Voimaharjoittelu + rasvanpoltto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Skebab
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sanotaan, että ei voi kasvattaa lihasta ja samaa aikaa polttaa rasvaa. Miksi näin? Eli jos syön hyvin, mutta liikun paljon niin miten sitten oikein käy?

Rasvanpolttamisessa on kyse siitä, että kuluttaa enemmän mitä syö. Entä jos kuluttaa samalla kun treenaa lihasta.

Itse poltan tällä hetkellä rasvaa kesäkuntoa himoiten, eikä tossa nyt paljoa sitä enään ole. Mutta samaa aikaa käyn puntilla ja treenaan lisää voimaa eli 3 x 10 sarjoilla. Treenin jälkeen muscle+ palautusjuoma vielä tuohon lisäksi.

Miten tässä sitten periaatteessa käy? Eleilen kalorilaskuri.fi mukaan -500kcal kulutuksella. Tai, että kulutan 2500, mutta syön esimerkiksi 2000kcal päivässä.

Tuntuu kuin lihaskunto joko pysyy samana tai tipahtelee pikkuhiljaa, mutta rasvaa kyllä alkaa polttumaan vyötäröltä ja tuloksia näkyy lähes päivittäin.

Selventäisikö joku mitä tässä sitten on tapahtumassa? Miten minun tulisi toimia/treenata sekä syödä ja liikkua?

PS: Kysyn tähän väliin, että paljon tuota muscle+ (fastin) pitää ottaa aina treenin jälkeen? Tähän mennessä olen ottanut 1dl kun en oikein tiedä noista 2g proteiinia / painoa kohden (kg)

Olen 180cm/67,5kg

Jos olisit 170cm/67,5kg niin ihmettelisin onko dieetti hyvä idea, vai olisiko muutama kilo lisää lihaa sittenkin parempi vaihtoehto.

Mutta kun olet 180cm pitkä... Mitä ajattelit saavuttaa miinuskaloreilla - saada kylkiluut paremmin näkyville?

Sanotaan, että ei voi kasvattaa lihasta ja samaa aikaa polttaa rasvaa. Miksi näin? Eli jos syön hyvin, mutta liikun paljon niin miten sitten oikein käy?

Rasvanpolttamisessa on kyse siitä, että kuluttaa enemmän mitä syö. Entä jos kuluttaa samalla kun treenaa lihasta.

Itse poltan tällä hetkellä rasvaa kesäkuntoa himoiten, eikä tossa nyt paljoa sitä enään ole. Mutta samaa aikaa käyn puntilla ja treenaan lisää voimaa eli 3 x 10 sarjoilla. Treenin jälkeen muscle+ palautusjuoma vielä tuohon lisäksi.

Miten tässä sitten periaatteessa käy? Eleilen kalorilaskuri.fi mukaan -500kcal kulutuksella. Tai, että kulutan 2500, mutta syön esimerkiksi 2000kcal päivässä.

Tuntuu kuin lihaskunto joko pysyy samana tai tipahtelee pikkuhiljaa, mutta rasvaa kyllä alkaa polttumaan vyötäröltä ja tuloksia näkyy lähes päivittäin.

Selventäisikö joku mitä tässä sitten on tapahtumassa? Miten minun tulisi toimia/treenata sekä syödä ja liikkua?

PS: Kysyn tähän väliin, että paljon tuota muscle+ (fastin) pitää ottaa aina treenin jälkeen? Tähän mennessä olen ottanut 1dl kun en oikein tiedä noista 2g proteiinia / painoa kohden (kg)

Olen 180cm/67,5kg
Moi!kerro mulle mistä lähtien voimaa on alettu treenata kympin sarjoilla....vai onko tänään joku aprillipäivä?:kippis1:

Tähänkin löydät kysymyksen 5 minuutin oma-aloitteisella selaamisella, mutta todettakoon tosiaan, että ei tartte sun paljo rasvan polttamisesta noilla statseilla stressata. Safkaa naamaan ni saat lihaa luiden päälle.

Kyllä jo noilla "massoilla" näytetään aika maratoonarilta.
Eikö kuitenkin kannattaisi harkita maltillista painon nostamista, kuin diettiä?
Tietysti kaikki hakee eri lookkia. Zemppiä reeneihin:piis:

No oli trolli tai ei... kannattaa tosiaan lukea tätä aloittelijoiden osiota. Moni asia on selitetty täällä useampaankin kertaan. Mutta ajatteleppas tätä Skebab, pituutesi ja paino huomioiden mitäs jos sen sijaan että yrittäisit polttaa vyötäröllä olevaa pientä rasvakerrosta, yrittäisitkin saada treenillä ja kohtuullisella lisäravinnolla lisää lihasta? Siinä olisi yksi tapa pienentää kehon kokonais -rasvaprosenttia...

No oli trolli tai ei... kannattaa tosiaan lukea tätä aloittelijoiden osiota. Moni asia on selitetty täällä useampaankin kertaan. Mutta ajatteleppas tätä Skebab, pituutesi ja paino huomioiden mitäs jos sen sijaan että yrittäisit polttaa vyötäröllä olevaa pientä rasvakerrosta, yrittäisitkin saada treenillä ja kohtuullisella lisäravinnolla lisää lihasta? Siinä olisi yksi tapa pienentää kehon kokonais -rasvaprosenttia...

Sopinee minulle, mutta eikös se vain tuo lisää rasvaa? En halua näyttää kenialaiselta aitajuoksijalta, enkä tulekkaan näyttämään sillä tiedän, että minulla on lihasta siellä luiden ympärillä. Niiden lihasten päällä on vain 0,5 - 1cm rasvakerros. Miksikö? Koska olen n. 10 vuotiaasta asti ollut sellainen ranskalainen perunapallo ja näin kasvupyrähdyksen myötä on sitten ylimääräiset lähtenyt ja n. 1,5vuotta sitten aloitin säännöllisen liikunnan. Tämä liikunta on tuottanut tulosta ja siksi ollaan nyt tässä, mutta voisiko joku saada vision tilanteestani? Vatsa vähän löysällään, datisraidat näkyvillä ja ehkä joku kiinteytys/vatsalihastreeni voisi olla se mitä tässä sitten haetaan?

Sixpack:n pääsee vain jos on pienirasvaprosentti, ehkä se on sitten mitä tällä hetkellä yritän hakea? Mutta jos kerta lihasta treenaamalla rasvaa palaa vyötäröstä niin, että saa patit näkyviin niin totta helvetissä se sopii minulle. En vain oikein tiedä, täällä ollaan annettu sellainen kuva että lihasta treenaamalla rasvaa tulee väkisin lisää. Dietiillä lihasta palaa väkisin. Missä on se kultainen keskitie?

Eli miten voin saada vatsalihakset näkyville jos sitä rasvaa tuulee sitten koko ajan lisää?

ps: Miksi jengi ylipäätään lukee aloittelijoiden osioita jos aina leimaa kaiken trollaamiseksi? Mitä jengi aloittelijoiden osiosta edes luulee löytävänsä jos ei tälläsia tyhmiä kysymyksiä?

Eli miten voin saada vatsalihakset näkyville jos sitä rasvaa tuulee sitten koko ajan lisää?

Kuten niin kovin moni tässäkin threadissä on jo todennut, niin ei ne vatsalihakset tule näkyviin (halutulla tavalla :jahas:), jos sitä lihasta on yhtä paljon ku kenialaisella maratoonarilla. Lueppas TÄMÄ Shugartin artikkeli ja katso josko tunnistaisit itsesi siitä. Ja jos vaikka saisit jotain neuvoa.
More muscle, less fat, better health. Isn't that what we're all here for?

Ja toisaalta, jos aivan välttämättä pidät kalorit miinuksella niin muista kuitenkin seuraava:
Useissa tutkimuksissa on todettu, että päivittäisen kalorivajauksen (sama pätee myös kun intake > poltetut [lähde?]) pysyessä samana (esim. -500kcal), korkeampi kulutus johtaa joka tapauksessa "parempaan" lopputulokseen. (lähde? --> Googleta itse, minä olen laiska paska.)

Eli:
1. Kulutus -2500kcal + intake 2000kcal = -500kcal
2. Kulutus -3000kcal + intake 2500kcal = -500kcal
Tapaus 2 johtaisi siis sunkin kannalta toivotumpaan lopputulokseen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sopinee minulle, mutta eikös se vain tuo lisää rasvaa? En halua näyttää kenialaiselta aitajuoksijalta, enkä tulekkaan näyttämään sillä tiedän, että minulla on lihasta siellä luiden ympärillä. Niiden lihasten päällä on vain 0,5 - 1cm rasvakerros. Miksikö? Koska olen n. 10 vuotiaasta asti ollut sellainen ranskalainen perunapallo ja näin kasvupyrähdyksen myötä on sitten ylimääräiset lähtenyt ja n. 1,5vuotta sitten aloitin säännöllisen liikunnan. Tämä liikunta on tuottanut tulosta ja siksi ollaan nyt tässä, mutta voisiko joku saada vision tilanteestani? Vatsa vähän löysällään, datisraidat näkyvillä ja ehkä joku kiinteytys/vatsalihastreeni voisi olla se mitä tässä sitten haetaan?

Sixpack:n pääsee vain jos on pienirasvaprosentti, ehkä se on sitten mitä tällä hetkellä yritän hakea? Mutta jos kerta lihasta treenaamalla rasvaa palaa vyötäröstä niin, että saa patit näkyviin niin totta helvetissä se sopii minulle. En vain oikein tiedä, täällä ollaan annettu sellainen kuva että lihasta treenaamalla rasvaa tulee väkisin lisää. Dietiillä lihasta palaa väkisin. Missä on se kultainen keskitie?

ps: Miksi jengi ylipäätään lukee aloittelijoiden osioita jos aina leimaa kaiken trollaamiseksi? Mitä jengi aloittelijoiden osiosta edes luulee löytävänsä jos ei tälläsia tyhmiä kysymyksiä?

JT tuossa yllä kirjoittelee ihan asiaa. On kyllä totta, että jengi täällä turhan helposti unohtaa että aloittelijoiden osasto on pääasiassa aloittelijoita varten, eikä yksikään tosissaan esitetty kysymys ole asiaton. Jos ajatellaan suurin osaa ihmisistä, jopa niitä lihaksikkaita, niin kaikilla on jonkin verran rasvaa kehossa. Se on ihan normaalia. Jollain isolla kaverilla saattaa olla huomattavasti isompi rasvaprosentti kuin sinulla, mutta silti näyttää timmimältä. Se on juuri se illuusio jonka lihakset luovat. Noiden lukujesi perusteella on hyvin vaikea ymmärtää miksi haluat "laihtua". On myös totta, että (mielestäni) liian moni täällä puhuu tuosta ekaks massaa ja sitten dietille -tavasta. Ei massaa tarvitse niin hakea. Itse en ole koskaan moiseen ryhtynyt. Tietysti se voi olla ehkä se nopein tapa, mutta ei se silti tarkoita että kaikkien pitäisi tehdä juuri niin. Sitäpaitsi lukujen perusteella olet oikeasti niin hoikka, että epäilen syötkö nyt edes tarpeeksi? Suosittelisin kokeilemaan pelkästään sitä lihaksen lisäystä pari kuukautta ja anna sitten peilin kertoa onko syytä oikeasti vetää miinuskaloreille. Itse kun olen aina ollut hoikka ja joutunut ikäänkuin pakkosyömään, niin ylimääräistä ei ole oikeastaan koskaan kertynyt - lihasta tulee maltillisillakin plus kaloreillakin.

