

Joo siis onko paras metodi huippuraskaaseen ykköseen tarkotin.
No ei todellakaan ole, vaatii enemmän puhdasta voimaa kun se ei teknisesti ole vahvin tapa nostaa, eli rintalihasten supistuskykyä siinä vaaditaan enemmän. Paljon edullisempaa on viedä niitä kyynärpäitä sinne kylkiin ja vähentää sitä armotonta venytystä rinnalta.

Rinta tosiaankin meni 2016, eikä mua ole paljoa huvittanut sitä treenaa kun se pysyy naurettavalla sarja sillontällön treenilläkin tossa. Genetiikka taas määrää tonkin. Rintaa en siis käytännössä tee ollenkaan, mutta ei se minnekään katoa. Jalkoja taas olen tehnyt kaikella mahdollisella tavalla ja ainoastaan mielisairailla kyykkymäärillä niissä tapahtuu kitukasvua. Ja olen huomannut, että nää isot kyykkymäärät rajoittaa rajusti palautumista ja kädet pienenee vaikka niitä treenaa kovaa säännöllisesti. Sikäli vituttaa armottomasti, että saan tehdä hirveen duunin pienen kasvun toivossa ja tää t-nation on aivan ylimitoitettua treeniä kyykkyä, jos tällä saa ehkä sentin lisää tuurilla, niin tässä mitään järkeä kamalasti ole yrittääkään mitään lihaskasvua. Enemmän mä kyykytkin otan nykyään kestävyyden ja suorituskyvyn kannalta, tän progen jos loppuun saan menemään, niin olen kyllä ylittänyt itseni komeesti, niin kamalaa tää on. 7 treeniä jäljellä ja 1295 kyykkyä niissä. Ja noissa treeneissä ei ole mitään pumppaamista, vaan siinä on kaiken muun lisäksi 7 kovaa 15 toiston sarjaa, jossa joudun ottamaan happea jo 8-10 toiston kohdalla ja sitten mennään 1 tai 2 toistoa kerrallaan. Ja kun sen treenin on saanut vedettyä, on ihan paskana vain huomatakseen seuraavana aamuna, että jippii, ylihuomenna taas uudestaan.

Mä voin rehellisesti sanoa, että mä kyllä ansaitsisin jo isot reidet, sen verran tosissani ja kovaa olen yrittänyt. Mutta kun ei ole geenejä, niin ei ole, sitten mennään näillä.

Mä voin rehellisesti sanoa, että mä kyllä ansaitsisin jo isot reidet, sen verran tosissani ja kovaa olen yrittänyt. Mutta kun ei ole geenejä, niin ei ole, sitten mennään näillä.
Ootko avoin kokeilemaan seuraavaksi 'back to basicsiä'? Eli nyt kun oot oppinut kyykkäämään, jättäisitkin nuo t-nationit, sikakyykyt ja widowmakerit pois, ja pyrkisit hyvällä tekniikalla kasvattamaan sarjapainoja esim. 3-5x4-8 haitarissa.

Luulisi että pääset pitkälle päälle parinsadan sarjapainoihin. Monesti on saanut lukea treenaajien 'vahingossa' kasvattaneen reisiä kun ovat vaihtaneet bodauksesta voimailupainotteiseen treeniin, joten se olisi varmasti yksi kääntämisen arvoinen kivi jos tuntuu että kaikki muut on kokeiltu.

Ootko avoin kokeilemaan seuraavaksi 'back to basicsiä'? Eli nyt kun oot oppinut kyykkäämään, jättäisitkin nuo t-nationit, sikakyykyt ja widowmakerit pois, ja pyrkisit hyvällä tekniikalla kasvattamaan sarjapainoja esim. 3-5x4-8 haitarissa.

Luulisi että pääset pitkälle päälle parinsadan sarjapainoihin. Monesti on saanut lukea treenaajien 'vahingossa' kasvattaneen reisiä kun ovat vaihtaneet bodauksesta voimailupainotteiseen treeniin, joten se olisi varmasti yksi kääntämisen arvoinen kivi jos tuntuu että kaikki muut on kokeiltu.
Mä tein smolovia, mä tein 2kk etukyykkyprogea ja sitten otin pidemmän progen, jossa painoprogressiolla otettiin viikossa 2 treeniä. 5x5 ja 5x10. 180kg 5x5 kohdalla sitten viimeisessä sarjassa takareiden ja pakaran kiinnityksessä joku napsahti, mutta ei irronnut mitään. Päätin sitten siinä, että ehkä mun ei ole fiksua lähteä kasvattelemaan kuormia enempää.

Tässä se viimeinen sarja ja näkyy miten oikean jalan kautta mennään ja heti poks.

View: https://clips.twitch.tv/PiliableWealthyDunlinPRChase

Joo, vähänhän tuossa on butt winkiä niin sekin voi vaikuttaa. Tuo pakaran ja takareiden välissä oleva napsahdus kuulostaa kyllä tutulta, itsellä kerran käynyt myös niin mutta ei sitten onneksi mitään vammaa ole tullut.

Smolovissahan volyymi on korkea, joka kontribuoi paljon siihen loukkaantumisriskiin. Ei ne suuret painot, mutta suuret painot uupuneilla lihaksilla...
Jos vielä joskus päätät lähteä kokeilemaan jotain muuta, niin suosittelen kyllä testaamaan maltillisemmalla volyymillä perusvoimailua, kyllähän sitä paikkojen olettaisi kestävän vielä ihan "normaalit parinsadan sarjapainot" 😄

Smolov oli kokolailla aivan järjetön ohjelma jos bodaa yhtään mitään muuta. Joku siitä tekikin videon, että ei siinä ole mitään järkeä oikeasti jos aikoo mitään muuta tehdä. Siinä kyykätään niinku kokoajan. Varsinkin aina viikon lopussa on perättäisinä päivinä isoimmat painot, jotenkin hullua kun kaikki logiikka soti sitä vastaan kun sitä teki. Eka puhallellaan muniin alkuviikko ja sitten tykitetään peräkkäisinä päivinä ihan saatanasti.

Ja loukkaantumista semmoinen disclaimer, monethan ovat nähneet mun videon, jossa 210 repäs rinnat rikki. Tekniikassa ei mitään vikaa, superpuhdas bodypenkki. Tekniikkakaan ei pelasta jos mennään yli kehon sietokyvyn.

Siinähän se vika tulikin"bodypenkki" valmiiksi huonosti venyvä rinta, taustaa repeämästä rinnassa ja siihen päälle kaikista suurimman venytyksen tuova tekniikka. Mahdollisesti myös alipalautumista kun etkös sä sillon tehnyt pudotussarjoja ja ihmettelit kun voimat ei ole kadonneet? Tekniikka nimenomaan olis saattanut pelastaa jos kyynärpäät olis olleet lähempänä kylkiä jolloin rintaan olisi tullut pienempi venytys.

Mitä tulee tuohon reisien kasvamiseen niin ootko miettinyt et ehkä syöt liian vähän että reidet voisivat kasvaa lisää massaa ja/tai et palaudu harjotteista.

Siinähän se vika tulikin"bodypenkki" valmiiksi huonosti venyvä rinta, taustaa repeämästä rinnassa ja siihen päälle kaikista suurimman venytyksen tuova tekniikka. Mahdollisesti myös alipalautumista kun etkös sä sillon tehnyt pudotussarjoja ja ihmettelit kun voimat ei ole kadonneet? Tekniikka nimenomaan olis saattanut pelastaa jos kyynärpäät olis olleet lähempänä kylkiä jolloin rintaan olisi tullut pienempi venytys.

Mitä tulee tuohon reisien kasvamiseen niin ootko miettinyt et ehkä syöt liian vähän että reidet voisivat kasvaa lisää massaa ja/tai et palaudu harjotteista.
Jos tästä enemmän syö, niin alan lihomaan, niin silloin ei ainakaan ole puutosta kaloreista. En mä tiedä palautuisko tästä kunnolla edes lääkkeillä.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
No ei todellakaan ole, vaatii enemmän puhdasta voimaa kun se ei teknisesti ole vahvin tapa nostaa, eli rintalihasten supistuskykyä siinä vaaditaan enemmän. Paljon edullisempaa on viedä niitä kyynärpäitä sinne kylkiin ja vähentää sitä armotonta venytystä rinnalta.

Rinta tosiaankin meni 2016, eikä mua ole paljoa huvittanut sitä treenaa kun se pysyy naurettavalla sarja sillontällön treenilläkin tossa. Genetiikka taas määrää tonkin. Rintaa en siis käytännössä tee ollenkaan, mutta ei se minnekään katoa. Jalkoja taas olen tehnyt kaikella mahdollisella tavalla ja ainoastaan mielisairailla kyykkymäärillä niissä tapahtuu kitukasvua. Ja olen huomannut, että nää isot kyykkymäärät rajoittaa rajusti palautumista ja kädet pienenee vaikka niitä treenaa kovaa säännöllisesti. Sikäli vituttaa armottomasti, että saan tehdä hirveen duunin pienen kasvun toivossa ja tää t-nation on aivan ylimitoitettua treeniä kyykkyä, jos tällä saa ehkä sentin lisää tuurilla, niin tässä mitään järkeä kamalasti ole yrittääkään mitään lihaskasvua. Enemmän mä kyykytkin otan nykyään kestävyyden ja suorituskyvyn kannalta, tän progen jos loppuun saan menemään, niin olen kyllä ylittänyt itseni komeesti, niin kamalaa tää on. 7 treeniä jäljellä ja 1295 kyykkyä niissä. Ja noissa treeneissä ei ole mitään pumppaamista, vaan siinä on kaiken muun lisäksi 7 kovaa 15 toiston sarjaa, jossa joudun ottamaan happea jo 8-10 toiston kohdalla ja sitten mennään 1 tai 2 toistoa kerrallaan. Ja kun sen treenin on saanut vedettyä, on ihan paskana vain huomatakseen seuraavana aamuna, että jippii, ylihuomenna taas uudestaan.

Eipä tuokaan mitenkään yleispätevästi päde. Mulla on vahvin tyyli aina ollut penkata kyynärpäät auki, vaikka olen kokeillut kyllä monenlaista tekniikkaa ja pidemmälläkin ajalla. Kyynärpäitä kylkiin viemällä ei riitä mulla ojentajissa jerkku ikinä, että samat raudat liikkuisi kun kyynärpäät täysin auki. Kun se rinta sattuu luontaisesti se suhteellisesti vahvin punnertava lihasryhmä tässä tapauksessa olemaan. Mutta niin herkemmin siinä silloin räpsyy rintalihakset, minullakin repesi 2015 (sen verran lievästi, että kuntoutui vielä melko hyväksi) eikä ollut kuin 180kg tangossa. Omaa hölmöyttäkin siinä oli, kun tuntui rintalihas vähän kiristävän lämmittelysarjoissa, mutta siitä huolimatta jatkoin, kun en kategorioinut kuorman olevan vielä mitenkään riskirajoilla. Ja sitten tietenkin mitä enempi lahnana on penkillä niin riski kasvaa tai toisinsanoen kaari vähentää sitä. Ja mitä pidemmät kädet niin tietenkin sekin lisää riskiä, kun tulee kovempi venytys ala-asennossa. Se voi osittain selittää sitä, että monet todella pitkät ja pitkävälitteiset nostajat penkkaa aika kapealta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kapea/medium pena, conventional deadlift ja reisikyykky. Tässä se hyvä, oikeasti vahva suoritustyyli. Usein raskaassa tai superraskaassa näkee näitä. Kevyet ukot yleensä kompensoi pienuuttaan sillä, että ottaa tekniikan kustannuksella enkkoja ylös.

Onko noissa kisoissa pakotettu esim SBD:ta käyttämään kun näyttää kaikilla olevan?

edit. tuli sieltä peruskamoillakin joku

Joo saa tosiaan olla vaikka paljain polvin, mutta jos käyttää muita kuin SBD, pitää ne olla IPF-hyväksyttyjen varusteiden listalta.

Suositut

Back
Ylös Bottom