POWERLIFTING Voimanostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lieska
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Ihan hyvin menee. Kaikenlaisia pieniä takapakkeja on tullut, viimeisimpänä rinta jonka loukkasin viikko sitten. Ihan hyvältä kuitenkin vaikuttaa jo, luulen että SM-kisoihin mennessä 9.12 pystyn nostaa normaalisti. Nostin painon kesällä 98 kiloon ja pudottelin kauan takaisin 93, nyt yritän vielä saada viime hetken parannusta kuntoon hiukan suuremmilla kaloreilla. 800kg jos menee rikki niin se on ihan ok. Jos kaikki loksahtaa kohdilleen niin voi mennä aika paljonkin yli, mutta harvemmin niin hyvin käy. Kansainväliset kisat riippuu siitä millaiseen kuntoon pääsen, varsinkin ens vuonna kun MM-kisat on niinkin kaukana kuin Kanadassa niin alle 850@93 kunnossa en lähde.

Jos jaksat niin voisit laittaa vaikka jotain videota nostoista ennen noita sm kisoja.

Trump Jr vetää maasta 170 kiloa.

Nostetaan vielä pinalle Trump Jr:n ajattoman klassinen vetotekniikka. Kun aloitin salitreenin 20 vuotta sitten, samalla salilla treenasi silloin 30+ vuotias suhteellisen riski mies, joka tunnettiin vakikävijöiden keskuudessa lempinimellä Äijä. Salilla oli joitakin vuosia aiemmin pidetty Kyösti Vilmin voimanostoseminaari, mihin kuului myös tekniikkaopetusta. Köpi oli kuulemma kattonu suu auki Äijän suoritusta ja kysyny: "Oliko tuossa sun veto?". Tekniikka oli lähes identtinen Trump Jr:n kanssa, eikä Äijä sitä miksikään muuttanut. Oli siihen aikaan noin 250 kilon vetäjä, mikä on tavalliselle kuolevaiselle aivan kelpo suoritus, voimanostajasta ei ollut kyse.

Trumpin tulosta voisi kommentoida sen verran, että isolle ja lahjakkaalle nostajalle 170 kiloa voi todellakin olla lähtötaso, kun taas nuorelle hoikalle miehelle vaatii enemmän tai vähemmän treeniä. Oma lähtötaso 16-vuotiaana oli varmasti alle 100 kiloa, mutta eipä omaa painoakaan ollut edes 60 kiloa :).

"First 8 reps shown"
Niin no miten sen nyt ottaa. Jos kahdeksas tulee ylös viiden sekunnin grindaamisella ja sen jälkeen tipahtaa polvilleen, niin yhdeksänteen joutuu ottaan varmaan sen verran lepiä ettei se ole enää sen sarjan yhdeksäs toisto. Tai mistä minä tiedän kun ei näytetty, mutta jos se tuosta heti nousi ja veti yhdeksännen niin on kova äijä.

Niin no miten sen nyt ottaa. Jos kahdeksas tulee ylös viiden sekunnin grindaamisella ja sen jälkeen tipahtaa polvilleen, niin yhdeksänteen joutuu ottaan varmaan sen verran lepiä ettei se ole enää sen sarjan yhdeksäs toisto. Tai mistä minä tiedän kun ei näytetty, mutta jos se tuosta heti nousi ja veti yhdeksännen niin on kova äijä.

Joo, on se kova, mutta mun laskukaavalla se ei ollut ysi. Tosin väliäkö sillä miten sen laskee, kun kova suoritus se on silti.
En minäkään laske enää tuota yhdeksättä toistoa samaan sarjaan. Sehän oli rähmällään niin kauan, että siinä ajassa ois ehtiny syödä lihapiirakan ennen vikaa toistoa. Älyttömän kova luu silti.

Joo, on se kova, mutta mun laskukaavalla se ei ollut ysi. Tosin väliäkö sillä miten sen laskee, kun kova suoritus se on silti.

En kiellä laskemasta. :) Halvatun kova suoritus! Sen sijaan sanoisin, että tuollaiset nostot voisi olla parempi jättää tekemättä. Saattaa helposti napsahtaa joku paikka.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom