POWERLIFTING Voimanostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lieska
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Voinee siis olettaa, että tota tankoa kiusattiin tossa videolla, eikä sen kuulu missää nimessä noin paljoo kuitenkaan taipua?
Noilla jipoilla sitä taipumaa saa lisää. Joku joskus väitti että vanhat paljon isolla raudalla käytetyt vetotangot olisi melko jousia vetää, rauta vain notkistuu käytön myötä. Kisoissa missä käytössä vetotangot, voisi olettaa että käytössä melko tuoreet tangot.

Sumosta pitää myös tajuta että lähtöasento ei ole mitenkään optimaalinen voimantuoton kannalta ja nostomatka ei ole kaiken määräävä tekijä. Kapean asento on optimaalinen ja siksi vertikaalin hypyn lähtöasento sama.

Sitä voi ihan jokainen kapella vetävä kokeilla, laita tankoon kapean vedon maksimi ja vedä sillä kymppi sumona. Sitten lisää 20% rautaa ja sillä ykkönen. Onnistuu kaikilta koska sumo helpompi ja huijausta.
Belkin siis vettä sumolla koska se on vaikeampaa? Melkoinen äijä.

Osuiko tämä nyt jotenkin sun tunteisiin kun noin paljon täytyy perustella? Oletko itse sumovetäjä jonka pitää alkaa sitä puolustella vaikka ei ole edes kritisoitu vielä? Vai loukkaannuitko Belkinin puolesta? Mä en sanonut sanaakaan siitä, että jotain pitäisi kieltää tai että joku on huijausta. Sanoin vain, että näyttää hölmöltä ja jopa lisäsin, että tiedän sen olevan sääntöjen mukaista. On se kumma kun siitäkin nousee hirveä haloo.

oletan rsh:n viestin olleen sarkasmia varsin suuresti. mulla ei oo tallissa yhtäkään, joka vetäis sumolla noin paljon enemmän tuosta vaan, höpöhöpö. vaikka treenais rinnakkain kumpaakin tyyliä, ei mene noin. ja juu mulla on ollu viimesen 28v mukana melkonen määrä kohtalaisen kovia vetäjiä, joten semmonen lempeä otanta löytyy myös.

jos se sumo olis noin tavattoman helppoa, kaikkihan sillai vetäis. voimantuoton edullisuus on täysin yksilöjuttuja myös. onpahan mulla mm semmonen herra mukana, joka kyykkää melko leveellä 240, vetää kapeelta 290 ja sumolla nousi just ja just 230 (!!!). voimanostossa on säännöt ja niiden mukaan mennään. kaikki muu on täysin turhaa piipitystä ja ei perustu yhtään mihinkään. jos on hyvät välitykset, se on vaan hyvää säkää. ei nba:ssakaan kauheesti alle 180cm pelaajia näy. turha voivottelu ja olettaminen veks ja treenaamaan.

Sarkasmia joo osittain, osittain myös tapa ilmaista miksi sumo ei ole niin helppoa. Jos olisi niin kaikkihan tuon pystyisi tekemään.

Belkin siis vettä sumolla koska se on vaikeampaa? Melkoinen äijä.
Belkin vetää sumolla koska se on hänelle vahvempi ja sääntöjen mukainen.

Noi Belkinin vedot ei ole kyllä edes vetoja.
Kyllä tästä nyt selkeästi saa kuvan että pidät sumoa huijaksena ja se pitäisi kieltää. Tämä on voimanostovideo-ketju ja en vaan ymmärrä tuollaista vikinää tässä yhteydessä. Itse tykkään vetää molemmilla.

Videoksi Tom Martin 405kg, taitaa olla vielä -100 luokassa tässä

View: https://www.instagram.com/p/BnO6y0TlmHr/?taken-by=tommartinpl

Belkin vetää sumolla koska se on hänelle vahvempi ja sääntöjen mukainen.
Näin mäkin sen olettaisin olevan. Siksi ihmettelin sitä vuodatusta siitä miten vaikea sumo on. Täysin merkityksetöntä.

Kyllä tästä nyt selkeästi saa kuvan että pidät sumoa huijaksena ja se pitäisi kieltää.
Mä kyllä puhun pelkästään Belkinin vedosta ja vertasin sitä niihin nylkytyspenkkeihin. Tästä voinee mun mielestä vetää johtopäätöksen, että kummankaan kieltäminen ei ole kovin mielekästä. Vai miten kiellät penkissä "liian suuren kaaren?"

Mutta pyydän suuresti anteeksi, että keskustelin asiasta josta jollekin voi tulla paha mieli. Ei tule toistumaan. Tai ehkä tuleekin.

juu säännöt on sääntöjä, liikkuu se tanko vedossa tai penkissä sentin tai puoli metriä. kaikki muu piipitys on täysin turhaa. siitä vaan lajiliittoihin yhteys ja sääntöjä muuttamaan.

Kaikilta tuntui nyt menneen ihan täysin ohi, että en kritisoinut sääntöjä enkä sumoa. Kunhan totesin, että Belkinin vedot näyttää hassuilta. Rakenteesta se johtuu eikä pelkästään sumosta. Monella on sumolla varmaan pidempi nostomatka kuin Belkinillä normityylillä.

älä yleistä, ei mennyt kaikilta ohi. en mä ees kiinnittäny huomioo kuka sanoi ja mitä. mä toin omissa teksteissä esiin vain sen kummankin tyylin haastavuuden.

Kyllä mäkin oon Voimahousun kelkassa tässä. Perinteinen vetotyyli pidemmällä liikeradalla on esteettisesti miellyttävämmän näköistä vs. viiden sentin sumo, jossa kiekot just ja just irtoaa lattiasta. Ihan ottamatta kantaa siihen, kumpi tyyli on kenellekin helpompi tai vaikeampi, pidän ensinmainituista enemmän ihan vaan esteettisistä syistä.

Tietysti kisaajat vetää just sillä tyylillä millä isoimmat romut tulee, muu olis typerää (jos nyt ei halua tasoitusta antaa). Mitään tarvetta ei oo myöskään alkaa kritisoimaan voimanostosääntöjä, it is what it is.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
suurimmat raudat maailmallahan vedetään perinteisellä tyylillä.

toi belkinin yms nostoasennon muutos= kehitys on usein monen vuoden työ ja tavoitteena on aina se mahdollisimman suuren kuorman nostaminen. mikään muu ei merkkaa, koska laji on mikä on. yksilöllisten vahvuuksien korostaminen ja heikkouksien minimoiminen suorituksessa on tietenkin se prioriteetti. ei missään lajissa oo järkeä antaa tasoitusta minkään muun kuin sääntöjen puitteissa. tuskin korkeushyppääjäkään kädet taskussa hyppäis vain sen takia, että näyttäis coolilta. pitänee kokeilla.

suurimmat raudat maailmallahan vedetään perinteisellä tyylillä.

toi belkinin yms nostoasennon muutos= kehitys on usein monen vuoden työ ja tavoitteena on aina se mahdollisimman suuren kuorman nostaminen. mikään muu ei merkkaa, koska laji on mikä on. yksilöllisten vahvuuksien korostaminen ja heikkouksien minimoiminen suorituksessa on tietenkin se prioriteetti. ei missään lajissa oo järkeä antaa tasoitusta minkään muun kuin sääntöjen puitteissa. tuskin korkeushyppääjäkään kädet taskussa hyppäis vain sen takia, että näyttäis coolilta. pitänee kokeilla.

Mitä muuten tapahtus, jos tulis nostaja jonka ei tarviis edes irrottaa mavessa painoja lattiasta ollakseen loppuasennossa? Joku kilpailukielto, mutta mistä syystä :D

sama penkissä. lyhyet kädet ja isot silikonit. nostomatka nolla :) säännöissä lienee joku pykälä kyllä noihin liittyen ja vaatimus jostakin liikkeestä. saan mäkin punnerrettua yhen käden pikkusormella muutaman kymmenen toistoa, koska liikkuvuus.

sama penkissä. lyhyet kädet ja isot silikonit. nostomatka nolla :) säännöissä lienee joku pykälä kyllä noihin liittyen ja vaatimus jostakin liikkeestä. saan mäkin punnerrettua yhen käden pikkusormella muutaman kymmenen toistoa, koska liikkuvuus.

Videota kehiin xD

5 sentin penkkivideon (varustenosto, nainen) oon nähnyt, mutta löytyykö oikeasti 5 sentin vetoa?
Ei varmasti viiden sentin vetoa, mutta Belghiti on hyvä esimerkki noista todella lyhyistä liikeradoista vedossa:

Tossa kun ois ollu nuudelitanko ja leveät kiekot, niin ei ois paljon maasta irronnut.

Viimeksi muokattu:
onkohan 23m kuulantyöntö 9hv eli sen päälle aika vaikee päästä.

pahimmat "ammattilais"kyykyt lähenee kyllä noita työläiskisojen kriteerejä. mielelläni näkisin jonkinlaista hydrauliikkaa tai suprajohteita nostoasuissa pikapuoliin jo.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom