Voimanostotulosten suhteesta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zackcer
  • Aloitettu Aloitettu
jto sanoi:
ilman välineitä nostaessa suhteet menis fiksusti näin:
kyykky 1
penkki 0.7-0.8
veto 1.1

yleensä trikoot auttaa kyykyssä sen verran, että vipujen takia se on yleensä huonompi kuin kyykky raw-nostona. jos veto on liian paljo kovempi ku kyykky, on ukko/akka aika pahasti pyöreellä vetävä ja reidet on aivan liian heikot.

Vähän asian vierestä, mutta olen ollut huomaavinani sellaisen trendin huipputason kilpailuissa, että penkkitulokset ovat parantuneet kyykky- ja mavetuloksiin nähden. Tuntuu, että ennen 'tasapainoisilla' kilpailijoilla oli penkkitulos 60-70% kyykystä, mutta nykyään tyypillisesti lähempänä 80%. Tämä siis varustenostoissa, korjatkaa jos olen väärässä.

SavioM sanoi:
Vähän asian vierestä, mutta olen ollut huomaavinani sellaisen trendin huipputason kilpailuissa, että penkkitulokset ovat parantuneet kyykky- ja mavetuloksiin nähden. Tuntuu, että ennen 'tasapainoisilla' kilpailijoilla oli penkkitulos 60-70% kyykystä, mutta nykyään tyypillisesti lähempänä 80%. Tämä siis varustenostoissa, korjatkaa jos olen väärässä.

Kyykky ja penkki parantuneet suhteessa vetoon. Veto polkenut paikallaan varuste kehityksestä huolimatta. Vetoon ei ole onnistuttu tekemään sellasia trikoita jotka auttas samassa suhteessa kun kyykkyyn ja penkkiin.

fullpower sanoi:
Kyykky ja penkki parantuneet suhteessa vetoon. Veto polkenut paikallaan varuste kehityksestä huolimatta. Vetoon ei ole onnistuttu tekemään sellasia trikoita jotka auttas samassa suhteessa kun kyykkyyn ja penkkiin.

Vetotulosten polkeminen paikallaan on aivan oma lukunsa, josta olen kyllä tietoinen. Kuitenkin tuntuu siltä, että penkkipunnerrus on hyötynyt varustekehityksestä keskimäärin vielä kyykkyäkin enemmän.

SavioM sanoi:
Vetotulosten polkeminen paikallaan on aivan oma lukunsa, josta olen kyllä tietoinen. Kuitenkin tuntuu siltä, että penkkipunnerrus on hyötynyt varustekehityksestä keskimäärin vielä kyykkyäkin enemmän.
On ihan varmasti suhteessa.

vähän offtopiccia, mut mulla kyykky on selkeesti huonoin laji noista. itse keskityn tällä hetkellä tuohon penkkiin kaikkein eniten (ehkä menee vähä RHP puolelle, mut eniwei). kyykky 100 (joo..) penkki 102,5 ja veto 145..et semmosta, kyykky ei vaan o koskaa kulkenu, harjoittelun puutetta sanoisin :jahas:

Mulla menis suhteet näin:
Penkki 1
kyykky 1,25
MaVe 1,5

Heikko kyykky johtuu vuosi sitten hajonneesta polvesta, josta tuli pakollista kyykkytaukoa yli puolivuotta...

nelkku sanoi:
vähän offtopiccia, mut mulla kyykky on selkeesti huonoin laji noista. itse keskityn tällä hetkellä tuohon penkkiin kaikkein eniten (ehkä menee vähä RHP puolelle, mut eniwei). kyykky 100 (joo..) penkki 102,5 ja veto 145..et semmosta, kyykky ei vaan o koskaa kulkenu, harjoittelun puutetta sanoisin :jahas:
Mullaki oli sama tilanne melkein, mutta sittenkun sain kunnon kyykkyohjelman alle jolla nousi tulokset hujauksessa niin kykky olikin yhtäkkiä lempilajejani :)

ojuni sanoi:
mutta sittenkun sain kunnon kyykkyohjelman alle jolla nousi tulokset hujauksessa niin kykky olikin yhtäkkiä lempilajejani

Äläs pihtaile siellä, ohjelma näkyviin ja heti.

kiesus sanoi:
Äläs pihtaile siellä, ohjelma näkyviin ja heti.
Tuollanen mun oma kehitelmä, joka toimi mulla, ainkin sen kolme kk minkä ehdin tehdä. Aloitan varmaan jossain vaiheessa taas, mutta nyt pitää ottaa välistä jotain muuta. Tollanen 1.vko 4*4, 2.vko 5*4 -ohjelma, jossa joka toinen viikko lisätään 2.5kg.

Laskin WPO:n maailmanennätyksistä eri nostojen keskiarvot:
Penkki 1
Veto 1,49
Kyykky 1, 51

Näissä on tietysti välineet mukana, mutta ehkä tästä voidaan lähteä arvioimaan jonkinlaista yleispätevää suhdetta.

Jos penkki on paidan kanssa 150kg ja vähennämme siitä 15kg:a saadaan tulokseksi 135kg

Maastavedon tulisi olla noin 225kg ja koska vedossa eivät rensselit käsittääkseni auta kovinkaan paljoa, tämä tarkoittaa, että RAW-penkin ja vedon suhde olisi noin 1,7

Kyykyn pitäisi olla niin ikään 225kg välineillä. Tässä vaiheessa pitäisi päättää, paljonko välineet vaikuttavat kyykkyyn. Jos RAW nosto olisi noin 10% pienempi tulisi kyykkytulokseksi 200kg. Tällöin suhde olisi suurin piirtein tuo 1,5.

SUMMA SUMMARUM:
Penkki 1
Veto 1,7
Kyykky 1,5

Tätä yhtälöä voi tarkentaa esim. arvioimalla paremmin välineiden vaikutuksen suuruutta.

Mulla on paska alaselkä ja sekä kyykyn, että maven treenaaminen on yhtä tuskaa. Mavessa joutuu pitään pitkiäkin taukoja selän jumittumisen takia. Tästä johtuen penkki on miltei sama, kuin kyykky vaikka toki kyykyn eduksi joku 20 kiloa. mave pysynyt edellä tasasesti 40-50 kiloa mutta viimeseen puoleen vuoteen ei oo pystyny kovia vetoja juuri tekeen selän vittuillessa ja penkki hiippailee kokoajan lähemmäksi.

Kohen sanoi:
Laskin WPO:n maailmanennätyksistä eri nostojen keskiarvot:
Penkki 1
Veto 1,49
Kyykky 1, 51

Näissä on tietysti välineet mukana, mutta ehkä tästä voidaan lähteä arvioimaan jonkinlaista yleispätevää suhdetta.
...

SUMMA SUMMARUM:
Penkki 1
Veto 1,7
Kyykky 1,5

Tätä yhtälöä voi tarkentaa esim. arvioimalla paremmin välineiden vaikutuksen suuruutta.
Yhtälö saadaan aika hemmetin tarkaksi kun jätetään noi WPO tulokset omaan arvoonsa ja lasketaan keskiarvo RAW-kisojen tuloksista. :arvi:

Back
Ylös Bottom