Kuten niin kovin moni tässäkin threadissä on jo todennut, niin ei ne vatsalihakset tule näkyviin (halutulla tavalla :jahas:), jos sitä lihasta on yhtä paljon ku kenialaisella maratoonarilla

Näinpä näin mitä JT´ sano. Kaikilla ihmisillä on vatsalihakset ja ne saa mitä todennäköisemmin näkyviin, jos rasvaprosentti on tarpeeksi alhainen. Tosin silloin rasvaprosentti on niin pieni, että kokonaisuuden kannalta kehokuva on kuin nälkiintyneellä, ja kovin moni tuskin tätä haluaa. Sen vuoksi kannattais ensin kerätä sitä lihasta maltillisilla plussakaloreilla. Sikabulkki kerää voimakkaasti rasvaa, mutta jos et syö kaikkea, mikä ei liiku, ei sitä rasvaa mitenkään mahottomia määriä kerry. Voit saada paremmin vatsat näkyviin haluamallasi tavalla, etenkin sitten dieetin jälkeen. Eli eiköhän se hakemasi kultainen keskitie ole juurikin maltillinen plussailu kaloreissa.

Jos pituuttas vertaa painoos, ei tuohon kovin paljon lihasta mahdu. Etenkin jos siinä vielä rasvaakin on mukana. Saat siis aika pieneks vetää rasvat, että saat sen sixarin näkyviin. Ei varmaan kovin hyvältä näytä.

Vatsa vähän löysällään, datisraidat näkyvillä ja ehkä joku kiinteytys/vatsalihastreeni voisi olla se mitä tässä sitten haetaan?

Kiinteytyssanan vois poistaa kokonaan, koska sellaista ei ole olemassa. Kaikenmaailman hömppälehdet ovat saaneet ihmiset uskomaan, että rasvaa voisi polttaa tietystä kohdasta kehoa tekemällä siihen kohdistuvia liikkeitä. Rasva lähtee ekana sieltä, mistä geenit ohjaa ne lähtemään. Kun tarpeeksi paljon laihduttaa, saa rasvan lopulta lähtemään myös halutusta kohdasta. Helppoa se ei välttämättä ole, koska ihmiskeho ei alistu nykyajan kauneusihanteille. Rasvaprosenttia voi kuitenkin pienentää paikallisesti treenaamalla. Mutta nopeampi ja helpompi tapa on dieetti, etenkin jos on jo pitempään treenannut. Aloittelijalla rasvaprosentin pienentäminen treenaamalla on helpompaa, sillä lihasta kertyy nopeammin alussa.

Samaa mieltä. Ihan asiallisen kysymyksen sä teit, mutta ehkä pienellä haulla olisit saanut tietää nopeammin. Olisit voinut kysyä vaikka tuolta aloittelijoiden peruskysymykset -threadista sen sijaan, että olisit uuden ketjun tehnyt. Myös faq on olemassa, sitä kannattaa hyödyntää.

Ps. niillä, joilla ei ole mitään rakentavaa kommenttia annettavana tai postaus on täysin sisällötön, voisivat jättää postailun muille. Cradle esim.

Edit. unohtu ikäs kysyä. Nuorella ihmisellä tuolla bmi-luvulla voi olla myös "ylimääräistä" omasta mielestään ja jos tuijotellaan pelkkää bmi-lukua, sit ymmärrän halus pudottaa painoa

Ja toisaalta, jos aivan välttämättä pidät kalorit miinuksella niin muista kuitenkin seuraava:
Useissa tutkimuksissa on todettu, että päivittäisen kalorivajauksen (sama pätee myös kun intake > poltetut [lähde?]) pysyessä samana (esim. -500kcal), korkeampi kulutus johtaa joka tapauksessa "parempaan" lopputulokseen. (lähde? --> Googleta itse, minä olen laiska paska.)

Eli:
1. Kulutus -2500kcal + intake 2000kcal = -500kcal
2. Kulutus -3000kcal + intake 2500kcal = -500kcal
Tapaus 2 johtaisi siis sunkin kannalta toivotumpaan lopputulokseen.

Eli yrität kertoa, että pitäisi kuluttaa vieläkin enemmän ja syödä vieläkin tuhdimmin >;) kunhan on se -500kcal kuullostaa ihan hienolta. Jos tämä nyt johtaa siihen, että puntilla jaksais rehkiä paremmin kun on syönnytkin enemmän ja sillain. PItänee tosiaan vähän lukea asioita, mutta ajattelin että jos täältä sais nopeammin vastaukset kysymyksiinsä.

Sitäpaitsi lukujen perusteella olet oikeasti niin hoikka, että epäilen syötkö nyt edes tarpeeksi? Suosittelisin kokeilemaan pelkästään sitä lihaksen lisäystä pari kuukautta ja anna sitten peilin kertoa onko syytä oikeasti vetää miinuskaloreille. Itse kun olen aina ollut hoikka ja joutunut ikäänkuin pakkosyömään, niin ylimääräistä ei ole oikeastaan koskaan kertynyt - lihasta tulee maltillisillakin plus kaloreillakin.

Sitä kun on vaan parin kuukauden päästä rantakelit (toivottavasti) ja kun olen päässyt jo näin pitkälle niin en haluaisi luovuttaakkaan. Olen käynyt 1,5 vuotta salilla ja sitä on tullut syötyä tuhdisti (myös makeisia ja rasvoja) eikä oikein katottukkaan mitä syö. Myös käynnyt sitten salilla tarmokkaasti jne... peili sitten on kertonut, että kropassa alkaa oikeasti olla lihasta, mutta sixpackistä ei toivoakaan :\ Vaikea sanoa onko sitä rasvaa polttunut pikkuhiljaa siitä samalla vai johtuuko se sitten vain kasvupyrähdyksestä. Tähän kun vielä totean, että kun aloitin puntilla käynnin niin olin jo 10vuotiaasta asti muistuttanut ranskanpullaa (eli läskiä).

Nyt olen ''hoikka'' sekä minulla on lihasta kehossa. Mutta tämä ''hoikkuus'' ei riitä, että on sixpack esillä. Kun vähän venytän ihoa vatsankohalta. Eli ns. vedän alas kaiken rasvan niin siellä komeilee se sixpack. Tästä päättelin, että jos pienempi rasvaprosentti toisi ne näkyville.

Ehkä sitten vain pitäisi onnistua treenaamaan niitä lisää sekä kiinteyttämään tuota vuosien varrella kertynyttä rasvaa/datis raidat...

Pitänee lukea enemmän asiasta, mutta tosiaan deadline olis siinä heinäkuussa. Mielestäni ihan järkeenkäypä tavoite, minun tilanteessani.

unohtu ikäs kysyä. Nuorella ihmisellä tuolla bmi-luvulla voi olla myös "ylimääräistä" omasta mielestään ja jos tuijotellaan pelkkää bmi-lukua, sit ymmärrän halus pudottaa painoa

Eli kiitos hirveesti teille jotka jaksoivat antaa rakentavia vastauksia. Ikää on 17vuotta ja tosiaan 180cm/68kg about siinä mitoissa.

Jep jep, ei nää asiat vaikeita ole. Ja parhaiten kuitenkin oppii tekemällä. Noista vatsalihaksista sanoisin vain sen verran että on hienoa että sulla on tavoite. Voit hyvin päästäkin siihen kun vaikutat aika määrätietoiselta. Sitten vain sellainen varoituksen sana että älä turhaan vertaa itseäsi muihin. Meillä kaikilla on yksilöllinen ruumiinrakenne ja rasvat, vatsalihakset sun muut hiukan eri lailla rakentuneet. Se mitä yritän tässä sanoa on se, että jollakin vatsalihakset näkyvät sen ihmeellisemmin yrittämättä. Toisilla se on jopa epäterveellisen nälkädietin takana. Ole tyytyväinen omaan kehitykseesi - eli kehitykseen siitä alkutilanteesta.

Noilla mitoilla dieettaamisessa ei ole mitään järkeä.

Mutta voimaa tosiaan useimmilla tulee dieetilläkin. Muistat treenata vain jollain voimaohjelmalla/lyhyillä sarjoilla. Esim 5x5.

Voisiko joku laittaa jonkun vatsalihas ohjelman jonka on todennut hyväksi. Olen juuri aloittamassa massakautta ja muiden lihasryhmien ohjelmat on jo kunnossa mutta vatsat :). Ja ohjelma mielellään semmoinen joka myös tuntuu seuraavana päivänä vatsoissa :).

Vatsat treenataan parhaiten seuraavilla liikkeillä:
- Kyykky
- Maastaveto
- Istumaannousu
- Venäläinen kierto
- Voimapyörä

IMO

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom