Voimailusta/ voimanostosta kiinnostuneet mimmit!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja assis
  • Aloitettu Aloitettu
Täällä ja tuolla on käyty pohdintoja siitä, miten saataisiin enemmän tyttöjä/ naisia voimapainotteisen treenin pariin (ja ehkä sinne voimanostokisoihinkin... tai leuanveto tai penkki tai mitä näitä onkin). Itse olin eilen ekoissa kisoissa ja oli ihan mahtavaa! Vaikka muuten jännittäjätyyppi olenkin, lavalla ei jännittänyt ollenkaan vaan oli tosi mukava nostella.

Ketjun tarkoitus? Rohkaista kaikkia kiinnostuneita mukaan tämän ei-ulkonäkökeskeisen lajin pariin, jossa tärkeintä on voima ja rauta. Karistaa ehkä ennakkoluuloja siitä, että kaikki voimailijamimmit ovat kauheita siilitukkaisia amatsoneja tai muuten pelottavia. :rolleyes: Ja kevään puolella voitaisiin järkätä joku miitti, jossa ei puhuta korkokengistä eikä glittereistä... vaan kyykkykengistä ja selän kaaresta penkissä ja milloin sinne kisoihin uskaltaa lähteä mukaan ja syökö ne isot miehet meidät elävältä. :wtf:

Täällä voi myös ihmetellä mikä ihmeen voimanosto ja kysyä, onko täysin lahjaton jos ei kolmessa viikossa ole vielä oppinut kyykkäämään ja penkkikin on jotenkin vaikeaa. :thumbs: Ai niin, ja sitäkin voi kirota kun siitä mavesta tulee sääret arville ja polvet mustelmille... Jos sulla taas ei ole hajuakaan, mitä mä höpötän, kysy. :)

Tarviiko edes sanoa, että allekirjoittanut seisoo 100% aloituspostin takana? :thumbs:

Mahtava tapahtuma oli tosiaankin taas eilen, tunnelma katossa kaikinpuolin :) Varsinkin tuonne RAW-puolella kyllä toivoisi naisia lisää - ja sitä syödyksi tulemista ei tarvitse pelätä, päinvastoin meitä mimmejä pidetään siellä kuin kukkaa kämmenellä :haart:

Minä oon kovin kiinnostunu ! mut wannabe voimailua takana vasta pari kuukautta, mut tähän asti oon ihan rakastunu ja haluun oppii löisää ja kehittyä :)

Katselin pätkiä tuosta assiksen kisasta..Oli kyllä niin himputin hyvännäköistä. Oli varmaan kivaa nostaa kun miehiä oli ainakin viisi ympärillä? :D

No ei vain. Sanotaanko niin että itse ole aina ollut "prinsessa", tanssijatyyppinen ja ennen myös jumppaaja tyttö. Nyttemmin (hitusen isompana) jumpat on jääneet mutta tanssi pysynyt ja sen ohella kiinnostus voimaan. Raakaan voimaan jota nainenkin voi oikealla treenillä saada. Itse jotenkin ajattelen, etten jaksaisi tai viitsisi dieetata (minäkö mukavuudenhaluinen?:rolleyes:) joten voimatyyppinen treeni sopisi paremmin. Kisalavoista tosin en haaveile, jos nyt ensin joskus saisi tekniikan kuntoon. Pakko myöntää että pakkiksella on ollut jonnin verran vaikutusta (paljonkin) tällaiseen kallistumiseen voimapuolelle.

Hyvä ketju ja toivottavasti kaikki jotka edes joskus ovat pienimmässä mielessäkään ajatellet voimatreeniä sanoisivat hep olemassaolonsa tunnistamiseksi :)

edit. Ja kesällä ei varmaan voi edes haaveilla minihameen pidosta näillä polvilla ja säärillä. En ymmärrä miten saan murjottua itseni niin helposti mustelmille (ja muillekin ruhjeille) mavessa.

Hyvä ketju ja toivottavasti kaikki jotka edes joskus ovat pienimmässä mielessäkään ajatellet voimatreeniä sanoisivat hep olemassaolonsa tunnistamiseksi

HEP! :rock:

Mulla nyt takana kuudet kisat, joissa edustettuna kaikki mahdolliset vaihtoehdot (yhdet penkkikisat, kolmet penkki- + vetokisat, yhdet voimanostokisat varusteilla ja yhdet voimanostokisat raakana). Olen treenannut "voimanostotyylisesti" jo melkein vuosikymmenen, mutta kisaamaan aloitin puolisoni painostuksesta toukokuussa -05. Ja tosi kivaa on!!! Mäkin olen aina ollut hirveä jännittäjä mitä tulee muiden ihmisten edessä esiintymiseen, mutta voimanostossa se on pysynyt hallussa >>> SUOSITTELEN LÄMPIMÄSTI myös kaikille niille, jotka kuvittelevat olevansa "heikkopäisiä"! :D

Minäkin tykkään tanssia ja se onkin varsin hyvää vastapainoa voimailulle. Ja tosiaan - voimailijat voi olla ihan yhtä naisellisia kuin kaikki muutkin. Minultakin löytyy pitkä tukka ja lyhyt hame. ;) Niin ja juuri eilen osallistuin yksiin push & pull-kisoihin ja kun olin vetänyt ensimmäisen mv:ni, yksi tuttu kundi sanoi: "I think that was one of the hottest things I've ever seen in my life!" Tuli tosi kiva olo. Eli ne isot miehet ei todellakaan ole yhtään pahoillaan saadessaan naisia mukaan kisalavoille.

Ilmoittaudun nyt tännekin vaikka kaikille lienee selvää, että voimailua minä täällä edustan. Kisoja ei ole takana, mutta eiköhän sitä niitäkin tule joskus eteen. Voimanostelua takana siis vuosi ja muuta remputtelua sitä ennen jonkinaikaa... Miitinkejä jos järkätään niin kyllä osallistun ehdottomasti!

HEP myös täältä!

Valmentajan avustamana treeniä takana nyt vajaa puoli vuotta, ja yhdet kisat takana. Toiset tulossa parin viikon päästä. Harrastan siis nyt pelkästään penkkipunnerrusta, mutta varmaan jossakin vaiheessa tulee siirryttyä voimanostoon.

Minulla ekat kisat oli jo 3 kk:n päästä siitä kun treenailun aloitin tosissaan, ja tulos ei tiettävästi päätä huimannut. Valmentaja kannusti menemään kisoihin niin pian kuin mahdollista, koska mitä enemmän treeniä on takana, sitä korkeampi voi olla kynnys lähteä kisaamaan.

Ekat kisat meni ilman paitaa, nyt kokeillaan paidan kanssa:) Voimailu on kertakaikkiaan mukavaa ja aion tätä harrastusta jatkaa vielä pitkään!

:offtopic:Tänään muuten oli viimeiset paitatreenit ennen kisoja, ja oma ennätys meni rikki:rock: Nostin 55kg, (tosin ilman pysäytystä) oman painon ollessa 51 kg.

Minä olen myös jo jonkin aikaa voimaillut ja erittäin kiinnostunut aiheesta ja RAW-kisoista. Tuonne viikonlopun zempaloihin jäi osallistumatta siitä yksinkertaisesta syystä, että matka oli aivan liian pitkä kisapaikkakunnalle näin pienen lapsen äidille. Liian paljon vaivaa yhden päivän takia.

Oulussa joulukuussa olevat penkkikisat ovat jo etäisyydeltään toteutettavissa, mutta vielä harkinnan alla muista syistä.

Takana mulla on yhdet RAW:na nostetut voimanostokisat. Myönnän olevani hyvin kiinnostunut kisaamisesta myös niiden glittereiden ja korkokenkien kanssa, mutta ei siitä tässä ketjussa enempää.

Vielä kun saisin joku päivä tuon tekniikan kohilleen kaikissa liikkeissä ja yhteistuloksen päälle 350 kg niin olisin tyytyväinen näin ensalkuun. :evil:

Tanssia en osaa, mutten ole mikään amatsoonikaan.:lol2:

Oli varmaan kivaa nostaa kun miehiä oli ainakin viisi ympärillä? :D

edit. Ja kesällä ei varmaan voi edes haaveilla minihameen pidosta näillä polvilla ja säärillä. En ymmärrä miten saan murjottua itseni niin helposti mustelmille (ja muillekin ruhjeille) mavessa.

Tuohon täytyy kommentoida, että kun lavalle astelin, kaikki ihmiset ja äänet katosi ympäriltä. Musat kuulin myöhemmin videolta. :D Jälkeenpäin ajateltuna lavalla oli ne kaikkein rauhallisimmat hetket, minä kahdestaan kaverini tangon kanssa.

Mä olisin ihme kyllä nyt hamekunnossa, mutta niskan mä onnistuin murjomaan tangolla. Senkin huomasin vasta kisojen jälkeen suihkussa, kun niskaa kirveli...:rolleyes:

Hep!

Täällä yksi taustalla lymyilijä. Kisailin voimanostossa joskus vajaa 10 vuotta sitten, tässä välissä säntäilin pallon perässä kesät nurtsilla ja talvet kaukalossa. Nyt kun ikää on jo reippahasti 30 ja risat niin vauhdikkaat joukkuepelit miljuunine loukkaantumisineen on saaneet jäädä. Paluu salille voimapainotteiseen treeniin piti kesän jälkeen tehdä maltillisesti, ihan vain omaksi iloksi treenaillen, mutta heti parin kuukauden räpistelyn jälkeen kaivoin vanhan paidan naftaliinista ja eikun penkkikisoihin :)

No persiilleenhän ne meni kun olisi pitänyt olla samassa kunnossa heti kun silloin joskus, kas kun en sivunnutkaan omaa ennätystäni :itku: Varusteeni herättivät ansaittua hilpeyttä - kymmenessä vuodessa jonkinasteista kehitystä huomasin tapahtuneen... No, kaikesta tästä sisuuntuneena ei muuta kuin armotonta treeniä ja kohti seuraavia kisoja.

Sotilaspenkkiä koitin tässä salilla ihan huvin ja urheilun vuoksi, mun nostopaino on 40 kg (oma paino n. 58kg) ja sain 23 toistoa. Aikas hyvin kai kun en ole sitä mitenkään koskaan treenaillut. Että kai tässä täytyy joku spp kisakin jossain vaiheessa ottaa tavoitteeksi!?!?

No, aika näyttää. Treeni-iloa kaikille!!! :thumbs:

Täällä kans yks voimailusta innostunut mimmi.
Kisoissa olis joskus mukava käydä katselemassa, harvoin vaan täällä pohjoisessa noita kisoja on. Kisatakkin vois joskus.
Tietenki olis mahtava tavata muita voimailevia mimmejä.
Omat enätykset ei päätä huimaa ja ilman varusteita treenailen. Innolla ootan että pääsen taas tosissaan treenaamaan, kun beibi syntyy.

Jeah, mukana olen, hengessä vähintäänkin :thumbs: !

Siitäkin huolimatta, että erinäisten kolhujen takia kaikkein intensiivisimmät voimatreenit ovat takana - ainakin toistaiseksi - en tietenkään aio luopua tavoitteestani olla vuoden päästä taas vuotta vahvempi. Mikäpä siinä, selitykset pois ja romut liikkeelle: jos 100kg:n kyykky ei voi polvien takia olla tavoitteena silkkana maksimiykkösenä, voi tavoitteena olla vaikkapa 100kg:n kyykky yksittäisenä esimerkkinä siitä, mitä teen kotisalilla kympin sarjoissa. No joo, niinpä kai, mutta tavoitteita pitää aina olla, vai mitä?

Huuan HEP, vaikka miun asenne lienee ollut jo pitkän aikaa selvä.

Tunnustan, että miekin olin alussa melkoinen jännittäjä tyyliin: mitä ne isot karjutkin sanovat, kun tämmönen aloittelijatäti sinne tuppautuu. Turhaan pelkäsin; ne voimailijakarjut ovat oikein mukavia, rempseitä heppuja, jotka antoivat verryttelyvuoron kysymättä. Gilly, assis ja ::L:: voivat vahvistaa sanani.

Takana ovat kahdet voimanostokisat, kahdet raakapenkkikisat ja aika monet solttupenkki tai -nostokisat. Aikomus olisi saada lisääkin kisakokemuksia, ja olisi hauska tutustua niissä uusiin mimmeihin sen ohella että näkee tuttuja (Gilly y.m.)

Kannatan ehdotusta voimailumiitistä. Ainahan ajankohta, kulkuyhteydet y.m. vaikuttavat, mutta suurella varmuudella ainakin meikä olisi tulossa.

Ihan ohimennen, ::L::, kummalla tyylillä nostat maasta: sumolla vai kapealla? Miten meni se kisa siellä in America?

Ja Kuisku, mie olen jo ilmoittautunut Oulun kisoihin. Kyllä siun olisi nyt tultava etten ihan yksinäinen mimmi olisi.

Uusimmassa Sport -lehdessä on juttu Raija Jurkosta, voimannoston maailmanennätysnaisesta :) Pieni nainen nostaa penkistä 200kg ja kyykkää 172,5kg :eek: Tuli mulle aika yllätyksenä, että ilman suurempia lihasmassoja voi päästä tollasiin tuloksiin!

Uusimmassa Sport -lehdessä on juttu Raija Jurkosta, voimannoston maailmanennätysnaisesta :) Pieni nainen nostaa penkistä 200kg ja kyykkää 172,5kg :eek: Tuli mulle aika yllätyksenä, että ilman suurempia lihasmassoja voi päästä tollasiin tuloksiin!
Jaa, Koskisen Raija mennyt naimisiin :) Raija ei kyllä taida 200kg nostaa missään lajissa, onkohan lehteen lipsahtanut virhe?

Jaa, Koskisen Raija mennyt naimisiin :) Raija ei kyllä taida 200kg nostaa missään lajissa, onkohan lehteen lipsahtanut virhe?

Aijaa.. tarkastin vielä lehdestä ja kyllä sinne tuo 200kg oli rustattu :o Hämmästelinkin että voiko tuo olla mahdollista ilman dopingia :D

Joo, eikös Raijan penkkitulos ole hieman yli 80 kiloa (joka sekin painoon suhteutettuna ihan huima lukema)?

Powerliftingwatch.com on tehnyt "Alltime ranking"-listan ja siellä Raijan penkki oli 85 kg (painoluokka -44 kg). Raijan kyykky 171 kg on alltime-listan sijalla 1. sekä mv 167.5 kg sijalla 2. Aika huima nainen!!!

Metri: Mä nostan kapealla. Yritin joskus alkaa harjoitella sumoa, mut sain nivuseni niin tulehduksiin, että se jäi sitten siihen... Muutenkin se on niin raskas (etenkin henkisesti IMO) ja aikaa vievä urakka vaihtaa asentoa ihan totaalisesti, että musta ei vaan oo ollut siihen.

Kisat meni hyvin. Tosin ne supistu erinäisten sattumusten johdosta vain push & pulliksi... Mut se ei haitannut, koska mä sekä penkkasin että vedin omat enkkani! Penkki 125 kg (275 lbs) ja veto 204 kg (450 lbs). En tiputtanut painoa, joten painoluokka oli -75 (punnituksessa olin 70,6 kg). Varusteet siis käytössä molemmissa nostoissa. Nyt - puolentoista vuoden harjoittelun jälkeen - oli EKA kerta kun sain penkissä kolme peräkkäistä nostoa onnistumaan! Wau. Ja sen verran vielä, että raw-voimissa olen suurinpiirtein samoissa kuin huhtikuun kisoissa (raw-penkki 80kg). Eli näyttäis siltä, että alkaisin päästä edes hajulle, mitä tekniikkaan tulee... *kop kop - koputtaa puuta*

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom