Voimaa, miten?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
40
Älkää lopettako lukemista heti sanan penkkipunnerrus kohdalla.

Aluksi hieman taustaa: treenaamisen aloitin vajaa vuosi sitten ja kehitys oli alussa siedettävän reipasta. Siihen iänikuiseen penkkiin tuli noin 25-30 kiloa lisää 3-4 kuukaudessa, joka oli siinä vaiheessa 90 kiloa. Myös muissa liikkeissä painot kasvoivat ja lihastakin taisi tarttua. Tämä oli tilanne helmi/maaliskuussa.

Voima on kiinnostanut suurimman osan ajasta enemmän kuin lihakset, mutta kumpaakin edustavilla ohjelmilla on tullut väännettyä. Ongelma on siis se, että useimmissa liikkeissä voimaa on tullut enemmän tai vähemmän lisää, mutta se penkkipunnerrus.
Tilanne juuri tänään kokeiltuna - maksimi edelleen sama 90 kiloa kuin 7-8kk sitten. 100 kiloa jäi rinnalle ja 95 ei kiinnostanut edes kokeilla, tiedä olisiko sekään noussut. Jatkakaa lukemista, kun nauru hellittää.

Tuosta helmi/maaliskuusta lähtien olen kokeillut karkeasti sanoen kolmea erilaista treenityyliä: HST tyyppinen kroppa kolme kertaa viikossa, normaali bodytyyli eli kroppa jaettanu neljään osaan ja treenit 4 kertaa viikossa ja nyt viimeisimpänä Saken ABC voimaohjelma. ABC kyykyn ja penkkipunnerruksen kohdalla jaettuna kova penkki, kova kyykky, kevyt penkki, kevyt kyykky ja kierto 7-8 päivää. Jokaista useampia kuukausia.

Mikään ohjelmista ei ole tuonut kiloja penkkipunnerrukseen lisää, vaikka useimmat olisivat parantaneet tässä ajassa penkkipunnerrusta kymmeniä kiloja tekemällä vain reidenlähentäjiä, koska puhutaan vielä näin pienistä kilomääristä.
Kyykky kuitenkin parani Saken ohjelmalla väliltä 10-20 kiloa (entinen ennätys ei ollut ihan 100% varma) ja esimerkiksi selkäliikkeissä treenipainot ovat kasvaneet väliltä 15-30 kiloa (riippuen liikkeestä) kevään/kesän ajoista, tekniikan kuitenkin pysyessä samanlaisena. Jotain kehitystä siis tapahtuu muissa liikkeissä.

Mielestäni ylikunnosta ei ole viitteitä, jo siitä syystä, että muissa liikkeissä on tapahtunut kehitystä. Lepoa on mielestäni tarpeeksi ja nukkuminen maistuu yleensä. Syömisessä on varmasti aina parantamista. Mitään järkyttäviä määriä en syö, koska kerään läskiä tehokkaasti, mutta paino on kuitenkin noussut pikku hiljaa. Syön siis enemmän kuin omenan päivässä.

Treenaanko siis väärin, en tiedä. Missä nyt ikinä menenkään metsään voiman hankkimisessa penkkipunnerruksen suhteen, niin toivoisin mielipiteitä, kysymyksiä, ehdotuksia, ideoita, palautetta kirjoitusasusta, arvosteluja nimimerkistäni tai jotain muuta, kunhan saisin homman edistymään.

Itse ajattelin kokeilla uudestaan nelijakoista ohjelmaa legendaarisella mike-höysteellä ja muuten vaihtelevilla palautusajoilla sekä sarja- ja toistomäärillä.
Vai mikä mahtaisi auttaa? Luulen, että tässä vaiheessa yksinkertainen on tehokasta, mutta kun jokin asia ei vaan toimi.

PS: Vai olenko tosiaan saavuttanut natumaksimini penkkipunnerruksessa :david:

venäläinen penkkiohjelma

koitahan tuota velivenäläisen penkkiohjelmaa
mulla ainakin toiminut kummallakin kerralla juuri noin (kaks kertaa oon tuon tehny)
eka kerralla muistaakseni 150kg --> ~160kg ja toisella kerralla 160kg --> ~170kg..

en tiiä miten tuo sitten pitemmän päälle toimii, jos sitä useammin peräkkäin tekee, mutta ite tein tuon pari kertaa ja sitten taas kehotyyliseen treeniin

tuossa on ollu juttua palstallakin..

Tekniikka

Pitäisi varmaan pyytää jotain asiantuntevaa henkilöä katsomaan tekniikkaa, mutta niitä ei liikaa salilla käy.
Joka tapauksessa olen koittanut tekniikkaa hioa ja pitää pakettia kasassa noston aikana.
Lavat tiukasti yhteen, jaloille tukeva asento, pieni kaari, paineet mukaan, tasaisia mahdollisimman räjähtäviä toistoja. Tangon lasken rintalihasten alaosaan. Nämä näin äkkiseltään tulee mieleen, mutta pitäisi kyllä saada ulkopuolinen mielipide.

Originally posted by Hullu-Jari
Älkää lopettako lukemista heti sanan penkkipunnerrus kohdalla.

Aluksi hieman taustaa: treenaamisen aloitin vajaa vuosi sitten ja kehitys oli alussa siedettävän reipasta. Siihen iänikuiseen penkkiin tuli noin 25-30 kiloa lisää 3-4 kuukaudessa, joka oli siinä vaiheessa 90 kiloa. Myös muissa liikkeissä painot kasvoivat ja lihastakin taisi tarttua. Tämä oli tilanne helmi/maaliskuussa.

Voima on kiinnostanut suurimman osan ajasta enemmän kuin lihakset, mutta kumpaakin edustavilla ohjelmilla on tullut väännettyä. Ongelma on siis se, että useimmissa liikkeissä voimaa on tullut enemmän tai vähemmän lisää, mutta se penkkipunnerrus.
Tilanne juuri tänään kokeiltuna - maksimi edelleen sama 90 kiloa kuin 7-8kk sitten. 100 kiloa jäi rinnalle ja 95 ei kiinnostanut edes kokeilla, tiedä olisiko sekään noussut. Jatkakaa lukemista, kun nauru hellittää.

Tuosta helmi/maaliskuusta lähtien olen kokeillut karkeasti sanoen kolmea erilaista treenityyliä: HST tyyppinen kroppa kolme kertaa viikossa, normaali bodytyyli eli kroppa jaettanu neljään osaan ja treenit 4 kertaa viikossa ja nyt viimeisimpänä Saken ABC voimaohjelma. ABC kyykyn ja penkkipunnerruksen kohdalla jaettuna kova penkki, kova kyykky, kevyt penkki, kevyt kyykky ja kierto 7-8 päivää. Jokaista useampia kuukausia.

Mikään ohjelmista ei ole tuonut kiloja penkkipunnerrukseen lisää, vaikka useimmat olisivat parantaneet tässä ajassa penkkipunnerrusta kymmeniä kiloja tekemällä vain reidenlähentäjiä, koska puhutaan vielä näin pienistä kilomääristä.
Kyykky kuitenkin parani Saken ohjelmalla väliltä 10-20 kiloa (entinen ennätys ei ollut ihan 100% varma) ja esimerkiksi selkäliikkeissä treenipainot ovat kasvaneet väliltä 15-30 kiloa (riippuen liikkeestä) kevään/kesän ajoista, tekniikan kuitenkin pysyessä samanlaisena. Jotain kehitystä siis tapahtuu muissa liikkeissä.

Mielestäni ylikunnosta ei ole viitteitä, jo siitä syystä, että muissa liikkeissä on tapahtunut kehitystä. Lepoa on mielestäni tarpeeksi ja nukkuminen maistuu yleensä. Syömisessä on varmasti aina parantamista. Mitään järkyttäviä määriä en syö, koska kerään läskiä tehokkaasti, mutta paino on kuitenkin noussut pikku hiljaa. Syön siis enemmän kuin omenan päivässä.

Treenaanko siis väärin, en tiedä. Missä nyt ikinä menenkään metsään voiman hankkimisessa penkkipunnerruksen suhteen, niin toivoisin mielipiteitä, kysymyksiä, ehdotuksia, ideoita, palautetta kirjoitusasusta, arvosteluja nimimerkistäni tai jotain muuta, kunhan saisin homman edistymään.

Itse ajattelin kokeilla uudestaan nelijakoista ohjelmaa legendaarisella mike-höysteellä ja muuten vaihtelevilla palautusajoilla sekä sarja- ja toistomäärillä.
Vai mikä mahtaisi auttaa? Luulen, että tässä vaiheessa yksinkertainen on tehokasta, mutta kun jokin asia ei vaan toimi.

PS: Vai olenko tosiaan saavuttanut natumaksimini penkkipunnerruksessa :david:

Joo,itsekkin oon kokeillu tuota abc ohjelmaa mutta se ei mulla oikein toiminu,mutta tolla miken systeemillä on taas treenipainot ollu nousussa aika mukavasti:)

Re: Re: Voimaa, miten?

Originally posted by pååtta
Joo,itsekkin oon kokeillu tuota abc ohjelmaa mutta se ei mulla oikein toiminu,mutta tolla miken systeemillä on taas treenipainot ollu nousussa aika mukavasti:)

Mistä löytyy miken systeemi?

Re: venäläinen penkkiohjelma

Originally posted by gold
koitahan tuota velivenäläisen penkkiohjelmaa
mulla ainakin toiminut kummallakin kerralla juuri noin (kaks kertaa oon tuon tehny)
eka kerralla muistaakseni 150kg --> ~160kg ja toisella kerralla 160kg --> ~170kg..

en tiiä miten tuo sitten pitemmän päälle toimii, jos sitä useammin peräkkäin tekee, mutta ite tein tuon pari kertaa ja sitten taas kehotyyliseen treeniin

tuossa on ollu juttua palstallakin..

Olenko ymmärtänyt homman oikein eli penkkiä tehdään kolme kertaa viikossa!?!? Mulla kestää rinta treenistä palautuminen noin 5 päivää. Eli neljä päivää ne on kipeet ku koskeeki.

Re: Re: venäläinen penkkiohjelma

Originally posted by qaz99qaz
Olenko ymmärtänyt homman oikein eli penkkiä tehdään kolme kertaa viikossa!?!? Mulla kestää rinta treenistä palautuminen noin 5 päivää. Eli neljä päivää ne on kipeet ku koskeeki.

No, se on vähän niinku yks pointti tuossa venäläisessä ohjelmassa, että niinku treenataan vähän useammin kuin aikaisemmin. Eihän se kestä kuin kuusi viikkoa. Niinku.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Mites tuo ohjelma sitten on toiminut ? Varmasti aika hyvin, jos on 5 päivää tissit kipeänä, vai ?

Originally posted by Tahvo Tohveli
Mites tuo ohjelma sitten on toiminut ? Varmasti aika hyvin, jos on 5 päivää tissit kipeänä, vai ?

Niin mikä ohjelma? En käytä mitään venäläistä ohjelmaa. Teen penkin kerran viikossa.

Oma penkkiohjelmani on tällä hetkellä seuraavanlainen.

Asento lämmittelypainoista alkaen.
Selkä kunnon kaarella.
Lavat yhdessä
Ote pikkurillit penkkitangon viivoilla (lämmittelyssä vaihtelen leveyttä)
Tangon lasku rintalastan alaosan kieppeille.
Kyynärpäät tiukkana pakettina, siten etteivät käänny nostossa sivulle. (ainakaan kovin paljon ):nolo:
Jokaikinen nosto sarjoissa täysillä ylös...siis korostan...täysillä ylös. Tekniikan on kuitenkin pysyttävä kontrollissa. Lasku taasen hallitusti saattamalla rinnalle.

Ti. 75% kuorma, sillä 4 * 6

To. 85% kuorma, ja sillä 3 * 3, lisäksi suhteellisen loivassa vinopenkissä käsipainoilla 3 * 6-8

Kummankin päivän nostojen pitää tuntua sellaisilta että niillä nostaisi vielä helposti 1 - 2 toistoa.

Joka viikko lisätään 1,25 kg:a painoja tankojen päihin lisää.

Jossain vaiheessa tulee stoppi. Painot rupeavat tuntumaan painavilta. :(
Tällöin näillä painoilla ruetaan lisäämään sarjamääriä.

Ti. 75% 7 * 4, seurv. Ti. 6 * 5, seurv. Ti. 5 * 6

To. 85% 4 * 3, seurv. To. 5 * 3, seurv. To. 6 * 3

Ja sitten seuraavalla viikolla olonmukaan voikin kokeilla missä maksimi nytten kulkee.

Tämän jälkeen 3 - 4 viikkoa kaksikertaa viikossa 70% kuormalla uudesta maksimista räjähtäviä vitosia. Toista treenipäivää voi myös käyttää nopeusvoimatreeniin.

Ja sitten jälleen treenaamaan 75% ja 85%:n kuormilla uudesta maksimista.

Itse olen näin päässyt aivan älyttömän helposti ylöspäin.
Tärkeintä on vain luottaa siihen että vaikka treeni ei tunnu missään, niin tulosta kyllä syntyy.

Esimerkiksi jos maksimi olisi 100kg niin To. treeni alkaisi 85kg:n kuormalla. Seuraavalla viikolla paino on 87,5kg ja sitten 90kg ja taasen 92,5kg:a
Tässä vaiheessa maksimisi on jo n.109kg. Se nousee kuin talutushihnassa 85% treenipainon mukana.

PS. To. päivänä treenaan myös olkapäät / hartiat, sekä muutama tökkäsy ojentajille, sekä vielä kiertäjäkalvosimet.

Re: Re: Re: Re: Re: Voimaa, miten?

:offtopic: Kiitos linkistä! Tuntuu aika "helpolta" treeni systeemiltä mutta kai se sitte toimii jos niin sanotaan.

No minä olen kolmatta viikkoa tekemässä tällä systeemillä ja hyvältä on ainakin tuntunut...olen tehnyt penkissä hyvän lämmittelyn jälkeen ne kaks kertaa kuus toistoo ja sitten vielä vinopenkkiä joko smithissä taikka käsipainoilla kolme 8-12 toiston sarjaa ja jos paukkuja jäljellä 1-2 sarjaa peck-deckiä ja hyvä on ollut pumppi ja tuntuma. Sarjapainot on noussu mukavasti ja se johtuu osittain 5 viikon tauosta kämmenluun murtuman takia, mutta nyt alkaa oleen taas se "vanha" kunto niin saa nähän miten lähtee kehittymään. Ja pitää ottaa sama tekniikka ojentajapäivänä vinopenkkiin...moni on tätä tekniikkaa kehunut ja muutaman viikon jälkeen tuntuu minustakni hyvältä!!

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Voimaa, miten?

Originally posted by timba79
No minä olen kolmatta viikkoa tekemässä tällä systeemillä ja hyvältä on ainakin tuntunut...olen tehnyt penkissä hyvän lämmittelyn jälkeen ne kaks kertaa kuus toistoo ja sitten vielä vinopenkkiä joko smithissä taikka käsipainoilla kolme 8-12 toiston sarjaa ja jos paukkuja jäljellä 1-2 sarjaa peck-deckiä ja hyvä on ollut pumppi ja tuntuma. Sarjapainot on noussu mukavasti ja se johtuu osittain 5 viikon tauosta kämmenluun murtuman takia, mutta nyt alkaa oleen taas se "vanha" kunto niin saa nähän miten lähtee kehittymään. Ja pitää ottaa sama tekniikka ojentajapäivänä vinopenkkiin...moni on tätä tekniikkaa kehunut ja muutaman viikon jälkeen tuntuu minustakni hyvältä!!

Vieläkö teet tolla systeemillä? Onko pelittäny? Ootko kehittyny hyvin sen jälkeen kun pääsit "vanhaan kuntoon"? Kerro konkreettisia tuloksia jos löytyy.

Re: Re: Voimaa, miten?

Originally posted by pååtta

Et raskinu sitte yhtää lyhentää tota quotea:jahas:

Tulipa semmonen mieleen, että mitä jos jätät kokonaan sen penkin tekemättä ja teet rintalihakset käsipainoilla. Korvaat sillä penkin ohjelmassasi ja katsot alkaako sarjapainot nousta käsipainoilla tehdessä. Jos alkaa on normaali penkkikin luultavasti nousussa.

Tämä on tosin arvaus...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom