Voimaa massatreenin aikana

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja saecci
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
36
Voi olla tyhmä kysymys, mutta en ainakaan ole löytänyt suoraa vastausta täältä Pakkiksen sivuilta vaikka oon jo tovin näitä selaillut. Olen aloittanut salilla käynnin nyt vakituisesti ja tarkoituksena ois saada vähän lihaa luitten päälle, joten valitsin täältä sivuilta ittelle nelijakoisen massareenin. Kaikki muut liikkeet teen 3*8-12 paitsi penkkiä, jossa noudatan olisiko nyt Sakari Selkäinahon penkkimaksimiohjelmaa (löytyy FAQista). Eli onko tässä nyt sitten mitään järkeä? Penkissä teen tota ohjelmaa kun ois kiva nostaa pikkasen sitä maksimia aluksi. (Vähän :david: meininkiä, mutta...)
Onko järkee vai ei? Mielipiteitä!

Mikäpässiinä. Toki toi 2*6-tsydeemi pelittää alussa varmasti (miksei myöhemminki). ABC:llä tulee myös kehitystä, mutta se vaatii jonkinmoisen taustan eli ei kylmiltää kannata lähteä toteuttamaan ja toivoa sormetristissä kehitystä. Kylmä totuushan on se että voimaa tulee aloittelijalle melkeenpä vain kattelemalla niitä painoja (olettaen että ravinnot+treeni jne. on ok).

Penkkiä olet (varmaanki) tehny aikaisemmin. Joten ei muutaku reenaamaa. Eikös se muuten menny niin että kaikkea muuta saa kokeilla paitti äitiään?

En nyt mitenkään muista, että millainen tuo Selkäinahon penkkiohjelma on. Mutta jos siinä hinkataan penkkiä monesti viikkossa, niin en tekisi sitä sekaisin normaalin 4-jakoisen kehoiluohjelman kanssa. Tulee takuulla ongelmia ainakin olkepäiden kanssa, tai ainakin minulle tulisi.

Tuo edellä ehdotettu 2x6 systeemi taas toimii todella hyvin 4-jakoisessa. Kannattaa sitten vaan pitää rintapäivä ja ojentajapäivä mahd. kaukana toisistaan. Rintapäivänä ykkösliikkeenä normipenkki 2x6 ja ojentajapäivänä kapea penkki 2x6. Lisää tästä systeemistä Treeni&Ravintopuolella siinä pitkässä aihetta käsittelevässä ketjussa.

Selkäinaholla on varmaan useampia niitä ohjelmia mutta seuraava on se jota oon nyt aloitellut:
Peruskausi:
VKO. sarjatxtoistotxpaino%
1. 5x5x70
2. 5x70,72.5,75,72.5,5x70
3. 6x5x70
4. 5x70,75,80,75,70
5. 7x5x70

Maksimikausi
6. 4x3x75 4x2x85
7. 3x4x75 6x4x80
8. 4x3x75 3x2x90
9. 3x4x75 6x4x80
10. 2x3x75 2x2x95
11. Kisa/testaa maksimi
Yks kova ja yks kevyt /vko. Ite olen tehnyt vaan kerran viikossa kun on toi peruskausi vielä menossa. Ja itseasiassa mulla on ojentajat ton penkkiohjelman jälkeen, mutta ihan hyvän tuntuman oon saanu noihin ojentajiin.

Tuli vaan mieleen kun noista voimaohjelmista oli kyse, niin tuolla voimailupuolella on ollut keskustelua jto:n 5*5 ohjelmasta.

Tältä se näyttääpi:

esimerkkiprogressio, treenit esim. joka viides päivä, tai kerran viikossa ja 1-2 muuta treeniä nopeutta, nopeusreenien vaihtelu 55-80%:
vk1 5*5*70
vk2 5*5*73
vk3 5*5*75
vk4 5*5*78
vk5 5*5*80
vk6 5*70, 75, 80, 85, 83
vk75*73, 78, 83, 88, 85
vk8 5*70, 80, 90, 88, 85
ja sit kisapiikkaus 3-6 vkoa...

kisapiikkaus:
a) 1. vko maksimitesti, esim. 1*90, 95, 100...
2. vko maksimivakautus, esim. 2*2*90, 3*1*95, 2*2*90
3. vko kevennys, esim. 2*3*80, 2*2*85, 2*3*80
... ja homma uusiksi. sellanen kolme kierrosta varmaan tuo sen viimesenkin maksimin esiin.

nopeusreenit:
esim.
a) 8*3*60
b) 2*3*70, 3*2*75, 2*3*65
c) 3*60, 2*70, 1*80, 3*60, 2*70, 1*80, 3*60

Kaikki on siis jto:n käsialaa, cut&paste-toiminnolla otettu täältä:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=22726 .
Tuolla on tarkemmin tästä ohjelmasta.

Tämäkin on siis vain ehdotus, kun nyt olet aloittanut ton ABC:n niin tunnustele ohjelmaa ja jos muutamat viikot alussa tuntuu hyvältä niin ei muutaku anna palaa vaan. Molemmissa ohjelmissa (myös ABC) on ideana tehdä nuo sarjat&toistot mahdollisimman räjähtävinä eikä vaan sillä tavoin että ajattelet tekeväsi sarjat alta pois niin pääset etiäppäi, keskityt kympillä jokaiseen toistoon. Kyllä se siitä.

Juu kiitos näistä vinkeistä KeskiNormaalille ja Timballe! Nyt ainakin teen tämän ohjelman loppuun ja sitten mietin seuraavaa joka voipi hyvin olla joko 5*5 tai 2*6, mitä tässä ollaan jo ehdotettu!

saecci sanoi:
Juu kiitos näistä vinkeistä KeskiNormaalille ja Timballe! Nyt ainakin teen tämän ohjelman loppuun ja sitten mietin seuraavaa joka voipi hyvin olla joko 5*5 tai 2*6, mitä tässä ollaan jo ehdotettu!

Molemmat näistä ohjelmista toimii varmasti. Mutta tuo 5*5 vie vaan julmetusti enemmän aikaa mitä 2*6, saattaa treenit venyä aika pitkiksi. Todennäköisesti sinullakin on joku toinen lihasryhmä vielä rinnan kaverina.

Jos bodailussa on muuten pääpaino, niin tekisin itse ainakni 2*6 systeemillä.

joo kyllä noi pääliikepainotteiset volyymijutut kannattaa unohtaa ja tehdä muuten se voimailu. kiivaasti suosittelen kunnon periodisointia siinä hommassa, eikä pitäytymistä yhdessä ja samassa sarja- ja toistosysteemissä. tee esim. kuukausi 2*5, kuukausi 2*3 ja kuukausi ykköseen. sitten homma alusta.

Mistä löysit massaohjelman?

Mistä löysit tämän "tarkoituksena ois saada vähän lihaa luitten päälle, joten valitsin täältä sivuilta ittelle nelijakoisen massareenin."

Olen etsinyt sitä FAQ:sta mutta en löytänyt.
Tavoitteena olisi massan lisäys, ei niinkään max.voiman lisäys :rolleyes:

Nipsu sanoi:
Olen etsinyt sitä FAQ:sta mutta en löytänyt.
Tavoitteena olisi massan lisäys, ei niinkään max.voiman lisäys :rolleyes:

Pitää lainata JOJ:n keräämät linkit tuosta toisesta threadista:

JOJ sanoi:

Eli ehdottomasti paras massatreeniohjelma kuuluu: ruokaa kurkusta alas aina kun sitä sieltä sopii (parin-kolmen tunnin välein) ja syö reilusti proteiinia pitkin päivää (pari-kolme kappaletta jotain seuraavista oman valinnan mukaan: maitorahkapurkki, tonnikalapurkki, raejuustoapurkki tai proteiinijuoma). Painon pitäisi mielellään nousta tuollaiset 1-2kg/kk (tarkkaile vaa'alla). Pienempi nopeus ei oikein näy missään ja suurempi kerää myös suhteellisen paljon rasvaa kehoon.

Niin, ja luonnollisesti treenaat painoilla myös - muutakin kuin pelkästään penkkiä. ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ravintopuoli pitäis olla ihan kohdillaan. Proteiinia saan ainakin tarpeeksi (nytkin menee ehrmannia tätä kirjoittaessa). Kyllä painonkin pitäis alkaa nousta piakkoin tällä syömisellä. Osaisko joku tässä heittää ihan lonkalta, että mikä vois olla mun päiväkulutus /kcal ilman reeniä (paino 68, pituus 185).

Mun tämän hetkinen reenijako on; MA: Selkä/Olkapäät TI: Jalat/Forkut TO: Rinta/Ojentajat PE: Hauis/Vatsa... Oisko mitään mielipiteitä tosta? Hyvin on ainakin vielä kaikki lihakset jaksanut treenata.

ite tekisin mieluummin näin: 1. päivä: selkä, forkut 2.: jalat 3.:rinta, olkapäät tai ojentajat 4.: hauis, vatsat, olkapäät tai ojentajat.

Hauis ei tarvitse mitenkään erikoisen paljon treeniä... Enemmän ei aina ole parempi. En toki tiedä että paljonko sitä hauista treenaat...

tässä vois varmaa kysyä,ku nyt on penkki vähä junnannu paikoillaa n.1.5kk,ni mil ohjelmal penkis saisin sekä massaa et voimaa?vai onko sellast ees olemassa? :hyper: ku kumminki myös toi maximin korotus kiinnostais :david: ja toho paikallaa junnaamiseenki,ni mikäköhä vois olla syynä? :eek:

and1_ :
Omalla kokemuksellani toi 2*6 toimii. Tein sitä n.3kk ja hyvin pelitti.
Siihen että sun maksimisi junnaa paikallaan voi olla monia syitä, mutta jos testailet penkkiykköstä liian tiheään niin ei sekään auta. Jos esittäisit jonkinnäköisen kertomuksen treenailuistasi niin sitten sitäkautta voisi huomata mahdollisia ongelmakohtia.

KeskiNormaali sanoi:
and1_ :
Omalla kokemuksellani toi 2*6 toimii. Tein sitä n.3kk ja hyvin pelitti.
Siihen että sun maksimisi junnaa paikallaan voi olla monia syitä, mutta jos testailet penkkiykköstä liian tiheään niin ei sekään auta. Jos esittäisit jonkinnäköisen kertomuksen treenailuistasi niin sitten sitäkautta voisi huomata mahdollisia ongelmakohtia.

no mä nostin tos 2kk sitte ton nykysen maximin,eli 100kg,ja nyt ei mee 100kg enempää,njoo,alotin vast vähä aikaa sitte tän saleilun eli ohjelmani oli aika per****tä varmaanki :rolleyes: ku se oli 2 jakonen,mut aika paljo tuli viikos sarjoi per lihas... mut nyt teen 4 jakosel,ni jos vaik rupeis toimii :) mistä tosta 2*6 systeemistä ois tietoo enemmä?ja ku haluisin "kehoilu" mieles treenaa,eli saako tolla myös massaaki hyvin?

and1_ sanoi:
no mä nostin tos 2kk sitte ton nykysen maximin,eli 100kg,ja nyt ei mee 100kg enempää,njoo,alotin vast vähä aikaa sitte tän saleilun eli ohjelmani oli aika per****tä varmaanki :rolleyes: ku se oli 2 jakonen,mut aika paljo tuli viikos sarjoi per lihas... mut nyt teen 4 jakosel,ni jos vaik rupeis toimii :) mistä tosta 2*6 systeemistä ois tietoo enemmä?ja ku haluisin "kehoilu" mieles treenaa,eli saako tolla myös massaaki hyvin?
no se 2x6 on hyvin massaohjelmaan sopiva voimaohjelma, jos ymmärrät... Kyllä sillä jonkin verran massaakin toki tulee...

tulipaha muute vaa mielee,et oon nytte dietillä,että syönköhä iha liia vähä :( paljo alle kulutuksen on "turvallista" syödä?ja miten ton oman kulutuksen voi ees laskee?onkoha tääl foorumil jtn yleistä dietti topiccii mis vois kysellä? :jahas:

and1_ sanoi:
tulipaha muute vaa mielee,et oon nytte dietillä,että syönköhä iha liia vähä :( paljo alle kulutuksen on "turvallista" syödä?ja miten ton oman kulutuksen voi ees laskee?onkoha tääl foorumil jtn yleistä dietti topiccii mis vois kysellä? :jahas:
Dietillä on normaalia, että voimat eivät nouse/jopa laskevat.

Back
Ylös Bottom