Voimanostotulosten suhteesta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zackcer
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Ikä
38
Voimanototulosten suhteesta?

Millaisia maksimivoimatulosten suhteita voi pitää luonnollisina? Eli liikkeinä siis maastaveto, jalkakyykky & penkki. Taitaa olla aika alottelija kysymys, muttei iskis :david:-keho.

Nämä kysymykset taitaa olla paremminkin tonne voimanostopuolelle kuuluvia. Ja searchilla löytyy myös aikasempaa juttua asiasta. ;)

Zackcer sanoi:
Millaisia maksimivoimatulosten suhteita voi pitää luonnollisina? Eli liikkeinä siis maastaveto, jalkakyykky & penkki. Taitaa olla aika alottelija kysymys, muttei iskis :david:-keho.

hyvänä lähtökohtana voidaan pitää sitä että kyykky ja mave tulokset ovat penkkiä kovempia.

mielestäni harrastelijan kuulusi saada enemmän rautaa mavesta kuin kyykystä, siis mikäli omaa suht' hyvän tekniikan ja välitykset ovat suunnilleen normaalit.

varustenostoja ja ammattilais-ukkoja ei huomioida tässä vertailussa.

Mun mielestäni kyykystä pitäis ehkä saada vähän enemmän kun mavesta, mutta tosiasiassahan nuo ovat aika yksilökohtaisia juttuja ja usein varsinkin aloittelevilla nostajilla (joihin kyllä itsekin lukeudun) mave on usein parempi koska se on myös jossain määrin helpompi liike suorittaa ja mukavampi reenata kuin kyykky. Jos pumppailu on aloitettu rinta-hauis-ojentaja meiningillä niin penkki voi aluksi olla jopa se paras, mutta tuskin ainakaan enää vuoden kuluttua voimanostelun aloittamisesta vaikka olisi kovakin punnertaja.
"Hyvänä lähtökohtana voidaan pitää sitä että kyykky ja mave tulokset ovat penkkiä kovempia.", kuten arni sanoi. Pitää paikkansa.

mulla on jotain tyyliin 82.5kg penkki, kyykkyä en oo koittanu mut reenaan 100-110kg:lla 10-6 sarjoja, mave ehkä jotain 120-130 väliin, mavee oon vasta treenannu noin kuukauden.

eikös voimanostajilla se ihanteellinen suhde ole
penkin ja Mave/Kyykyn välillä 1,5

esim. Penkki 150 Mave/Kyykky n.225
200/300 jne..

Tätä palstaa seuranneena on kyykky ollut ehkä 60% kovempi näin keskivertona mitä penkki ja mave hieman kyykkyä kovempi. Mutta kehoja on erilaisia ja esim käsien pituus parantaa maven tulosta suhteessa penkkiin huomattavasti. Jos penkki voittaa kyykyn tuloksen on joko treenannut :david: -tyylisesti tai jaloissa on jotain vikaa. :rolleyes:

Menee vähän :offtopic: puolelle.. Mutta tilitetään nyt vähän turhautumista: Jalka ollut jo toista kuukautta tulehtuneena polvitaipeesta, mikä onkin sitten estänyt maven ja poikkeuksetta kaikkien jalkatreenien tekemisen ko ajalta lähes kokonaan. Treenien rajoituttua yläkroppaan alkaa olla jo pientä ironiaa ilmassa, ku käsillä työntää melkein saman verran rautaa ku jaloilla! :lol2: :(

painan ~80kg, vähän alle,

edit: tosin oon 190cm pitkä ettäs aika kukkakeppi, mut mut massaa hankkiessa...

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Minulla on ollut aina kyykky n.2xpenkki ja mave joku 1.7xpenkki. Tämä suhde on ollut kokoajan mitä olen salilla käynyt (n.7v).

Eli penkki on ollut aina aika huono, vaikka olen välillä treenannut sitä eniten. Ja nyt kun olen eniten kyykännyt, on kyykky yli 2xpenkki.

ilman välineitä nostaessa suhteet menis fiksusti näin:
kyykky 1
penkki 0.7-0.8
veto 1.1

yleensä trikoot auttaa kyykyssä sen verran, että vipujen takia se on yleensä huonompi kuin kyykky raw-nostona. jos veto on liian paljo kovempi ku kyykky, on ukko/akka aika pahasti pyöreellä vetävä ja reidet on aivan liian heikot.

kaikki on kuitenkin niin paljo kii mittasuhteista jne...
:)

Eiköhän yleensä ottaen se veto ole kovempi useimmilla, jos ei käytetä niitä vitun haarniskoita kyykätessä. Itellä ainaki on näin.

Olakinte sanoi:
Eiköhän yleensä ottaen se veto ole kovempi useimmilla

Varmaankin lähes kaikilla, jos se kyykky on tehty siis kisasyvyyteen. Elleivät kädet ole niin lyhyet, että joutuu vedon alkuasennossa menemään vielä syvemmälle kuin kyykyssä.

Omat suhteet:

penkki 1
kyykky 1.55
veto 2

Olakinte sanoi:
Eiköhän yleensä ottaen se veto ole kovempi useimmilla, jos ei käytetä niitä vitun haarniskoita kyykätessä. Itellä ainaki on näin.
Tuntuu kun on katellu noita tuloksia, että aluksi veto on suurimmalla osalla kovempi kuin kyykky, mutta sitten myöhemmin kyykky menee vedon ohi.

Itselläni on mielestäni hyvät suhteet liikkeiden välillä, painoissa onkin sitten paljon parantamista. jk/pp/mv=1,5/1/1,7

kyllähän se kyykky on harvalla parempi kuin mave mikäli kyykätään kisasyvyydestä...pikku niiauksilla voidaankin sitten saada enemmän malmia tankoon kuin maastavetämällä.

Ilman varusteita vedon pitäisi olla edellä. Toki riippuu välityksistä/tekniikasta kumpi sitten on varusteet päälläkään parempi. Kattokaa vaikka svnl sivuilta 70-80 luvun sm kisatulokisa niin kyllä veto useimmiten oli kevyilläkin varusteilla edellä. Nykyään suhde on usein miten toisin päin.

Olakinte sanoi:

Riippuu myös pitkälti välityksistä. Kun kyykkäilin ja vedin enemmän, niin aina oli kyykky parempi kuin veto.

Edit: Ja kyse siis raw nostoista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom